Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   wymiana jednej opony

wymiana jednej opony

Data: 2010-11-25 21:03:55
Autor: kamtzu
wymiana jednej opony
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy ujdzie jedna? Sprawa pilna...

pozdrawiam

Data: 2010-11-25 21:05:22
Autor: Suri
wymiana jednej opony
Użytkownik kamtzu napisał:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do
odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle
ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy
ujdzie jedna? Sprawa pilna...

pozdrawiam


kupuj 2, zaoszczędzisz 100 pln a potem sie rozpierdolisz i huj ze tego będziesz miał zią

Data: 2010-11-25 21:14:56
Autor: Wiktor
wymiana jednej opony
W dniu 2010-11-25 21:03, kamtzu pisze:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do
odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle
ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy
ujdzie jedna? Sprawa pilna...

dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas

Data: 2010-11-25 21:33:50
Autor: to
wymiana jednej opony
begin Wiktor
dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas

Ale co to da? To nie bolid F1. A pozostałe opony ma prawie nowe (7 mm). Lepiej już przeznaczyć te pieniądze np. na lepsze klocki hamulcowe, to da jakąś realną poprawę bezpieczeństwa, a nie urojoną. Oczywiście to moje zdanie, niech każdy robi jak uważa. ;-)

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-25 21:50:59
Autor: Marcin Jan
wymiana jednej opony
W dniu 10-11-25 21:14, Wiktor pisze:
W dniu 2010-11-25 21:03, kamtzu pisze:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do
odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle
ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy
ujdzie jedna? Sprawa pilna...

dla świętego spokoju wymień dwie, a tę wrzuć na zapas

tak się zastanawiam czy rzeczywiście mogą być takie kłopoty jak jedna z opon będzie lepsza od pozostałych. Rozumiem w drugą stronę: 3 dobre i jedna słabsza - nie na darmo jest powiedzenie że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. Tym bardziej że różnica imho nie jest duża. Jakoś jak masz na przodzie z mniejszym bieżnikiem a na tyle z większym do nie przeszkadza.Pozdrawiam marcin jan.

Data: 2010-11-25 21:03:22
Autor: to
wymiana jednej opony
begin Marcin Jan
tak się zastanawiam czy rzeczywiście mogą być takie kłopoty jak jedna z
opon będzie lepsza od pozostałych. Rozumiem w drugą stronę: 3 dobre i
jedna słabsza - nie na darmo jest powiedzenie że łańcuch jest tak mocny
jak jego najsłabsze ogniwo. Tym bardziej że różnica imho nie jest duża.
Jakoś jak masz na przodzie z mniejszym bieżnikiem a na tyle z większym
do nie przeszkadza.

Tak szczerze, jeśli to będzie na tyle to nie odczujesz żadnej różnicy przy tej klasie opon i zapewne spokojnym stylu jazdy. Szczególnie, że masz 7 mm, czyli niewiele mniej niż mają nowe.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-25 22:26:39
Autor: kamtzu
wymiana jednej opony
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4ceecf1a$0$21001$65785112news.neostrada.pl...
Tak szczerze, jeśli to będzie na tyle to nie odczujesz żadnej różnicy
przy tej klasie opon i zapewne spokojnym stylu jazdy. SzczegĂłlnie, Ĺźe
masz 7 mm, czyli niewiele mniej niż mają nowe.

Tak wlasnie, jezdze spokojnie i chcialem wrzucic je na tyl czyli os nie-napedowa.
Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm?

Data: 2010-11-25 14:15:53
Autor: Przemek
wymiana jednej opony
On 25 Lis, 22:26, "kamtzu" <kam...@tlen.usunTo.pl> wrote:

Tak wlasnie, jezdze spokojnie i chcialem wrzucic je na tyl czyli os
nie-napedowa.
Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm?

