wymiar urlopu

Data: 2011-11-23 17:06:47
Autor: Proste Prawo
wymiar urlopu
Dnia 23-11-2011 o 12:51:38 Piotr <hugo@yahoo.com> napisa艂(a):

Witam,

Znajoma mnie poprosi艂a abym poszuka艂 a ja nawet nie wiem gdzie :(
To jest nauczycielka (pe艂ny etat) kt贸ra na wiosn臋 urodzi艂a, p贸藕niej  macierzy艅ski (cz臋艣膰 przed wakacjami a reszta po wakacjach) i nast臋pnie  jakie艣 2 tygodnie urlopu wypoczynkowego.
I chodzi o to kiedy ma wr贸ci膰 do pracy, oczywi艣cie u niej w szkole  ksi臋gowa wyliczy艂a jak膮艣 dat臋 ale znajoma twierdzi 偶e zmieni艂y si臋  jakie艣 przepisy odno艣nie urlopu i nie liczy si臋 tygodni tylko dni  robocze i 偶e powinna do pracy wr贸ci膰 kilka dni p贸藕niej.
Czy kto艣 wog贸le jest w temacie i podpowie gdzie szuka膰 w艂a艣ciwych  przepis贸w albo kto w takiej kwestii mo偶e zaj膮膰 wi膮偶膮ce stanowisko?

Pozdrawiam
Piotr

Zasady wyliczania urlopu pewnie trzeba z Kodeksu pracy przyj膮膰, a kart臋  nauczyciela przeczyta膰 pod k膮tem przepis贸w szczeg贸艂owych, modyfikuj膮cych  regulacj臋 kodeksow膮.

Tu jest link do Kodeksu pracy:
http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19740240141&type=3

To ujednolicona wersja, obowi膮zuj膮ca dzi艣 (uwzgl臋dnia wszystkie zmiany,  kt贸re zosta艂y og艂oszone do dnia dzisiejszego).

Zacznijcie od art. 154(2)

Jest tam napisane w par. 2, 偶e jeden dzie艅 urlopu odpowiada 8 godzinom  pracy. Par 3 m贸wi, 偶e stosuje si臋 to odpowiednio do pracownik贸w, dla  kt贸rych dobowa norma czasu pracy jest ni偶sza, ni偶 8 h.

Trzeba sprawdzi膰 w Karcie Nauczyciela, jaki jest dobowy wymiar czasu pracy  nauczyciela.

Tu jest natomiast Karta Nauczyciela (wersja obowi膮zuj膮ca dzi艣):
http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19820030019+2002%2401%2401&type=3

Mo偶liwe, 偶e s膮 jakie艣 dodatkowe, szczeg贸lne regulacje urlop贸w  nauczycielskich.

Je艣li sobie nie poradzicie, odezwij si臋 jeszcze raz, pomog臋..

http://prosteprawo.blogspot.com

Data: 2011-11-25 00:18:20
Autor: Piotr
wymiar urlopu

U偶ytkownik "Proste Prawo" wystuka艂 w wiadomo艣ci :
Je艣li sobie nie poradzicie, odezwij si臋 jeszcze raz, pomog臋.

dzi臋kuj臋 pi臋knie :)

wymiar urlopu