Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   [Citibank] wymiana karty - koszmar

[Citibank] wymiana karty - koszmar

Data: 2010-04-05 10:46:01
Autor: Marcin
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Witam

W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-04-05 13:40:45
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Marcin <nouser@nospam.ru> dared to write:
Witam
W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????
On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam...

W Ameryce też nikt nie wpadł, żeby przy braku aktywacji blokować kartę WYSYŁANˇ, a nie tę aktualnie posiadan± przez klienta? Może im za dobrze poczta działa?

Coraz mniej przekonany jestem do amerykańskiego systemu bankowego, mimo przemiłych i do¶ć kompetentnych konsultantów na partyline...

Data: 2010-04-05 11:05:53
Autor:
[Citibank] wymiana karty - koszmar

Coraz mniej przekonany jestem do ameryka=F1skiego systemu bankowego, =
mimo przemi=B3ych i do=B6=E6 kompetentnych konsultant=F3w na partyline...


W american style często z u¶miechem na twarzy robi±/mówi± co¶ 'dla dobra i
bezpieczeństwa' obywatela ;)

Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się
możliwo¶ci robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego samego
banku... do banków trzecich nie wspominaj±c.
U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płac±c kart± kredytow±...
albo wysyłaj±c czek ;)




--


Data: 2010-04-05 15:28:40
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl <newsroomy.SKASUJ@gazeta.pl> dared to write:

Coraz mniej przekonany jestem do ameryka=F1skiego systemu bankowego, >> mimo przemi=B3ych i do=B6=E6 kompetentnych konsultant=F3w na partyline...

W american style często z u¶miechem na twarzy robi±/mówi± co¶ 'dla dobra i
bezpieczeństwa' obywatela ;)

W UK podobnie, tylko dodaj± bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For the convenience of Customers who are not able to make a phone call to the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from the date when the new card is despatched.' Klient tylko słucha i zastanawia się, czy aby dobrze zrozumiał - ale kiedy słyszy po raz n-ty o tym, jak bardzo bank (urz±d, instytucja, rz±d, itd itd.) dba o jego wygodę i bezpieczeństwo, przestaje się buntować i zrezygnowany grzecznie robi, co każ±...

Nie wiem czy wiesz, ale amerykański (USA) system bankowy dopiero uczy się
możliwo¶ci robienia przelewów między różnymi osobami fizycznymi (tego
samego banku... do banków trzecich nie wspominaj±c.
U nich cały czas takie 'przelewy' robi się ...albo płac±c kart±
kredytow±... albo wysyłaj±c czek ;)

Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Chociaż, żeby u¶ci¶lić, "wire transfer" istnieje w wielu bankach. Kosztuje co¶ 30 USD od przelewu. W Polsce to chyba nazywało się "przekaz telegraficzny" i wyszło z użycia xx lat temu.

W amerykańskim systemie bankowo¶ci zadziwia mnie sposób "zabezpieczania" transakcji karcianych. Raj dla skimmerów: kart z mikroprocesorem nie ma, wprowadzaj± za to PayPass. Ponoć 75% fraudów karcianych na ¶wiecie zdarza się w USA.

pzdr
k.

Data: 2010-04-05 21:33:04
Autor: Krzysztof Halasa
[Citibank] wymiana karty - koszmar
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

W UK podobnie, tylko dodajÄ… bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For
the convenience of Customers who are not able to make a phone call to
the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from
the date when the new card is despatched.'

Tez Citi?
Bo tak w ogole to, ze _aktywuja_ nowa karte po jakims czasie, jest
sensowne. Klient naprawde moze miec problem z telefonem do banku (nie
zeby to byly typowe warunki, i _zwykle_ pewnie bedzie mial takze problem
z odebraniem nowej karty).
Ale deaktywowanie karty, o ktorej wiemy, ze klient jej uzywa(l), ze nic
jej nie jest, i ze ma "dobra" date waznosci, tylko dlatego, ze jest nowa
karta? Bardzo dziwne.

W amerykańskim systemie bankowości zadziwia mnie sposób
"zabezpieczania" transakcji karcianych. Raj dla skimmerĂłw: kart z
mikroprocesorem nie ma, wprowadzają za to PayPass. Ponoć 75% fraudów
karcianych na świecie zdarza się w USA.

Faktem jest ze tam karty sa bardzo powszechne, wiec nalezaloby nieco
wynik przeskalowac.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-04-06 21:55:33
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> dared to write:
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

W UK podobnie, tylko dodajÄ… bezczelnie: i "dla wygody" klienta. 'For
the convenience of Customers who are not able to make a phone call to
the Bank we automatically deactivate the old card after 30 days from
the date when the new card is despatched.'

Tez Citi?
Bo tak w ogole to, ze _aktywuja_ nowa karte po jakims czasie, jest
sensowne. Klient naprawde moze miec problem z telefonem do banku (nie
zeby to byly typowe warunki, i _zwykle_ pewnie bedzie mial takze problem
z odebraniem nowej karty).
Ale deaktywowanie karty, o ktorej wiemy, ze klient jej uzywa(l), ze nic
jej nie jest, i ze ma "dobra" date waznosci, tylko dlatego, ze jest nowa
karta? Bardzo dziwne.


UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło mi ją.

Mam ochotę ich obluzgać.

Data: 2010-04-07 00:38:06
Autor: Michal_Ko
[Citibank] wymiana karty - koszmar
kashmiri pisze:

UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło mi ją.

Mam ochotę ich obluzgać.

Tylko dwie sprawy budzą moje wątpliwości:

1. SkÄ…d zdziwienie, ĹĽe zablokowana karta zostanie zatrzymana przez bankomat? CytujÄ…c Ciebie:

Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro została zablokowana

Chodzi- jak sÄ…dzÄ™- o tÄ™ samÄ… kartÄ™

2. "Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesiąc, jak znam Gruzję."

"minęło już 30 dni od wysłania nowej karty"

Poczta Polska miała aż takie opóźnienie (zwykle karty z Citi szły 2-3 dni) czy rodzina? Pamiętam sytuację, kiedy zamawiałem w Citi duplikat karty kredytowej- konsultant mnie poinformował, że obecna karta będzie działać jeszcze przez 30 dni oraz zablokowane będą transakcje zdalne (duplikat ma ten sam numer i datę ważności u nich)... Widziały gały co brały? Nie, żebym usprawiedliwiał bank, ale w mojej sytuacji wiedziałem, czego się spodziewać.

Oczywiście, istnieją banki które mają to rozwiązane dużo lepiej.

Pomijam kwestie tego, dlaczego się zdecydowałeś na wymianę karty debetowej w trakcie wyjazdu zagranicznego (lub bezpośrednio przed nim). Rozumiem, że jakiś inny rozsądny dostęp do środków jednak posiadasz (poza KK Citi)? :)

Michał

Data: 2010-04-08 08:18:37
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Michal_Ko <michal@nospam.org> dared to write:
kashmiri pisze:

UPDATE: Dzisiaj na próbę włożyłem kartę Citi do bankomatu - i zjadło
mi ją. Mam ochotę ich obluzgać.

Tylko dwie sprawy budzą moje wątpliwości:

1. SkÄ…d zdziwienie, ĹĽe zablokowana karta zostanie zatrzymana przez bankomat? CytujÄ…c Ciebie:

Miła pani konsultant łączy się z "kimś", a potem wyjaśnia, że... karta Maestro została zablokowana

Chodzi- jak sÄ…dzÄ™- o tÄ™ samÄ… kartÄ™


Zablokowanie karty nie musi skutkować poleceniem "zatrzymaj". Bankomaty mogą po prostu kartę wypluwać.



2. "Wysłali. Doszła do rodziny w Polszy, w czwartek rodzina wysłała do mnie - dojdzie za miesiąc, jak znam Gruzję."

"minęło już 30 dni od wysłania nowej karty"

Poczta Polska miała aż takie opóźnienie (zwykle karty z Citi szły 2-3 dni) czy rodzina? Pamiętam sytuację, kiedy zamawiałem w Citi duplikat karty kredytowej- konsultant mnie poinformował, że obecna karta będzie działać jeszcze przez 30 dni oraz zablokowane będą transakcje zdalne (duplikat ma ten sam numer i datę ważności u nich)... Widziały gały co brały? Nie, żebym usprawiedliwiał bank, ale w mojej sytuacji wiedziałem, czego się spodziewać.

Po kolei:
- Gwoli wyjaśnienia: Poczta Polska zapewne nie miała opóźnienia; moja rodzina miała za to poślizg z wysłaniem za granicę (3 km na pocztę i nie po drodze).
- Jak pisałem, nie zamawiałem duplikatu, tylko wymieniałem Maestro na MC Electronic. Wyrażenia: "transakcje zdalne" i "Maestro Citibanku" nie występują razem.
- Zamawiałem przez internet i nie było ŻADNEJ informacji o blokadzie dotychczasowej karty i Citi online.
 
Oczywiście, istnieją banki które mają to rozwiązane dużo lepiej.

Pomijam kwestie tego, dlaczego się zdecydowałeś na wymianę karty debetowej w trakcie wyjazdu zagranicznego (lub bezpośrednio przed nim).

Jestem za granicą na dłużej - czas liczony w latach - nie mam wyboru ;)


Rozumiem, że jakiś inny rozsądny dostęp do środków jednak posiadasz (poza KK Citi)? :)

Oczywiście :)
Co nie znaczy, że polityka Citi i brak rzetelnej informacji mnie wk*rwiła.

k.

Data: 2010-04-08 09:22:17
Autor: xbartx
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Dnia Thu, 08 Apr 2010 08:18:37 +0400, kashmiri napisał(a):

Oczywiście :)
Co nie znaczy, ĹĽe polityka Citi i brak rzetelnej informacji mnie
wk*rwiła.

Czyli za tą, tak zwaną, zagranicą to Citi nie zawsze takie pewne i pomocne jakby się mogło wydawać.

--
xbartx

Data: 2010-04-09 19:37:25
Autor: Gotfryd Smolik news
[Citibank] wymiana karty - koszmar
On Mon, 5 Apr 2010, Marcin wrote:

Witam

W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system Citi jest taki sam...

  Masz na my¶li takie linki:
http://citisucks.blogspot.com/
....? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-09 22:51:56
Autor: kashmiri
[Citibank] wymiana karty - koszmar
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> dared to write:
On Mon, 5 Apr 2010, Marcin wrote:

Witam

W dniu 2010-04-05 10:04, kashmiri pisze:
Czy ten bank działa w XIX wieku??????????

On dziala tak jak banki w Hameryce ;) Chyba na calym swiecie system
Citi jest  taki sam...

 Masz na my¶li takie linki:
http://citisucks.blogspot.com/
...? ;)

Podobne, tylko od bardziej inteligentnych autorów.

k.

[Citibank] wymiana karty - koszmar

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona