wymiana halogenów 12V na LEDy.

Data: 2014-11-04 01:36:05
Autor: nospam@yahoo.com
wymiana halogenów 12V na LEDy.

Witam, Poproszę o poradę odnośnie wymiany halogenów na LEDy.

Mam obecnie w łazience 8 halogenów 25W w oprawkach GU5.3 MR16.
Instalacja jest 12V. Transformator toroidalny.

Czy dla LED SMD 12V muszę wymienić ten transformator?

Data: 2014-11-04 08:23:25
Autor: kogutek444
wymiana halogenów 12V na LEDy.
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 01:36:07 UTC+1 u¿ytkownik nos...@yahoo.com napisa³:
Witam, Poproszê o poradê odno¶nie wymiany halogenów na LEDy.

Mam obecnie w ³azience 8 halogenów 25W w oprawkach GU5.3 MR16.
Instalacja jest 12V. Transformator toroidalny.

Czy dla LED SMD 12V muszê wymieniæ ten transformator?

Pewno nie musisz. To czy musisz oka¿e siê samo. Je¶li zaczn± padaæ ledówki to bêdzie to z winy transformatora. Ale je¶li nie musisz to warto wymieniæ na dedykowany do ledów. Straty w tym transformatorze co masz s± porównywalne z moc± ledówek jakie chcesz zainstalowaæ. Dalej bêdzie energooszczêdnie ale sporo gorzej. Te halogeny co masz w³±czasz jednym w³±cznikiem czy masz wiêcej w³±czników?

Data: 2014-11-04 22:53:50
Autor: nospam@yahoo.com
W dniu 2014-11-04 o 17:23, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

No w³a¶nie o to chcia³em zapytaæ. Czy niedoci±¿ony transformator
toroidalny spowoduje jakie¶ dodatkowe straty, jakiego rzêdu ? Wy³±cznik
mam pojedynczy na ca³e pomieszczenie. Zak³adalem po prostu w³o¿enie
nowych ¿arówek LED typu GU5.3 MR16.

Data: 2014-11-04 14:33:27
Autor: kogutek444
wymiana halogenów 12V na LEDy.
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 22:54:36 UTC+1 u¿ytkownik nos...@yahoo.com napisa³:
> [...]
toroidalny spowoduje jakie¶ dodatkowe straty, jakiego rzêdu ? Wy³±cznik
mam pojedynczy na ca³e pomieszczenie. Zak³adalem po prostu w³o¿enie

jak masz`w³±cznik przed transformatorem to specjalnie nie masz siê czym przejmowaæ. ¦wiat³o w ³azience nie ¶wieci siê ca³y czas. Transformatory w ka¿dym stopni obci±¿enia generuj± straty. Tym wiêksze im obci±¿enie wiêksze. Mo¿esz to sprawdziæ. Jak rosn± straty to ro¶nie temperatura transformatora. Do strat dochodzi jeszcze pr±d ja³owy transformatora, to te¿ strata. Toroidy teoretycznie s± trochê lepsze od innych nie elektronicznych transformatorów. Bardzo dobrze zaprojektowane i wykonane bêd± mia³y straty na poziomie 2-3%. Ale takie to w wahad³owcach montuj±. Taki do halogenów mo¿e mieæ sporo wiêcej. Jak gdzie¶ jest jaka¶ rezerwa ze jeszcze dzia³a i nie zagra¿a po¿arem to jest z czego uj±æ. Jak fabryka zrobi 10 milionów transformatorów i na ka¿dym oszczêdzi 10 centów to ma górk± milion dolców. A ¿e klient za pr±d zap³aci niewiele wiêcej to ich nie obchodzi. Poza tym wiedz± ze klient ma³o ¶wiadomy. Na oko jak pod³±czysz 3W x 8 sztuk =24W. Drugie tyle mo¿e do³o¿yæ transformator co zasila³ 8x25W. Bilans nie wyjdzie bardzo ¼le bo i tak taki transformator jak masz z ledówkami pobierze prawie 10 razy mniej pr±du ni¿ halogeny które masz czy mia³e¶.

Data: 2014-11-27 11:40:04
Autor: Ghost
wymiana halogenów 12V na LEDy.

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:54594aed$0$12641$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

No w³a¶nie o to chcia³em zapytaæ. Czy niedoci±¿ony transformator
toroidalny spowoduje jakie¶ dodatkowe straty

Nie przejmowal bym sie nimi. Klopot jak jest transformator "elektroniczny".

Data: 2014-11-04 10:19:37
Autor: BQB
W dniu 2014-11-04 o 01:36, nospam@yahoo.com pisze:

[...]

Ale do halogenów nie stosowało się prostowania i stabilizacji, lecz jak masz stabilizowane stałe napięcie 12V, to nie musisz, jak masz 12V zmienne (najczęściej przemienne) to musisz mieć coś, co da stabilizowane stałe 12V - np. mostek graetza + kondensator(y). Albo nowy zasilacz stabilizowany 12V.

Data: 2014-11-04 12:30:24
Autor: t-1
[...]

Kupujesz LEDy 12V ac (na pr±d zmienny) z identycznym coko³em jak halogeny a transformator pozostaje ten sam.
G³upi by byli producenci LEDów gdyby nie produkowali zamienników dla halogenów.

Data: 2014-11-04 15:03:42
Autor: Witolko

Użytkownik <nospam@yahoo.com> napisał w wiadomości news:54581f76$0$12628$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Kiedyś zamiast halogena GU5,3 12 V 20 W wstawiłem LED 12 V 3W.
Działa już dosyć długo. Transformator ten sam.
Ten mój LED to chyba jakaś chińszczyzna,
nie pisze czy jest na prąd stały, czy zmienny.
Transformator może być ten sam. Ważne abyś nie przekroczył mocy transformatora czyli 8 x 25 W = 200 W. Czyli do transformatora
nie możesz podłączyć więcej lampek niż 200 W razem.
Jeżeli twój LED ma 5 W to możesz podłączyć najwyżej 40 LEDów
i nic więcej, mniej można. 40 x 5 W = 200 W.

Data: 2014-11-04 18:53:33
Autor: Irokez
[...]

Jak kupisz takie w oprawkach MR16 wsadzane w oprawki zamiast halogenów, to nie.
Jak zaczniesz robić paski LED z tych na metry, to one wymagają prądu stałego 12V (czyli wymiana zasilacza albo przynajmniej dodanie prostownika do transformatora).

--
Irokez

Data: 2014-11-04 20:05:48
Autor: Jeffrey
Irokez wrote:
[...]

teoretycznie nie musisz, ale np ja mam trafo elektroniczne i podczas włączania led brzęczy przez kilka sekund ( na wejściu jest mostek prostowniczy ) na dłuższa metę wnerwiające

jeffrey

Data: 2014-11-27 11:30:51
Autor: Waldemar
Am 04.11.2014 um 20:05 schrieb Jeffrey:
Irokez wrote:
[...]

Transformatory elektroniczne (znaczy przetwornice) dedykowane dla lamp halogenowych nie nadają się do zasilania LEDów. Są uniwersalne, te można brać.
Trafo toroidalne jest ok i problemów nie będzie.

Waldek

Data: 2014-12-05 09:57:45
Autor: Marek
On 04.11.2014 01:36, nospam@yahoo.com wrote:

[...]

Nie popelniaj tego bledu i zostan przy halogenach.
Swiatlo przyjemne dla oka. Osobiscie mecze sie przy ledach, nawet tych cepilych.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

wymiana halogenów 12V na LEDy.