wymiana procesora

Data: 2010-11-21 15:13:01
Autor: darek638
wymiana procesora
Witam.
Laptop to Belinea b.book 2 3GB Ram.
Mam zamiar wymienić procesor T 5270 na T 7700. Opłaca mi się to? Odczuję różnicę? Trudno to zrobić?

Darek

Data: 2010-11-21 08:31:42
Autor: Pszemol
wymiana procesora
"darek638" <darek638@gmail.pl> wrote in message news:icb9dd$doj$1news.onet.pl...
Laptop to Belinea b.book 2 3GB Ram.
Mam zamiar wymienić procesor T 5270 na T 7700.
Opłaca mi się to? Odczuję różnicę? Trudno to zrobić?

Zalezy co robisz... w wiekszosci zastosowan procesor
nie jest waskim gardlem a komputer pracuje powoli
bo ma poinstalowane mnóstwo niepotrzebnych śmieci.
Jakieś toolbary, antywirusy, 10 różnych messengerów.
To wszystko siedzi w pamięci i zjada czas procesora.

Jak chcesz laptopa przyspieszyć, to go dobrze w środku
odkurz i zainstaluj od nowa windows + plus tylko to,
co naprawdę potrzebujesz, bez obwieszania lapka jak
choinki różnymi śmieciowymi programami...

Co do odkurzenia to nie żart - zakurzony laptop może
pracować wolniej. Kurz powoduje że procesor nie jest
dobrze chłodzony, a procki te mają układy spowalniania
wypadkowej szybkości zegara procesora w sytuacji
przekraczania progu temperatury rdzenia. To go spowalnia.

Data: 2010-11-22 23:44:26
Autor: m4rkiz
wymiana procesora
?Użytkownik "darek638" <darek638@gmail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:icb9dd$doj$1@news.onet.pl...
Laptop to Belinea b.book 2 3GB Ram.
Mam zamiar wymienić procesor T 5270 na T 7700.
Opłaca mi się to?

300 pln bym za to nie dal

Odczuję różnicę?

teoretycznie tak, praktycznie - reinstalka pomoze bardziej

Trudno to zrobić?

nie widze zadnego zdjecia tego laptopa od spodu, jezeli masz
dostep do radiatora pod jakas klapka badz zaraz pod klawiatura to
jest to proste, inaczej czeka cie rozebranie polowy laptopa

tak jak pszemol pisze o ile nie potrzebujesz dodatkowej mocy
z jakiegos innego powodu przyczyna wolnego dzialania moze byc
thermal throttling bo te procki sa zupelnie wystrczajace
(z solidnym zapasem) do praktycznie kazdych codziennych
zastosowan

wymiana procesora