Data: 2009-08-14 04:20:19 | |
Autor: Maxi | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz firmy) -
wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi, że gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa... Zadzwoniłem do Asusa i rzeczywiście na usługę dali jedynie 3 mies. gwarancji, czyli po zakończeniu gwarancji laptopa będę miał ok. 2 mies. gwarancji na usługę związaną z wymianą dysku. Zacząłem podejrzewać, że mogli włożyli dysk nie całkiem nowy, a zregenerowany. Czy jest możliwe pewne rozpoznanie sprzętu? SMART ponoć można zresetować, a poza tym nie wszystkie pola w SMARCIE mam prezentowane, co też mnie niepokoi. Dla profesjonalistów mogę podpiąć plik ze SMARTem. Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo? Spodziewałem się 2-3 letniej gwarancji na dysk. Dobranoc :) -- |
|
Data: 2009-08-14 08:51:16 | |
Autor: tg | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
"Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:5f67.00000077.4a84c9e3newsgate.onet.pl...
Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu gwarancja jest swiadczeniem nieobowiazkowym, mogli jej wogole nie dawac wiec ciezko sie zastanawiac czy to dzialanie standardowe kupiles dwa lata temu laptopa, asus wtedy zagwarantowal ze laptop bedzie dzialal przez dwa lata, teraz chcialbys miec tej gwarancji na dysk w sumie 4 czy 5 lat? po prezenty to do mikolaja :P |
|
Data: 2009-08-14 10:39:11 | |
Autor: maxi | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
(...)
gwarancja jest swiadczeniem nieobowiazkowym, mogli jej wogole nie dawac Mogli jej nie dawać i mogli też nie produkować i nie sprzedawać tych laptopów... Czyżby przedstawiciel firmy? ;) kupiles dwa lata temu laptopa, asus wtedy zagwarantowal ze laptop bedzie Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata... Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk, kupiłbym sobie sam i gwarancję miał konkretną. A tak to podejrzewam, że jakiegoś regenerata mi wstawili... Miałem już w przeszłości usterki gwarancyjne z innymi firmami i zawsze dostawałem gwarancję na część :P -- |
|
Data: 2009-08-14 12:22:44 | |
Autor: Doxent | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata... Typowa roszczeniowa postawa. Dali gwarancję na sprawne działanie laptopa przez 2 lata. Laptopa a nie dysku. Dysk jest częscią zamienną tak jak programator w pralce. Na części zamienne daje się gwarancję do końca gwarancji całego urządzenia plus czas spędzony na wymianę w serwisie. Nie ma obowiązku dawania gwarancji na osobne części zamienne. Wiem, że każdy by wolał dostać dysk z pełną gwarancją ale nie jest tak pięknie niestety. Tak samo producent musi zapewnić sprawne działanie sprzętu niezależnie od tego jakie części zamienne idą do środka więc dysk równie dobrze też może mieć 2 lata i spory przebieg. Nie ma ustawowego obowiązku pakowania nówek w takich przypadkach. Warunek ustawowego zapewnienia zgodności towaru z umową jest w tym przypadku zapewniony. |
|
Data: 2009-08-14 12:36:56 | |
Autor: Kot Prezydenta | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Użytkownik "maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5f67.0000009a.4a8522afnewsgate.onet.pl... A tak to podejrzewam, że jakiegoś regenerata mi wstawili... nie gadaj takich głupot, ludzi eto czytają - napisa ci już dali gwarancję na swoich warunkach i tyle.
I to były laptopy ? |
|
Data: 2009-08-16 12:22:03 | |
Autor: Piotrek | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata... i z tej gwarancji sie wywiazali.... Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk, dostales gwarancje na 2 lata i padl ci dysk w trakcie trwania gwarancji wiec firma wymienila ci dysk w ramach gwarancji. wszystko jest OK. za chwile ci sie konczy gwarancja wiec masz po gwarancji wszystkie czesci, to ze zmieniali dysk niema znaczenia z punktu widzenia gwarancjo na calego notebooka. -- pzdr piotrek |
|
Data: 2009-08-14 11:48:19 | |
Autor: Marynarz | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Użytkownik "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5f67.00000077.4a84c9e3newsgate.onet.pl... Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu Poczytaj gdzies o prawach konsumenta albo nawet napisz do rzecznika - nie wiem jak jest teraz ale wczesniej wedlug prawa jezeli cos było uszkodzone to po wymianie znowu powinna byc pełna gwarancja - a jezeli nie to mozna bylo podejśc do sprawy inaczej jeżeli dali gwarancje na całego laptopa i laptop nie działa to teraz niech wymienią na nowego laptopa ... |
|
Data: 2009-08-14 13:03:06 | |
Autor: tg | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
"Marynarz" <port0@poczta.onet.pl> wrote in message news:h63fdh$ne4$1news.onet.pl...
Poczytaj gdzies o prawach konsumenta albo nawet napisz do rzecznika - nie wiem jak jest teraz ale wczesniej wedlug prawa jezeli cos było uszkodzone to po wymianie znowu powinna byc pełna gwarancja gwarancja jest tylko dobra wola producenta - moze jej wogole nie dac jezeli nie zechce - a reszte zalatwia sie ze sprzedawca ktory musi zapewnic zgodnosc towaru z umowa - co istotne po 6 miesiacach koniecznosc udowodnienia ze wada tkwila w urzadzeniu w dniu sprzedazy ponosi kupujacy tak ze rzecznik wysle go conajwyzej na drzewo a jezeli nie to mozna bylo podejśc do sprawy inaczej jeżeli dali gwarancje na całego laptopa i laptop nie działa to teraz niech wymienią na nowego laptopa ... pewnie, tylko zamiast jakiegos dwulatka (chyba ze myslisz o wymianie na nowy :D ) po blizej nieokreslonych przejsciach kazdy woli swojego bo wie co sie z nim dzialo |
|
Data: 2009-08-14 13:19:22 | |
Autor: Doxent | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
podejśc do sprawy inaczej jeżeli dali gwarancje na całego laptopa i laptop nie działa to teraz niech wymienią na nowego laptopa ... a jak mi ukradną bryczkę to muszę dostać samolot. Ot taka świecka tradycja, ekstradycja. ;-) |
|
Data: 2009-08-14 14:19:49 | |
Autor: Radosław Sokół | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Marynarz pisze:
Poczytaj gdzies o prawach konsumenta albo nawet napisz do rzecznika - nie wiem jak jest teraz ale wczesniej wedlug prawa jezeli cos by^(3)o uszkodzone to po wymianie znowu powinna byc pe^(3)na gwarancja - a jezeli nie to mozna bylo A czy wymieniony został cały komputer? Nie. Czy zatem gwarancja ma lecieć od zera? Nie. Przykro mi, ale dałeś świetny dowód *przeciwko* swojej nieprawdziwej teorii ;) -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|
Data: 2009-08-14 13:25:56 | |
Autor: Radosław Sokół | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Maxi pisze:
Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo? Spodziewałem się 2-3 letniej gwarancji na dysk. Dobranoc :) Gwarancja jest *dobrowolną* umową producenta *produktu* z klientem. Produktem w tym przypadku jest *komputer* i firma gwarantuje Ci, że przez określony czas tenże kompu- ter będzie sprawny. Nie dostajesz gwarancji na poszczegól- ne części i nie wiem, na jakiej podstawie spodziewałeś się, że dostaniesz od firmy jakieś osobne zobowiązania w związku z wymianą dysku na nowy. Jeżeli po upływie gwarancji dysk znowu "padnie", będzie to najzupełniej zgodne z prawem i logiczne: od tego momentu sam ponosisz koszty awarii. Nie wiem, czy inni producenci też tak traktują umowę gwa- rancyjną, bo nigdy się tym nie interesowałem. Ale - szczerze mówiąc - byłbym *bardzo* zdziwiony, gdyby któryś dał osobną gwarancję na nowy, wymieniony dysk twardy. -- |""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../ |
|
Data: 2009-08-16 21:46:35 | |
Autor: AA | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Maxi pisze:
Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz firmy) -Poczytaj może to (nie wiem jak z aktualnością) Kodeks cywilny. Art. 581. (224) § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać. Pozdrawiam Mariusz |
|
Data: 2009-08-17 00:45:31 | |
Autor: Adax | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Użytkownik "AA" <aa@aa.pl> napisał w wiadomości
news:h69nkf$du5$1mx1.internetia.pl... Maxi pisze: Hmmmm, ale zdaje się, że przedstawiasz moje myślenie... :) Zadałem oficjalne zapytanie do Asusa, zobaczymy... |
|
Data: 2009-08-17 16:00:14 | |
Autor: tg | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
"AA" <aa@aa.pl> wrote in message news:h69nkf$du5$1mx1.internetia.pl...
Poczytaj może to (nie wiem jak z aktualnością) USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Art. 1. 1. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny). [...] 4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia [...] jezeli chodzi o gwarancje to obowiazuje to co jest napisane w karcie gwarancyjnej! gwarantowali ze bedzie dzialac okreslony czas? tak zepsulo sie? tak naprawili? tak gwarancja sie skonczy to znaczy ze jej nie bedzie i tyle |
|
Data: 2009-08-18 20:36:50 | |
Autor: Mariusz | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
W dniu 2009.08.17 17:00, tg pisze:
nabywa tÄ rzecz w celu niezwiÄ zanym z dziaĹalnoĹciÄ zawodowÄ lub Tak wiÄc gdy ktoĹ nabÄdzie laptopa do dziaĹalnoĹci zawodowej to KC obowiÄ zuje i gwarancja na czÄĹÄ biegnie od nowa. Skoro ta ustawa nie przewiduje okreĹlonego dokumentowania celu zakupu to gwarant nie udowodni, Ĺźe zakup nie byĹ zwiÄ zany z dziaĹalnoĹciÄ zawodowÄ . -- Mar |
|
Data: 2009-08-19 00:48:07 | |
Autor: Konrad Kosmowski | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
** Mariusz <marITYLKOMARabc@spox.org> wrote:
nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub Tak więc gdy ktoś nabędzie laptopa do działalności zawodowej to KC obowiązuje Nabywca nie prowadzi sprzedaży tylko nabywa. Skoro ta ustawa nie przewiduje określonego dokumentowania celu zakupu to I muszą nam oddać samolot. -- + ' .-. . , * ) ) http://kosmosik.net/ . . '-' . kK |
|
Data: 2009-08-19 00:41:40 | |
Autor: Michal AKA Miki | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
Użytkownik "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5f67.00000077.4a84c9e3newsgate.onet.pl...
To dzialanie jest najzupelniej standardowe - tak ma rowniez m.in DELL, HP i IBM Wyprobowalem te 3 firmy - serwery, pecety i laptopy. Tak czy siak - kluczowym jest, czy klientem jest firma, czy osoba prywatna. Nie jest to do konca prawda, ze dostaniesz czesc z odzysku - ty dajesz do serwisu, serwis daje do producenta. Producent moze zrobic regeneracje, ale taki dysk po regeneracji ma swoja osobna naklejke, z ktorej jasno wynika, ze jest po regeneracji przez producenta, czyli "trzyma wysokie standardy" nowego produktu. Watpie, zeby dali jakiegos odrzuta, co komus innemu nie dzialal - musialbys miec pecha w tym zakresie. Zasadniczo serwis dostaje kase od producenta laptopow za kazda naprawe, wiec jesli to jest gwarancja producenta, to dosc logicznym jest stwierdzenie, ze lepiej uklonic sie w strone klienta (i wymienic mu dysk na inny, testowany przez producenta) niz naprawiac tego typu usterke we wlasnym zakresie. Co nie znaczy, ze ludzie nie potrafia kombinowac na wlasna reke - ale zazwyczaj jest to nieuczciwosc pracownika serwisu, a nie firmy serwisujacej laptopa. Tak czy siak - kazdy produkt powinien miec date jego wytworzenia - sprawdz, jaka jest data produkcji twojego dysku twardego. Pozdrawiam Michal |
|
Data: 2009-08-19 22:54:14 | |
Autor: Adax | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
.......Tak czy siak - Dzięki! Czy bez zaglądania do wnętrza jest możliwe odczytanie daty produkcji dysku? Np. w Dellu mam Momentus 7200 FDE 160GB ST9160414ASG http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=st9160414asg-momentus-7200-fde-sata-160gb-hd&vgnextoid=1b207a17d50cd110VgnVCM100000f5ee0a0aRCRD&locale=ja-JP Pozdrawiam! |
|
Data: 2009-08-20 17:04:06 | |
Autor: tg | |
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus | |
"Adax" <Adax_Tnij@op.pl> wrote in message news:h6hopg$cp2$1news.onet.pl...
Dzięki! Czy bez zaglądania do wnętrza jest możliwe odczytanie daty produkcji dysku? zazwyczaj nie, wszystko masz napisane na naklejce na dysku |
|