wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus

Data: 2009-08-14 08:51:16
Autor: tg
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
"Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:5f67.00000077.4a84c9e3newsgate.onet.pl...
Proszę o radę. Za miesiąc kończy się 2 letnia gwarancja laptopa Asus, tydzień temu
padł dysk twardy, wysyłka do Wrocławia, naprawa w 4 dni (kurier na kosz firmy) -
wymieniono dysk. Pełne zadowolenie! Do momentu, jak kolega powiedział mi, że
gwarancja na dysk kończy mi się razem z gw. laptopa...

Zadzwoniłem do Asusa i rzeczywiście na usługę dali jedynie 3 mies. gwarancji,
Czy takie działanie Asusa jest standardowe? DELL czyni tak samo? Spodziewałem się
2-3 letniej gwarancji na dysk.

gwarancja jest swiadczeniem nieobowiazkowym, mogli jej wogole nie dawac
wiec ciezko sie zastanawiac czy to dzialanie standardowe

kupiles dwa lata temu laptopa, asus wtedy zagwarantowal ze laptop bedzie
dzialal przez dwa lata, teraz chcialbys miec tej gwarancji na dysk w
sumie 4 czy 5 lat?
po prezenty to do mikolaja :P

Data: 2009-08-14 10:39:11
Autor: maxi
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
(...)
gwarancja jest swiadczeniem nieobowiazkowym, mogli jej wogole nie dawac
wiec ciezko sie zastanawiac czy to dzialanie standardowe

Mogli jej nie dawać i mogli też nie produkować i nie sprzedawać tych laptopów...
Czyżby przedstawiciel firmy? ;)

kupiles dwa lata temu laptopa, asus wtedy zagwarantowal ze laptop bedzie
dzialal przez dwa lata, teraz chcialbys miec tej gwarancji na dysk w
sumie 4 czy 5 lat?
po prezenty to do mikolaja :P

Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata...
Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk, kupiłbym sobie sam i gwarancję miał konkretną.
A tak to podejrzewam, że jakiegoś regenerata mi wstawili...

Miałem już w przeszłości usterki gwarancyjne z innymi firmami i zawsze dostawałem gwarancję na część :P

Data: 2009-08-14 12:22:44
Autor: Doxent
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata...
Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk,

Typowa roszczeniowa postawa.

Dali gwarancję na sprawne działanie laptopa przez 2 lata. Laptopa a nie dysku. Dysk jest częscią zamienną tak jak programator w pralce. Na części zamienne daje się gwarancję do końca gwarancji całego urządzenia plus czas spędzony na wymianę w serwisie. Nie ma obowiązku dawania gwarancji na osobne części zamienne. Wiem, że każdy by wolał dostać dysk z pełną gwarancją ale nie jest tak pięknie niestety. Tak samo producent musi zapewnić sprawne działanie sprzętu niezależnie od tego jakie części zamienne idą do środka więc dysk równie dobrze też może mieć 2 lata i spory przebieg. Nie ma ustawowego obowiązku pakowania nówek w takich przypadkach. Warunek ustawowego zapewnienia zgodności towaru z umową jest w tym przypadku zapewniony.

Data: 2009-08-14 12:36:56
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:5f67.0000009a.4a8522afnewsgate.onet.pl...

A tak to podejrzewam, że jakiegoś regenerata mi wstawili...

nie gadaj takich głupot, ludzi eto czytają - napisa ci już dali gwarancję na swoich warunkach i tyle.

Miałem już w przeszłości usterki gwarancyjne z innymi firmami i zawsze
dostawałem gwarancję na część :P

I to były laptopy ?

Data: 2009-08-16 12:22:03
Autor: Piotrek
wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus
Skoro dali gwarancję, to się zobowiązali na 2 lata...

i z tej gwarancji sie wywiazali....

Jeśli jednak zobowiązanie im nie wyszło, to powinni dać mi kasę na dysk,
kupiłbym sobie sam i gwarancję miał konkretną.

dostales gwarancje na 2 lata i padl ci dysk w trakcie trwania gwarancji wiec firma wymienila ci dysk w ramach gwarancji. wszystko jest OK.
za chwile ci sie konczy gwarancja wiec masz po gwarancji wszystkie czesci, to ze zmieniali dysk niema znaczenia z punktu widzenia gwarancjo na calego notebooka.

--
pzdr
piotrek

wymiana dysku na gwarancji -laptop Asus