Data: 2009-05-09 16:00:11 | |
Autor: jj | |
wymiana tarczy | |
jakis czas temu udalo mi sie skrzywic tarcze, podejrzewam ze przy okazji transportu samochodem, przejezdzilem tak jakies 200km, kupilem wreszczie tarcze i klucz, ale zastanawiam sie co z klockami? czy je tez powinienem wymienic? pozdrawiam, jj -- Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/ |
|
Data: 2009-05-09 16:26:37 | |
Autor: Solar | |
wymiana tarczy | |
jj pisze:
Raczej nie, ale... Niektóre tarcze, np. Hayes, wycierają się tak )(. Klocki oczywiście tak (). Wtedy muszą się dość długo docierać do nowej tarczy. Jeśli, sprawdzając palcem, stara tarcza jest raczej płaska, to stare klocki powinny dość szybko dotrzeć się do nowej. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Brak więc geniuszów u kobiet jest widać właściwością ich natury" ks. Michał Klepacz |
|
Data: 2009-05-12 00:24:11 | |
Autor: smiechu | |
wymiana tarczy | |
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:gu43pr$5bf$1news.onet.pl... Niektóre tarcze, np. Hayes, wycierają się tak )(. Klocki oczywiście tak (). No to się wydało. Podejrzewałem, że przez te otwory w tarczy hayesów powierzchnia na którą naciska klocek nie jest jednakowa/zbliżona na całym obwodzie tarczy lecz zmiania sie cyklicznie. Z tego powodu rower wpadał mi w drgania przy pewnej sile hamowania. I dlatego też tarcza wyciera się najbardziej w tym miejscu, gdzie jest jej najmniejsza powierzchnia - czyli "na środku" tak jak to narysowałeś. Zmieniłem tarczę z przodu na jakieś shimano z niewielką ilością otworów i jak ręką odjął. wcześniejsza zmiana klocków, zmiana położenia, regulacja nie dawały rezutatów. Pozdr smiechu |
|
Data: 2009-05-12 12:22:17 | |
Autor: Kosu | |
wymiana tarczy | |
smiechu wrote:
Zmieniłem tarczę z przodu na jakieś shimano z niewielką ilością otworów i jak ręką odjął. wcześniejsza zmiana klocków, zmiana położenia, regulacja nie dawały rezutatów. Pytanie dodatkowe: czy szerokość tarczy to jakiś odgórny standard i można sobie wymieniać między systemami? Bo na razie już wiem, że są tarcze do żywicznych i metalicznych. pozdrawiam, Kosu |
|
Data: 2009-05-14 17:50:15 | |
Autor: Wojtek | |
wymiana tarczy | |
Kosu pisze:
smiechu wrote:Poważnie ? To ciekawe, jakie klocki dają fabrycznie w Avid Juicy 3. I do jakich jest przeznaczona tarcza G2 Clean Sweep. Bo z tego co już zdążyłem się zorientować, to na pewno tarcza XT mocowana ISO ma mniejszą powierzchnię hamującą niż klocki hamulcowe AVIDa. Wojtek |
|
Data: 2009-05-15 10:43:41 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
wymiana tarczy | |
On 2009-05-14, Wojtek wrote:
Kosu pisze: U Avida nie ma takich wyraźnych podziałów. Domyślnie zarówno do BB7, jak i do Juicy 7 (do innych nie wiem) dają klocki metaliczne, przy czym BB7 mają w komplecie tarcze Roundagon, natomiast Juicy 7 mają G2CS. Dodatkowo, G2CS w rozmiarze 185mm również ma węższą powierzchnię pracującą niż klocek - klocek po części pracuje wtedy na ramionach. Ale działa. :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|