wymiana kompa - jakie części?

Data: 2011-04-09 16:18:37
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?
Witam,
Mam aktualnie:
Pentium 4 Prescott 2,66 GHz
Gigabyte GA-8IPE775-G
Kingston HyperX PC3200 DDR 2*1GB
GeForce 4 Ti4200 128MB RAM

niestety przestaje to wystarczać, więc wymyśliłem wymianę na:
Gigabyte GA-P55-UD3L (H55, S-1156)
Intel Core i5 750/760
Kingston HyperX DDR3 3x 2GB 1333MHz XMP CL7 Genesis
GeForce with CUDA GTS 450 Gigabyte 1GB DVI & HDMI (PCI-E)

do tego ma już dysk:
SAMSUNG HD103UJ 1TB/7200rpm/32M

zastanawiam się na inną płytą Gigabyte taką z USB3
i nad wyborem obudowy np. NZXT Adamas Classic Series

Mam legalnego Windowsa XP Professional i chciałbym go zachować.
Doradźcie czy ta konfiguracja jest OK, ewentualnie co zmienić
żeby było jeszcze lepiej :)

Tadeusz

Data: 2011-04-09 16:30:39
Autor: Smok Eustachy
wymiana kompa - jakie części?
Dnia Sat, 09 Apr 2011 16:18:37 +0200, Tadeusz napisał(a):
/.../
Mam legalnego Windowsa XP Professional i chciałbym go zachować.
Doradźcie czy ta konfiguracja jest OK, ewentualnie co zmienić żeby było
jeszcze lepiej :)

OEM?
Dlaczego Intel?

Data: 2011-04-09 20:53:20
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "Smok Eustachy" <> napisał w wiadomości ...

Mam legalnego Windowsa XP Professional

OEM?

tak OEM

Dlaczego Intel?

raz miałem AMD i od tej pory nigdy więcej :)

Data: 2011-04-09 21:14:55
Autor: qwerty
wymiana kompa - jakie części?
UĹźytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:inq9v1$66d$1@newsread.aster.pl...
Mam legalnego Windowsa XP Professional

OEM?

tak OEM

To przeczytaj licencję.

Dlaczego Intel?

raz miałem AMD i od tej pory nigdy więcej :)

Po prostu nie umiałeś poprawnie korzystać z komputera.

Data: 2011-04-09 21:40:08
Autor: LP
wymiana kompa - jakie części?

UĹźytkownik "qwerty"
[...]

Licencja nie zabrania modernizowania komputera?

--
LP

Data: 2011-04-09 21:45:19
Autor: Santana
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:inqb7a$gnm$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Tadeusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:inq9v1$66d$1@newsread.aster.pl...
Mam legalnego Windowsa XP Professional

OEM?

tak OEM

To przeczytaj licencję.

Nie staraj się być świętszy od papieza ;) Skoro da się aktywować winde po zmianie podzespołów to najwyraźniej microsoft to dopuszcza.

Data: 2011-04-10 16:49:29
Autor: Radosław Sokół
wymiana kompa - jakie części?
W dniu 09.04.2011 21:45, Santana pisze:
Nie staraj siĂŞ byĂŚ ÂświĂŞtszy od papieza ;) Skoro da siĂŞ aktywowaĂŚ winde po
zmianie podzespo³ów to najwyraŸniej microsoft to dopuszcza.

1) Ustaw prawidłowo kodowanie.

2) Z tego, że mojego byłego Poloneza dało się otworzyć śrubo-
    krętem bez kluczyka nie wynikało, Ĺźe dopuszczałem, Ĺźeby
    ktoś mi go miał prawo ukraść.

3) UĹźywanie Windows XP z nowym komputerem jest, delikatnie
    mĂłwiąc, marnowaniem jego moĹźliwości. Tym bardziej, jeĹźeli
    komputer ten ma 64-bitowy mikroprocesor i więcej niĹź 2 GiB
    RAMu.

4) FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Data: 2011-04-09 22:05:38
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "qwerty" <> napisał w wiadomości ...

To przeczytaj licencję.

przeczytałem :)
akurat kupiłem go z klawiaturą MS, kórej nadal będę używał :)

Dlaczego Intel?

raz miałem AMD i od tej pory nigdy więcej :)

Po prostu nie umiałeś poprawnie korzystać z komputera.

ewidentnie mnie z kimś pomyliłeś :)

Data: 2011-04-09 17:03:39
Autor: zbigniew
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:inppru$28qh$1newsread.aster.pl...
[...]

a do czego ma byc ten zestaw? co będziesz na nim robił

Data: 2011-04-09 20:49:16
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "zbigniew" <> napisał w wiadomości ...

a do czego ma byc ten zestaw? co będziesz na nim robił

do wszystkiego po trochu :)
Office, zwłaszcza większe pliki Worda i Excela
internet, często po kilkanaście okien oraz trochę FrontPage'a
multimedia: mp3, filmy divx i dvd
czasem obróbki RAW i jpg
czasem jakaś gierka :)

Data: 2011-04-09 17:58:07
Autor: MarBar
wymiana kompa - jakie części?
W dniu 2011-04-09 16:18, Tadeusz pisze:
Witam,
[...]
[...]

Masz świadomość, że na XP nie będziesz w stanie używać całej pamięci RAM? No chyba, że masz wersję 64 bitową.

Data: 2011-04-09 20:52:14
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "MarBar" <> napisał w wiadomości ...

Masz świadomość, że na XP nie będziesz w stanie używać całej pamięci RAM? No chyba, że masz wersję 64 bitową.

niestety 32bit i właśnie doczytałem że to 2GB RAM
na początek chyba wystarczy, za jakiś czas trzeba będzie się przesiąść na 7...

Data: 2011-04-09 21:22:59
Autor: MarBar
wymiana kompa - jakie części?
W dniu 2011-04-09 20:52, Tadeusz pisze:

[...]

I tak i tak będziesz musiał kupić nowy system, skoro poprzedni jest OEM.

Data: 2011-04-09 21:24:50
Autor: Zakarm
wymiana kompa - jakie części?
W dniu 2011-04-09 21:22, MarBar pisze:
[...]

XP przestal byc supportowany i mozesz zmieniac w komputerze do woli i bedzie aktywowany.

Data: 2011-04-09 22:25:42
Autor: Mateusz
wymiana kompa - jakie części?
Użytkownik Zakarm napisał:
[...]

Orly?

To tylko mnie dali do 2014-go? :)

Data: 2011-04-09 22:34:49
Autor: Zakarm
wymiana kompa - jakie części?
W dniu 2011-04-09 22:25, Mateusz pisze:
Użytkownik Zakarm napisał:
[...]

Chyba tak tydzien temu zmienialem plyte glowna i o nic nie pytal tylko sie aktywowal

Data: 2011-04-10 20:49:02
Autor: Przemysław Ryk
wymiana kompa - jakie części?
Dnia Sat, 9 Apr 2011 20:52:14 +0200, Tadeusz napisał(a):

Użytkownik "MarBar" <> napisał w wiadomości ...

Masz świadomość, że na XP nie będziesz w stanie używać całej pamięci RAM? No chyba, że masz wersję 64 bitową.

niestety 32bit i właśnie doczytałem że to 2GB RAM

Źle doczytałeś. Do 4 GB, z czego tak naprawdę widoczne jest (w zależności od
płyty) od 3 do 3,5 GB.

(ciach...)

[ Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when  ]
[ there is nothing left to take away.           (Antoine de Saint-Exupery) ]

Data: 2011-04-09 21:59:08
Autor: WiesłaW
wymiana kompa - jakie części?
Dnia 09-04-2011 o 16:18 Tadeusz napisał na pl.comp.pecet:

niestety przestaje to wystarczać, więc wymyśliłem wymianę na:
Gigabyte GA-P55-UD3L (H55, S-1156)
Intel Core i5 750/760

Przede wszystkim zmień procesor na Core i5 2300/2400/2500
i Płytę LGA 1155 - B3 na H67. Za tę samą cenę masz lepszy procesor.
I może lepszą płytę, bo te z dopiskiem "L" to nie jest szczyt
technologii.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-09 22:22:37
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "WiesłaW" <> napisał w wiadomości ...

[...]

np. taką?
http://www.komputronik.pl/product/119417/Sprzet_komputerowy/Podzespoly_PC/Gigabyte_GA_H67A_UD3H_B3.html

Data: 2011-04-10 00:26:06
Autor: WiesłaW
wymiana kompa - jakie części?
Dnia 09-04-2011 o 22:22 Tadeusz napisał na pl.comp.pecet:

np. taką?
Gigabyte_GA_H67A_UD3H_B3.html

Jeżeli jesteś pewny, że jest Tobie potrzebna zintegrowana grafika
to ta będzie OK. Tylko dlaczego tak drogo ? Np w Agito jest za
490 zł z przesyłką.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-04-10 13:58:20
Autor: Tadeusz
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "WiesłaW" <> napisał w wiadomości ...

> np. taką?
> Gigabyte_GA_H67A_UD3H_B3.html

Jeżeli jesteś pewny, że jest Tobie potrzebna zintegrowana grafika

docelowo planuję GeForce GTS 450,
myślałem że jest potrzebna w płycie do obsługi tej grafiki w Core i5 2400,
może początkowo bym z niej korzystał bo i tak będzie wydajniejsza
niż mój obecny GeForce 4 Ti4200...

to ta będzie OK. Tylko dlaczego tak drogo ? Np w Agito jest za
490 zł z przesyłką.

komputronik był tylko poglądowo :)

Data: 2011-04-11 03:15:15
Autor: maX
wymiana kompa - jakie części?

Użytkownik "Tadeusz" <t@aster.pl> napisał w wiadomości news:ins60u$1dfg$1newsread.aster.pl...

[...]

Jeśli ta integra to tylko na tymczasem, to alternatywą jest wziąść płytę bez integry, a tymczasowo dorzucić jakiegoś GF8400 (którego potem, po zakupie GF450, się pozbyć).

Data: 2011-04-10 19:31:07
Autor: OMSON
wymiana kompa - jakie części?
Tadeusz pisze:

żeby było jeszcze lepiej :)

Lepiej będzie jak weźmiesz dysk SJ nie UJ.

Pzdr, OMSON

wymiana kompa - jakie części?