wymiana oleju

Data: 2010-03-17 09:12:18
Autor: Marcus Wright
wymiana oleju
Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnp2ib$ka9$1atlantis.news.neostrada.pl...
Wymieniłem 7 miesięcy temu olej, 5W30, zalecana wymiana co 15kkm - i wła¶nie stuknęło owe 15 tysięcy. Silnik benzynowy 1.4, przebieg rzeczywisty 100 tys, traktowany był spokojnie od czasu ostatniej wymiany oleju (głównie dojazdy do pracy 70km dziennie).

Pytanie brzmi: czy można bez szkody dla silnika przeci±gn±ć termin wymiany oleju o jakie¶ 5 tys. km?

Najbardziej ucierpi na tym silnik, jeżeli założyłe¶ przeciętnej jako¶ci filtr oleju, który może np. przyblokowywać przepływ oleju np. Filtron i jakie¶ tanie tzw. gówna. Sam olej spokojnie da radę, tylko pamietaj by sprawdzać co jaki¶ czas stan oleju i uzupełniać jego braki.

Data: 2010-03-17 01:58:29
Autor: choczsz
wymiana oleju
On 17 Mar, 09:12, "Marcus Wright" <b...@adresu.mail.com> wrote:

> Pytanie brzmi: czy mo na bez szkody dla silnika przeci gn termin wymiany
> oleju o jakie 5 tys. km?

Najbardziej ucierpi na tym silnik, jezeli zalozyles przecietnej jakosci
filtr oleju, ktory moze np. przyblokowywa przeplyw oleju np. Filtron i
jakies tanie tzw. gowna. Sam olej spokojnie da rade , tylko pamietaj by
sprawdzac co jaki czas stan oleju i uzupelniac jego braki.

Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie? Zwlaszcza ze to
bardzo proste "urzadzenie", ktorego koniecznosc wymiany nie zalezy od
niego samego, ale od tego ile syfu sie w nim znabiera - a nazbiera sie
tyle samo bez wzgledu na marke filtra.
To tak jakby kupowac gwozdzie znanej firmy i wierzyc ze beda w
zbijanym drewnianym wychodku lepiej sie sprawowac od no-name'ow.
Co do wymiany, to czy 15.000 czy 30.000 wielkiej roznicy to nie zrobi.
Najwazniejsze zeby sprawdzac poziom, jesli trafi sie wyciek lub po
prostu ubedzie oleju i zejdznie ponizej krytycznego poziomu - to jest
dopiero powod do zmartwienia.

Data: 2010-03-17 10:15:35
Autor: Sebastian Sawicki
wymiana oleju
choczsz said the following on 17.03.2010 09:58:
Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie? Zwlaszcza ze to

Moje przypadki 'Filtrona':
- zawieszajacy sie zaworek zwrotny w filtrze, przez co olej splywa i przy uruchomienia dluzej trzeba czekac az zgasnie kontrolka cisnienia oleju.
- przy duzych mrozach tak twardniala uszczelka na filtrze ze puszczal on olej, trzeba bylo go dokrecac.

Moze mialem pecha, ale przy chinskim filtrze z JC auto tego problemu nie bylo.
S.

Data: 2010-03-17 10:22:33
Autor: krzysiek82
wymiana oleju
choczsz pisze:
Fitr oleju to zadne hokus-pokus. Nie wiem czemu uwazasz produkty
Filtrona za gorsze - masz na to jakies wsparcie?

tak szybko korodują (może miałem pecha), po rozerwaniu filtrona i sędziszowa widać różnicę w długości materiału filtrującego.

Co do wymiany, to czy 15.000 czy 30.000 wielkiej roznicy to nie zrobi.

ale w dłuższej perspektywie zrobi, ludzie się pytają czy się nic nie stanie po 5tyś przebiegu więcej oczywiście, że nic ale jakby tak przeciągać zawsze, raz o 5tyś a raz o 10tyś to efekty uboczne będą ale nie od razu :)

Najwazniejsze zeby sprawdzac poziom, jesli trafi sie wyciek lub po
prostu ubedzie oleju i zejdznie ponizej krytycznego poziomu - to jest
dopiero powod do zmartwienia.

Nie ma się czym martwić, należy uzupełnić poziom, zlikwidować wycieki i po temacie, większej filozofii brak.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-17 10:44:40
Autor: DoQ
wymiana oleju
choczsz pisze:

[...]

Spadek cisnienia w magistrali, kontrolka STOP + niskie cisnienie oleju.
Mysle ze wystarczy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-17 10:53:16
Autor: krzysiek82
wymiana oleju
DoQ pisze:
Spadek cisnienia w magistrali, kontrolka STOP + niskie cisnienie oleju.
Mysle ze wystarczy.

Nie wiem czy mój przypadek był odosobniony, ale jeśli wymieniam filtr który montowałem dwa max 3mc wcześniej a on podczas odkręcania mi się deformuje i jest pordzewiały to chyba nie bardzo :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-17 10:55:16
Autor: DoQ
wymiana oleju
krzysiek82 pisze:

[...]

Filtron to dziadostwo pisalem o tym nie raz, przy czym wcale nie jest jakis tani :) Filtry pylkowe tez potrafia skopać "cięciami w budżecie".

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-17 14:42:59
Autor: Marcus Wright
wymiana oleju
[...]

'Przejechalem' sie na filtronie 2 razy. Za pierwszym razem jak uszczelka (przy filtrze) pekla na mrozie w mojej Civiczce (duza palama oleju pod autem, wyciek od strony filtra), a pózniej w Celice sie tak zapchal choc nie wiem nawet czym, ze doszlo do przegrzania silnika. Wyminilem w Celice filtr na Knechta i bylo od tamtego momentu git.
Róznica to paree zlotych w cenie, ale jakosc Boscha czy Knechta przemawia za tymi dadatkowymi PLNami.

To tak jakby kupowac gwozdzie znanej firmy i wierzyc ze beda w
zbijanym drewnianym wychodku lepiej sie sprawowac od no-name'ow.

Nie prawda. Dane statystyczne z hamowni, samochód Mitsubishi Colt 1.6 znamionowo 116 KM:
- Filtr powietrza Knecht - 114 KM na kolach
- Filtr powietrza Filtron - 104 KM na kolach

Obydwa filtry nowe.
Chlopaki zrobili cos takiego z nudów na aucie jednego z pracowników VTG.

Pytanie, co tak nagle ograniczylo moc tego auta? Hah.. Filtron. To takie totalne badziewie...

[...]

Gestosc oleju wzrasta wraz z przebiegiem auta (od wymiany) i sa tez wytracane wlasciwosci smarujace. Na zime warto zmienic olej z uwagi na niskie temperatury rozruchu silnika, dzieki temu oszczedzimy wszystko to, co sie w silniku kreci i wymaga natychmiastowego smarowania. Jak juz zrobi sie cieplej, to faktycznie wymiana oleju nie ma sensu, bo gestosc oleju ma mniejsze znaczenie.
Odpowiedz powinna brzmiec tak: zmieniales olej przed zima? Olej zmiane na lato, ale nie olej zmiany oleju przed zima. I tyle. ;)

wymiana oleju