Wymień 1. Nie będzie żadnych problemów. Latem przejeździłem prawie 2
tygodnie na zapasowym kole - zimowa 205/65/15 a reszta letnie
235/45/17. Prędkości autostradowe, deszcz, żadnych problemów. Sam
byłem zdziwiony, ale jak już miałem nowe opony, to nie zwlekałem z
wymianą

pozdr

Data: 2010-11-25 21:29:06
Autor: to
wymiana jednej opony
begin kamtzu
Ile mniej wiecej jest bieznika w nowych? 8? 10? 12 mm?

ZaleĹźy jaka opona, zwykle ok. 8.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-25 21:56:14
Autor: Topinambur
wymiana jednej opony

Użytkownik "kamtzu" <kamtzu@tlen.usunTo.pl> napisał w wiadomości news:icmff6$up3$1usenet.news.interia.pl...
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km.

Ja bym wymienil 1 opone, jezeli na prostej drodze podczas jazdy albo
podczas hamowania bedzie sciagac to wymienilbym druga.

Data: 2010-11-26 07:39:49
Autor: MarcinJM
wymiana jednej opony
W dniu 2010-11-25 21:56, Topinambur pisze:
Użytkownik "kamtzu"<kamtzu@tlen.usunTo.pl>  napisał w wiadomości news:icmff6$up3$1usenet.news.interia.pl...
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km.

Ja bym wymienil 1 opone, jezeli na prostej drodze podczas jazdy albo
podczas hamowania bedzie sciagac to wymienilbym druga.

A sciagac ma bo poniewaz? Tylko mi tu nie wyjezdzac z rozna srednica kol. Bo ona jest nie wieksza niz ulamek procenta, czy nawet %%. Wieksza roznica jest przy ugieciu opony w zakrecie.
Zreszta praktycznie NIGDY wszystkie 4 opony nie maja takiej samej przyczepnosci w danych warunkach. Sa w 4 roznych miejscach nawierzchni przyciskane do niej czterema roznymi silami.
Zakladac jedna i sie nie przejmowac.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-26 10:39:31
Autor: Jakub Witkowski
wymiana jednej opony
W dniu 2010-11-26 07:39, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-11-25 21:56, Topinambur pisze:
Użytkownik "kamtzu"<kamtzu@tlen.usunTo.pl> napisał w wiadomości news:icmff6$up3$1usenet.news.interia.pl...
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km.

Ja bym wymienil 1 opone, jezeli na prostej drodze podczas jazdy albo
podczas hamowania bedzie sciagac to wymienilbym druga.

A sciagac ma bo poniewaz? Tylko mi tu nie wyjezdzac z rozna srednica kol. Bo ona jest nie wieksza niz ulamek procenta,

Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy.
Dwie niedokładnie jednakowe opony trafiły na oś napędzającą.
Jedyna różnica to półtora roku inna data produkcji i 1mm bieżnika.
Efekt: przy przyspieszaniu ściąga w lewo, przy hamowaniu w prawo.
Zamiana kół stronami - efekt lustrzanie odwrotny.
Zamiana na dwie opony jednakowe - efekt znika.
Nie muszę dodawać że ciśnienie było dokładnie identyczne.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-11-26 10:25:26
Autor: Wmak
wymiana jednej opony
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał(a):
Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy.
Dwie niedokładnie jednakowe opony trafiły na oś napędzającą.
Jedyna różnica to półtora roku inna data produkcji i 1mm bieżnika.
Efekt: przy przyspieszaniu ściąga w lewo, przy hamowaniu w prawo.
Zamiana kół stronami - efekt lustrzanie odwrotny.
Zamiana na dwie opony jednakowe - efekt znika.
Nie muszę dodawać że ciśnienie było dokładnie identyczne.

