wymiana gratów

Data: 2013-04-10 00:30:15
Autor: rafalex6
wymiana gratów
Cze¶æ wszystkim chcia³bym trochê podrasowaæ swojego dziadka PC-ta p³yta g³ówna - KT4AV MSI AGP 8x
karta grafiki - Ge Force Fx5200 128mb
procek - AMD Athlon 2.0
zasilacz - LC - B300 ATX

co bym mogl wymienic na nieco lepsze?

Data: 2013-04-10 09:53:37
Autor: Chris
wymiana gratów
rafalex6@o2.pl nabazgra³(a):

[...]

Nie warto ...

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-04-10 09:58:09
Autor: S³awek Maculewicz
wymiana gratów
Dnia 10-04-2013 o 09:30:15 <rafalex6@o2.pl> napisa³(a):

[...]

Zasilacz!

--
Brak sygnaturki.

Data: 2013-04-10 10:27:14
Autor: Jacek Maciejewski
wymiana gratów
Dnia Wed, 10 Apr 2013 00:30:15 -0700 (PDT), rafalex6@o2.pl napisa³(a):

co bym mogl wymienic na nieco lepsze?

Nie okre¶li³e¶ do czego ci komp potrzebny a od tego zawsze nale¿y zacz±æ.
IMO sprzedaj t± p³ytê na Allegro. Je¶li to komp domowy i nie grasz, kup
jak±¶ z podstawk± LGA775 (np. Asrock G41C-GS, mam tak± a p³yta obs³uguje
DDR2 i 3 oraz ma grafikê on-board) i jaki¶ procek C2D. Do tego du¿y
radiator z heatpipami i bez wiatraka, zasilacz 300 W z wiatrakiem na
spodzie i masz sprytny cichutki komp.
--
Jacek

Data: 2013-04-10 19:13:49
Autor: Irokez
wymiana gratów
[...]

Nie warto, lepiej LGA1155 i jaki¶ G540 na ten przyk³ad (w sklepie 159z³ procek +*ASROCK H61M-DG3/USB3* za 187z³ z DVI i USB3.0).
Jak co¶ bêdzie potrzebowa³ szybszego to ³atwo wsadzi tam i5 czy i7 a tak znowu wymiana.

--
Irokez

Data: 2013-04-11 09:25:36
Autor: Jacek Maciejewski
wymiana gratów
Dnia Wed, 10 Apr 2013 19:13:49 +0200, Irokez napisa³(a):

[...]

Fakt, 775 ju¿ odchodzi w przesz³o¶æ. Ale na A siê kupi p³ytê za 50-80z³ i
procek c2d za 30-80z³. A nie wiemy jakie rafal ma mo¿liwosci finansowe :)
--
Jacek

Data: 2013-04-11 17:51:22
Autor: Irokez
wymiana gratów

[...]

P³yta za 50z³ to staruszek na i945 z pamiêciami DDR2 które s± dro¿sze i nie ma sensu w nie inwestowaæ.
Trzeba szukaæ co¶ na G41 - widzê na aledrogo Asrock G41M-VS3 z C2D E2160 i 2GB DDR3 to 310z³ z przesy³k±. Ale nadal to ¶lepa uliczka.
Z kolei MSI H61M-P31 z Intelem G1610 i 2GB DDR3 jak jest siê z Warszawki to za 375z³. Ja bym dop³aci³.

--
Irokez

Data: 2013-04-10 10:48:38
Autor: BartekK
wymiana gratów
W dniu 2013-04-10 09:30, rafalex6@o2.pl pisze:
Cześć wszystkim chciałbym trochę podrasować swojego dziadka PC-ta
płyta główna - KT4AV MSI AGP 8x

Komputer...

Data: 2013-04-10 15:40:57
Autor: maX
wymiana gratów
Nawet najwolniejszy sprzêt dostêpny w sklepach bêdzie du¿o szybszy od tego Athlona. Je¶li grafa bêdzie zintegrowana to nawet ten zasilacz mo¿e zostaæ. Zapewne masz jeszcze napêdy na IDE, wiêc albo kup AMD (w nich zdarzaj± siê jeszcze gniazda IDE) albo Intela ale wtedy musisz dokupiæ kontroler na PCI z gniazdami IDE (i to taki pozwalaj±cy wystartowaæ komputer z napêdu DVD je¶li chcesz zainstalowaæ windows z niego) lub przej¶ciówki z SATA na IDE.

Data: 2013-04-10 17:31:47
Autor: LPPL
wymiana gratów

U¿ytkownik "maX"

[...]

Nieop³acalne. Choæby dla tego, ¿e trzeba pewnie te¿ do³o¿yæ ramu, co drastycznie zwiêkszy cenê adaptacji. Lepiej wyszukaæ co¶ polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym trafiaj± siê naprawdê pere³ki, kilkukrotnie szybsze od tego zabytku i w dodatku prawie zawsze z nowszym, legalnym systemem, ni¿ (Watsonowsko zak³adam)) w±tkotwórca ma, co te¿ nie jest (albo ju¿ nie d³ugo bêdzie), przeca, bez znaczenia.

--
LPPL

Data: 2013-04-11 06:53:32
Autor: Michal
wymiana gratów
W dniu 2013-04-10 17:31, LPPL pisze:

Nieopłacalne. Choćby dla tego, że trzeba pewnie też dołożyć ramu, co
drastycznie zwiększy cenę adaptacji.

Tu w 100% zgoda.

Lepiej wyszukać coś polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym trafiają się naprawdę perełki,

Jak ktoÅ› gustuje w antykach.
Za podobne pieniądze można złożyć coś budżetowego na AM3+ ze zintegrowaną grafiką i portem IDE by zachować HDD i DVDRW
(jedyne części warte przełożenia).

kilkukrotnie szybsze od tego zabytku i w dodatku prawie zawsze z
nowszym, legalnym systemem, niż (Watsonowsko zakładam)) wątkotwórca ma,
co też nie jest (albo już nie długo będzie), przeca, bez znaczenia.

Niekoniecznie - znam ludzi którzy kupowali nawet Windows 3.1 w czasach ich świetności. Ale pewnie jest OEM, czyli wg pomysłów MS OS do piachu.

BTW:
MS wymyślił sobie jak sprzedać coś dwa i więcej razy - tzn. mam na myśli MS Refurbished licence. Tylko czekać aż jakiś lobbysta z MS wyśle do akcji bojowe policji gospodarczej by postraszyć ludzi i prawem siły, a nie siłą prawa przekonać, że wszystkie stare licencje są passe.
Inna sprawa to, że drugi obóz też ma za uszami - wystarczy rzucić okiem na A - mnóstwo jest tam komputerów poleasingowych importowanych z zachodu z systemami dziwnym trafem w wersji PL. To jest naruszenie jak najbardziej, ale jeśli sprzedawane jest to z komputerem w normalny sposób pilnując pierwotnej wersji systemu, to nie wiem na jakiej podstawie MS chce drugi raz pieniądze za ten sam OS.

--
/MB

Data: 2013-04-12 13:18:32
Autor: LPPL
wymiana gratów

Użytkownik "Michal" <
W dniu 2013-04-10 17:31, LPPL pisze:

Lepiej wyszukać coś polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym trafiają się naprawdę perełki,

Jak ktoÅ› gustuje w antykach.

O gustach nie dyskutujmy;).

Za podobne pieniądze można złożyć coś budżetowego na AM3+ ze zintegrowaną grafiką i portem IDE by zachować HDD i DVDRW
(jedyne części warte przełożenia).

