wymiana gwiazdki w rurze sterowej

Data: 2009-09-12 22:52:22
Autor: mariuszmo
wymiana gwiazdki w rurze sterowej
jak kiedyś kupowałem amortyzator zleciłem w sklepie od razu nabicie gwiazdki poniewaz nie posiadałem jeszcze własnego nabijaka i to był błąd, gość pomimo, ze go posiadał to spieprzył sprawę i gwiazdke nabił krzywo.
Kupiłem ostatnio nabijak taki tańszy bike hand i gwiazdke usiłowałem wyprostować niestety jest na tyle wykrzywiaona i wbita dość głęboko, że się nie da raczej zrobic nic.
chyba jedynym wyjsciem będzie gwiazdkę wbić od nowa, ma ktoś patent jak usunąć poprzednią? Rura sterowa jest przy koronie  pogrubiana (ma mniejszą wewnetrzną średnicę) więc przebicie gwiazdki na wylot moze być skomplikowane.

Data: 2009-09-12 23:28:56
Autor: Michał Pysz
wymiana gwiazdki w rurze sterowej
Rozwiązania:
a) nie przejmować się tym, ze jest krzywo
b) wbić ciut głębiej prostując przy tym
c) wybić głęboko i dobić nową nad starą
d) wybić starą przez to pogrubienie (odpowiednio duży młotek i pójdzie)

mp.

Data: 2009-09-12 23:46:48
Autor: mariuszmo

Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8h3kq$pfp$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

a) cwiczyłem przez jakis czas ale za każdym razem jak mam coś z tym zrobić to mnie wnerwia.
b) nie da się bo cała jest ugieta w specyficzny sposób, próbowałem nawet na ta okazje zakupiłem nabijak i nic się nie dało zrobic
c) prawdopodobnie zastosuje to rozwiązanie
d) w tym widelcu jest stalówka sterowa nie chce zniszczyć zabezpieczenia antykorozyjnego w rurze sterowej w miejscu gdzie jednak jest kontakt z wodą, z jakichś powodów jest ona malowana.

Data: 2009-09-12 14:59:25
Autor: Saurus
On 12 Wrz, 23:46, "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> wrote:
d) w tym widelcu jest stalówka sterowa nie chce zniszczyć zabezpieczenia
antykorozyjnego w rurze sterowej w miejscu gdzie jednak jest kontakt z wodą,
z jakichś powodów jest ona malowana.

Jesteś pewien że to zwykła stal a nie jakiś nierdzewny stop?
Poza tym ja nabijałem zawsze gwiadki kawałkiem rurki nie znając
istnienia specjalnego nabijaka, początek jest trudny ale potem ładnie
idzie. Jeśli coś się spieprzy to poprawkę skrzywienia można punktowo
płaskim wkrętakiem (i młotkiem) zrobić.

Data: 2009-09-14 09:28:01
Autor: Jan Cytawa
mariuszmo napisał:

[...]

Takim specjalnym nabijakiem jest u mnie zwykla dluga sruba M6. Trzeba ja
wkrecic w gwiazdke i wtedy doskonale widac czy jest prosto czy krzywo
wbita. Ewentualnie skorygowanie polozenia nie jest problemem.

Jan Cytawa

wymiana gwiazdki w rurze sterowej