 Znam te numery, z różnie zużytymi a nawet z fabrycznie nowymi, w tym wypadku kierunkowymi oponami.
Moim zdaniem przyczyną jest kształt napompowanej opony - nie jest symetryczna, zbliżona do walca, tylko jest stożkowa ze względu na zużycie albo w przypadku kierunkowych ma niesymetrycznie ułożone warstwy kordu, gumy itp.
Efekt daje to taki, że środek nacisku na jezdnię nie wypada pośrodku szerokości felgi więc jakby jedno koło było nieco schowane w błotniku a drugie wystawało - różne są "skuteczne" odległości od osi obrotu zwrotnicy, co daje opisane przez Ciebie efekty przy dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Efekt taki sam, jakby założyć na przód koła z felgami o różnych ET. --


Data: 2010-11-26 10:43:06
Autor: Jakub Witkowski
wymiana jednej opony
W dniu 2010-11-26 10:39, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2010-11-26 07:39, MarcinJM pisze:
W dniu 2010-11-25 21:56, Topinambur pisze:
Użytkownik "kamtzu"<kamtzu@tlen.usunTo.pl> napisał w wiadomości news:icmff6$up3$1usenet.news.interia.pl...
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km.

Ja bym wymienil 1 opone, jezeli na prostej drodze podczas jazdy albo
podczas hamowania bedzie sciagac to wymienilbym druga.

A sciagac ma bo poniewaz? Tylko mi tu nie wyjezdzac z rozna srednica kol. Bo ona jest nie wieksza niz ulamek procenta,

Nie wiem dlaczego, ale wiem że ściąga. Sprawdzone osobiście wiele razy.
Dwie niedokładnie jednakowe opony trafiły na oś napędzającą.
Jedyna różnica to półtora roku inna data produkcji i 1mm bieżnika.
Efekt: przy przyspieszaniu ściąga w lewo, przy hamowaniu w prawo.
Zamiana kół stronami - efekt lustrzanie odwrotny.
Zamiana na dwie opony jednakowe - efekt znika.
Nie muszę dodawać że ciśnienie było dokładnie identyczne.

Aha żeby nie było, że winna była opona "prosto od gumiarza".
Nie. Jeździłem tak krzywo ze dwa miesiące, drapałem sie po głowie, nawet regulowałem geometrię...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-11-25 22:44:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
wymiana jednej opony
On 2010-11-25, kamtzu <kamtzu@tlen.usunTo.pl> wrote:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze przejechaly mniej niz 10 tys km.
Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy ujdzie jedna? Sprawa pilna...

Kup jedną i załóż na tył. Potem depnij w hamulec na prostej i pustej
drodze i będziesz wiedział czy potrzebujesz się wykosztować na drugą.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-11-26 07:40:41
Autor: MarcinJM
wymiana jednej opony
W dniu 2010-11-25 22:44, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2010-11-25, kamtzu<kamtzu@tlen.usunTo.pl>  wrote:
Uszkodzilem jedna opone przy wjezdzaniu na kraweznik. Raczej nie do
odratowania bo spora dziura z boku.
Opony to zimowe Barum Polaris 2 185/60 R14, uzywane jeden sezon, mysle ze
przejechaly mniej niz 10 tys km.
Bieznika zostalo 7 mm. Ile bieznika maja nowe? Czy musze kupic dwie czy
ujdzie jedna? Sprawa pilna...

Kup jedną i załóż na tył. Potem depnij w hamulec na prostej i pustej
drodze i będziesz wiedział czy potrzebujesz się wykosztować na drugą.

No, jak przycisnie tuz po wyjezdzie od gumiarza to bedzie mial roznice.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2010-11-26 08:48:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
wymiana jednej opony
On 2010-11-26, MarcinJM <marcin@inetia.pl> wrote:

Kup jedną i załóż na tył. Potem depnij w hamulec na prostej i pustej
drodze i będziesz wiedział czy potrzebujesz się wykosztować na drugą.

No, jak przycisnie tuz po wyjezdzie od gumiarza to bedzie mial roznice.

Racja.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

wymiana jednej opony

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona