wymiana żarówek

Data: 2015-12-08 11:51:22
Autor: garus.krzysztof
wymiana żarówek
Żarówka się spaliła (H7), to wymieniłem.
Ale żonka się upiera że powinno się zmieniać parami, i grozi rozwodem je¶li tak nie będę robił ;)

Kto¶ z Was też może zmienia parami? Dlaczego?

--
bajcik

Data: 2015-12-08 13:02:38
Autor: Zenek Kapelinder
wymiana żarówek
Nie zmieniaj, moze to jedyna okazja zebys znowu byl wolnym czlowiekiem.

Data: 2015-12-09 17:00:50
Autor: Budzik
wymiana żarówek
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Nie zmieniaj, moze to jedyna okazja zebys znowu byl wolnym czlowiekiem.

:)

Data: 2015-12-08 20:55:33
Autor: Michał Baszyński
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-08 o 20:51, garus.krzysztof@gmail.com pisze:
Żarówka się spaliła (H7), to wymieniłem.
Ale żonka się upiera że powinno się zmieniać parami, i grozi rozwodem je¶li tak nie będę robił ;)

Kto¶ z Was też może zmienia parami? Dlaczego?

do¶wiadczenie uczy, że jak wła¶nie spaliła się jedna, to wkrótce poleci i druga. Wiec zamiast dwa razy zabierać się za robotę to warto to zrobić za jednym razem i mieć na jaki¶ czas ¶więty spokój.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2015-12-08 21:34:24
Autor: Jarek
wymiana żarówek

do¶wiadczenie uczy, że jak wła¶nie spaliła się jedna, to wkrótce poleci i druga. Wiec zamiast dwa razy zabierać się za robotę to warto to zrobić za jednym razem i mieć na jaki¶ czas ¶więty spokój.

Wymień od razu wszystkie jakie masz w samochodzie, będziesz miał na jaki¶ czas ¶więty spokój ;)

Data: 2015-12-08 22:04:28
Autor: Kaczin
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 08.12.2015 o 21:34, Jarek pisze:

[...]

Głupkowata rada Jarku. I raczej nie¶mieszna.

--
Kaczin

Data: 2015-12-08 21:05:30
Autor: masti
wymiana ĹĽarĂłwek
Kaczin wrote:

W dniu 08.12.2015 o 21:34, Jarek pisze:

doświadczenie uczy, że jak właśnie spaliła się jedna, to wkrótce
poleci i druga. Wiec zamiast dwa razy zabierać się za robotę to warto
to zrobić za jednym razem i mieć na jakiś czas święty spokój.

Wymień od razu wszystkie jakie masz w samochodzie, będziesz miał na
jakiś czas święty spokój ;)

Głupkowata rada Jarku. I raczej nieśmieszna.

obejrzyj się. To małe włochate co cię gryzie w dupę to ironia

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-12-08 23:43:28
Autor: Kaczin
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 08.12.2015 o 22:05, masti pisze:
Kaczin wrote:

[...]

Może zajrzyj do słownika. Bo używasz słów, których znaczenia nie rozumiesz.

--
Kaczin

Data: 2015-12-09 08:22:04
Autor: masti
wymiana ĹĽarĂłwek

Kaczin wrote:

[...]

O'RLY?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-12-08 23:48:54
Autor: Kaczin
wymiana ĹĽarĂłwek
Kaczin wrote:

[...]

P.S. Od czego pochodzi twĂłj nick?
Bo mam pewnÄ… teoriÄ™...

--
Kaczin

Data: 2015-12-08 23:53:46
Autor: Kaczin
wymiana ĹĽarĂłwek
Kaczin wrote:

[...]

Ale to chyba nie to, bo ponoć od tego się ślepnie.
A jakbyś był ślepy jak kret, to jak byś pisał na grupę?
No chociaż, w Androidzie można dyktować.... ;->

--
Kaczin

Data: 2015-12-09 15:45:14
Autor: Miroo
wymiana żarówek
W dniu 2015-12-08 o 20:55, Michał Baszyński pisze:
[...]

Prawda! Pal± się parami! Jakie¶ pół roku temu spalił mi się lewy halogen H7. Wymieniłem tylko jego, bo wymiana prawego jest do¶ć kłopotliwa. Po dwóch dniach spalił mi się drugi halogen, tym razem w łazience...

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 17:00:50
Autor: Budzik
wymiana żarówek
Użytkownik Michał Baszyński mbaszyns@ga.ze.ta.pl ...

[...]

No patrz a umnie przesuneły się fazami i obecnie przepalaj±c się mniej wiecej w połowie zycia drugiej.
A bior±c pod uwagę fakt, ze wymiana jednej jest niezalezna od drugiej to nie rozumiem tej rady.

Chociaz patrzac jeszcze z innej strony - zona grozi rozwodem... Pytanie czy zalezy watkotwórcy aby ci±gn±c ten zwiazek? Moze to jest to co przeleje czare goryczy :)

Data: 2015-12-09 21:53:51
Autor: LEPEK
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-09 o 18:00, Budzik pisze:

A bior±c pod uwagę fakt, ze wymiana jednej jest niezalezna od drugiej to
nie rozumiem tej rady.

Dokładnie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2015-12-09 17:14:44
Autor: z
wymiana ĹĽarĂłwek
[...]

U mnie H7 paliły się na zmianę. Co 3-4 mies. Niezależnie od marki.
Teraz mam H4 i jestem szczę¶liwy ;-)

Data: 2015-12-09 18:18:19
Autor: Czesław Wiśniak
wymiana ĹĽarĂłwek

[...]

Zbyt wysokie napięcie w instalacji albo mało miejsca w reflektorze i się przegrzewały. Ewentualnie chujowe żarówki kupowałe¶ -  tak bywa.

Data: 2015-12-09 22:23:06
Autor: z
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-09 o 18:18, Czesław Wi¶niak pisze:
Zbyt wysokie napięcie w instalacji albo mało miejsca w reflektorze i się
przegrzewały. Ewentualnie chujowe żarówki kupowałe¶ -  tak bywa.

Kupowałem różne. Inni użytkownicy też narzekaj± na H7.
Generalnie statystycznie H4 żyj± dłużej.

Data: 2015-12-09 22:32:32
Autor: Czesław Wiśniak
wymiana ĹĽarĂłwek

[...]

H4 to ostatnio miałem w Polonezie chyba w `94 to nie pamiętam. Od 2 lat w miejskim gracie nie wymieniłem żarówek H7 Philipsa  pod marka Carrefour Made in Poland- być może jakie¶ long life. Napięcie od 13,9 pod obci±żeniem do 14,2
W drugim mam HiDy tez nie wymieniane, ale to w miarę nowe auto.

Data: 2015-12-10 15:06:59
Autor: Axel
wymiana żarówek

Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:56689bba$0$685$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Mam H7 w dwóch samochodach, w jednym z nich ¶wiatła zapalaj± się automatycznie po przekręceniu kluczyka. Zmieniam żarówki nie czę¶ciej niż raz na rok.

--
Axel

Data: 2015-12-08 21:51:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
wymiana żarówek
Hello garus,

Tuesday, December 8, 2015, 8:51:22 PM, you wrote:

Żarówka się spaliła (H7), to wymieniłem.
Ale żonka się upiera że powinno się zmieniać parami, i grozi
rozwodem je¶li tak nie będę robił ;)
Kto¶ z Was też może zmienia parami?

Ja.

Dlaczego?

Nie lubię dwa razy babrać się w to samo. Żarówki zazwyczaj maj± do¶ć
dokładnie zbliżon± do siebie trwało¶ć.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-12-09 15:55:57
Autor: adam
wymiana ĹĽarĂłwek
 Żarówki zazwyczaj maj± do¶ć
dokładnie zbliżon± do siebie trwało¶ć.

Tylko w laboratoryjnych warunkach

Data: 2015-12-09 16:31:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
wymiana żarówek
Hello adam,

 Żarówki zazwyczaj maj± do¶ć
dokładnie zbliżon± do siebie trwało¶ć.
Tylko w laboratoryjnych warunkach

W rzeczywisto¶ci też. Pal± się parami. Im solidniejsza firma, tym
dokładniej.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-12-09 08:00:46
Autor: Iglo
wymiana żarówek
Dzi¶ wymieniłem parę, mimo że spaliła się jedna. Najzwyklejsze Philis Premium. Po wymianie wypalonej, nowa zauważalnie lepiej ¶wieci jak ta stara w lampie obok. Stara awaryjnie do przydasiów. Tyle

Data: 2015-12-09 17:13:08
Autor: Yogi\(n\)
wymiana żarówek
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:2298782189$20151209163139squadack.com...
[...]

W renówce H4 paliły się mniej więcej co 3 miesi±ce - ale raz z jednej, raz z drugiej strony A czasem dwa razy z tej samej. Wymieniałem na to, co akurat było na stacji dostępne, ale potem jeĽdziłem z zapasem, bo wiedziałem, że wkrótce się przepal±. Trwało to do chwili kiedy założyłem tungsramy i dotrwały ponad dwa lata, aż do sprzedaży auta. W toyocie po ok. 4,5 roku spaliła się jedna hb4, druga jakie¶ pół roku póĽniej. Nauczony do¶wiadczeniem też założyłem tungsramy i doci±gnęly do 9 lat. W mitsubishi od sze¶ciu lat (w lutym będzie siedem) jeżdżę na fabrycznych (to prawda, że jeżdżę o wiele mniej niż kiedy¶). Gdzie¶ po roku od zakupu auta kupiłem zapasowe i wrzuciłem do schowka w bagażniku. Upewniłem się tylko, że to tungsramy.

--
Yogi(n)

Data: 2015-12-09 00:15:43
Autor: PiteR
wymiana żarówek
na  ** p.m.s **  garus.krzysztof@gmail.com pisze tak:

Żarówka się spaliła (H7), to wymieniłem.
Ale żonka się upiera że powinno się zmieniać parami

ale nie powinno się.

i grozi rozwodem je¶li tak nie będę robił ;)

Podobno nie takie głupoty robi± mężczyżni dla kobiet żeby był spokój.

Buduj± zamki z szemrz±cym ruczajem, kupuj± samochody pod kolor, kupuj± Peugeoty, jeżdz± do Chorwacji na wakacje, wyprowadzaj± o 6oo rano psa, kupuj± tanie żarcie, po kryjomu kupuj± fajki na rynku i trzymaj± w samochodzie.

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-12-09 07:13:13
Autor: Tomasz Gorbaczuk
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu .12.2015 o 00:15 PiteR <email@fauszywy.pl> pisze:

(...) jeĹĽdzÄ… do Chorwacji na wakacje, (...)

co jest nie tak z ChorwacjÄ…? - zastanawiam siÄ™ nad tym kierunkiem...

TG

Data: 2015-12-09 08:50:09
Autor: Myjk
wymiana ĹĽarĂłwek
Wed, 09 Dec 2015 07:13:13 +0100, Tomasz Gorbaczuk
co jest nie tak z ChorwacjÄ…? - zastanawiam siÄ™ nad tym kierunkiem...

No właśnie, nie dalej jak tydzień temu rozmawialiśmy ze znajomymi o tym kierunku w wakacje... --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-12-09 17:19:02
Autor: z
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-09 o 08:50, Myjk pisze:
No wła¶nie, nie dalej jak tydzień temu rozmawiali¶my
ze znajomymi o tym kierunku w wakacje...

Wy też? :-) Cholera jasna. Musimy tam jechać?
Może jako¶ da się tego unikn±ć?
A co na to Petru? Czy już co¶ powiedział? :-)

Data: 2015-12-09 19:41:37
Autor: Adam
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-09 o 17:19, z pisze:
[...]

E, tam, przesadnie narzekacie ;)
Da się wytrzymać, szczególnie po tradycyjnie lewej stronie plaży ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-09 21:13:38
Autor: Myjk
wymiana ĹĽarĂłwek
Wed, 9 Dec 2015 17:19:02 +0100, z
Wy też? :-) Cholera jasna. Musimy tam jechać?
Może jakoś da się tego uniknąć?

Chciałem do Afryki, ale tam ponoć ciężko autem dotrzeć.

A co na to Petru? Czy już coś powiedział? :-)

Nie znam typa.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-12-09 00:32:30
Autor: sczygiel
wymiana żarówek
W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 20:51:25 UTC+1 użytkownik garus.k...@gmail.com napisał:
Żarówka się spaliła (H7), to wymieniłem.
Ale żonka się upiera że powinno się zmieniać parami, i grozi rozwodem je¶li tak nie będę robił ;)

Kto¶ z Was też może zmienia parami? Dlaczego?

Ja wymieniam pojedynczo.
I jako¶ nie widzę tego syndromu że jak jedna poleci to za chwile druga.

Mialem nawet i tak że żarówka (H4) zgasła ale przy wyjmowaniu klosza sie za¶wieciła i ¶wieciła na tyle długo że przeżyła tę z drugiego klosza. Ja nie widzę powodu aby zmieniać parami, szczególnie że w aucie wożę gumowe rękawiczki a wymiana dwu żarówek trwa 2x tyle co wymiana jednej...

Data: 2015-12-09 09:59:32
Autor: J.F.
wymiana żarówek
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:06e73765-170f-4033-9cac-cb8a309460cd@googlegroups.com...
Ja wymieniam pojedynczo.
I jako¶ nie widzę tego syndromu że jak jedna poleci to za chwile druga.

Musisz kupic "lepsze", one tak maja :-)

[...]

No wiesz, jesli zalozyc, ze druga wkrotce padnie (i ze nowa dlugo wytrzyma), to lepiej wymienic za wczasu w dogodnej chwili, niz potem kombinowac po nocy, w deszczu na mrozie ...

J.

Data: 2015-12-09 02:41:16
Autor: sczygiel
wymiana żarówek
W dniu ¶roda, 9 grudnia 2015 09:59:38 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
>Ja wymieniam pojedynczo.
>I jako¶ nie widzę tego syndromu że jak jedna poleci to za chwile >druga.

 Ano pewnie tak. Kupuje zazwyczaj zwykłe, bez żadnych +200% czy blue co¶tam...

> [...]

No wiesz, jesli zalozyc, ze druga wkrotce padnie (i ze nowa dlugo wytrzyma), to lepiej wymienic za wczasu w dogodnej chwili, niz potem kombinowac po nocy, w deszczu na mrozie ...

No niby tak. Ale jak żarówke sie wymienia prosto (dwa wkrety na ombus, dostepne zaraz pod klap± maski i jeden czy dwa zaczepy aby wyj±ć klosz plus pare zaczepów na klapce za¶lepki i drucik sprzężynuj±cy trzymaj±cy żarówke) to nawet po ciemku przy ¶wietle pozycyjnej żarówki i lampce z telefonu wymienia sie bezproblemowo.
Mi tam nie wadzi że ciemno. A jak deszcz leje to wole pojechać na stacje benzynowa i tam se wymienić...

Ale rzeczywi¶cie jak auto jest zrobione dla ninja/ginekologa to rzeczywi¶cie lepiej zrobić sobie jak jest jasno i przy piwku...

Data: 2015-12-09 00:49:07
Autor: PlaMa
wymiana ĹĽarĂłwek
[...]

łolaboga, jakbym zmieniał parami w mojej byłej cytrynie to bym chyba na bruku skończył. W 3 lata używania 4 spaliła mi się lewa mijania, prawa działała (chyba) od fabryki.

Data: 2015-12-09 04:48:10
Autor: Michal
wymiana żarówek
[...]

Zawsze parami. Raz się brudzisz. Trwało¶ć zwykle jest zbliżona. To zalezy też ile masz wolnego czasu (jaka praca/ile dzieci), jak masz malo wolnego to lepiej parami, potem jak sie druga spali to zawsze w najmniej dogodnym momencie. I kombinacja po nocy.
Jak sie spali która¶ z tyłu - wymieniam wszystkie. No może cofania i p/mgielne można olać.

Data: 2015-12-09 14:30:11
Autor: EiNStEiN
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-09 o 13:48, Michal pisze:
[...]

Każdy robi jak chce. U mnie nie ma reguły, zazwyczaj wymieniam t± co się spaliła i tyle. Wymiana sprawnych żarówek według mnie to wyrzucanie kasy w błoto.

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 17:24:12
Autor: z
wymiana ĹĽarĂłwek
W dniu 2015-12-09 o 13:48, Michal pisze:
W dniu wtorek, 8 grudnia 2015 20:51:25 UTC+1 użytkownik garus.k...@gmail.com napisał:

Jak sie spali która¶ z tyłu - wymieniam wszystkie. No może cofania i p/mgielne można olać.

Nauczony do¶wiadczeniem wiem że teraz robi się wszystko mniej trwałe niż kiedy¶. Oryginalnej żarówki w toyocie ;-) nie zamieniałbym na nowe g... nie ¶migane ze sklepu :-)

Data: 2015-12-10 13:41:38
Autor: Miroo
wymiana żarówek
[...]

Przez 15 lat wymieniłem może ze 2, góra 3 żarówki z tyłu*. Wymiana wszystkich to przesada, chyba że dostanie się do nich jest bardzo utrudnione.

W każdym razie już niedługo, gdy wszystkie tylne ¶wiatła będ± LEDowe w zintegrowanym reflektorze, trzeba będzie wymienić cały reflektor, gdy jedna z diodek się przepali. Za jedyne 3-7 ty¶ zł :(
Za to pewnie będ± się przepalać trochę rzadziej niż żarówki.

*nie licz±c o¶wietlenia tablicy rejestracyjnej

Pozdrawiam

Data: 2015-12-09 06:11:48
Autor: Jacek
wymiana ĹĽarĂłwek
[...]

Widzę, że Kolega z niedużym stażem małżeńskim ;-)
1. i¶ć posłusznie do garażu
2. zaj±ć się czym¶ przyjemnym (żarówki nie ruszać)
3. wrócić i zameldować wymianę drugiej żarówki
4. cieszyć się ¶więtym spokojem
5. ignorować fakt podania się

Jak się druga faktycznie póĽniej przepali, to będzie argument przeciwko żonie, że "widzisz - dopiero co założona nowa i już się spaliła"
Jacek

wymiana żarówek