wymiana zebatek w trekingu

Data: 2010-08-04 12:29:43
Autor: whitey
wymiana zebatek w trekingu
witam

czysto teoretyczne pytanie mam. jest sobie treking czy hybrid jak kto
woli mongoose na kolach 700, w ktorym mam z przodu 48-28 zebatki i korby
175mm
czy jest sens wymiany zebatek na 42-22? chodzi mi o to ze nie
wykorzystuje wogole najmniejszej zebatki z tylu a w zasadzie ostatnich
dwoch-trzech. tam gdzie jezdze teren gownie mocno pagorkowaty, okolo 10%
z tego pi x drzwi to eleganckie szutry.
widzieliscie kiedys taka kombinacje? co z przednia przerzutka przy takim
ukladzie? trzeba wymienic? btw z tej ktora aktualnie jest (suntour) nie
jestem zadowolony np. nie zdejmuje mi z najwiekszej blachy w dol pomimo
kombinacji alpejskich z regulacja
z gory dzieki za podpowiedzi.

whitey

Data: 2010-08-04 06:26:34
Autor: Marcin Kuthan
wymiana zebatek w trekingu
On 4 Sie, 13:29, whitey <whi...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Jak będzie Ci tak wygodniej to pewnie że ma sens. Mimo że mieszkam na
Mazowszu, przy okazji zmiany korby przeszedłem z 48 na 42 (kaseta 8).
Zmiana w pełni zamierzona i jestem zadowolony.

[...]

Mam jakiegoś starocia C101 (lub podobnie), jedyne co zrobiłem to
zsunąłem przerzutkę trochę niżej bo i średnica blatu jest przecież
mniejsza. Działa bez żadnych problemów.

M.

whitey

Data: 2010-08-06 22:29:46
Autor: 666
wymiana zebatek w trekingu
Mam dokladnie te sama przypadlosc, szukam na razie jakiegos tylu 12-36 (12-34) ale trudno trafic dla 8 biegów.
Jesli masz okazje wymienic przód, to tez moze byc dobry sposób.
Chociaz ja bym zmienial delikatnie na cos w rodzaju 26-36-46.
I raczej z 8 na 9 za jednym zamachem.
Z uwagi na znacznie wiekszy wybór w 9 b., a nie na liczbe biegów.
Choc z drugiej strony teoretycznie 8 b. powinien byc trwalszy ( niepocieniony lancuch, tryby).

-- -- -