Data: 2010-08-04 12:29:43 | |
Autor: whitey | |
wymiana zebatek w trekingu | |
witam
czysto teoretyczne pytanie mam. jest sobie treking czy hybrid jak kto woli mongoose na kolach 700, w ktorym mam z przodu 48-28 zebatki i korby 175mm czy jest sens wymiany zebatek na 42-22? chodzi mi o to ze nie wykorzystuje wogole najmniejszej zebatki z tylu a w zasadzie ostatnich dwoch-trzech. tam gdzie jezdze teren gownie mocno pagorkowaty, okolo 10% z tego pi x drzwi to eleganckie szutry. widzieliscie kiedys taka kombinacje? co z przednia przerzutka przy takim ukladzie? trzeba wymienic? btw z tej ktora aktualnie jest (suntour) nie jestem zadowolony np. nie zdejmuje mi z najwiekszej blachy w dol pomimo kombinacji alpejskich z regulacja z gory dzieki za podpowiedzi. pozdrawiam -- whitey |
|
Data: 2010-08-04 06:26:34 | |
Autor: Marcin Kuthan | |
wymiana zebatek w trekingu | |
On 4 Sie, 13:29, whitey <whi...@gazeta.pl> wrote:
witam Jak będzie Ci tak wygodniej to pewnie że ma sens. Mimo że mieszkam na Mazowszu, przy okazji zmiany korby przeszedłem z 48 na 42 (kaseta 8). Zmiana w pełni zamierzona i jestem zadowolony. widzieliscie kiedys taka kombinacje? co z przednia przerzutka przy takim Mam jakiegoś starocia C101 (lub podobnie), jedyne co zrobiłem to zsunąłem przerzutkę trochę niżej bo i średnica blatu jest przecież mniejsza. Działa bez żadnych problemów. M.
|
|
Data: 2010-08-06 22:29:46 | |
Autor: 666 | |
wymiana zebatek w trekingu | |
Mam dokladnie te sama przypadlosc, szukam na razie jakiegos tylu 12-36 (12-34) ale trudno trafic dla 8 biegów.
Jesli masz okazje wymienic przód, to tez moze byc dobry sposób. Chociaz ja bym zmienial delikatnie na cos w rodzaju 26-36-46. I raczej z 8 na 9 za jednym zamachem. Z uwagi na znacznie wiekszy wybór w 9 b., a nie na liczbe biegów. Choc z drugiej strony teoretycznie 8 b. powinien byc trwalszy ( niepocieniony lancuch, tryby). -- -- - | na kolach 700, w ktorym mam z przodu 48-28 zebatki i korby 175mm |