Data: 2010-04-05 10:46:01 | |
Autor: Marcin | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Witam
W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze: Czy ten bank działa w XIX wieku?????????? On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam... Pozdrawiam, Marcin |
|
Data: 2010-04-05 13:40:45 | |
Autor: kashmiri | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Marcin <nouser@nospam.ru> dared to write:
Witam W Ameryce też nikt nie wpadł, żeby przy braku aktywacji blokować kartę WYSYŁANˇ, a nie tę aktualnie posiadan± przez klienta? Może im za dobrze poczta działa? Coraz mniej przekonany jestem do amerykańskiego systemu bankowego, mimo przemiłych i do¶ć kompetentnych konsultantów na partyline... |
|
Data: 2010-04-05 11:05:53 | |
Autor: | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Coraz mniej przekonany jestem do ameryka=F1skiego systemu bankowego, = W american style często z u¶miechem na twarzy robi±/mówi± co¶ 'dla dobra i bezpieczeństwa' obywatela ;) Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się możliwo¶ci robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego samego banku... do banków trzecich nie wspominaj±c. U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płac±c kart± kredytow±... albo wysyłaj±c czek ;) -- |
|
Data: 2010-04-05 15:28:40 | |
Autor: kashmiri | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl <newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl> dared to write:
W UK podobnie, tylko dodaj± bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For the convenience of Customers who are not able to make a phone call to the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from the date when the new card is despatched.' Klient tylko słucha i zastanawia się, czy aby dobrze zrozumiał - ale kiedy słyszy po raz n-ty o tym, jak bardzo bank (urz±d, instytucja, rz±d, itd itd.) dba o jego wygodę i bezpieczeństwo, przestaje się buntować i zrezygnowany grzecznie robi, co każ±... Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Chociaż, żeby u¶ci¶lić, "wire transfer" istnieje w wielu bankach. Kosztuje co¶ 30 USD od przelewu. W Polsce to chyba nazywało się "przekaz telegraficzny" i wyszło z użycia xx lat temu. W amerykańskim systemie bankowo¶ci zadziwia mnie sposób "zabezpieczania" transakcji karcianych. Raj dla skimmerów: kart z mikroprocesorem nie ma, wprowadzaj± za to PayPass. Ponoć 75% fraudów karcianych na ¶wiecie zdarza się w USA. pzdr k. |
|
Data: 2010-04-05 21:33:04 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:
W UK podobnie, tylko dodają bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For Tez Citi? Bo tak w ogole to, ze _aktywuja_ nowa karte po jakims czasie, jest sensowne. Klient naprawde moze miec problem z telefonem do banku (nie zeby to byly typowe warunki, i _zwykle_ pewnie bedzie mial takze problem z odebraniem nowej karty). Ale deaktywowanie karty, o ktorej wiemy, ze klient jej uzywa(l), ze nic jej nie jest, i ze ma "dobra" date waznosci, tylko dlatego, ze jest nowa karta? Bardzo dziwne. W amerykańskim systemie bankowości zadziwia mnie sposób Faktem jest ze tam karty sa bardzo powszechne, wiec nalezaloby nieco wynik przeskalowac. -- Krzysztof Halasa |
|
Data: 2010-04-06 21:55:33 | |
Autor: kashmiri | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> dared to write:
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes: UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło mi ją. Mam ochotę ich obluzgać. |
|
Data: 2010-04-07 00:38:06 | |
Autor: Michal_Ko | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
kashmiri pisze:
Tylko dwie sprawy budzą moje wątpliwości: 1. Skąd zdziwienie, że zablokowana karta zostanie zatrzymana przez bankomat? Cytując Ciebie: Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro została zablokowana Chodzi- jak sądzę- o tę samą kartę 2. "Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesiąc, jak znam Gruzję." "minęło już 30 dni od wysłania nowej karty" Poczta Polska miała aż takie opóźnienie (zwykle karty z Citi szły 2-3 dni) czy rodzina? Pamiętam sytuację, kiedy zamawiałem w Citi duplikat karty kredytowej- konsultant mnie poinformował, że obecna karta będzie działać jeszcze przez 30 dni oraz zablokowane będą transakcje zdalne (duplikat ma ten sam numer i datę ważności u nich)... Widziały gały co brały? Nie, żebym usprawiedliwiał bank, ale w mojej sytuacji wiedziałem, czego się spodziewać. Oczywiście, istnieją banki które mają to rozwiązane dużo lepiej. Pomijam kwestie tego, dlaczego się zdecydowałeś na wymianę karty debetowej w trakcie wyjazdu zagranicznego (lub bezpośrednio przed nim). Rozumiem, że jakiś inny rozsądny dostęp do środków jednak posiadasz (poza KK Citi)? :) Michał |
|
Data: 2010-04-08 08:18:37 | |
Autor: kashmiri | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Michal_Ko <michal@nospam.org> dared to write:
kashmiri pisze: Zablokowanie karty nie musi skutkować poleceniem "zatrzymaj". Bankomaty mogą po prostu kartę wypluwać. 2. "Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesiąc, jak znam Gruzję." Po kolei: - Gwoli wyjaśnienia: Poczta Polska zapewne nie miała opóźnienia; moja rodzina miała za to poślizg z wysłaniem za granicę (3 km na pocztę i nie po drodze). - Jak pisałem, nie zamawiałem duplikatu, tylko wymieniałem Maestro na MC Electronic. Wyrażenia: "transakcje zdalne" i "Maestro Citibanku" nie występują razem. - Zamawiałem przez internet i nie było ŻADNEJ informacji o blokadzie dotychczasowej karty i Citi online. Oczywiście, istnieją banki które mają to rozwiązane dużo lepiej. Jestem za granicą na dłużej - czas liczony w latach - nie mam wyboru ;) Rozumiem, że jakiś inny rozsądny dostęp do środków jednak posiadasz (poza KK Citi)? :) Oczywiście :) Co nie znaczy, że polityka Citi i brak rzetelnej informacji mnie wk*rwiła. k. |
|
Data: 2010-04-08 09:22:17 | |
Autor: xbartx | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Dnia Thu, 08 Apr 2010 08:18:37 +0400, kashmiri napisał(a):
Oczywiście :) Czyli za tą, tak zwaną, zagranicą to Citi nie zawsze takie pewne i pomocne jakby się mogło wydawać. -- xbartx |
|
Data: 2010-04-09 19:37:25 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
On Mon, 5 Apr 2010, Marcin wrote:
Witam Masz na my¶li takie linki: http://citisucks.blogspot.com/ ....? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-04-09 22:51:56 | |
Autor: kashmiri | |
[Citibank] wymiana karty - koszmar | |
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> dared to write:
On Mon, 5 Apr 2010, Marcin wrote: Podobne, tylko od bardziej inteligentnych autorów. k. |
|