wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie

Data: 2013-02-26 21:03:58
Autor: nadir
wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
Użytkownik AT napisał:
Czy to normalne, ze po wymienia spręzyn (vectra gts)
w serwisie Opla, jak wjade na spowalniacz i zjezdzając z niego,
  strasznie trzeszczy coś,

Wygląda mi to bardziej na gumy stabilizatora.
Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach, na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

Data: 2013-02-26 22:08:22
Autor: megrims
W dniu 2013-02-26 21:03, nadir pisze:
Użytkownik AT napisał:
[...]

A może to?
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c-signum-febi-fv-i2987386717.html

--
http://www.pobralem.pl
I'm still clean....

Data: 2013-02-26 22:40:37
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 26 Feb 2013 22:08:22 +0100, megrims napisał(a):

A może to?
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c-signum-febi-fv-i2987386717.html

To wspaniałe, plastikowe urządzonko nie jęczy na wybojach, a przy kręceniu
kierownicą... I bardziej jest to chrupotanie niż jęczenie ;)

Data: 2013-02-26 22:54:48
Autor: nadir
wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie
A może to?
http://allegro.pl/lozysko-amortyzatora-opel-vectra-c-signum-febi-fv-i2987386717.html

No może, ale już w kilku samochodach, zdarzyło mi się, że to gumy/obejmy stabilizatora trzeszczą właśnie przy jego ugięciu.
Nawet całkiem nowe potrafią skrzeczeć na wybojach, może przy okazji wymiany sprężyn wymienili w serwisie też te gumy.

Data: 2013-02-27 10:36:23
Autor: AT
> [...]

Czy bardziej/mocniej trzeszczy gdy koła pracują na różnych wysokościach, na przykład jak wjedziesz jednym kołem na ten spowalniacz?

Wróciłem z serwisu, tez pierwsze co usłyszałem Twoje słowa,
jednak posmarowanie rozwiązało problem, choć twierdzili, ze tego
się nie robi, bo smar niszczy gumy,
ale to dlaczego w nowych autach nie steszczy?

Poprosiłem aby posmarować najwyżej jak zniszczy gumę to wymienię za kilka
lat,

co do ceny 1.6k nie jest duzo :)
bo same spręzyny to koszt 1019zł
320zł zbieżnośc przednia i tył ustawianie
reszte robocizna,

a spręzyn nie dało się po prostu kupić w polsce do tego konkretnego modelu
obdzwoniłem swoich mechników, oni największe hurtownie,
tydzień szukałem, zamienniki lejfosa za ok 650zł były ale czas
czekania miesiąc, więć został mi serwis.

pozdrawiam

Data: 2013-02-27 11:17:30
Autor: marsel
[...]

Bo są lepiej i gorzej wykonane te gumy.
Widziałem już różne, na przykład zamiast smaru było coś w rodzaju talku, w innym wykonaniu powierzchnia gumy bezpośrednio dotykająca stabilizatora była wyłożona jakąś tkaniną/siatką.
Niektóre gumy na przykład latem trzeszczały, bo ciasno oplatały stabilizator, a zimą guma się kurczyła, twardniała i stabilizator tłukł na wybojach.
Różne są wynalazki jedne trzeszczą i stukają inne nie.
Cena tych gum nie jest raczej kosmiczna i można spokojnie co kilka lat wymienić, kwestia jeszcze podejścia do tych gum w samym samochodzie. W jednym jest łatwiej w innym trudniej i to też trzeba by uwzględnić w ogólnych kosztach.

Data: 2013-02-27 11:53:32
Autor: AT
> [...]
Cena tych gum nie jest raczej kosmiczna i można spokojnie co kilka lat wymienić, kwestia jeszcze podejścia do tych gum w samym samochodzie. W jednym jest łatwiej w innym trudniej i to też trzeba by uwzględnić w ogólnych kosztach.

koszt roboty spory dosyc, więc
lepiej kupic porządne, ale tu są oryginalne z GM,
dziwne ze taki numer jest, facet nie potrafił sensownie odpowiedzieć,
wybrałem smarowanie smarem niszczącym gumę,
ale bez trzeszczenia, najwyzej za kilka lat wymienię na inne.

pozdrawiam
AT

wymiana sprzęzyn w serwisie opla i trzeszczenie