wymiana rozrzadu w Astrze 2

Data: 2011-06-10 12:04:04
Autor: mk
wymiana rozrzadu w Astrze 2
Witam
Planuje wymienic pasek rozrzadu w astrze 2 CDTI. Macie jakies sugestie jakie czesci kupic, co wymienic odrazu itp.

Data: 2011-06-11 09:58:25
Autor: Olo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-10 18:04, mk pisze:
Witam
Planuje wymienic pasek rozrzadu w astrze 2 CDTI. Macie jakies sugestie
jakie czesci kupic, co wymienic odrazu itp.

Mam nadzieję, że nie sam.
co najlepiej wymienić? komplet - pasek, rolki, termostat, pompę wody... na allegro masz komplety, do którego musisz dokupić jedynie termostat.

Data: 2011-06-11 09:35:57
Autor: G Nowak
wymiana rozrzadu w Astrze 2
[...]

Czy w Astrze II trzeba zdejmowac rozrzad w celu wymiany termostatu?

--
Pozdr

Data: 2011-06-11 10:54:03
Autor: Olo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-11 10:35, G Nowak pisze:
[...]

nie wiem, może być że nie potrzeba , ale termostat wymieniasz z reguły z rozrządem

Data: 2011-06-11 11:00:40
Autor: Przembo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
*Olo* w wiadomości news:isvafc$hbd$1news.onet.pl napisał(a):
[...]

Czy to przypadłość silnika Astry czy to według Ciebie dobra reguła?
Pytam bo może jestem ignorantem ale w autach które mam/miałem ~300kkm i więcej na fabrycznym termostacie to normalka. No kiedyś w Poldku mi się zaciął to zmieniłem przy okazji z 85stC na 82stC...

Pozdr

Data: 2011-06-11 22:39:29
Autor: Olo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-11 11:00, Przembo pisze:
[...]

w większości aut masz termostat "pod" rozrządem i pompą wody, więc wymienia się raz wszystko... później np. po 5kkm walnie Ci termostat i musisz cały rozrząd robić od nowa (chyba, że założysz zdjęty pasek, ale tak to robią kowale w szopie). Gratuluję 300kkm na jednym termostacie, ja wolę nie ryzykować...
,

Data: 2011-06-11 22:56:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-11 22:39, Olo pisze:
[...]

Jezu, jaki stek bzdur. We wszystkich silnikach jakie miałem (fakt, same R4) termostat był na przeciwległym do rozrządu końcu głowicy.
No, może w prawie wszystkich, bo nie jestem pewien 900-tki w Seicento - za krótko je miałem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-06-11 23:27:04
Autor: Olo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
[...]

Dlatego stek bzdur bo nie miałeś takiego silnika? lecz sie

Data: 2011-06-11 23:29:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-11 23:27, Olo pisze:
[...]

Wymień tę większość aut z termostatem, do którego wymiany należy rozpiąć rozrząd. Wtedy pogadamy.

Data: 2011-06-13 21:57:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
wymiana rozrzadu w Astrze 2
Hello Tomek,

Monday, June 13, 2011, 9:40:14 PM, you wrote:

[...]

Wymień tę większość aut z termostatem, do którego wymiany należy rozpiąć
rozrząd. Wtedy pogadamy.
Opel astra F

Odróżniasz pomp od termostatu?

--
Best regards,

Data: 2011-06-13 23:23:43
Autor: pj
wymiana rozrzadu w Astrze 2
[...]

W 8-zaworowych benzynowych silnikach opla (oprócz 2.0) termostat jest za kołem pasowym rozrządu, a pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu. Do wymiany termostatu trzeba zdemontować rozrząd.

Data: 2011-06-14 22:03:08
Autor: Robek
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-13 23:23, pj pisze:
[...]

Odróşniasz pomp od termostatu?

W 8-zaworowych benzynowych silnikach opla (oprĂłcz 2.0) termostat jest za
kołem pasowym rozrządu, a pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu. Do
wymiany termostatu trzeba zdemontować rozrząd.

Ja w swojej nie sciagalem rozrzadu do wymiany termostatu, no ale troche rece bola pozniej bo troche ciasno :)

Robek

Data: 2011-06-15 06:31:59
Autor: pj
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-14 22:03, Robek pisze:
[...]

To się nazywa mieć talent w palcach :)

Data: 2011-06-11 23:56:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
wymiana rozrzadu w Astrze 2
Hello Olo,

Saturday, June 11, 2011, 11:27:04 PM, you wrote:

w większości aut masz termostat "pod" rozrządem i pompą wody, więc
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Po co piszesz "w większości", skoro to absolutna nieprawda?

--
Best regards,

Data: 2011-06-11 23:58:06
Autor: J.F.
wymiana rozrzadu w Astrze 2
On Sat, 11 Jun 2011 22:56:53 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
Jezu, jaki stek bzdur. We wszystkich silnikach jakie miałem (fakt, same R4) termostat był na przeciwległym do rozrządu końcu głowicy.

Ktore to, jakies francuskie ? Termostat jest z reguly przy pompie
wody, a pompa przy pasku rozrzadu.
W scierce sie wymienialo bez dotykania rozrzadu, w dacii tez.

Zaraz .. no tak - gdzie mialby byc z tylu ? Musi byc przy pompie, a
pompra przy napedzie rozrzadu.

J.

Data: 2011-06-12 00:03:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
wymiana rozrzadu w Astrze 2
Hello J.F.,

Saturday, June 11, 2011, 11:58:06 PM, you wrote:

[...]

W jakim silniku? Bo w mo znanych przy głowicy, z przeciwnej strony.

Musi to na Rusi.

--
Best regards,

Data: 2011-06-13 14:11:44
Autor: J.F.
wymiana rozrzadu w Astrze 2
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl>
Hello J.F.,
[...]

No i zapomnialem popatrzec pod maske, za to popatrzylem do ksiazki ... w mondeo faktycznie gdzies z tylu.
Hm juz zglupialem. Tak mi sie wydawalo ze z reguly pompa pompuje do glowicy, wracac musi przez cylindry w malym obiegu .. no i chlodnica wlaczona rownolegle do pompy.

A w mondku rzekomo pompa pompuje na cylindry i glowice, a wraca specjalna rura w malym obiegu, lub przez chlodnice.

Hm, zaraz .. w glowicach chyba nie ma bocznego wejscia na plyn, czyli plynie kanalami dol-gora
http://allegro.pl/glowica-ford-mondeo-1-8td-escort-fiesta-po-regener-i1643982702.html

to moze i zawsze ta rura powrotna byla .. czy nawet od razu nagrzewnica wnetrza ?

J.

Data: 2011-06-11 23:06:06
Autor: venioo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
[...]

co to za "wiekszosc aut"? Bo we wszystkich 11 jakie ja mialem (lub mam) termostat NIGDY nie byl pod rozrzadem.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-06-12 11:31:01
Autor: Przembo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
*Olo* w wiadomości news:it0jq3$m8t$1news.onet.pl napisał(a):
[...]

:-)
Na podobnej zasadzie słyszałem od jednego mechanika że przy okazji rozrządu wymienia się pompę wody...
A nie rozsądniej wymieniać rzeczy które często ulegają uszkodzeniu i jeśli jest do nich trudny dostęp? Termostat bardzo rzadko się psuje, mnie na ileś aut zepsuł się w Podlku krótko po upływie gwarancji. A pompę wody przywołałem bo w moim silniku nie ma ona nic wspólnego z rozrządem, a słyszałem że muszę ja wymienić "bo jak się robi rozrząd..."

Pozdr

Data: 2011-06-12 11:37:23
Autor: Olo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-12 11:31, Przembo pisze:
[...]

no to kwestia tego , czy masz ten termostat "za" rozrządem - dla kolegów nie mających takiego rozwiązania - miałem kilka silników ze stajni Audi i wszędzie niestety termostat schowany za pompą wody. Jeśli tak nie masz, czyli termostat schowany gdzieś z tyłu to się o to nie martw.

Data: 2011-06-12 15:31:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
wymiana rozrzadu w Astrze 2
W dniu 2011-06-12 11:37, Olo pisze:
no to kwestia tego , czy masz ten termostat "za" rozrządem - dla kolegów
nie mających takiego rozwiązania - miałem kilka silników ze stajni Audi
i wszędzie niestety termostat schowany za pompą wody.

I sprawa stała się jasna i zrozumiała. Dla Ciebie te parę silników jednego producenta to większość rynkowa?
A podobno to francuscy producenci są popieprzeni ze swoim utrudnianiem życia użytkownikom i serwisantom...

Data: 2011-06-12 16:24:20
Autor: J.F.
wymiana rozrzadu w Astrze 2
On Sun, 12 Jun 2011 15:31:20 +0200,  Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

Obejrzyj nissan patrol. Zeby zmienic termostat czy pompe trzeba rozebrac rozrzad, bo elementy
sa nalozone, a wczesniej zdemontowac przod samochodu i chlodnice, zeby
miec dostep.
A Nissan wspolpracuje z Renault :-P

J.

Data: 2011-06-12 17:03:32
Autor: J.F.
wymiana rozrzadu w Astrze 2
On Sun, 12 Jun 2011 11:31:01 +0200,  Przembo wrote:
Na podobnej zasadzie słyszałem od jednego mechanika że przy okazji rozrządu wymienia się pompę wody...

Zdaje sie ze w Oplach zalecaje co ~120kkm, a poniewaz wytrzymuje ok
180kkm, to calkiem rozsadne. Ona krecona paskiem rozrzadu i pelni role
napinacza.

A nie rozsądniej wymieniać rzeczy które często ulegają uszkodzeniu i jeśli jest do nich trudny dostęp? Termostat bardzo rzadko się psuje, mnie na ileś aut zepsuł się w Podlku krótko po upływie gwarancji.

Ja bym tam rzekl ze bardzo czesto sie psuje - tzn w kilkunastoletnim
aucie popsuje sie na pewno. A poniewaz kosztuje grosze .. to jak sie ma takiego ~10 latka, to
czemu nie wymienic prz okazji ?
A pompę wody przywołałem bo w moim silniku nie ma ona nic wspólnego z rozrządem, a słyszałem że muszę ja wymienić "bo jak się robi rozrząd..."

Jakbys zobaczyl Patrola to bys sie nie dziwil :-)

J.

Data: 2011-06-12 17:37:26
Autor: Przembo
wymiana rozrzadu w Astrze 2
*J.F.* w wiadomości news:3vk9v65mv8a972ku6atbh3snu0i68dhcbu4ax.com
napisał(a):
[...]

W przypadku silników Astry I to pompa starczała na kilkadziesiąt kkm, a wymiana rozrządu AFAIR była co 60kkm, tam to było uzasadnione. Ale to są specyficzne sytuacje, ja wiem kiedy coś warto zrobić przy okazji :-)

[...]

Mam 1.9 TDI AFN, sa też nowsze 1.9TDI które pompę mają jednak napędzaną za pośrednictwem paska rozrządu, czy to znaczy że ma mnie nie dziwić nieuzasadniona propozycja wymiany jakiejś części? To tylko czekać na magika co zaproponuje mi wymianę paska rozrządu z pompą i termostatem w innym moim autku, też nie miałbym się zdziwć jeśli wiem że w rozrządzie nie ma żadnego paska? :-)

Pozdr

wymiana rozrzadu w Astrze 2