wymiana oleju

Data: 2010-03-17 00:06:15
Autor: Tomasz Pyra
wymiana oleju
Michał pisze:
Wymieniłem 7 miesięcy temu olej, 5W30, zalecana wymiana co 15kkm - i właśnie stuknęło owe 15 tysięcy. Silnik benzynowy 1.4, przebieg rzeczywisty 100 tys, traktowany był spokojnie od czasu ostatniej wymiany oleju (głównie dojazdy do pracy 70km dziennie).

Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeciągnąć termin wymiany oleju o jakieś 5 tys. km?

Rozpaść się raczej nie rozpadnie.
Słyszałem o samochodach w których nie wymieniano oleju przez kilkadziesiąt tysięcy km i nic poważnego się nie stało.

Inne pytanie dlaczego to robić?
5W30 to pewnie jakiś dość drogi syntetyk, myślę że na przyszłość lepiej zalewać czymś tańszym, za to zgodnie z zaleceniami producenta (no chyba że syntetyk to wymóg w tym silniku).

No ale generalnie jeżeli raz spóźnisz się z wymianą oleju o 5kkm, to nic się nie stanie.

Data: 2010-03-17 00:37:19
Autor: Michał
wymiana oleju
Inne pytanie dlaczego to robić?
5W30 to pewnie jakiś dość drogi syntetyk

Ano właśnie...

myślę że na przyszłość lepiej zalewać czymś tańszym, za to zgodnie z zaleceniami producenta (no chyba że syntetyk to wymóg w tym silniku).

Chociaż auto to 12-letnie Clio to wolałbym pozostać przy syntetyku, z uwagi na jego zalety. Słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy, więc liczę że Grupa podpowie) że na stan oleju mają wpływ warunki pracy (np katowanie silnika do odcięcia skutkuje szybszym pogorszeniem właściwości smarnych itp) a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.

Data: 2010-03-17 00:57:06
Autor: Michał
wymiana oleju
Michał <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał(a):
> [...]

Chociaż auto to 12-letnie Clio to wolałbym pozostać przy syntetyku, z uwagi na jego zalety. Słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy, więc liczę że Grupa podpowie) że na stan oleju mają wpływ warunki pracy (np katowanie silnika do odcięcia skutkuje szybszym pogorszeniem właściwości smarnych itp) a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.

oo też mam reno w podobnym wieku, i już mu ~8kkm za dużo zrobiłem bez wymiany i jeździ ok :)

tylko ja mam mixa mineralnego mobil 1 z pólsyntetykiem elfa.

ciekawe czy w silniku robi się taki drink z tego, 2 warstwowy
jak ostygnie

pozdrawiam.

Data: 2010-03-17 08:51:59
Autor: Vlad The Ripper
wymiana oleju
[...]

Zakładam, że silnik bez turbo. Jeśli tak to możesz postępować jak własciciel każdego wolnossącego auta po gwarancji. Wymiana oleju co 2 * to co podaje producent + 5000 kilometrów. Nic się nie stanie. Bedzie ok.

Data: 2010-03-17 10:19:57
Autor: mcgregor
wymiana oleju

Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:hnq1mr$t4f$1inews.gazeta.pl...
[...]
Producent zaleca co 30 kkm więc:
2 * 30 + 5 = 65 kkm
I myślisz, że będzie OK!

Data: 2010-03-17 12:29:26
Autor: Hinek
wymiana oleju
Użytkownik "mcgregor" <maciesz@poczta.onet.pl> napisał

I myślisz, że będzie OK!

Z pewnoscia. Pewien czlowiek Ibiza z silnikiem 1.9d przejechal
przez 3 lata 26 tys km bez wymiany oleju. Bo zapomnial...
Wymiana zalecana jest co 7.5 tys km. Olej byl polsyntetyczny Lotosa.
Nic sie silnikowi nie stalo. Od tego czasu przebieg wzrosl o
40 tys, razem jest teraz 140 tys. Oleju nie bierze, dziala jak
zegarek.

--
Hinek

Data: 2010-03-19 09:42:43
Autor: Marek P.
wymiana oleju

[...]

Ty poważnie?
Ile zaoszczędzisz 100 PLN?
Mam jupić zone samochód. Aż sie boję.

Data: 2010-03-19 10:44:57
Autor: krzysiek82
wymiana oleju
Marek P. pisze:
Ty poważnie?
Ile zaoszczędzisz 100 PLN?
Mam jupić zone samochód. Aż sie boję.

pojedz do Niemiec, większa, szansa na kupno chociażby starszego ale zadbanego auta. Jutro jadę po doblo, długie poszukiwania w polsce, ponad    2tyś km zmarnowane, żeby oglądać trupy które w ogłoszeniach były oferowane jako igiełki.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-17 09:27:40
Autor: Robert_J
wymiana oleju
Chociaż auto to 12-letnie Clio .....

Zauważam pewną nieścisłość :-). Z jednej strony wcześniej piszesz, że przez 7 miesięcy zrobiłeś 15 tys. km, a teraz że auto ma 12 lat i 100 tys. km przebiegu. Nasuwa się oczywisty wniosek że nie masz go od nowości, a co za tym idzie jest duża szansa że nie znasz przeszłości :-). No, chyba że jeździłeś przez 9 lat tylko do sklepu, a teraz nagle poczułeś nieodpartą chęć dalekich podróży ;-). I chcesz ryzykować żeby zaoszczędzić 150 złotych raz na 7-8 miesięcy?

katowanie silnika do odcięcia .....
.... a ten silniczek chodził w zakresach 2-3,5 tys obr.

Szczerze mówiąc 2 tys rpm to też katowanie takiego silnika ;-)))

Data: 2010-03-17 09:59:26
Autor: Michał
wymiana oleju
[...]

Heh, spodziewałem się, że ktoś tak pomyśli :) Autko ma przebieg autentyczny, kupione w tutejszym salonie Renault, przez 9 lat używane jako drugie auto w rodzinie na odcinkach kilkunastokilometrowych, zapewniam, że nie przez obcą osobę :)

jeździłeś przez 9 lat tylko do sklepu, a teraz nagle poczułeś nieodpartą chęć dalekich podróży ;-). I chcesz ryzykować żeby zaoszczędzić 150 złotych raz na 7-8 miesięcy?

Przez te 9 lat ja jeździłem tramwajem :)
Z olejem mam zagwozdkę z uwagi na różnice w terminach wymiany (producent: co 30kkm, mechanik: co 15kkm) i z uwagi na to, że butelka 4l + filtr + wymiana = 270 zł (wymiana przy zakupie u mechanika oczywiście gratis, z tym że olej odpowiednio droższy)

Data: 2010-03-17 10:08:07
Autor: Robert_J
wymiana oleju
....butelka 4l + filtr + wymiana = 270 zł (wymiana przy zakupie u mechanika oczywiście gratis, z tym że olej odpowiednio droższy)

Nie wiem ile kosztuje w sklepie, siedzę w tej chwili w biurze ;-). Ale na Alledrogo ten olej kosztuje 130-150 zł/ 4 litry. Czyli mniej więcej tyle ile większość normalnych olejów :-). Chcesz oszczędzać na najmniej "kosztogennym" materiale?

Data: 2010-03-17 10:16:57
Autor: krzysiek82
wymiana oleju
Michał pisze:
Z olejem mam zagwozdkę z uwagi na różnice w terminach wymiany (producent: co 30kkm, mechanik: co 15kkm)

słuchaj mechanika

i z uwagi na to, że butelka 4l
+ filtr + wymiana = 270 zł (wymiana przy zakupie u mechanika oczywiście gratis, z tym że olej odpowiednio droższy)

to jaki to olej, że tyle kosztuje? Ja płace za mobila pełen syntetyk ok 100zł z groszami za 4l poszukaj sklepu w którym nie zdzierają na cenie oleju.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-18 13:49:36
Autor: hamberg
wymiana oleju
[...]

kup lotosa - spokojnie wystarczy i oszczedzisz troche. A mechaniory
niezle Cie kroja na tej wymianie

wymiana oleju