wymieniać przerzutkę na HONE czy nie?

Data: 2011-07-04 20:10:16
Autor: ToMasz
wymieniać przerzutkę na HONE czy nie?
witam

starzeje się, i marnie jeżdżę na rowerze, stąd stawiam na wygodę.
Zapragnąłem wymienić dobrą przerzutkę na taką która ma odwrotną
sprężynę. Mam akurat piastę hone, (do której osi zakombinowałem nakrętki
bo oryginalnie jest jedna) a przerzutka jest zamontowana do stałego haka
ramy. Znalazłem na alledrogo taką przerzutkę:
http://allegro.pl/przerzutka-tyl-shimano-hone-i1659368117.html
Teraz sie zastanawiam: była by jak ulał do piasty, ma odwrotną sprężynę,
ale mam zero doświadczeń z tym dziwnym mocowaniem przerzutki na oś. czy
to rozwiązanie dobrze sie sprawuje? jak sie zmienia koło? wtedy
przerzutka i łańcuch ląduje na glebie?
Czy aby nie próbuje zamienić motyki na kijek?

ToMasz

PS mam 7 biegów! zadziała?

Data: 2011-07-04 21:50:35
Autor: Fabian
On 04.07.2011 20:10, ToMasz wrote:
[...]

Tak wygląda instalacja
http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Hone/RD-M600/SI-5VH0B-En_v1_m56577569830605371.pdf
Masz słuszne obawy.

Fabian.

Data: 2011-07-04 23:47:32
Autor: ToMasz
Fabian pisze:
[...]

dzięki. jeździłeś z taką przerzutką? jak to sie spisuje i czy
rzeczywiście taka kaszana przy naprawie dętki? Dla mnie alternatywa to
deorek m530.... też drogi jak cholera
ToMasz

Data: 2011-07-05 10:28:38
Autor: Fabian
On 04.07.2011 23:47, ToMasz wrote:
Fabian pisze:
[...]

Nie, nie miałem z nią do czynienia, więc z praktyki też Ci nie powiem jak się sprawuje przy wymianie koła. Ale można sobie wyobrazić, że przy odrobinie nieuwagi wyląduje z łańcuchem w piachu.

Fabian.

Data: 2011-07-05 09:05:27
Autor: Ignacy
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
Czy aby nie próbuje zamienić motyki na kijek?

  ...wydaje mi sie że chyba tak bo na czym ma polegać poprawienie
  wygody w przełączaniu biegów...w każdej przerzutce musisz pokonać
  opór sprężyny we włączniu biegów w starej którą masz przy przekładaniu
  łańcucha do góry a w nowej przy przekładaniu go w dół...szukasz dziury   w całym.

  Ignac

Data: 2011-07-05 20:01:32
Autor: Wooyek
[...]

Miałem Sainta i nie było to nic fajnego... Może poza tym, że taka przerzutka nie uderza o ramę (ale Shadow tudzież SRAM też nie). Ściąganie koła upierdliwe - trzeba kręcić i kręcić imbusem, żeby wykręcić całą ośkę z przerzutki. Potem przerzutka z łańcuchem lata luźno. Mój Saint miał dość delikatne mocowanie, które rozsypało się przy pierwszym nieudolnym montażu i potem za każdym raziem musiałem gonić drobne części "zderzaka" (tego blokującego ruch przerzutki w stronę ramy) po ziemi. Nie wspominając o tym, że była ciężka jak skała - zmieniając ją na zwykłą (SLX) odchudziłem rower o ponad 100 g...

Nie polecam!
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com
www.wooyek.pl // www.logologia.pl

wymieniać przerzutkę na HONE czy nie?