Data: 2010-11-25 21:03:55 | |
Autor: kamtzu | |
wymiana jednej opony | |
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km. Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy ujdzie jedna? Sprawa pilna... pozdrawiam |
|
Data: 2010-11-25 21:05:22 | |
Autor: Suri | |
wymiana jednej opony | |
Użytkownik kamtzu napisał:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do kupuj 2, zaoszczędzisz 100 pln a potem sie rozpierdolisz i huj ze tego będziesz miał zią |
|
Data: 2010-11-25 21:14:56 | |
Autor: Wiktor | |
wymiana jednej opony | |
W dniu 2010-11-25 21:03, kamtzu pisze:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas |
|
Data: 2010-11-25 21:33:50 | |
Autor: to | |
wymiana jednej opony | |
begin Wiktor
dla ĹwiÄtego spokoju wymieĹ dwie, a tÄ wrzuÄ na zapas Ale co to da? To nie bolid F1. A pozostaĹe opony ma prawie nowe (7 mm). Lepiej juĹź przeznaczyÄ te pieniÄ dze np. na lepsze klocki hamulcowe, to da jakÄ Ĺ realnÄ poprawÄ bezpieczeĹstwa, a nie urojonÄ . OczywiĹcie to moje zdanie, niech kaĹźdy robi jak uwaĹźa. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-25 21:50:59 | |
Autor: Marcin Jan | |
wymiana jednej opony | |
W dniu 10-11-25 21:14, Wiktor pisze:
W dniu 2010-11-25 21:03, kamtzu pisze: tak się zastanawiam czy rzeczywiście mogą być takie kłopoty jak jedna z opon będzie lepsza od pozostałych. Rozumiem w drugą stronę: 3 dobre i jedna słabsza - nie na darmo jest powiedzenie że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. Tym bardziej że różnica imho nie jest duża. Jakoś jak masz na przodzie z mniejszym bieżnikiem a na tyle z większym do nie przeszkadza.Pozdrawiam marcin jan. |
|
Data: 2010-11-25 21:03:22 | |
Autor: to | |
wymiana jednej opony | |
begin Marcin Jan
tak siÄ zastanawiam czy rzeczywiĹcie mogÄ byÄ takie kĹopoty jak jedna z Tak szczerze, jeĹli to bÄdzie na tyle to nie odczujesz Ĺźadnej róşnicy przy tej klasie opon i zapewne spokojnym stylu jazdy. SzczegĂłlnie, Ĺźe masz 7 mm, czyli niewiele mniej niĹź majÄ nowe. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-25 22:26:39 | |
Autor: kamtzu | |
wymiana jednej opony | |
UĹźytkownik "to" <to@abc.xyz> napisaĹ w wiadomoĹci news:4ceecf1a$0$21001$65785112news.neostrada.pl...
