Data: 2014-07-03 22:08:29 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
Hej,
Ciągle łapałem "gume" na tylnym kole. Wymieniłem obręcz. Bo i tak była do wymiany. Nie szlo wycentrować. Ale teraz też często lapię gumę, średnio raz na 2 tyg. Co jest? Rower jest pełnoletni, używany tylko do pracy, więc inwestycję ograniczam na maks. Pomyślałem, że warto wymienić opony. Droga to kostka, asfalt, troszeczkę gruntowej twardej. Teraz jest 26x1.75 no i pytanie na co? Czy grubość 1.95 będzie miała wpływ na to, że ciężej będzie się jeździło? Czy mam szukać takiej samej? Rower jest dość masywny, rama stalowa. Na innym rowerze gumy nie złapałem od 2 lat, ale używany bardzo rzadko, 30 km w obie strony codziennie wyczerpuje moje chęci zazwyczaj na jazdę popołudniami i dla przyjemności ;) |
|
Data: 2014-07-04 01:31:16 | |
Autor: Kuba Abuk | |
wymiana opon | |
W dniu czwartek, 3 lipca 2014 22:08:29 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
Hej, Po pierwsze zlokalizuj dziury względem obręczy i opony. Możliwo¶ci jest kilka: - kiepska opaska na obręcz. Wystaj±ce szprychy/ostre krawędzie otworów na nyple "rani±" dętkę - "ciało obce" w oponie - paplacja wewnętrznej powierzchni opony - ci¶nienie w dętkach poniżej rekomendowanego (+poprawka na masę napędzaj±cego) zwiększa prawdopodobieństwo "snake bitów" (charkterystyczne parzyste diury/nacięcia) na np. krawężnikach - uszkodzony kord opony/przetarta opona - wakacje/gimbaza - większa ilo¶ć potłuczonego szkła na drogach (patrz podpunkt 2.) Zdravim, Kuba - złe ułożenie/skręcenie/przyci¶nięcie dętki przez oponę do obręczy |
|
Data: 2014-07-04 11:23:29 | |
Autor: MichałG | |
wymiana opon | |
Kuba Abuk pisze:
W dniu czwartek, 3 lipca 2014 22:08:29 UTC+2 użytkownik Jawi napisał: + detka za 3 zł.... -- - Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-07-04 21:49:26 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-04 11:23, MichałG pisze:
+ detka za 3 zł....wypraszam sobie, za 9 pln :) a swoj± drog± to dętki różne były za 9 i 13 pln :) z różnych sklepów |
|
Data: 2014-07-05 20:11:22 | |
Autor: __Maciek | |
wymiana opon | |
Fri, 04 Jul 2014 21:49:26 +0200 Jawi <tajny@poufny.com> napisał:
wypraszam sobie, za 9 pln :) Jak kupowałem dętki CST czy podobne gówno za 8zł to bardzo często padały. Teraz mam z przodu Kendę, a z tyłu Panasonica i od paru lat żadnego flaka nie złapałem. |
|
Data: 2014-07-04 21:50:54 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-04 10:31, Kuba Abuk pisze:
- kiepska opaska na obręcz.nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy s± w takich głębokich dziurach, nie ma szans by one uszkadzały dętkę. |
|
Data: 2014-07-04 17:20:07 | |
Autor: rmikke | |
wymiana opon | |
W dniu pi±tek, 4 lipca 2014 21:50:54 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
W dniu 2014-07-04 10:31, Kuba Abuk pisze: A próbowałe¶ sobie wyobrazić, co się dzieje, kiedy nie zakryjesz tych głębokich dziur i napompujesz dętkę? Marsz do sklepu po opaskę, ale już. |
|
Data: 2014-07-05 21:58:45 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-05 02:20, rmikke pisze:
Marsz do sklepu po opaskę, ale już.robi się. Dzięki wszystkim za opinie, nie pomy¶lałem o tym zupełnie :) |
|
Data: 2014-07-05 17:12:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
wymiana opon | |
On Fri, 4 Jul 2014, Jawi wrote:
nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy s± w takich głębokich dziurach, nie ma szans by one uszkadzały dętkę. Strawersuję uwagę rmikke. Szprychy czy dziury? (nie maj± szans na uszkadzanie) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-05 20:42:03 | |
Autor: __Maciek | |
wymiana opon | |