Pozwolę sobie się z szanownym panem nie zgodzić. Kilka lat temu trafiłem Lenowo thinkcentre z e6300, 2 hd 80 gb sata, 2 gb ddr 2 i win xp prof. Sprzet z firmy która się zwijała, sprzedawany jako używany, ale praktycznie nowy, bez tzw. przebiegu, w kartonie i foliach. Cena wywoławcza 700, w końcu dałem 400. Po dołożeniu x-fi (została po wymianie z domowego) i hd 4670 (mocniejszej nie mogłem, bo zasilacz za słaby, a kosztował chyba coś ok. 350 zet?)) oraz jakiegoś wiatraczka z demobilu - chodził cztery lata w firmie, bez jakiejkolwiek zwiechy. Po dwóch latach wymieniłem tylko padnięty dvd (69 zet) i jeden z dysków na większy, no i dołożyłem 1 gb ramu (koszt 29 zet) Tak stabilnego kompa w życiu nie miałem, a i pograć mogłem w pierwsze Crisisy czy Stalkery.
Skalkuluj, czy udałoby ci się złożyć za te pieniądze (400 albo 850 po modernizacji) wtedy coś nowego (nawet budżetowego) o podobnej mocy i weź poprawkę, że teraz normą w wyprzedażach polisingowych jest sprzęt np z e8500, dyskiem 500gb i 4 gb ramu oraz co najmniej vistą, a i 7 nie jest rzadkością.

--
LPPL

Data: 2013-04-14 19:53:48
Autor: Michal
wymiana gratów
W dniu 2013-04-12 13:18, LPPL pisze:

[...]

Kiedyś udało mi się kupić Phenoma II x2 odblokowującego się do X4 @3,8GHz za ~7 zł (+ 5 zł przesyłka) - licytacja z wyjątkowo nierozsądnie ustawioną godziną zakończenia chyba o 5 nad ranem.
Ale nie mówimy tu o historii najbardziej opÅ‚Ä…calnych zakupów/nieopÅ‚acalnych sprzedaży na A tylko o tym co typowo siÄ™ sprzedaje. A sprzedajÄ… siÄ™ przechodzione biurówki w 99,9% nie w takim stanie jak piszesz, z okrojonym biosem, czÄ™sto nietypowym zasilaczem/mobo, o ograniczonej możliwoÅ›ci rozbudowy, na nieproporcjonalnie drogich DDR II  itp.

Po dołożeniu x-fi (została po wymianie z domowego) i hd 4670
> (mocniejszej nie mogłem, bo zasilacz za
słaby, a kosztował chyba coś ok. 350 zet?))

I po takim rzeźbieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od zera komputer hobbysty z jego uniwersalnością, ani typowy A-brand.
O ile uznaję te ~2 max 3 letnie A-brandy jako niezłe, porzadnie wykonane muły robocze do zastosowań biurowych, to do typowego komputera domowego dla użytkownika o zastosowaniach wykraczających poza facebooka i webmail to taka sobie sprawa, a jak ktoś ma wymagania jak przed chwilą opisane, to zamiast desktopowego klocka lepszym zakupem jest laptop, nawet używany.

poprawkę, że teraz normą w wyprzedażach polisingowych jest sprzęt np z
e8500, dyskiem 500gb i 4 gb ramu

Raczej jednak trochę słabszy, a za przyzwoite konfiguracje sprzedawcy na A każą sobie nieźle płacić. No i dalej to są starocie o ograniczonej możliwości rozbudowy/konfiguracji. Choćby prosta sprawa - nie widziałem w tych A-Brandach płyt mających coś więcej niż 1x PCI-E x16 i to zazwyczaj jeszcze stare ver 1.1

oraz co najmniej vistą, a i 7 nie jest rzadkością.

Do tego przez sporą część sprzedawców tak zrobiona, że z legalnym systemem ma niewiele wspólnego (powszechne instalowanie PL wersji albo z tego systemu to jest tylko nalepka bo każda szanująca się firma przed oddaniem leasingodawcy sprzętu robi bezpieczne usuwanie zawartości dysków. Ale co kto lubi - trochę przerzuciłem tych poleasingowych komputerów i do prostych zadań biurowych albo jako jakiś komputer pomocniczy w domu są OK - jako głóny desktop dla użytkownika o wymaganiach większych niż minimalne IMHO za bardzo się to nie nadaje.

--
/MB

Data: 2013-04-15 23:24:08
Autor: LPPL
wymiana gratów

Użytkownik "Michal"

 A sprzedajÄ… siÄ™ przechodzione biurówki w 99,9% nie w takim stanie jak piszesz, z okrojonym biosem

Przechodzone? 2-3 latek marki Lenowo albo Dell, co chodził sobie w biurze po 7 godzin w iddle albo obciążony jakimś powerpointem, exelem czy innym arkuszem kalkulacyjnym? Jedyne co mu mogło zaszkodzić, to kurz.

 czÄ™sto nietypowym zasilaczem/mobo

Ta nietypowość nie odgrywa w tym przypadku żadnej znaczącej roli.

 o ograniczonej możliwoÅ›ci rozbudowy

Nie zapominajmy, że koleś nie widział potrzeby modernizowania komputera przez 10 lat...

nieproporcjonalnie drogich DDR II  itp.

Cena używanych modułów o pojemności1gb ddr 2 i 3 jest zbliżona. Różnica zaczyna być widoczna przy większych pojemnościach.

> [...]

I po takim rzeźbieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od zera komputer hobbysty z jego uniwersalnością, ani typowy A-brand.

Po takim rzeźbieniu mamy stabilny jak posÄ…g komputer za grosze dla amatora, który chodzi sobie powiedzmy 4 lata i który potem oddajemy  biednym dzieciom albo wymieniamy na skrzynkÄ™ piwa.
Hobbysta po dwóch latach zwykle wymienia grafikę i dokłada ram, ew. twarde dyski. Po kolejnych dwóch, trzech latach komputera ze średniej półki nie da się już mocno modernizować (to znaczy się da, ale się zwykle nie opłaca). Zmiana grafiki już nie wystarczy, bo procesor za słaby, procesora bez końca się kręcić nie da, a nie wymienimy go bez wymiany płyty, bo podstawki w mobo zmieniają się właśnie w takim mniej więcej cyklu, ram jest już zawsze niekompatybilny, dysk za mały, większość interfejsów się zmnienia, zasilacz staje się niepewny, obudowa archaiczna, wiatraki coraz głośniejsze itd.
Jest to reanimowanie na siłę i warto (zanim komputer staraci jakąkolwiek wartość rynkową) sprzedać go przed tym czasem i złożyć od nowa nowy. Ale to tylko moje zdanie, osobiście uskuteczniam inny system - nowy po takim mniej więcej czasie wędruje do pracy, a ten z pracy (o ile ma się dobrze technicznie) u mniej wymagąjacej rodziny. Albo służy do eksperymentów;)

 Ale co kto lubi - trochÄ™ przerzuciÅ‚em tych poleasingowych komputerów i do prostych zadaÅ„ biurowych albo jako jakiÅ› komputer pomocniczy w domu sÄ… OK - jako głóny desktop dla użytkownika o wymaganiach wiÄ™kszych niż minimalne IMHO za bardzo siÄ™ to nie nadaje.

No piÄ™knie, ale  tu nie idzie o komputer dla hobbysty, tylko sprzÄ™t dla amatora (przez duże A), który chce reanimować komputer z zamierzchÅ‚ej epoki - a propozycje to nowa pÅ‚yta, procesor, pamiÄ™ci i dysk (bo stary ma pewnie 40, góra 80 Gb) w starej budzie i podÅ‚Ä…czone dla oszczÄ™dnoÅ›ci do starego dvd i zasilacza, a to jest wg. mnie partyzantka
Jeśli ktoś da propozycję złożenia całego nowego kompa (za cenę jakiegoś sprawnego, markowego polisingowca) który będzie lepszą alternatywą niż ten frankenstein zaproponowany przez maXa:) i przedstawi tu kosztorys to obiecuję, że zjem to co napisałem (razem z matrycą ofkoz).

--
LPPL

Data: 2013-04-18 21:10:31
Autor: LPPL
wymiana gratów

Użytkownik "Michal"
[...]

Jakbym poszukał, to by sie znalazło coś lepszego, ale wlazłem przed chwilka na gumtree (której to raczej do kupowania niepierdółek niepolecam:) a tam na pierwszej stronie:
http://www.gumtree.pl/cp-komputery-stacjonarne/mokotow/c2q-4-x-2-83-ghz-2gb-500gb-ati-5750-1gb-ddr5-dvdrw-win7-lcd19-436633465?featuredAd=true

Wiem, żadna okazja, ale jest 7 i skoro gość trzymał takiego starocia, to pewnie i monitor ma 15, góra 17' bańkę, więc taka oferta byłaby dla niego bardziej korzystna niż wymiana kilku bebechów za sporą cześć tej sumy i - w efekcie - podobny (ale również, moim zdaniem, bardziej ryzykowny) efekt.

--
LPPL

Data: 2013-04-18 22:27:58
Autor: Michal
wymiana gratów
W dniu 2013-04-18 21:10, LPPL pisze:

Użytkownik "Michal"
[...]

[...]

[...]

Tu się zgodzę - jak ktoś nie ma "nie wiadomo jakich wymagań" to za te pieniądze sprzęt wart swojej ceny, o ile zderzenie opisu z rzeczywistością nie będzie druzgocące(*). W pracy jest kilka niemal identycznych HP na C2Q i C2D i sprawują się bardzo dobrze, przy okazji mają poprawnie wykonane czytniki kart, a nie te badziewia jak w większości sklepów komputerowych z kablami o grubości włosa.

Niestety na tym przykładzie wychodzi jak na dłoni to czego nie lubię w takich zakupach - sprzedawca w stylu "polaczek-cwaniaczek".
Te 11,32 GHz bijÄ…ce po oczach (BTW: tak liczÄ…c w AMD FX 8xxx mamy
w domach CPU po 32 GHz - WOW robi wrażenie ;>
- Na zdjęciu dużo lepszy XFX 5770, w opisie R5750 nie wiadomo jaki
- NapÄ™d optyczny  Blu-ray lub nagrywarka DVDRW - pewnie bÄ™dzie stary
   DVDRW, ale nabywca już ma przed oczami Bluraya.
- Na zdjęciu wachlarz recovery disc i Win7Box x64 PL, w opisie KOMPUTER POSIADA ZAINSTALOWANY ORYGINALNY WIN 7 LUB XP zgodny z kluczem licencyjnym na obudowie - pewnie w praktyce będzie zainstalowany z pokątnego źródła OS bez hardcopy i problemy z poprawnym licencjonowaniem.
- rozpisywanie się o "MEGA SZYBKiej PAMIĘCIĄ 1 GB DDR 5" jakby R5750 mógł meć inną, za to taktycznie przemilaczane jaka jest te 2 GB głównego RAM (AFAIR Q45 może mieć DDR2 i DDR3 - pewnie jest DDR2, co przemilczano).
- przy tej cenie mam wątpliwości czy rzeczywiście HDD jest nowy w folii (to nie działalność charytatywna, a nawet nowy 500GB kosztuje 200+ zł)
- 1 mies gwarancji

Generalnie gdyby wszystko było jak należy - brać bo warto. Ale niestety z tymi sprzedawanymi w PL poleasingówkami jest różnie i ta "nówka sztuka nie śmigana/niemiecki emeryt słuchał na nim raz w tygodniu Radia Maryja" w rzeczywistości bywa często wyeksploatowana bardzo,
z połową komponentów niezgodnych z opisem i problemami z poprawnością licencjonowania softu - taki naród niestety. Obym się mylił.

--
/MB

Data: 2013-04-18 22:46:20
Autor: Smok Eustachy
wymiana gratów
W dniu 18.04.2013 22:27, Michal pisze:
/.../
[...]

Pentium 4 3GHz 10zł, Celeron 2,6 od 3,50zł, rozpusta.
Spotkałem Xeona Dual COre za 10zł i 2 giga RAMu serwerowego za 20zł. Jakby jeszcze płyta do tego sensowna była...

Data: 2013-04-18 23:19:44
Autor: Michal
wymiana gratów
W dniu 2013-04-18 22:46, Smok Eustachy pisze:

Pentium 4 3GHz 10zł, Celeron 2,6 od 3,50zł, rozpusta.

Ale do czego to odnosisz? Bo w poście wcześniej pisałem że jakby oferta była zgodna z opisem, to OK, gorzej że niepokojące są te nieścisłości lub co gorsza możliwe świadome przeinaczenia.

Spotkałem Xeona Dual COre za 10zł i 2 giga RAMu serwerowego za 20zł.
Jakby jeszcze płyta do tego sensowna była...

Jeszcze raz - o co Ci chodzi? Chcesz siÄ™ pochwalić najlepszym zakupem? Też kiedyÅ› wylicytowaÅ‚em na A.. Athlona64 3200+ za chyba 2,49 zÅ‚ czy jak jesteÅ›my przy Xeonach -  kupiÅ‚em Intel Server Board SE7505VB2 z obsadzonymi dwoma Xeonami 2,4 GHz i 2 GB RAM za caÅ‚e 20 zÅ‚ z demontażu (bardzo fajna pÅ‚yta z PCI-X i dual gigabit LAN - do domowego NASa z RAID bardziej niż OK) bo miaÅ‚a problemy z kontrolerem PATA - i tak korzystam z SATA.

--
/MB

Data: 2013-04-19 23:32:39
Autor: Smok Eustachy
wymiana gratów
W dniu 18.04.2013 23:19, Michal pisze:
[...]

Do rozbudowy źródłowego kompa. Za grosze masz o wiele silniejszy comp.

Data: 2013-04-20 20:30:28
Autor: Michal
wymiana gratów
W dniu 2013-04-19 23:32, Smok Eustachy pisze:
[...]

Halo - Ziemia do wszystkich Smoków w tym kwadrancie - koordynaty: Message-ID: <4d646165-361a-4a56-aae7-a15987bb7ef8@googlegroups.com>

Oświecisz nas jak masz zamiar zrobić upgrade KT4AV MSI AGP 8x za pomocą któregoś z tych CPU, które wymieniłeś wyżej?
Poza tym ustaliliśmy już, że ten komputer nie jest wart upgrade i stąd dyskusja czy lepiej coś poleasingowego na co najmniej C2D/C2Q czy lepiej dołożyć i kupić coś współczesnego i energooszcżednego na APU by posłużyło kolejnych parę lat.

--
/MB

Data: 2013-04-18 23:05:24
Autor: LPPL
wymiana gratów

Użytkownik "Michal"

[...]

No tak, wszystko prawda, tylko, że to pierwszy (ale nie lepszy;) z brzegu przykład.
Gdybym kupował dla siebie i miałbym mało kasy (co się przeca każdemu notorycznie wprost zdarza;) to wybrałbym solidniejszego sprzedawcę, a gdyby mnie nie piliło przez 10 lat do usprawnienia sprzętu ( jednak pierwszej - w moim przypadku - potrzeby), to przez powiedzmy miesiąc spędzając kilkanaście minut w necie musiałbym (statystycznie) trafić nie jakąś atrakcyjną wyprzedaż albo okazję.

--
LPPL

Data: 2013-04-19 00:10:01
Autor: Michal
wymiana gratów
W dniu 2013-04-18 23:05, LPPL pisze:

[...]

I wtedy nawet ja nie powiedziałbym złego słowa gdyby ten opis pokrywał się z rzeczywistym konfigiem. Warto za te pieniądze przy założeniu
że jest nie najgorsza grafika, dysk i system, a całość nie wyzionie
za 2 miesiące ducha. W tych pieniądzach rzeczywiście nie złoży się nic bardziej sensownego, a jak ktoś nie goni za nowinkami to mu taki zestaw jeszcze parę lat posłuży. Unika się przy takim doborze pułapki o której wcześniej pisałeś - kupię tanio poleasingowy konfig, a potem włożę drugie tyle albo i więcej przez dozbrojenie go w akceptowalną kartę graficzną, dźwiękową (a-brandy na mobo często mają zwykłe stereo) czy nowy HDD i powstaje hybryda - ni to nowe, ni stare.

--
/MB

Data: 2013-04-24 14:27:21
Autor: LPPL
wymiana gratów

Użytkownik "Michal"
[...]

Nie trzeba nic wkładać, o ile komuś grafika z mobo lub cpu wystarczy. Ja uznałem, że warto doinwestować. A co do dysków lub ramu, to kurczą się szybciej niż klejnoty w zimnej wodzie i nawet mając nówkę-budżetówkę trzeba co rusz dokładać.
Dla zupełnej jasności - nie polecam generalnie (do domowego) użytku polisingowców, nie jestem też zwolennikiem używanych komputerów (chyba, że od kogoś bliskiego lub znajomego). Raczej wolałbym mniej "wypasiony" ale złożony od nowa zestaw.
Chodziło tylko o ten konkretny przypadek.

--
LPPL

Data: 2013-04-15 15:50:37
Autor: Kamil
wymiana gratów
Użytkownik "Michal" napisał:

nie wiem na jakiej
podstawie MS chce drugi raz pieniÄ…dze za ten sam OS.

Wystarczy przeczytać umowę licencyjna i nie pleść bzdur. Nie kupujesz OSa,
ale prawo jego uzytkowania na określonych warunkach. Możesz się nie zgodzić
i przejść na Linuksa, albo własnoręcznie napisać system.

pzdr

Data: 2013-04-12 18:50:19
Autor: maX
wymiana gratów

U¿ytkownik "LPPL" <ummagumma@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kk40le$act$1node1.news.atman.pl...

U¿ytkownik "maX"

[...]

RAM DDR3 jest znacznie tañszy od jego aktualnego DDR1.

Lepiej wyszukaæ co¶ polisingowego; w przedziale 300-400 cierpliwym trafiaj± siê naprawdê pere³ki, kilkukrotnie szybsze od tego zabytku

Tyle ¿e mo¿liwo¶ci modernizacji maj± ograniczone oraz maj± krótk± gwarancjê. A jak kupi p³ytê na 760G lub H61 to w przysz³o¶ci mo¿e migrowaæ do i5, i7 lub Phenoma x6.
Ale oczywi¶cie to kwestia kalkulacji koszt zysk.

i w dodatku prawie zawsze z nowszym, legalnym systemem, ni¿ (Watsonowsko zak³adam)) w±tkotwórca ma, co te¿ nie jest (albo ju¿ nie d³ugo bêdzie), przeca, bez znaczenia.

Je¶li teraz jedzie na piracie a bêdzie mia³ do wyboru legalnego XP / Vistê lub pirata 7 to raczej i tak dalej we¼mie pirata.

Data: 2013-04-13 11:45:20
Autor: LPPL
wymiana gratów

U¿ytkownik "maX" >
U¿ytkownik "LPPL"

[...]

Skoro nie migrowa³ przez oko³o 10 lat, to dlaczego zak³adasz, ¿e zacznie nagle regularnie modrnizowaæ od teraz kompa? Co za tym przemawia? Graczem na pewno nie jest, profesjonalnie komputera te¿ nie u¿ywa. e

i w dodatku zawsze z nowszym, legalnym systemem, ni¿ (Watsonowsko zak³adam)) w±tkotwórca ma

Je¶li teraz jedzie na piracie a bêdzie mia³ do wyboru legalnego XP / Vistê lub pirata 7 to raczej i tak dalej we¼mie pirata.

Po co siê przesiadaæ z legalnej visty na nielegaln± 7? Zeby siê szybciej w±tki otwiera³y w outlooku (sic!)?

Problem jest innej natury. Je¶li kupi p³ytê, procesor i pamiêci to powinien wymieniæ te¿ dysk twardy, bo 1. bêdzie w±skim gard³em 2. nale¿y mu siê zas³u¿ona emerytura. 3 taki zabytek mo¿e pa¶æ w ka¿dej chwili i bêdzie strata zapewne znacznie wiêksza, ni¿ cena zakupu nowego. Co do reszty: dvd jak wiadomo, to jeden z najczê¶ciej psuj±cych siê podzespo³ów bazowych, a je¶li chodzi o zasilacz to pewnie nie jest wart funta k³aków i ba³bym siê pod³±czaæ go do nowego zestawu, poza tym z ka¿dym rokiem maleje jego sprawno¶æ i ro¶nie prawdopodobieñstwo zej¶cia (a by³oby naprawdê przykro, gdyby przy okazji poci±gn±³ ze sob± w za¶wiaty co¶ z nowych elementów).
Z drugiej strony mo¿na z du¿± doz± prawdopodobieñstwa za³o¿yæ, ¿e watkotwórca nie ma zbyt wielkiego do¶wiadczenia w sk³adaniu sprzêtu,  wiêc trzeba doliczyæ za ew us³ugê.
Zdajê sobie sprawê, ¿e bez udzia³u Rafalexa przeradza siê to w  akademick± dyskusjê, ale opcja polisingowa wydaje mi siê (przy obecnym stanie naszej wiedzy) w tym konkretnym przypadku najbardziej (nie tylko finansowo ale i logistycznie) na miejscu, tym bardziej, ¿e przy odrobinie szczê¶cia mo¿e mu siê uda zamieniæ co¶ z tamtego zestawu na przys³owiowe piwo, co ju¿ samo w sobie jest potê¿nym motywatorem;)

--
LPPL

Data: 2013-04-11 07:13:56
Autor: Dominik & Co
wymiana gratów
Dnia 10.04.2013 maX <averwywal@interia.pl> napisał/a:
Nawet najwolniejszy sprzęt dostępny w sklepach będzie dużo szybszy od tego Athlona. Jeśli grafa będzie zintegrowana to nawet ten zasilacz może zostać.

Oj niekoniecznie, vide Intel Atom :-)

--
Dominik & kÄ…pany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2013-04-10 20:29:22
Autor: Kosu
wymiana gratów
On 2013-04-10, rafalex6@o2.pl <rafalex6@o2.pl> wrote:
[...]

Chyba wszystko byś mógł. Przecież nie ma reglamentacji elektroniki.

A komp jest stary i nie warto. Odłóż na nowy. Za 1000 zł złożysz nowy
zestaw, który zmiażdży jakiekolwiek częściowe "ulepszenie" Twojego
sprzętu.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2013-04-16 00:12:49
Autor: Smok Eustachy
wymiana gratów
W dniu 10.04.2013 09:30, rafalex6@o2.pl pisze:
[...]

Ile masz RAMU?
I jaki dysk?
Je¶li procek to jest to co my¶lê czyli Athlon XP 2000+ to mo¿e zmieñ na p³ytê z Athlonem 64 3000+ albo Pentium 3 ¶rodkowe ok 2.8.
Uwaga; jak kupisz zbyt nowoczesn± p³ytê to nie wykorzystasz starej pamiêci. Do internetu styknie.

wymiana gratów