Tak szczerze, jeĹli to bÄdzie na tyle to nie odczujesz Ĺźadnej róşnicy Tak wlasnie, jezdze spokojnie i chcialem wrzucic je na tyl czyli os nie-napedowa. Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm? |
|
Data: 2010-11-25 14:15:53 | |
Autor: Przemek | |
wymiana jednej opony | |
On 25 Lis, 22:26, "kamtzu" <kam...@tlen.usunTo.pl> wrote:
Tak wlasnie, jezdze spokojnie i chcialem wrzucic je na tyl czyli os Wymień 1. Nie będzie żadnych problemów. Latem przejeździłem prawie 2 tygodnie na zapasowym kole - zimowa 205/65/15 a reszta letnie 235/45/17. Prędkości autostradowe, deszcz, żadnych problemów. Sam byłem zdziwiony, ale jak już miałem nowe opony, to nie zwlekałem z wymianą pozdr |
|
Data: 2010-11-25 21:29:06 | |
Autor: to | |
wymiana jednej opony | |
begin kamtzu
Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm? ZaleĹźy jaka opona, zwykle ok. 8. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-25 21:56:14 | |
Autor: Topinambur | |
wymiana jednej opony | |
Użytkownik "kamtzu" <kamtzu@tlen.usunTo.pl> napisał w wiadomości news:icmff6$up3$1usenet.news.interia.pl... Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku. Ja bym wymienil 1 opone, jezeli na prostej drodze podczas jazdy albo podczas hamowania bedzie sciagac to wymienilbym druga. |
|
Data: 2010-11-26 07:39:49 | |
Autor: MarcinJM | |
wymiana jednej opony | |
W dniu 2010-11-25 21:56, Topinambur pisze:
Użytkownik "kamtzu"<kamtzu@tlen.usunTo.pl> napisał w wiadomości news:icmff6$up3$1usenet.news.interia.pl... A sciagac ma bo poniewaz? Tylko mi tu nie wyjezdzac z rozna srednica kol. Bo ona jest nie wieksza niz ulamek procenta, czy nawet %%. Wieksza roznica jest przy ugieciu opony w zakrecie. Zreszta praktycznie NIGDY wszystkie 4 opony nie maja takiej samej przyczepnosci w danych warunkach. Sa w 4 roznych miejscach nawierzchni przyciskane do niej czterema roznymi silami. Zakladac jedna i sie nie przejmowac. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-11-26 10:39:31 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
wymiana jednej opony | |
W dniu 2010-11-26 07:39, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-11-25 21:56, Topinambur pisze: Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy. Dwie niedokładnie jednakowe opony trafiły na oś napędzającą. Jedyna różnica to półtora roku inna data produkcji i 1mm bieżnika. Efekt: przy przyspieszaniu ściąga w lewo, przy hamowaniu w prawo. Zamiana kół stronami - efekt lustrzanie odwrotny. Zamiana na dwie opony jednakowe - efekt znika. Nie muszę dodawać że ciśnienie było dokładnie identyczne. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-26 10:25:26 | |
Autor: Wmak | |
wymiana jednej opony | |
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał(a):
Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy.Znam te numery, z różnie zużytymi a nawet z fabrycznie nowymi, w tym wypadku kierunkowymi oponami. Moim zdaniem przyczyną jest kształt napompowanej opony - nie jest symetryczna, zbliżona do walca, tylko jest stożkowa ze względu na zużycie albo w przypadku kierunkowych ma niesymetrycznie ułożone warstwy kordu, gumy itp. Efekt daje to taki, że środek nacisku na jezdnię nie wypada pośrodku szerokości felgi więc jakby jedno koło było nieco schowane w błotniku a drugie wystawało - różne są "skuteczne" odległości od osi obrotu zwrotnicy, co daje opisane przez Ciebie efekty przy dodawaniu i odejmowaniu gazu. Efekt taki sam, jakby założyć na przód koła z felgami o różnych ET. -- |
|
Data: 2010-11-26 10:43:06 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
wymiana jednej opony | |
W dniu 2010-11-26 10:39, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2010-11-26 07:39, MarcinJM pisze: Aha żeby nie było, że winna była opona "prosto od gumiarza". Nie. Jeździłem tak krzywo ze dwa miesiące, drapałem sie po głowie, nawet regulowałem geometrię... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-25 22:44:35 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
wymiana jednej opony | |
On 2010-11-25, kamtzu <kamtzu@tlen.usunTo.pl> wrote:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku. Kup jedną i załóż na tył. Potem depnij w hamulec na prostej i pustej drodze i będziesz wiedział czy potrzebujesz się wykosztować na drugą. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-11-26 07:40:41 | |
Autor: MarcinJM | |
wymiana jednej opony | |
W dniu 2010-11-25 22:44, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-11-25, kamtzu<kamtzu@tlen.usunTo.pl> wrote: No, jak przycisnie tuz po wyjezdzie od gumiarza to bedzie mial roznice. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-11-26 08:48:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
wymiana jednej opony | |
On 2010-11-26, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:
Kup jedną i załóż na tył. Potem depnij w hamulec na prostej i pustej Racja. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|