Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   [Citibank] wymiana karty - koszmar

[Citibank] wymiana karty - koszmar

Data: 2010-04-05 12:04:21
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Witam Grupę.


Paskudny poranek. Shittybank wk**wił mnie jak nigdy. Miesi±c temu zamówiłem ichni± kartę do konta MC Electronic, żeby zast±pić mało funkcjonaln± Maestro, nie obsługiwan± przez wiele bankomatów za granic±.

Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesi±c, jak znam Gruzję.

Dzisiaj rano loguję się do Shitty online - d*pa.

Próbuję jeszcze raz - d*pa.

Odzyskiwanie hasła - d*pa. Kilka prób.

Citiphone - brak autoryzacji, ł±czenie z konsultantem...

Miła pani konsultant ł±czy się z "kim¶", a potem wyja¶nia, że... karta Maestro została zablokowana, ponieważ "minęło już 30 dni od wysłania nowej karty". I dodaje, że tego nie da się zmienić ani cofn±ć.

Czyli nie mam dostępu do gotówki. Ani kart±, ani online, ani automatycznie przez Citiphone. Jasna cholera! Bank DOMNIEMYWA, że dostałem now± kartę - mimo że jej jeszcze nie aktywowałem.

Po prostu powala. Pani zaproponowała dokonanie przelewu na... rachunek karty kredytowej, "żeby Pan mógł wyci±gn±ć pieni±dze z bankomatu". I nie umiała wyja¶nić, dlaczego zablokowano dostęp online.

Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

Pozdrawiam,
k.

Data: 2010-04-05 10:46:01
Autor: Marcin
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Witam

W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-04-05 13:40:45
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Marcin <nouser@nospam.ru> dared to write:
Witam
W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????
On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam...

W Ameryce też nikt nie wpadł, żeby przy braku aktywacji blokować kartę WYSYŁANˇ, a nie tę aktualnie posiadan± przez klienta? Może im za dobrze poczta działa?

Coraz mniej przekonany jestem do amerykańskiego systemu bankowego, mimo przemiłych i do¶ć kompetentnych konsultantów na partyline...

Data: 2010-04-05 11:05:53
Autor:
[Citibank] wymiana karty - koszmar

Coraz mniej przekonany jestem do ameryka=F1skiego systemu bankowego, =
mimo przemi=B3ych i do=B6=E6 kompetentnych konsultant=F3w na partyline...


W american style często z u¶miechem na twarzy robi±/mówi± co¶ 'dla dobra i
bezpieczeństwa' obywatela ;)

Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się
możliwo¶ci robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego samego
banku... do banków trzecich nie wspominaj±c.
U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płac±c kart± kredytow±...
albo wysyłaj±c czek ;)




--


Data: 2010-04-05 15:28:40
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl <newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl> dared to write:

Coraz mniej przekonany jestem do ameryka=F1skiego systemu bankowego, >> mimo przemi=B3ych i do=B6=E6 kompetentnych konsultant=F3w na partyline...

W american style często z u¶miechem na twarzy robi±/mówi± co¶ 'dla dobra i
bezpieczeństwa' obywatela ;)

W UK podobnie, tylko dodaj± bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For the convenience of Customers who are not able to make a phone call to the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from the date when the new card is despatched.' Klient tylko słucha i zastanawia się, czy aby dobrze zrozumiał - ale kiedy słyszy po raz n-ty o tym, jak bardzo bank (urz±d, instytucja, rz±d, itd itd.) dba o jego wygodę i bezpieczeństwo, przestaje się buntować i zrezygnowany grzecznie robi, co każ±...

Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się
możliwo¶ci robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego
samego banku... do banków trzecich nie wspominaj±c.
U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płac±c kart±
kredytow±... albo wysyłaj±c czek ;)

Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Chociaż, żeby u¶ci¶lić, "wire transfer" istnieje w wielu bankach. Kosztuje co¶ 30 USD od przelewu. W Polsce to chyba nazywało się "przekaz telegraficzny" i wyszło z użycia xx lat temu.

W amerykańskim systemie bankowo¶ci zadziwia mnie sposób "zabezpieczania" transakcji karcianych. Raj dla skimmerów: kart z mikroprocesorem nie ma, wprowadzaj± za to PayPass. Ponoć 75% fraudów karcianych na ¶wiecie zdarza się w USA.

pzdr
k.

Data: 2010-04-05 21:33:04
Autor: Krzysztof Halasa
[Citibank] wymiana karty - koszmar
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

W UK podobnie, tylko dodajÄ… bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For
the convenience of Customers who are not able to make a phone call to
the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from
the date when the new card is despatched.'

Tez Citi?
Bo tak w ogole to, ze _aktywuja_ nowa karte po jakims czasie, jest
sensowne. Klient naprawde moze miec problem z telefonem do banku (nie
zeby to byly typowe warunki, i _zwykle_ pewnie bedzie mial takze problem
z odebraniem nowej karty).
Ale deaktywowanie karty, o ktorej wiemy, ze klient jej uzywa(l), ze nic
jej nie jest, i ze ma "dobra" date waznosci, tylko dlatego, ze jest nowa
karta? Bardzo dziwne.

W amerykańskim systemie bankowości zadziwia mnie sposób
"zabezpieczania" transakcji karcianych. Raj dla skimmerĂłw: kart z
mikroprocesorem nie ma, wprowadzają za to PayPass. Ponoć 75% fraudów
karcianych na świecie zdarza się w USA.

Faktem jest ze tam karty sa bardzo powszechne, wiec nalezaloby nieco
wynik przeskalowac.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-06 21:55:33
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> dared to write:
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

W UK podobnie, tylko dodajÄ… bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For
the convenience of Customers who are not able to make a phone call to
the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from
the date when the new card is despatched.'

Tez Citi?
Bo tak w ogole to, ze _aktywuja_ nowa karte po jakims czasie, jest
sensowne. Klient naprawde moze miec problem z telefonem do banku (nie
zeby to byly typowe warunki, i _zwykle_ pewnie bedzie mial takze problem
z odebraniem nowej karty).
Ale deaktywowanie karty, o ktorej wiemy, ze klient jej uzywa(l), ze nic
jej nie jest, i ze ma "dobra" date waznosci, tylko dlatego, ze jest nowa
karta? Bardzo dziwne.


UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło mi ją.

Mam ochotę ich obluzgać.

Data: 2010-04-07 00:38:06
Autor: Michal_Ko
[Citibank] wymiana karty - koszmar
kashmiri pisze:

UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło mi ją.

Mam ochotę ich obluzgać.

Tylko dwie sprawy budzą moje wątpliwości:

1. SkÄ…d zdziwienie, ĹĽe zablokowana karta zostanie zatrzymana przez bankomat? CytujÄ…c Ciebie:

Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro została zablokowana

Chodzi- jak sÄ…dzÄ™- o tÄ™ samÄ… kartÄ™

2. "Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesiąc, jak znam Gruzję."

"minęło już 30 dni od wysłania nowej karty"

Poczta Polska miała aż takie opóźnienie (zwykle karty z Citi szły 2-3 dni) czy rodzina? Pamiętam sytuację, kiedy zamawiałem w Citi duplikat karty kredytowej- konsultant mnie poinformował, że obecna karta będzie działać jeszcze przez 30 dni oraz zablokowane będą transakcje zdalne (duplikat ma ten sam numer i datę ważności u nich)... Widziały gały co brały? Nie, żebym usprawiedliwiał bank, ale w mojej sytuacji wiedziałem, czego się spodziewać.

Oczywiście, istnieją banki które mają to rozwiązane dużo lepiej.

Pomijam kwestie tego, dlaczego się zdecydowałeś na wymianę karty debetowej w trakcie wyjazdu zagranicznego (lub bezpośrednio przed nim). Rozumiem, że jakiś inny rozsądny dostęp do środków jednak posiadasz (poza KK Citi)? :)

Michał

Data: 2010-04-08 08:18:37
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Michal_Ko <michal@nospam.org> dared to write:
kashmiri pisze:

UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło
mi ją. Mam ochotę ich obluzgać.

Tylko dwie sprawy budzą moje wątpliwości:

1. SkÄ…d zdziwienie, ĹĽe zablokowana karta zostanie zatrzymana przez bankomat? CytujÄ…c Ciebie:

Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro została zablokowana

Chodzi- jak sÄ…dzÄ™- o tÄ™ samÄ… kartÄ™


Zablokowanie karty nie musi skutkować poleceniem "zatrzymaj". Bankomaty mogą po prostu kartę wypluwać.



2. "Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesiąc, jak znam Gruzję."

"minęło już 30 dni od wysłania nowej karty"

Poczta Polska miała aż takie opóźnienie (zwykle karty z Citi szły 2-3 dni) czy rodzina? Pamiętam sytuację, kiedy zamawiałem w Citi duplikat karty kredytowej- konsultant mnie poinformował, że obecna karta będzie działać jeszcze przez 30 dni oraz zablokowane będą transakcje zdalne (duplikat ma ten sam numer i datę ważności u nich)... Widziały gały co brały? Nie, żebym usprawiedliwiał bank, ale w mojej sytuacji wiedziałem, czego się spodziewać.

Po kolei:
- Gwoli wyjaśnienia: Poczta Polska zapewne nie miała opóźnienia; moja rodzina miała za to poślizg z wysłaniem za granicę (3 km na pocztę i nie po drodze).
- Jak pisałem, nie zamawiałem duplikatu, tylko wymieniałem Maestro na MC Electronic. Wyrażenia: "transakcje zdalne" i "Maestro Citibanku" nie występują razem.
- Zamawiałem przez internet i nie było ŻADNEJ informacji o blokadzie dotychczasowej karty i Citi online.
 
Oczywiście, istnieją banki które mają to rozwiązane dużo lepiej.

Pomijam kwestie tego, dlaczego się zdecydowałeś na wymianę karty debetowej w trakcie wyjazdu zagranicznego (lub bezpośrednio przed nim).

Jestem za granicą na dłużej - czas liczony w latach - nie mam wyboru ;)


Rozumiem, że jakiś inny rozsądny dostęp do środków jednak posiadasz (poza KK Citi)? :)

Oczywiście :)
Co nie znaczy, że polityka Citi i brak rzetelnej informacji mnie wk*rwiła.

k.

Data: 2010-04-08 09:22:17
Autor: xbartx
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Dnia Thu, 08 Apr 2010 08:18:37 +0400, kashmiri napisał(a):

Oczywiście :)
Co nie znaczy, ĹĽe polityka Citi i brak rzetelnej informacji mnie
wk*rwiła.

Czyli za tą, tak zwaną, zagranicą to Citi nie zawsze takie pewne i pomocne jakby się mogło wydawać.

--
xbartx

Data: 2010-04-09 19:37:25
Autor: Gotfryd Smolik news
[Citibank] wymiana karty - koszmar
On Mon, 5 Apr 2010, Marcin wrote:

Witam

W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam...

  Masz na my¶li takie linki:
http://citisucks.blogspot.com/
....? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-09 22:51:56
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> dared to write:
On Mon, 5 Apr 2010, Marcin wrote:

Witam

W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system
Citi jest  taki sam...

 Masz na my¶li takie linki:
http://citisucks.blogspot.com/
...? ;)

Podobne, tylko od bardziej inteligentnych autorów.

k.

Data: 2010-04-05 13:53:54
Autor: RobertS
[Citibank] wymiana karty - koszmar

Miła pani konsultant ł±czy się z "kim¶", a potem wyja¶nia, że... karta Maestro została zablokowana, ponieważ "minęło już 30 dni od wysłania nowej karty". I dodaje, że tego nie da się zmienić ani cofn±ć.

citi z b.dużym wyprzedzeniem wysłało mi kk, aktywowałem po ponad 2 miesi±cach i wszystko ładnie działa

z debetówk± również nie miałem takiego problemu, niby pisz±, że należy aktywować kartę do 7 dni od jej otrzymania, ale nigdy się tym nie sugerowałem i bank niczego nie blokował...

dziwne, że masz jako¶ inaczej ;-/

--
pozdrawiam
RobertS

Data: 2010-04-05 16:08:51
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
RobertS <bob75@xpostx.pl> dared to write:

Miła pani konsultant ł±czy się z "kim¶", a potem wyja¶nia, że... karta
Maestro została zablokowana, ponieważ "minęło już 30 dni od wysłania
nowej karty". I dodaje, że tego nie da się zmienić ani cofn±ć.

citi z b.dużym wyprzedzeniem wysłało mi kk, aktywowałem po ponad 2 miesi±cach i wszystko ładnie działa

z debetówk± również nie miałem takiego problemu, niby pisz±, że należy aktywować kartę do 7 dni od jej otrzymania, ale nigdy się tym nie sugerowałem i bank niczego nie blokował...

dziwne, że masz jako¶ inaczej ;-/

Przy standardowej wymianie karty (upływa termin wazno¶ci) nie ma potrzeby nic blokować - karta działa, dopóki nie skończy się jej ważno¶ć, i przestaje kiedy aktywujesz now±. Przy wymianie z powodu fraudu/utraty stara karta jest tak czy inaczej blokowana. Tutaj mamy inaczej. Czy wymieniałe¶ kiedykolwiek kartę w Citi bez zastrzegania dotychczasowej?

IMHO tutaj procedury banku dały ciała.

k.

Data: 2010-04-05 06:14:30
Autor: MK
wymiana karty - koszmar
On 5 Kwi, 14:08, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:

Przy standardowej wymianie karty (upływa termin wazno¶ci) nie ma potrzeby nic blokować - karta działa, dopóki nie skończy się jej ważno¶ć, i przestaje kiedy aktywujesz now±. Przy wymianie z powodu fraudu/utraty stara karta jest tak czy inaczej blokowana. Tutaj mamy inaczej. Czy wymieniałe¶ kiedykolwiek kartę w Citi bez zastrzegania dotychczasowej?

IMHO tutaj procedury banku dały ciała.


CBOL nie jest podpiety do id uzytkownika, ale do karty. Nie masz karty
= nie masz dostepu przez Internet. Do IVR mozesz sie zalogowac przy
uzyciu id klienta, jesli go masz nie powinno byc problemu. Jak nie to
sprobuj zidentyfikowac numer karty, aktywuj ja i podepnij pod puste
konto (USD, EUR), bedziesz mial dostep do CBOL i bedziesz mogl spac w
miare spokojnie, ze nikt karty nie wykorzysta zanim nie dotrze na
miejsce przeznaczenia.
Disclaimer - to tylko rozwazania teoretyczne, nie daje gwarancji, ze
zadziala.

MK

Data: 2010-04-05 21:40:28
Autor: darnok
wymiana karty - koszmar
On 2010-04-05 15:14, MK wrote:
On 5 Kwi, 14:08, "kashmiri"<nie...@nigdzie.com>  wrote:

Przy standardowej wymianie karty (upływa termin wazno¶ci) nie ma potrzeby nic blokować - karta działa, dopóki nie skończy się jej ważno¶ć, i przestaje kiedy aktywujesz now±. Przy wymianie z powodu fraudu/utraty stara karta jest tak czy inaczej blokowana. Tutaj mamy inaczej. Czy wymieniałe¶ kiedykolwiek kartę w Citi bez zastrzegania dotychczasowej?

IMHO tutaj procedury banku dały ciała.


CBOL nie jest podpiety do id uzytkownika, ale do karty. Nie masz karty
= nie masz dostepu przez Internet. Do IVR mozesz sie zalogowac przy
uzyciu id klienta, jesli go masz nie powinno byc problemu. Jak nie to
sprobuj zidentyfikowac numer karty, aktywuj ja i podepnij pod puste
konto (USD, EUR), bedziesz mial dostep do CBOL i bedziesz mogl spac w
miare spokojnie, ze nikt karty nie wykorzysta zanim nie dotrze na
miejsce przeznaczenia.
Disclaimer - to tylko rozwazania teoretyczne, nie daje gwarancji, ze
zadziala.

inny sposob - isc i poprosic w Citi o karte identyfikacyjna (o ile jeszcze wydaja) i z nia powiazac CBOL.
Wtedy jakiekolwiek zmiany kart nie maja znaczenia, bo konto jest powiazane do tej identyfikacyjnej. Kiedys to byl jedyny sposob zeby miec CBOL jak sie nie mialo konta tam.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-04-05 12:43:00
Autor: MK
wymiana karty - koszmar
On 5 Kwi, 21:40, darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch>
wrote:

inny sposob - isc i poprosic w Citi o karte identyfikacyjna (o ile
jeszcze wydaja) i z nia powiazac CBOL.
Wtedy jakiekolwiek zmiany kart nie maja znaczenia, bo konto jest
powiazane do tej identyfikacyjnej. Kiedys to byl jedyny sposob zeby miec
CBOL jak sie nie mialo konta tam.


Tyle, ze karta identyfikacyjna jest dla osob, ktore nie maja
debetowej. Chyba nie mozna miec jednoczenie identyfikacyjnej i
debetowej, ale moze sie myle...

MK

Data: 2010-04-05 21:44:01
Autor: darnok
wymiana karty - koszmar
On 2010-04-05 21:43, MK wrote:

Tyle, ze karta identyfikacyjna jest dla osob, ktore nie maja
debetowej. Chyba nie mozna miec jednoczenie identyfikacyjnej i
debetowej, ale moze sie myle...

Nie wiem, bo nie mam debetowej, a karte wyrobilem ze 2-3 lata temu.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-04-14 09:05:10
Autor: xbartx
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Dnia Mon, 05 Apr 2010 12:04:21 +0400, kashmiri napisał(a):

Po prostu powala. Pani zaproponowała dokonanie przelewu na... rachunek
karty kredytowej, "żeby Pan mógł wyciągnąć pieniądze z bankomatu". I nie
umiała wyjaśnić, dlaczego zablokowano dostęp online.

Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

Jak likwidowałem CitiOneDirect to zostawała mi wtedy kk i KO. O ile dobrze pamiętam, to do KO wyrobili mi jakąś taką kartę, która działa tylko w oddziale, ale mogłem jej użyć do zalogowania się do systemu. To chyba jest rozwiązanie, które Ciebie ratuje, oczywiście przy następnej okazji ;)


--
xbartx

[Citibank] wymiana karty - koszmar

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona