wymiana oleju - profilaktyka

Data: 2009-08-13 12:03:59
Autor: Srututu
wymiana oleju - profilaktyka
U mnie w Astrze olej (Mobil1 5W50) ma już 65 tys. km (przebieg 140tys) i nic się nie dzieje. 3x wymieniłem filtr olej zostawiając stary.
Zero efektów ubocznych.
I nie pitolcie, że w każdej chwili może się coś zwalić z powodu oleju bo jakaś awaria przy 140-150tys. to nic szczególnego.
Świece wymieniałem ostatnio, stare jeszcze były bardzo ładne (ale jak już się zabrałem to zmieniłem wszystkie, nie zbiednieję).
Spaliny na przegladzie wyszly bardzo dobrze. Silnik pracuje równo, nie dymi, nie śmierdzi, pali przy -30*C od dotknięcia.
Czy ktoś badał właściwości smarne oleju po większym przebiegu? Przecież wymiana z powodu innego koloru to jakaś bzdura.

Data: 2009-08-13 12:45:07
Autor: Agent

Użytkownik "Srututu" <srututut@o2.pl> napisał w wiadomości news:h60oh7$aq5$1news.onet.pl...
[...]

Z powodu koloru owszem ale w oleju po dłuższej eksploatacji tworzą się związki siarki która wpływa korozyjnie na silnik. Określa sie to chyba jako spadek liczby zasadowej TBS. Owszem mozesz zakładać że właściwości smarne sa bez zmian jak sie nie zmienia oleju ale jak to powiedziałeś - nie zbiednieję jak wydam na olej 150 zł raz na 15 tys km. Podsumowując - jak się nie zmiania oleju to moze się nic nie stać a może się stac (zwłaszcza w TD). Wymiana nie zaszkodzi a może pomóc i przy tym nie zbiednieję.

Data: 2009-08-13 13:48:57
Autor: krzysiek82
Srututu pisze:
U mnie w Astrze olej (Mobil1 5W50) ma już 65 tys. km (przebieg 140tys) i nic się nie dzieje. 3x wymieniłem filtr olej zostawiając stary.
Zero efektów ubocznych.

Teraz nic, ale ten silnik nie będzie już tak trwały jak gdyby olej zmieniano na czas. Pitolenie że nic się nie dzieje to debilizm.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-13 14:02:14
Autor: Srututu
[...]

Nic się nie dzieje.
Dlaczego wyzywasz ludzi od debili mając domysły jako argumenty? Pokaż mi niezależne badania, dowody, cokolwiek co wskazuje jednoznacznie, że masz rację. Wtedy nie ma problemu, zmieniam olej i biję się w pierś.
Potrafisz?

Data: 2009-08-13 14:07:10
Autor: krzysiek82
Srututu pisze:
> [...]
Dlaczego wyzywasz ludzi od debili mając domysły jako argumenty? Pokaż mi niezależne badania, dowody, cokolwiek co wskazuje jednoznacznie, że masz rację. Wtedy nie ma problemu, zmieniam olej i biję się w pierś.

Ja nikogo obrażać nie chcę, ale widziałem już wiele zajechanych zapuszczonych całkiem świeżych roczników silników. Właśnie przez takie zaniedbania. Nie mam zamiaru także nikomu nic udowadniać, bo nie chce wchodzić przez okno jak mam otwarte drzwi. Wszelkie niezbędne informacje są do znalezienia w Internecie.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-13 14:12:45
Autor: Srututu
[...]

Pokaż jeden, jedyny przykład. Bądź taki genialny za jakiego się uważasz i znajdź w internecie.
Widziałeś wiele zajechanych silników? I co, we wszystkich był stary olej? A może zabrakło płynu chłodzącego, a może uszczelka poszła, a może w większości z nich był regularnie wymieniany olej? No chłopie, dowody. Jeśli nie przedstawisz żadnego to pozwolę sobie nazwać takich jak ty tak samo jak ty nazwałeś takich jak ja.

Data: 2009-08-13 14:40:34
Autor: krzysiek82
Srututu pisze:
Pokaż jeden, jedyny przykład. Bądź taki genialny za jakiego się uważasz

Po pierwsze stwierdzam fakty, nie jestem genialny po prostu wyciągam wnioski. Motoryzacja to nie moja branża a jedynie hobby.

Widziałeś wiele zajechanych silników? I co, we wszystkich był stary olej?

Nie wiem czy stary, ale po rozmowie z właścicielami na temat wymiany oleju usłyszałem, przecież to nowe auto ma dopiero 4 lata i już olej zmieniać :)? Niektórzy nawet nie wiedzą lub nie chcą jeździć do aso na przeglądy gwarancyjne.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-13 15:05:03
Autor: Srututu
wymiana oleju - profilaktyka
Nie wiem czy stary, ale po rozmowie z właścicielami na temat wymiany oleju usłyszałem, przecież to nowe auto ma dopiero 4 lata i już olej zmieniać :)?

To samo mogło dotyczyć nie dolewania wody, orania silnika na wysokich obrotach i 100 innych rzeczy. Zwalanie winy od razu na olej nie ma uzasadnienia.

Data: 2009-08-13 15:34:13
Autor: krzysiek82
Srututu pisze:
  > To samo mogło dotyczyć nie dolewania wody, orania silnika na wysokich
obrotach i 100 innych rzeczy. Zwalanie winy od razu na olej nie ma uzasadnienia.

Tak ale w tym temacie mówimy o oleju. Dlatego też tylko tą tematykę poruszyłem.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-13 18:27:47
Autor: STranger
Srututu pisze:
U mnie w Astrze olej (Mobil1 5W50) ma już 65 tys. km (przebieg 140tys) i nic się nie dzieje. 3x wymieniłem filtr olej zostawiając stary.
Zero efektów ubocznych.

Nic dziwnego. Do 60K km olej syntetyczny zachowuje wszystkie swoje właściwości. Po tym okresie następują już powolne zmiany składu chemicznego oleju wpływające negatywnie na właściwości smarujące.
Moim zdaniem możesz pomyśleć już o wymianie powoli tego oleju.

STranger

Data: 2009-08-15 15:33:55
Autor: Piotrek
wymiana oleju - profilaktyka
U mnie w Astrze olej (Mobil1 5W50) ma już 65 tys. km (przebieg 140tys) i nic się nie dzieje. 3x wymieniłem filtr olej zostawiając stary.
Zero efektów ubocznych.

przepraszam jak wymieniasz filtry nie zmianiajac oleju ?
zlewasz stary olej, zmieniasz filtr i spowrotem wlewasz zlany olej do silnika ? :) :)

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-08-15 13:44:32
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 15.08.2009 Piotrek <a@b.ru> napisał/a:
[...]

Technicznie bez problemu, wymieniasz i uzupełniasz stan, stracisz to co we
filtrze i trochę wyleci, większość oleju i tak masz w misce czy chłodnicy
oleju.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-08-15 16:38:01
Autor: Piotrek
[...]

no ale tak czy inaczej musisz miec olej na dolewki......
dla mnie niewidac w tym zadnej logiki , placisz za filtr, za wymiane filtra, za 1 l oleju, tracisz czas a oszczedzasz grosze.
lepiej juz odrazu zrobic porzadnie i zmienic olej.

--
pzdr
piotrek

wymiana oleju - profilaktyka