wymiana oleju w TDI jak często

Data: 2010-04-11 22:42:47
Autor: user
wymiana oleju w TDI jak często
 Witam
Czy w motorze 1,9 TDI (105 koni) należy kategorycznie wymieniać olej co 10 tyś ?

Czym może skutkować ewentualne spóźnienie się o te kilka tysięcy ?

Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

Data: 2010-04-11 23:33:31
Autor: .Peeter
"user" wrote:
Czy w motorze 1,9 TDI (105 koni) należy kategorycznie wymieniać olej co 10 tyś ?

105-tka to PD ztcp, więc w sumie nie widzę powodów, dlaczego
by nie wymieniać co 15 tys, lać oczywiście odpowiedni olej, na przykład
Motul Specific 505.01 5W-40 lub Specific 504.00-507.00 5W-30.

A co stanowi instrukcja?

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2010-04-12 05:39:35
Autor: jacek2v
On 11 Kwi, 22:42, "user" <aspamojsedowo...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Zmieniaj co 10kkm (jak zmienisz trochę później to nic się nie stanie),
kupuj olej w necie.
Ze zmianą oleju zmieniaj filtry (oleju, powietrza) - najlepiej też ten
od paliwa, raz posłuchałem mechanika, nie zmieniłem i prawie stanąłem,
na szczęście w mieście :)

Filtry podobno Mana są ok. kiedyś były niezłe filtrona (bodajże), ale
się popsuła jakość :)

Summa summarum będzie to Cię trochę kosztowało więcej niż zmiany co
15kkm czy 20kkm, ale na pewno będzie Ci silnik wdzięczny, co okaże
niezawodnością :)

PS: Miałem chyba ten sam model - pompa w golfie III:)
Pzdr.
Jacek

Data: 2010-04-12 08:40:24
Autor: Vlad The Ripper

Użytkownik "user" <aspamojsedowoli_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hptc8g$8na$1inews.gazeta.pl...
[...]

Sprawdź w instrukcji od swojego samochodu, ale w zasadzie jestem przekonany, że normalny olej na normę 505.01 (5w40) to wymienia się co 15 kkm, a jak jest serwis w trybie long life i dostosowany do tego olej to co 30 kkm.

Data: 2010-04-12 09:00:49
Autor: krzysiek82
Vlad The Ripper pisze:
a jak
jest serwis w trybie long life i dostosowany do tego olej to co 30 kkm.

To papka wciskania przez producentów, dla nieświadomych ludzi :)

--
krzysiek82

Data: 2010-04-12 15:37:46
Autor: Vlad The Ripper
wymiana oleju w TDI jak często
a jak
jest serwis w trybie long life i dostosowany do tego olej to co 30 kkm.

To papka wciskania przez producentów, dla nieświadomych ludzi :)

A jakieś uzasadnienie tej tezy poza Twoją opinią i teoriami spiskowymi?

Data: 2010-04-12 16:46:41
Autor: krzysiek82
Vlad The Ripper pisze:
A jakieś uzasadnienie tej tezy poza Twoją opinią i teoriami spiskowymi?

powiem inaczej, to Ty udowodnij, że jest inaczej:)

--
krzysiek82

Data: 2010-04-12 21:46:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
krzysiek82 pisze:
Vlad The Ripper pisze:
A jakieś uzasadnienie tej tezy poza Twoją opinią i teoriami spiskowymi?

powiem inaczej, to Ty udowodnij, że jest inaczej:)

Postawiłeś tezę, to ją udowodnij. Dlaczego wymagasz od innych, by udowadniali, że nie są wielbłądami?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-04-12 22:16:39
Autor: Bugatti
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości:

krzysiek82 pisze:
Vlad The Ripper pisze:
[...]

Skoro producent uznał za bezpieczne 30k km to dlaczego nigdzie nie napisał że _na pewno_ turbinka nie utraci na tym swojej żywotności, łożyska będą przez cały czas odpowiednio chłodzone, smarowane.
Dlaczego nie napisał że tak duży okres nie przyniesie przerywania filmu olejowego w układzie korbowym.
;]

Żeby robić wała z klientów i drzeć kase po gwarancji...

--
Bugatti

Data: 2010-04-13 09:31:18
Autor: krzysiek82

dokładniej, najlepiej zarabia się na ofiarach losu które ślepo wieżą we wszystko co im się powie lub napisze :)

--
krzysiek82

Data: 2010-04-13 09:30:11
Autor: krzysiek82
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Postawiłeś tezę, to ją udowodnij. Dlaczego wymagasz od innych, by udowadniali, że nie są wielbłądami?

Mnie wystarczy, że wiem co i jak, nie muszę nikomu nic udowadniać, natomiast jak ktoś nie wiem, zawsze może poczytać lub zasięgnąć porady specjalisty. Ja ani mechanikiem ani specjalistą nie jestem, natomiast hobbystycznie czytam sporo na temat budowy silników oraz ich obsługi w literaturze fachowej.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-13 09:00:14
Autor: Vlad The Ripper

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hpvcf2$6dl$1nemesis.news.neostrada.pl...
Vlad The Ripper pisze:
A jakieś uzasadnienie tej tezy poza Twoją opinią i teoriami spiskowymi?

powiem inaczej, to Ty udowodnij, że jest inaczej:)

Znaczy się odwracasz kota ogonem jak rozumiem. Opinia Twoja opiera się zatem na przekonaniu, że wszyscy producenci aut zmówili się żeby popsuć nam samochody i wcisnąć nowe przepłacone złomy.
Jako, że autor wątku poruszył temat turbodiesla, to do wymian oleju w tym przypadku należy podejść bardziej restrykcyjnie, bo w takim silniku olej naprawdę pracuje. Postępowanie zgodne z instrukcją w przestrzeganiu okresów wymian i norm na zalewany olej uważam za wystarczająco restrykcyjne.
Ogólnie jak juz mówimy o teoriach to moja jest taka, że producenci sugerują wymiany oleju częściej niż to konieczne by zabezpieczyć się przed roszczeniami klientów w ramach gwarancji, zwłaszcza tych klientów z ostrzejszym stylem jazdy.

Data: 2010-04-13 09:34:14
Autor: krzysiek82
Vlad The Ripper pisze:
Znaczy się odwracasz kota ogonem jak rozumiem. Opinia Twoja opiera się zatem na przekonaniu, że wszyscy producenci aut zmówili się żeby popsuć nam samochody i wcisnąć nowe przepłacone złomy.

zapewne takie mają zamierzenie

[...]

szanuję twoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam. Berlingo 1.6HDI po 30tyś przebiegu przed wymianą oleju upewniło mnie w tym, że olej należy wymieniać wcześniej. Trzeba się wczuć w pracę silnika na prawdę da się to odczuć.

[...]

a prawda jest taka, że nawet jak olej wymienisz raz na 50tyś to zwykle popsuje się on po gwarancji, więc producentowi to zwisa :) Nie każdy robi 100tyś rocznie, żeby się załapać na naprawę jeszcze w czasie 2 letniej gwarancji. Zresztą często jest tak, że 2lata lub 150tyś km itp itd.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-15 22:25:58
Autor: DoQ
Vlad The Ripper pisze:

[...]

Dokladnie. Wystarczy aby wytrzymal okres gwarancyjny czyli te 100-150kkm, pozniej maja Cie w d...
Chodzi glownie o pozyskanie klienta. Wiadomo ze przedluzenie okresu eksploatacji oleju wiaze sie z mniejszymi kosztami w okresie gwarancyjnym (rzadsze wizyty przeglądowe), a na to łapie się klient.
Niezle widac to na przykladzie mojego silnika gdzie "żywotnosc" oleju z filtrem oszacowano na 15.000km. W rok mlodszym egz. ow zywotnosc przedluzono do 30.000km (silnik bez najdrobniejszej modyfikacji, ten sam filtr, te same zalecane oleje), akurat dokladnie wtedy kiedy zaczal sie boom na wydluzanie przebiegow miedzy przegladami. Niestety watpie zeby mialo to dobry wplyw na trwalosc.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-04-12 08:59:44
Autor: krzysiek82
user pisze:
  > Swoją drogą wychodzi 2-3 zmiany w ciągu roku :)

Mnie wychodzi co max dwa miesiące i jakoś nie narzekam, wymieniaj co 10tyś :) oczywiście jak raz nie zmienisz na czas nic się nie stanie, ale takie praktyki przyczynią się do szybszego wyeksploatowania silnika.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-12 16:34:18
Autor: perszing
W dniu 2010-04-11 22:42, user pisze:
[...]

W instrukcji do Golfa 3 TDI 94r silnik 1z wymiana ma byc co 7500 km. W modelach starszych juz doszlo do 15000km.

--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2010-04-13 09:38:54
Autor: Jakub Witkowski
perszing pisze:
[...]

Chyba młodszych? No i jakie specyfikacje oleju zalecano w 94, a jakie później?
Bo w moim aucie zalecano w '95 wymieniać co 7500, ale mimnimalną wymaganą jakość
zapewniał byle mineral. Ten sam silnik później miał już zalecane wymiany
co 10 lub 15kkm, ale specyfikacje oleju były wyższe.

wymiana oleju w TDI jak często