Data: 2014-07-04 01:31:16 | |
Autor: Kuba Abuk | |
wymiana opon | |
W dniu czwartek, 3 lipca 2014 22:08:29 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
Hej, Po pierwsze zlokalizuj dziury względem obręczy i opony. Możliwości jest kilka: - kiepska opaska na obręcz. Wystające szprychy/ostre krawędzie otworów na nyple "ranią" dętkę - "ciało obce" w oponie - paplacja wewnętrznej powierzchni opony - ciśnienie w dętkach poniżej rekomendowanego (+poprawka na masę napędzającego) zwiększa prawdopodobieństwo "snake bitów" (charkterystyczne parzyste diury/nacięcia) na np. krawężnikach - uszkodzony kord opony/przetarta opona - wakacje/gimbaza - większa ilość potłuczonego szkła na drogach (patrz podpunkt 2.) Zdravim, Kuba - złe ułożenie/skręcenie/przyciśnięcie dętki przez oponę do obręczy |
|
Data: 2014-07-04 11:23:29 | |
Autor: MichałG | |
wymiana opon | |
Kuba Abuk pisze:
W dniu czwartek, 3 lipca 2014 22:08:29 UTC+2 użytkownik Jawi napisał: + detka za 3 zł.... -- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-07-04 21:49:26 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-04 11:23, MichałG pisze:
+ detka za 3 zł....wypraszam sobie, za 9 pln :) a swoją drogą to dętki różne były za 9 i 13 pln :) z różnych sklepów |
|
Data: 2014-07-05 20:11:22 | |
Autor: __Maciek | |
wymiana opon | |
Fri, 04 Jul 2014 21:49:26 +0200 Jawi <tajny@poufny.com> napisał:
wypraszam sobie, za 9 pln :) Jak kupowałem dętki CST czy podobne gówno za 8zł to bardzo często padały. Teraz mam z przodu Kendę, a z tyłu Panasonica i od paru lat żadnego flaka nie złapałem. |
|
Data: 2014-07-04 21:50:54 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-04 10:31, Kuba Abuk pisze:
- kiepska opaska na obręcz.nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy są w takich głębokich dziurach, nie ma szans by one uszkadzały dętkę. |
|
Data: 2014-07-04 17:20:07 | |
Autor: rmikke | |
wymiana opon | |
W dniu piątek, 4 lipca 2014 21:50:54 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
W dniu 2014-07-04 10:31, Kuba Abuk pisze: A próbowałeś sobie wyobrazić, co się dzieje, kiedy nie zakryjesz tych głębokich dziur i napompujesz dętkę? Marsz do sklepu po opaskę, ale już. |
|
Data: 2014-07-05 21:58:45 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-05 02:20, rmikke pisze:
Marsz do sklepu po opaskę, ale już.robi się. Dzięki wszystkim za opinie, nie pomyślałem o tym zupełnie :) |
|
Data: 2014-07-05 17:12:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
wymiana opon | |
On Fri, 4 Jul 2014, Jawi wrote:
nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy są w takich głębokich dziurach, nie ma szans by one uszkadzały dętkę. Strawersuję uwagę rmikke. Szprychy czy dziury? (nie mają szans na uszkadzanie) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-05 20:42:03 | |
Autor: __Maciek | |
wymiana opon | |
Sat, 5 Jul 2014 17:12:44 +0200 Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> napisał: ...dziury? (nie mają szans na uszkadzanie) Mają. Po napompowaniu, dętka włazi w te dziury i momencie np. najechania na krawężnik, jest duża szansę że pęknie w jedej z tych dziur. Powtarzające się naprężenia i "praca" tych bąbli w dziurach powoduje że prędzej czy później dętka pierdyknie. Krawędzie otworów, nawet jak są stępione, powodują zużywanie (ścieranie, mocniesze niż gdzie indziej rozciąganie) gumy dętki w tym miejscu. Jeżeli na dodatek dętka to jakaś gówniana taniocha z cieniutką gumą, to jest już wszystko czego trzeba do "szczęscia"... Opaska jest w kole rowerowym bezwzględnie konieczna, niezależnie od tego czy ma ono wystające nyple czy dziury. Koła w rowerze zwykle pompuje się do 3-4at lub więcej, otwór na nypel ma, powiedzmy 1cm^2 powierzchni, czyli na gumę w tym otworze działa siła 3-4kg. A co się stanie gdy najedziemy na krawężnik i ciśnienie nagle wzrośnie? |
|
Data: 2014-07-07 12:10:10 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
wymiana opon | |
On Sat, 5 Jul 2014, __Maciek wrote:
Sat, 5 Jul 2014 17:12:44 +0200 Gotfryd Smolik news Chłopie, to było PYTANIE! Do autora ;) (chciałem wiedzieć, czy sądzi że "bezpieczne" są szprychy czy dziury :D) Po napompowaniu, dętka włazi w te dziury I co gorsza, wcale się nie musi ładnie "ułożyć". i momencie np. najechania na krawężnik, Ona ma pełne prawo pęknąć tak sama z siebie :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-05 20:14:28 | |
Autor: __Maciek | |
wymiana opon | |
Fri, 04 Jul 2014 21:50:54 +0200 Jawi <tajny@poufny.com> napisał:
nie zakładałem, ale obręcz jest wzmacniana i szprychy są w takich głębokich dziurach, nie ma szans by one uszkadzały dętkę. LOL Dętkę uszkadzają dziury. Nie chce mi się pisać wywodów. Po prostu kup opaskę i nie kombinuj. |
|
Data: 2014-07-06 08:06:38 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
wymiana opon | |
On 2014-07-04 21:50, Jawi wrote:
nie zakĹadaĹem, ale obrÄcz jest wzmacniana i szprychy sÄ w takich No to skoro juĹź ustaliliĹmy, Ĺźe na 90% przyczynÄ jest brak opaski (myĹlaĹeĹ Ĺźe co - dla ozdoby je robiÄ ? ;]), to nie zapominaj teĹź o drugiej wzglÄdnie prawdopodobnej: niedbaĹym zaĹoĹźeniu dÄtki i opony. SwojÄ drogÄ ... powaĹźnie nie zwrĂłciĹeĹ uwagi, od ktĂłrej strony dÄtki masz dziury? Ja po kaĹźdym kapciu namierzam problem i dokĹadnie sprawdzam odpowiedni odcinek obrÄczy i opony. Polecam. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-07-06 16:18:05 | |
Autor: Jawi | |
wymiana opon | |
W dniu 2014-07-06 08:06, Piotr Kosewski pisze:
Swoją drogą... poważnie nie zwróciłeś uwagi, od której strony dętki Właśnie namierzałem, ale były od zew. Po wymianie koła i założeniu dętki nowej, nie założeniu opaski, i założeniu starej opony tak przejeździłem 2 tygodnie i znowu guma. Dzisiaj zdejmuję oponę i widzę dziurkę od zew, i dużą dziurę od wew. Czyli brak opaski. W oponie namierzyłem jakiś zadziorek mały bo mały, jak kawałek drucika, nie wiem czy do końca go wyjąłem bo już wymacać się nie da. I taki był ostatni objaw, najpierw powolne ubywanie powietrza i w pewnym momencie bum. I pchanie do domu :) |
|
Data: 2014-07-07 23:59:08 | |
Autor: rmikke | |
wymiana opon | |
W dniu niedziela, 6 lipca 2014 16:18:05 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
W oponie namierzyďż˝em jakiďż˝ zadziorek maďż˝y bo maďż˝y, jak kawaďż˝ek drucika, nie wiem czy do koďż˝ca go wyj��em bo juďż˝ wymacaďż˝ siďż˝ nie da. Dla świętego spokoju możesz to miejsce zakleić silwertejpem, jeśli jesteś jeszcze w stanie je zlokalizować. I jeśli rzeczywiście Ci druty oplotu wyłażą z opony, to rozważyłbym jej wymianę. |
|