wymiana/naprawa klamkomanetki ST-EF29-8

Data: 2010-08-03 12:44:52
Autor: kozi
wymiana/naprawa klamkomanetki ST-EF29-8
Witam

OD razu uprzedzam, iz ze mnie laik lekki.
Ale o co chodzi - posiadam na stanie "starego" bergamonta vagabond z
manetoklamkami Shimano ST-EF29-8 i ST-EF29-L.
[http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/
bikecomponents/ST/EV-ST-EF29-8-2088_v1_m56577569830609271.pdf]
Niestety prawa manetka [3x8] od pewnego czasu zaczela nie odbijac
[znaczy palcem musze wbic na pozycje wyjsciowa], z tego co zdazylem
popatrzec do srodka i poczytac o podobnych problemach-prawdopodobnie
sprezyna w srodku juz ze starosci nie odbija. Sprobuje jutro moze
podzwonic - moze sie uda jakos ta sprezyne gdzies dostac?
Z opisu Shimano wynika, iz raczej to jest niestety nienaprawialne
[brako kodu] - moze ktos zweryfikowac?
Pozostaje pewnie wymiana, no i tu ale - nie znam sie - na co moge
wymienic? co mozecie polecic laikowi?
Hamulce to V-hamul.

dzieki i pozdro
m.

Data: 2010-08-03 12:50:34
Autor: kozi
wymiana/naprawa klamkomanetki ST-EF29-8
fajnie byloby miec jeszcze czarne ;-)

Data: 2010-08-03 21:50:54
Autor: ToMasz
wymiana/naprawa klamkomanetki ST-EF29-8
kozi pisze:
Witam
(...)
Niestety prawa manetka [3x8] od pewnego czasu zaczela nie odbijac
[znaczy palcem musze wbic na pozycje wyjsciowa], z tego co zdazylem
(...)
jeśli to sam stwierdziłeś a masz małe doświadczenie, to przed
zezłomowaniem zrób tak: sprawdź czy dolna dzwignia nie trze o kierownice
lub cokolwiek innego (30% awarii). dwa odkręć górną kapę, i utop
wszystko w oleju ( po taniości- przekładniowy z samochodu bedzie OK) Jak
nie zadziała - niewiele straciłeś, jak zadziała to bedziesz miał czas na
decyzje - co dalej.

ToMasz

Data: 2010-08-03 13:20:07
Autor: kozi
wymiana/naprawa klamkomanetki ST-EF29-8
On 3 Sie, 21:50, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
kozi pisze:> Witam
>(...)
> Niestety prawa manetka [3x8] od pewnego czasu zaczela nie odbijac
> [znaczy palcem musze wbic na pozycje wyjsciowa], z tego co zdazylem

(...)
je¶li to sam stwierdziłe¶ a masz małe do¶wiadczenie, to przed
zezłomowaniem zrób tak: sprawdĽ czy dolna dzwignia nie trze o kierownice
lub cokolwiek innego (30% awarii). dwa odkręć górn± kapę, i utop
wszystko w oleju ( po tanio¶ci- przekładniowy z samochodu bedzie OK) Jak
nie zadziała - niewiele straciłe¶, jak zadziała to bedziesz miał czas na
decyzje - co dalej.

ToMasz

ok jutro to zrobie - a odnosnie wymian - nie ma problemu - czy musze
znac jakies triki?

Data: 2010-08-04 19:09:25
Autor: Rafal VFR
wymiana/naprawa klamkomanetki ST-EF29-8
Witam
OK 90 % takich przypadków mozna naprawic bo winna temu nie jest sprezyna z zwyczajny syf ktory dostaje sie pomiedzy nazwijmy to umownie wal i panewke (czyli trzpien i element który sie na nim obraca a powiazany jest z zapadkami)
Mialem juz kilka takich manetek u siebie - ba sasiad ostatnio z tego powodu + kilka innych wyrzucil caly rower (zlapalem go przy windzie - ja doprowadzilem do stanu uzytku sprzet on sie ucieszyl bo nie musial zejsc na smietnik i teraz sluzy jako rower do sklepu - bo nie zal a nie jest wcale taki znów tragiczny - caly w shimano !)
Jesli jestes pewny, ze pekla sprezyna to nie ale jesli nie masz pewnosci próbuje lub sie kontaktuj.

Rafal
GG 85456
www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Naprawiam rowery: