Data: 2015-02-09 04:06:51 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
Hej
W nowym rowerze stery doprowadzaja mnie do szalenstwa. Nameczylem sie zeby uciszyc rower maksymalnie. Lancuch nasmarowany, sztyca nasmarowana, gdzie potrzeba threadlocker zaaplikowany, sruby dokrecone w blacie... nosz kurwa teraz stery zaczely "klikac". Rower w miare nowy ale stery dali tak chujowe ze nieszczescie. Zamierzam je wymienic na cos sensownego, chociazby ritchey ktore mialem w starym rowerku i nie bylo takich akcji. Teraz pytanie jak zmierzyc czego potrzebuje i jak wybrac stery nowe? potrzebne mi pewnie wymiary rury w srodku (zgaduje). stery standardowe 1 1/8. Nie chcialbym placic za osadzenie sterow w LBS po prostu wybic stery samemu i wcisnac nowe. Dzieki z gory za podpowiedzi -- Markiz |
|
Data: 2015-02-09 08:56:59 | |
Autor: Ignac | |
wymiana sterow | |
W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 13:06:52 UTC+1 użytkownik markiz....@gmail.com napisał:
Teraz pytanie jak zmierzyc czego potrzebuje i jak wybrac stery nowe? potrzebne mi pewnie wymiary rury w srodku (zgaduje). stery standardowe 1 1/8. Dokładnie, czyli średnicę osadzenia misek w rurze sterowej ramy. Czy stara dolna bieżna dobita jest na widelcu do końca? Czy wyregulowany masz poprawnie/dobrze luz na sterach? Czy bieżnia dolna nie jest pęknięta? |
|
Data: 2015-02-09 09:00:51 | |
Autor: Ignac | |
wymiana sterow | |
W dniu poniedziałek, 9 lutego 2015 13:06:52 UTC+1 użytkownik markiz....@gmail.com napisał:
Teraz pytanie jak zmierzyc czego potrzebuje i jak wybrac stery nowe? potrzebne mi pewnie wymiary rury w srodku (zgaduje). stery standardowe 1 1/8. Dokładnie, średnica osadzenia misek w rurze sterowej ramy. |
|
Data: 2015-02-16 15:20:44 | |
Autor: coaster | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-09 o 18:00, Ignac pisze:
[...] Ignac, gdzie ty jestes? Straszne tam echo... ;-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-02-10 09:27:16 | |
Autor: qrt | |
wymiana sterow | |
Dnia Mon, 9 Feb 2015 04:06:51 -0800 (PST), markiz.dosadny@gmail.com
napisał(a): stery standardowe 1 1/8. to znaczy jakie? - zintegrowane (same łozyska w główce - zasadniczo brak bieżni) - pół zintegrowane (bieżnie i łożyska osadzone wewnątrz główki) - klasyczne czyli bieżnie nabijane na główkę A przede wszystkim to wyczyścić wszystko dokładnie i obejrzeć. Stery to tylko łożyska - jeśli coś "klika" to wystarczy znaleść co. |
|
Data: 2015-02-10 02:08:22 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Tuesday, 10 February 2015 08:27:28 UTC, qrt wrote:
to znaczy jakie? miski wprasowane w rure i w srodku lozyska (kulki w klatce, czy jak to tam sie nazywa) A przede wszystkim to wyczyścić wszystko dokładnie i obejrzeć. Stery to a jakbym wybil miski i wcisnal jeszcze raz na jakis smar np? generalnie te stery wygladaja na jakas totalna chinska chujoze, kto przeciez patrzy na stery jak bajk kupuje... :-] -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-10 11:24:42 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
miski wprasowane w rure i w srodku lozyska (kulki w klatce, czy jak to tam sie nazywa w koszyku, wianku. a jakbym wybil miski i wcisnal jeszcze raz na jakis smar np? możesz tylko zrob to rowno i dokladnie generalnie te stery wygladaja na jakas totalna chinska chujoze, kto przeciez patrzy na stery jak bajk >kupuje... :-] Oczywiscie, tylko chinskie teraz to jest prawie wszystko. Takie otwarte lozysko mocno dostaje w zimie albo po dlugtrwalej jezdzie w deszczu, wiec raz na jakis czas trzeba tam zajrzec, wyczyscic i przesmarowac. Alternatywa to za kilkadziesiat zlotych np jakies neco h146 albo cos w tym stylu. |
|
Data: 2015-02-10 02:50:56 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Tuesday, 10 February 2015 10:26:43 UTC, Czesław Wiśniak wrote:
>miski wprasowane w rure i w srodku lozyska (kulki w klatce, czy jak to tam >sie nazywa dzieki, o to chodzilo >a jakbym wybil miski i wcisnal jeszcze raz na jakis smar np? pisze ze chujoza bo rower nowy, przejechal okolo 800km, klikal od poczatku i stery byly smarowane w miedzyczasie, ale teraz to tragedia normalnie. tak samo z polaczeniem kiera-mostek mostek rura, czyscilem przykrecilem dynamometrycznym kluczem, zmowilem ojcze nasz, splunalem przez prawe ramie 3 razy. Jedyne czego nie zrobilem to nie wybilem misek i nie wsadzilem ich spowrotem... -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-10 12:39:33 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Jedyne czego nie zrobilem to nie wybilem misek i nie wsadzilem ich spowrotem... A jestes pewny, ze to stamtad ? Dzwiek po ramie lubi sie przenosic. |
|
Data: 2015-02-10 03:57:42 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Tuesday, 10 February 2015 11:41:36 UTC, Czesław Wiśniak wrote:
>Jedyne czego nie zrobilem to nie wybilem misek i nie wsadzilem ich >spowrotem... wiem ze sie lubi przenosic. Wydaje mi sie ze wyeliminowalem wszystkie mozliwosci z drugiej polowy roweru. Sztyca nasmarowana, sruby od blatu nasmarowane i skrecone, mam support ktory sie obraca w ramie (eccentric bottom bracket nie wiem jak to po polsku idzie). Odkrecalem go i jest na grubo zapackany smarem wiec nie podjrzewam ze to stamtad, oprocz tego klikanie jest wtedy gdy np podrzuc rower za kiere do gory w czasie jazdy, albo jak sa wyboje. Niezalezenie czy stoje na pedalach czy siedze na siodelku... Wkurwiajaca niesamowicie bo jak napisalem rower nowy, od mikolaja dostalem wczesniej troche (jako ze bylem dobrym chlopcem caly rok), wiec ma nie wiecej niz 2 miesiace. Jakos specjalnie w deszczu nie jezdzilem, bo nie lubie do roboty jezdzic na rowerze jak leje. Nie wiem, chwyce sie jakichkolwiek sugestii od grupowiczow. -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-10 06:45:12 | |
Autor: Ignac | |
wymiana sterow | |
W dniu wtorek, 10 lutego 2015 12:57:43 UTC+1 użytkownik markiz....@gmail.com napisał:
Wkurwiajaca niesamowicie bo jak napisalem rower nowy, od mikolaja dostalem wczesniej troche (jako ze bylem dobrym chlopcem caly rok), wiec ma nie wiecej niz 2 miesiace. Nie grzeb w tym! Przecież masz gwarancję,REKLAMUJ usterkę!!!! |
|
Data: 2015-02-10 07:47:25 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Tuesday, 10 February 2015 14:45:13 UTC, Ignac wrote:
Nie grzeb w tym! Problem jest taki ze wymienilem kiere w tym bajku na szosowa, wstawilem versa manetki/cyclocrossowe dzwignie do Alfine8. Wiec spodziewam sie ze mi powiedza cos w stylu "trzeba bylo nie ruszac i nie wymieniac niczego". W sumie nie mam nawet porownania bo ani kilometra nie przejechalem na oryginalnym zestawie. Rozpakowalem z pudla wykrecilem kiere z hamulcami i wstawilem szosowa BB7 i nowe manetki. -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-10 11:36:57 | |
Autor: Ignac | |
wymiana sterow | |
W dniu wtorek, 10 lutego 2015 16:47:27 UTC+1 użytkownik markiz....@gmail.com napisał:
Problem jest taki Jedynie, aby średnica osadzenia miski pasowała do rury sterowej,to chyba jest oczywiste, a jakie są tam łożyska- maszynowe czy nie, z czego miski- alu. czy stal, to wtórna sprawa. Podobnie jak, dziwnie brzmiące nazwy, zintegrowane, czy pół zintegrowane, czy standardowe, to jest bez znaczenia. I mają mieć średnicę na 1 i 1/8 cala, czyli tyle ile średnica rury sterowej widelca- 28,6 mm. Bieżnia dolna wchodzi z leciutkim wciskiem. |
|
Data: 2015-02-10 17:04:41 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Problem jest taki ze wymienilem kiere w tym bajku na szosowa, wstawilem versa >manetki/cyclocrossowe dzwignie do Alfine8. Wiec spodziewam sie ze mi powiedza cos w stylu >"trzeba bylo nie ruszac i nie wymieniac niczego". W sumie nie mam nawet porownania bo ani >kilometra nie przejechalem na oryginalnym zestawie. Rozpakowalem z pudla wykrecilem kiere z >hamulcami i wstawilem szosowa BB7 i nowe manetki. Wybij te stery, nie bedziesz się z tym gryzł. Ile to roboty, 30min ? Przecież to drobiazg. Przynajmniej lepiej je nasmarujesz niz fabrycznie. Jak nie pomoze to wtedy bedziesz dalej szukal. |
|
Data: 2015-02-10 13:49:23 | |
Autor: qrt | |
wymiana sterow | |
Dnia Tue, 10 Feb 2015 03:57:42 -0800 (PST), markiz.dosadny@gmail.com
napisał(a): On Tuesday, 10 February 2015 11:41:36 UTC, Czesław Wiśniak wrote: mimośrodowy - taki support nieodmiennie wywołuje u mnie zainteresowanie :) co to za rower/rama? |
|
Data: 2015-02-10 06:59:35 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Tuesday, 10 February 2015 12:49:52 UTC, qrt wrote:
mimośrodowy - taki support nieodmiennie wywołuje u mnie zainteresowanie :) o wlasnie, dzieki co to za rower/rama? charge grater 3 takie cos: http://www.chargebikes.com/bicycle-collection/grater-3 -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-11 10:57:25 | |
Autor: Ignac | |
wymiana sterow | |
W dniu wtorek, 10 lutego 2015 15:59:36 UTC+1 użytkownik markiz....@gmail.com napisał:
> co to za rower/rama? W specyfikacji masz: Headset Type Semi integrated 1 1/8" Recommended Headset FSA No. 10 Może na ebay-u są |
|
Data: 2015-02-10 19:09:10 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
wymiana sterow | |
Czesław Wiśniak pisze:
Jedyne czego nie zrobilem to nie wybilem misek i nie wsadzilem ich spowrotem... Wlasnie. Mnie kiedys trzeszczalo na styku kierownicy i mostka. Nic nie pomagalo. Zawsze mozna wybic i wbic miski, zmieniajac ich polozenie, ale to chyba nie pomoze. |
|
Data: 2015-02-11 09:41:23 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
wymiana sterow | |
Użytkownik <markiz.dosadny@gmail.com> napisał w wiadomości news:84e679f1-0718-47a8-8b4f-01fb903b895egooglegroups.com...
On Tuesday, 10 February 2015 08:27:28 UTC, qrt wrote: a jakbym wybil miski i wcisnal jeszcze raz na jakis smar np? Przerabiałem temat dwa czy trzy miesiące temu. Po wyjęciu misek okazało się, że po prostu nie sa dobrze spasowane, dlatego wymieniłem - koszt niewielki, robota na paręnaście minut. Wybijac warto drewnianym elementem (deseczką, trzonkiem młotka itd, od środka rury sterowej), zaś do zamontowania użyłem własnoręcznie zrobionej prasy, to jest kawałka gwintowanego pręta o średnicy 12 mm z dużymi nakrętkami i podkładkami - koszt ok. 12 PLN plus cena nowych sterów oczywiście. Solidnie nasmarować rurę i miski i będzie lepiej. Można oczywiście młotkiem, ale w aluminiowej ramie łatwo uszkodzić rure sterową, dlatego nie żałuj paru złotych. Obejrzyj też koniecznie (jeszcze przed demontażem misek) dolną bieżnię, te na widelcu - może wystarczy jej ponowne nabicie lub wymiana (tu pomaga rurka o odpowiedniej średnicy). -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-02-11 09:12:46 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Wednesday, 11 February 2015 08:42:02 UTC, Yogi(n) wrote:
aluminiowej ramie łatwo uszkodzić rure sterową, dlatego nie żałuj paru złotych. Obejrzyj też koniecznie (jeszcze przed demontażem misek) dolną bieżnię, te na widelcu - może wystarczy jej ponowne nabicie lub wymiana (tu pomaga rurka o odpowiedniej średnicy). Ehh wykrakales.. ;-) Obejrzalem dolna bieznie i wytluczone na niej sa "punkty" tam gdzie kulki sa... Wiec bieznia do wymiany. Kiedy naciskam na kiere trzaska pewnie dlatego ze kulki "wpadaja" w wytluczone dziurki. (przynajmniej taka mam koncepcje) Anyway. Wyciagnalem bieznie nasmarowalem wsadzilem spowrotem. Dolna bieznia jakos podejrzanie lekko weszla w zasadzie na tyle ze nie wciskalem jej tylko prawie wepchnalem palcami. Wyciagne wszystko chyba dzisiaj, zmierze i jakies foty strzele moze ktos pomoze i doradzi co kupic. Dzieki -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-11 18:56:25 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
wymiana sterow | |
Użytkownik <markiz.dosadny@gmail.com> napisał w wiadomości news:9f866a24-ad16-461b-8aa4-46396ea2f1afgooglegroups.com...
palcami. Wyciagne wszystko chyba dzisiaj, zmierze i jakies foty Skoro łatwo się zdejmuje, może nigdy nie była nabita jak trzeba i stąd luzy i trzaski. Zabierz widelec do sklepu/warsztatu, jest duże prawdopodobienstwo, że za 15-20 PLN wymienią, tj. zdejmą, nabiją nową i będzie jak trzeba. W zimie mają mniej roboty (chyba, że handlują nartami), więc może na miejscu w parę minut się uwiną. A jeżeli luzy były cały czas, to nie wróżę dobrze miskom w rurze sterowej - wytrzyj ze smaru i obejrzyj, może się mylę. W kazdym razie nie chcę "krakać" ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-02-11 11:11:45 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Wednesday, 11 February 2015 17:56:27 UTC, Yogi(n) wrote:
Zabierz widelec do sklepu/warsztatu, jest duże prawdopodobienstwo, że za 15-20 PLN wymienią, tj. zdejmą, nabiją nową i będzie jak trzeba.. W zimie mają mniej roboty (chyba, że handlują nartami), więc może na miejscu w parę minut się uwiną. Hmmm jakby to powiedziec. Nie jestem w pl, zebym byl to bym zrobil tak jak piszesz. Niestety w uk poziom uslug jest generalnie na tak chujowym poziomie ze az lzy ciekna, goscie biora pieniadze co najmniej jakby serwisowali reaktor jadrowy, no i niestety czas... nikomu sie nie chce pracowac. Myslisz ze w zimie to zrobia na miejscu bo nie maja roboty ;-]. Co z tego ze nie maja roboty, nie pali sie, nie? Z powyzszych wzgedow w uk samemu zaczalem rozkminiac srubkowanie przy rowerze, stad miedzy innymi moj ubogi polski slownik techniczny. (ba! w pl mialem nieomal osobistego mechanika). Co tam bede narzekal, musze to rozkminic samemu i tyle. Pozdroawiam -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-11 21:39:00 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
wymiana sterow | |
Użytkownik <markiz.dosadny@gmail.com> napisał w wiadomości news:2fec5151-80d0-4256-8166-053b4f3c8b43googlegroups.com...
On Wednesday, 11 February 2015 17:56:27 UTC, Yogi(n) wrote: Zabierz widelec do sklepu/warsztatu, jest duże prawdopodobienstwo, że za Rozumiem. Rozumiem tym bardziej, że mieszkałem w UK jeszcze dziesięć lat przed naszym wejściem do UE (choć znałem paru Polaków tam, to żaden nie miał warsztatu rowerowego);-) Moim zdaniem nie pomoże samo nabicie jeżeli są wżery, dlatego będziesz musiał kupić nową. Obejrzyj dokładnie miski, bo może je też trzeba będzie wymienić - w takim wypadku pewnie komplet nowych sterów wyjdzie najtaniej. Jeżeli - mimo niechęci do miejscowych mechaników znasz jakiś lokalny warsztat, to podpowiadam, że dolna bieżnia to "crown race". -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-02-13 01:34:32 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Wednesday, 11 February 2015 20:39:25 UTC, Yogi(n) wrote:
Rozumiem. Rozumiem tym bardziej, że mieszkałem w UK jeszcze dziesięć lat przed naszym wejściem do UE (choć znałem paru Polaków tam, to żaden nie miał warsztatu rowerowego);-) Nie chodzi zeby Polak. Chodzi zeby nie Anglik ;-). W calym anglosaskim swiecie uslugi sa na poziomie poznego PRL. Moim zdaniem nie pomoże samo nabicie jeżeli są wżery, dlatego będziesz musiał kupić nową. Obejrzyj dokładnie miski, bo może je też trzeba będzie wymienić - w takim wypadku pewnie komplet nowych sterów wyjdzie No tak knuje wlasnie ze kupuje chyba wszystko jakies FSA kosztuje 17P czy jakos tak starczy pewnie na dlugo. Jedno mnie niepokoi, moze podpowiesz. Zmierze sobie miski etc. kupie odpowiednie stery wyluskam dolna bieznie a potem sie okaze ze nowej nie nabije bo "dziura" za wielka... to jest jakis standardowy wymiar na ktory sie maszynuje widelec zeby nabic bieznie dolna? najtaniej. Jeżeli - mimo niechęci do miejscowych mechaników znasz jakiś lokalny warsztat, to podpowiadam, że dolna bieżnia to "crown race". z angielska terminologia mniejszy problem niz z polska ;-) dzieki za podpowiedzi -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-13 15:08:35 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
wymiana sterow | |
Użytkownik <markiz.dosadny@gmail.com> napisał w wiadomości news:ac26e5b7-41dd-4b79-9907-0bb6b981d39cgooglegroups.com... On Wednesday, 11 February 2015 20:39:25 UTC, Yogi(n) wrote: Rozumiem. Rozumiem tym bardziej, że mieszkałem w UK jeszcze dziesięć lat No tak, dlatego nasi hydraulicy robią tam furorę ;-) Moim zdaniem nie pomoże samo nabicie jeżeli są wżery, dlatego będziesz Większy problem jest z rurami calowymi, tj. np. w starych rowerach czy w szosówkach - są (przynajmniej) dwa standardy rury w miejscu dolnej bieżni - 26,8 mm oraz 27 mm (a średnica osadzenia misek 30,0 lub 30,2 mm). Z 1,i 1/8 cala nie powinno być problemu, jako że chyba najpopularniejszy. Choć oczywiście są różne widelce, inaczej wygląda to na karbonowych, inaczej na aluminiowych. Są też "tampered", czyli takie rozszerzające się stopniowo, w wypadku których po prostu w pewnym momencie zatrzymuje się bieżnia i resztę do tego dopasowujesz. Poszukaj tego samego modelu sterów, który był fabrycznie zamontowany, albo upewnij się mierząc suwmiarką sam widelec i miejsce pod bieżnie w rurze sterowej. Jeśli dziura w bieżni będzie za duża (to raczej z winy rury widelca niż samej bieżni), to tak jak chłopaki pisza, będziesz musiał wkleić. najtaniej. Jeżeli - mimo niechęci do miejscowych mechaników znasz jakiś Nie ma za co, to tylko taka moja nagorliwość. -- Yogi(n) |
|
Data: 2015-02-11 19:24:07 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Obejrzalem dolna bieznie i wytluczone na niej sa "punkty" tam gdzie kulki sa... Miales luzy i z nimi jezdziles. Pokazywalem na zdjeciu jak to wyglada. Kiedy naciskam na kiere trzaska pewnie dlatego ze kulki "wpadaja" w wytluczone dziurki. (przynajmniej taka >mam koncepcje) Owszem jesli lozysko nie mialo grama smaru ale raczej datego, ze miska kiepsko siedzi w gniezdzie glowki ramy i sie rusza. Anyway. Wyciagnalem bieznie nasmarowalem wsadzilem spowrotem. Dolna bieznia jakos podejrzanie lekko >weszla w zasadzie na tyle ze nie wciskalem jej tylko prawie wepchnalem palcami. Wyciagne wszystko chyba >dzisiaj, zmierze i jakies foty strzele moze ktos pomoze i doradzi co kupic. Jesli kulki wybily dołki w misce to stery sa do wyrzucenia albo znajdziesz identyczna nowa miske. Jak miske palcami wciskasz w gniazdo to jedynym sposobem jest jej wklejenie. |
|
Data: 2015-02-11 11:14:43 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Wednesday, 11 February 2015 18:24:21 UTC, Czesław Wiśniak wrote:
Miales luzy i z nimi jezdziles. Pokazywalem na zdjeciu jak to wyglada. kuzwa najgorsze jest ze moze i masz racje... Owszem jesli lozysko nie mialo grama smaru ale raczej datego, ze miska kiepsko siedzi w gniezdzie glowki ramy i sie rusza. nie no smaru nalozylem w pyte jak zmienialem kiere i tak jak mowilem przejechane jakies 800km, nie wiecej identyczna nowa miske. Jak miske palcami wciskasz w gniazdo to jedynym sposobem jest jej wklejenie. co to za klej montazowy o ktorym piszesz? moze jakis link? btw, dzieki bardzo za porady -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-11 21:13:26 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
co to za klej montazowy o ktorym piszesz? moze jakis link? Jesli miska wchodzi z oporem ale palcami, a pewnie tak jest to wkleibym to na jakikolwiek klej anaerobowy, niekoniecznie super mocny. Jesli miska swobodnie wedruje w gniezdzie powiedzmy do 0,5mm to moze byc dwuskladnikowy poxipol (sprawdzone) albo taki wynalazek ale nie testowalem ?: http://www.denbraven.pl/produkt.php?idg=14&idm=1&idp=1335 Mozna tez uzyc kawałek blachy aluminiowej z puszki po napoju ;) Zaznaczam, ze to sa najtansze opcje, potem to zostaje jakies napawanie aluminium i podtaczanie ale to juz koszty. Sprawdz tez czy głowka ramy nie jest peknieta. |
|
Data: 2015-02-13 06:46:55 | |
Autor: kosmala.mateusz | |
wymiana sterow | |
W dniu środa, 11 lutego 2015 21:13:41 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
Jesli miska wchodzi z oporem ale palcami, a pewnie tak jest to wkleibym to na jakikolwiek klej anaerobowy, niekoniecznie super mocny. Jesli miska swobodnie wedruje w gniezdzie powiedzmy do 0,5mm to moze byc dwuskladnikowy poxipol (sprawdzone) albo taki wynalazek ale nie testowalem ?: To się podczepię pod temat. Stery a-head 1i1/8 "standardowe". Miska w dolnym łożysku ma luz w gnieździe. Rozumiem, że czyszczę dokładnie i kleję na klej dwuskładnikowy (distal'o podobny). Kwestia jak to wypośrodkować, żeby było równo? Wystarczy jak wrzucę klej, a później skręcę stery i się samo wyrówna? Pytam, bo teoretycznie główkę ramy się planuje przed założeniem sterów, a tu jak się krzywo sklei to już na amen. BR, MK. |
|
Data: 2015-02-13 18:19:21 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Rozumiem, że czyszczę dokładnie i kleję na klej dwuskładnikowy (distal'o podobny). Kilka razy kleilem miski ale nigdy nie mialem takiego luzu, zebym sie martwil o krzywizne, a przynajmniej nie zwracalem na to uwagi. Bralem szpilke, dwie deseczki, w deseczkach otwory na szpilke, jeszcze jakies podkladki i sciskalem przez srodek glowki. Pytam, bo teoretycznie główkę ramy się planuje przed założeniem sterów, a tu jak się krzywo sklei to już na amen. To chyba jeszcze w fabryce ?:) Bedzie cos nie tak to wybijesz i stary klej zeskrobiesz. Gorzej jakbys przykleil to jakims super-extra-hiper mocnym i drogim loctite ale po podgrzaniu tez wyskoczy. Tam nie ma tak duzych powierzchni, zeby mlotek sobie z tym nie poradzil :) |
|
Data: 2015-02-11 22:01:04 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
co to za klej montazowy o ktorym piszesz? moze jakis link? Sorry, ty o biezni na rurze sterowej a ja o miskach :) Dolnej biezni nie powino przeszkadzac nawet jak nie siedzi mocno i wytluczonych w niej dziur nie czuje sie tak jak wytluczonych dziur w miskach bo wtedy po skreceniu kierownica chodzi skokami. Obroc o 180stopni te bieznie w tosunku jak byla wczesniej i przyklej, ale tu az takiego problemu bym sie nie doszukiwal. |
|
Data: 2015-02-13 01:24:24 | |
Autor: markiz.dosadny | |
wymiana sterow | |
On Wednesday, 11 February 2015 21:01:19 UTC, Czesław Wiśniak wrote:
>co to za klej montazowy o ktorym piszesz? moze jakis link? Chyba o wszystkim pisze bo wymienie cale stery. Tak jak powiedzialem wczesniej to jakis totalny shit najtanszy. Dolnej biezni nie powino przeszkadzac nawet jak nie siedzi mocno i wytluczonych w niej dziur nie czuje sie tak jak wytluczonych dziur w miskach bo wtedy po skreceniu kierownica chodzi skokami. w sumie kiera skokowo nie chodzi, klikanie wkurwiajace okrutnie.. -- Markiz Dosadny |
|
Data: 2015-02-11 19:37:50 | |
Autor: PeJot | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-11 o 18:12, markiz.dosadny@gmail.com pisze:
Dolna bieznia jakos podejrzanie lekko weszla w zasadzie na tyle ze nie wciskalem jej tylko prawie wepchnalem palcami. Wyciagne wszystko chyba dzisiaj, zmierze i jakies foty strzele moze ktos pomoze i doradzi co kupic. Klej montażowy. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-02-12 09:38:27 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-11 o 18:12, markiz.dosadny@gmail.com pisze:
Ehh wykrakales.. ;-) Trzaski raczej nie pochodza od wzer na dolnej biezni. Bardziej z powodu luznego osadzenia miski. Najlepiej wymienic stery. Nie kosztuje to wiele. Ale trzeba umiejetnie zalozyc nowa bieznie na widelec. Zdjac latwo, ale z zalozeniem trzeba uwazac. Najlepiej za posrednictwem umiejetnie dobranej rurki szrszej niz rura sterowa a wezszej niz bieznia. Dobijanie bez pomocy rurki czesto konczy sie peknieciem biezni. Ten klej montazowy to moze byc np. taki do blokowania srub (by sie samoistnie nie odkrecaly) w samochodach (niebieski, czerwony jest mocniejszy). Np. http://cartim.pl/p/36/8352/versachem-blokuje-sruby-srednia-sila-kleje-chemia-warsztatowa.html |
|
Data: 2015-02-12 09:51:16 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Trzaski raczej nie pochodza od wzer na dolnej biezni. Bardziej z powodu luznego osadzenia miski. Najlepiej wymienic stery. Nie kosztuje to wiele. Ale trzeba umiejetnie zalozyc nowa bieznie na widelec. Zdjac latwo, ale z zalozeniem trzeba uwazac. Najlepiej za posrednictwem umiejetnie dobranej rurki szrszej niz rura sterowa a wezszej niz bieznia. Dobijanie bez pomocy rurki czesto konczy sie peknieciem biezni. W takich neco z lozyskami maszynowymi dolna bieznie na widelec po prostu nakladasz palcami i palcami zdejmujesz. Nie nabijasz jej. |
|
Data: 2015-02-12 09:57:14 | |
Autor: qrt | |
wymiana sterow | |
Dnia Thu, 12 Feb 2015 09:51:16 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
Trzaski raczej nie pochodza od wzer na dolnej biezni. Bardziej z powodu luznego osadzenia miski. Najlepiej wymienic stery. Nie kosztuje to wiele. Ale trzeba umiejetnie zalozyc nowa bieznie na widelec. Zdjac latwo, ale z zalozeniem trzeba uwazac. Najlepiej za posrednictwem umiejetnie dobranej rurki szrszej niz rura sterowa a wezszej niz bieznia. Dobijanie bez pomocy rurki czesto konczy sie peknieciem biezni. dokładnie - w sterach na maszynówkach bieżnia bywa poprostu rozcięta. Wkłada się ja i zdejmuje zupełnie bez kłopotu palcami. |
|
Data: 2015-02-12 12:18:53 | |
Autor: ivo.andric | |
wymiana sterow | |
Andrzej Ozieblo wrote:
Ten klej montazowy to moze byc np. taki do blokowania srub (by sie samoistnie nie odkrecaly) w samochodach (niebieski, czerwony jest mocniejszy). Np. http://cartim.pl/p/36/8352/versachem-blokuje-sruby-srednia-sila-kleje-chemia-warsztatowa.html mylisz pojecia klej montazowy to nie to samo co klej do gwintow w zasadzie sluza zupelnie innym celom i inaczej sie zachowuja o ile zlacze potraktowane klejem do gwintow jest "rozbieralne" to z klejem montazowym jest praktycznie "na stale" ivo |
|
Data: 2015-02-12 12:55:02 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 12:18, ivo.andric pisze:
Andrzej Ozieblo wrote: Ktos napisal o kleju montazowym, wiec sie do tego odnioslem. Sam kiedys mocowalem luzna miske w sterach wlasnie przy pomocy kleju podobnego do tego co wyszukalem (niebieski). Bardzo dobrze spelnil swoje zadanie. Nigdy nie mialem problemu z ta miska. Podobnie do zalozenia nico zbyt luznej dolnej biezni w amorze, w ktorym wbijalem dluzsza rure sterowa. Trzyma od wielu lat. Zastosowalem go tez do luznego mocowania w alternatorze w Passacie. Tez z powodzeniem. :) Wiem co pisze, choc akurat tego kleju co cytuje nie sprawdzalem. |
|
Data: 2015-02-12 13:26:11 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
w zasadzie sluza zupelnie innym celom i inaczej sie zachowuja Wszystko jest rozbieralne :) |
|
Data: 2015-02-12 14:17:17 | |
Autor: PeJot | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 12:18, ivo.andric pisze:
Andrzej Ozieblo wrote: Nie do końca zgoda. w zasadzie sluza zupelnie innym celom i inaczej sie zachowuja Nie do końca zgoda. Istnieją kleje montażowe demontowalne, poza tym *każdy* klej da się zerwać. Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-02-12 14:28:50 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. Dlaczego ? |
|
Data: 2015-02-12 16:24:32 | |
Autor: PeJot | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 14:28, Czesław Wiśniak pisze:
Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. Stanowczo zbyt słaby. -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-02-12 17:53:26 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. Słaby ? Dobry żart :) Jesli miska wchodzi na wcisk palcami i szczelina jest niezauwazalna czyli nie lata luzno to nie ma nic mocniejszego: http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802627682305&msdsLanguage=PL_PL&selectedTab=technicalDziała analogicznie czyli również anaerobowy tylko w przypadku misekspokojnie wystarczy dużo słabszy taki do gwintów, żeby potem dało się tęmiske wybić. |
|
Data: 2015-02-12 19:10:57 | |
Autor: PeJot | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 17:53, Czesław Wiśniak pisze:
Jesli miska wchodzi na wcisk palcami i szczelina jest niezauwazalna Akurat ten jest właśnie *nie* do gwintów, tylko do szczelin do 0.15 mm. Działa Nie ryzykowałbym, jeśli jest luz i miska wchodzi bez oporu. A zdemontować połączenie takim klejem jest bardzo łatwo. -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-02-12 20:06:50 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Nie ryzykowałbym, jeśli jest luz i miska wchodzi bez oporu. A Ryzykowałem czyms takim ponad rok temu http://technicqll.pl/index.php/pl/produkty/anaeroby/52-klej-anaerobowy-6620-uniwersalny kumpel do tej pory sie nie skarzy :) |
|
Data: 2015-02-12 18:04:37 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
wymiana sterow | |
PeJot pisze:
W dniu 2015-02-12 o 14:28, Czesław Wiśniak pisze: Hmmm... Wlasnie znalazlem ten moj. Typowo sredniowytrzymaly do gwintow. Niebieski. Polecam.http://www.kami.biz.pl/katalog_02/kleje_anaerobowe/cx-80rc42.html Polecono mi go chyba (pewnosci nie mam) w sklepie rowerowym. Swietnie sprawdza sie w moich sterach od jakis 5 lat. Klasyczne (nie maszynowe) stery a-head. Uszczelnilem nieco zbyt luzna bieznie dolna, ta nakladana na widelec. |
|
Data: 2015-02-12 14:41:57 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 14:17, PeJot pisze:
Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. Musze sprawdzic ten moj. Zrobie zdjecie i wstawie w necie. W kazdym razie sluzy z powodzeniem od lat w dwoch roznych sterach. |
|
Data: 2015-02-12 16:25:26 | |
Autor: PeJot | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 14:41, Andrzej Ozieblo pisze:
W dniu 2015-02-12 o 14:17, PeJot pisze: Ale wiesz że taki klej ma termin przydatności do użycia ? :) -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-02-12 17:36:23 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. Tak, do czasu az wyschnie w opakowaniu :) |
|
Data: 2015-02-12 20:36:23 | |
Autor: PeJot | |
wymiana sterow | |
W dniu 2015-02-12 o 17:36, Czesław Wiśniak pisze:
Zgoda co do tego że klej do gwintów raczej się do sterów nie nadaje. Niezupełnie, ale jeżeli ktoś nie rozróżnia kleju do gwintów i kleju do połączeń, to faktycznie data przydatności do użycia jest równie mało istotnym parametrem :/ -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-02-12 21:05:28 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Tak, do czasu az wyschnie w opakowaniu :) Spokojnie, nie napinaj się. Żartowałem to primo bo chyba nie zauwazyles, a secundo to nic sie nie stanie jesli go wykorzystasz po terminie. Zycie od tego nie zalezy, najwyzej skleisz sobie jeszcze raz. A i klej do gwintow to rowniez klej do polaczen :) |
|
Data: 2015-02-10 09:47:24 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
wymiana sterow | |
Stery to Czasem i miski :) Tak wyglądały u mojej żony po przejechaniu z luzem 100km po dość agresywnych wertepach: http://obrazki.elektroda.pl/7319809700_1423557328.jpg Teraz już wbiłem stery na łożyskach "maszynowych" i aluminiowych miskach. |
|
Data: 2015-02-10 10:04:35 | |
Autor: qrt | |
wymiana sterow | |
Dnia Tue, 10 Feb 2015 09:47:24 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
Stery to http://obrazki.elektroda.pl/7319809700_1423557328.jpg fajne :D |
|