wymiana oleju AT

Data: 2009-04-10 17:08:55
Autor: michalt2
wymiana oleju AT
Witam,

Mam pytanie... Czy należy wymieniać olej w skrzyni automatycznej
Mazda  3 1.6 benz. AT 2004 . wersja europejska

Data: 2009-04-10 17:10:20
Autor: KiG
wymiana oleju AT

michalt2 napisał:

Czy należy wymieniać olej w skrzyni automatycznej
Mazda  3 1.6 benz. AT 2004 . wersja europejska

Zdecydowanie tak!

--
KiG

Data: 2009-04-10 17:33:18
Autor: michalt2
wymiana oleju AT

michalt2 napisał:

Czy należy wymieniać olej w skrzyni automatycznej
Mazda  3 1.6 benz. AT 2004 . wersja europejska

Zdecydowanie tak!

-- KiG

Trochę mnie dziwi że Mazda nie zaleca wymieniania oleju a jedynie dolewanie w razie konieczności...

Data: 2009-04-10 17:40:01
Autor: Nex@pl
wymiana oleju AT
michalt2 pisze:

Trochę mnie dziwi że Mazda nie zaleca wymieniania oleju a jedynie dolewanie w razie konieczności...

Jak nie wiadomo o co chodzi to... :)

Data: 2009-04-10 20:19:25
Autor: bratPit
wymiana oleju AT

[...]

zgadnij kto zarobi gdy owe skrzynie się zaczną wysypywać? ;-)
brat

Data: 2009-04-10 20:23:41
Autor: Mumin
wymiana oleju AT
bratPit pisze:

[...]

Ej Panowie, bez jaj. To tak samo mogliby napisać, że oleju silnikowego czy wszelakich filtrów się nie wymienia, też by przecież zarobili na naprawach. Nie jestem specem od automatów, ale w takie teorie to nie wierzę

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-04-10 20:42:21
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
wymiana oleju AT
Mumin pisze:
bratPit pisze:

[...]

Do niedawna BMW (w USA) chwaliło się skrzyniami automatycznymi "lifetime lubricated" - czyli napełnionymi na cały żywot samochodu. Dopiero pod wpływem procesów wytoczonych przez organizacje konsumenckie okazało się, że olej MUSI być wymieniany co 100.000 mil - czyli 160kkm.
Jak widać Lifetime dotyczy tylko okresu gwarancyjnego...

Być może z twoją Mazdą jest tak samo.
Jaka tam jest skrzynia biegów? - może producent skrzyni ma nieco odmienne zdanie od marketoidów?

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-04-10 20:56:39
Autor: Mumin
wymiana oleju AT
Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

[...]

A gdzie troska o wizerunek niezawodności marki? Przecież chyba każdej firmie na tym zależy. Podcinaliby gałąź, na której siedzą?

--
Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2009-04-10 21:08:22
Autor: Piotrek
wymiana oleju AT
A gdzie troska o wizerunek niezawodności marki? Przecież chyba każdej firmie na tym zależy. Podcinaliby gałąź, na której siedzą?

przez pare pierwszych lat sie przeciez nie psuje :)
a pozniej po gwarancji to co za problem, przeciez to juz stary samochod wg nich wiec czas na nowy model ktory tez sie przez okres gwarancji psuc nie bedzie.

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-04-10 23:54:36
Autor: bratPit
wymiana oleju AT

[...]

o! i tu trafiłeś w sedno, pogadaj z ludźmi prowadzącymi warsztaty specjalizujące się w remontach silników co sądzą o wymianach olejów co 40...50kkm,
brat

Ps podpowiedź: cieszą się bo roboty im nie brakuje, szczególnie że przyjeżdżają auta młode więc i kasa lepsza,

Data: 2009-04-10 17:12:24
Autor: masti
wymiana oleju AT
Dnia Fri, 10 Apr 2009 17:08:55 +0200, michalt2 napisał(a):

Witam,

Mam pytanie... Czy naleÂży wymieniaĂŚ olej w skrzyni automatycznej Mazda 3 1.6 benz. AT 2004 . wersja europejska

a co mówi instrukcja obsługi?

--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8

Data: 2009-04-10 21:08:40
Autor: Piotrek
wymiana oleju AT
Mam pytanie... Czy należy wymieniać olej w skrzyni automatycznej

oczywiscie

--
pzdr
piotrek