Sat, 5 Jul 2014 17:12:44 +0200 Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> napisał: ...dziury? (nie maj± szans na uszkadzanie) Maj±. Po napompowaniu, dętka włazi w te dziury i momencie np. najechania na krawężnik, jest duża szansę że pęknie w jedej z tych dziur. Powtarzaj±ce się naprężenia i "praca" tych b±bli w dziurach powoduje że prędzej czy póĽniej dętka pierdyknie. Krawędzie otworów, nawet jak s± stępione, powoduj± zużywanie (¶cieranie, mocniesze niż gdzie indziej rozci±ganie) gumy dętki w tym miejscu. Jeżeli na dodatek dętka to jaka¶ gówniana taniocha z cieniutk± gum±, to jest już wszystko czego trzeba do "szczęscia"... Opaska jest w kole rowerowym bezwzględnie konieczna, niezależnie od tego czy ma ono wystaj±ce nyple czy dziury. Koła w rowerze zwykle pompuje się do 3-4at lub więcej, otwór na nypel ma, powiedzmy 1cm^2 powierzchni, czyli na gumę w tym otworze działa siła 3-4kg. A co się stanie gdy najedziemy na krawężnik i ci¶nienie nagle wzro¶nie? |
|
Data: 2014-07-07 12:10:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
wymiana opon | |
On Sat, 5 Jul 2014, __Maciek wrote:
Sat, 5 Jul 2014 17:12:44 +0200 Gotfryd Smolik news Chłopie, to było PYTANIE! Do autora ;) (chciałem wiedzieć, czy s±dzi że "bezpieczne" s± szprychy czy dziury :D) Po napompowaniu, dętka włazi w te dziury I co gorsza, wcale się nie musi ładnie "ułożyć". i momencie np. najechania na krawężnik, Ona ma pełne prawo pękn±ć tak sama z siebie :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-05 20:14:28 | |
Autor: __Maciek | |
wymiana opon | |
Fri, 04 Jul 2014 21:50:54 +0200 Jawi <tajny@poufny.com> napisał:
nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy s± w takich głębokich dziurach, nie ma szans by one uszkadzały dętkę. LOL Dętkę uszkadzaj± dziury. Nie chce mi się pisać wywodów. Po prostu kup opaskę i nie kombinuj. |
|
Data: 2014-07-06 08:06:38 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
wymiana opon | |
On 2014-07-04 21:50, Jawi wrote:
nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy są w takich No to skoro już ustaliliśmy, że na 90% przyczyną jest brak opaski (myślałeś że co - dla ozdoby je robią? ;]), to nie zapominaj też o drugiej względnie prawdopodobnej: niedbałym założeniu dętki i opony. Swoją drogą... poważnie nie zwróciłeś uwagi, od której strony dętki masz dziury? Ja po każdym kapciu namierzam problem i dokładnie sprawdzam odpowiedni odcinek obręczy i opony. Polecam. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-07-06 16:18:05 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-06 08:06, Piotr Kosewski pisze:
Swoj± drog±... poważnie nie zwróciłe¶ uwagi, od której strony dętki Wła¶nie namierzałem, ale były od zew. Po wymianie koła i założeniu dętki nowej, nie założeniu opaski, i założeniu starej opony tak przejeĽdziłem 2 tygodnie i znowu guma. Dzisiaj zdejmuję oponę i widzę dziurkę od zew, i duż± dziurę od wew. Czyli brak opaski. W oponie namierzyłem jaki¶ zadziorek mały bo mały, jak kawałek drucika, nie wiem czy do końca go wyj±łem bo już wymacać się nie da. I taki był ostatni objaw, najpierw powolne ubywanie powietrza i w pewnym momencie bum. I pchanie do domu :) |
|
Data: 2014-07-07 23:59:08 | |
Autor: rmikke | |
wymiana opon | |
W dniu niedziela, 6 lipca 2014 16:18:05 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
W oponie namierzyďż˝em jakiďż˝ zadziorek maďż˝y bo maďż˝y, jak kawaďż˝ek drucika, nie wiem czy do koďż˝ca go wyj��em bo juďż˝ wymacaďż˝ siďż˝ nie da. Dla ¶więtego spokoju możesz to miejsce zakleić silwertejpem, je¶li jeste¶ jeszcze w stanie je zlokalizować. I je¶li rzeczywi¶cie Ci druty oplotu wyłaż± z opony, to rozważyłbym jej wymianę. |
|
Data: 2014-07-08 10:07:52 | |
Autor: sp33dy | |
wymiana opon | |
Użytkownik "Jawi" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53b5b83e$0$2141$65785112@news.neostrada.pl...
Hej, U mnie to była wina kiepskich opon (tylna zdarta po 2 miesiącach normalnej jazdy także w terenie, ze 3x może musiałem hamować awaryjnie). Dętki latały jak szalone. Po wymianie opon problem zniknął. sp33dy -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |