wymieniać przerzutkę na HONE czy nie?

Data: 2011-07-05 20:01:32
Autor: Wooyek
wymieniać przerzutkę na HONE czy nie?
starzeje się, i marnie jeżdżę na rowerze, stąd stawiam na wygodę.
Zapragnąłem wymienić dobrą przerzutkę na taką która ma odwrotną
sprężynę. Mam akurat piastę hone, (do której osi zakombinowałem
nakrętki bo oryginalnie jest jedna) a przerzutka jest zamontowana do
stałego haka ramy. Znalazłem na alledrogo taką przerzutkę:
http://allegro.pl/przerzutka-tyl-shimano-hone-i1659368117.html
Teraz sie zastanawiam: była by jak ulał do piasty, ma odwrotną
sprężynę, ale mam zero doświadczeń z tym dziwnym mocowaniem
przerzutki na oś. czy to rozwiązanie dobrze sie sprawuje? jak sie
zmienia koło? wtedy przerzutka i łańcuch ląduje na glebie?
Czy aby nie próbuje zamienić motyki na kijek?

Miałem Sainta i nie było to nic fajnego... Może poza tym, że taka przerzutka nie uderza o ramę (ale Shadow tudzież SRAM też nie). Ściąganie koła upierdliwe - trzeba kręcić i kręcić imbusem, żeby wykręcić całą ośkę z przerzutki. Potem przerzutka z łańcuchem lata luźno. Mój Saint miał dość delikatne mocowanie, które rozsypało się przy pierwszym nieudolnym montażu i potem za każdym raziem musiałem gonić drobne części "zderzaka" (tego blokującego ruch przerzutki w stronę ramy) po ziemi. Nie wspominając o tym, że była ciężka jak skała - zmieniając ją na zwykłą (SLX) odchudziłem rower o ponad 100 g...

Nie polecam!
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com
www.wooyek.pl // www.logologia.pl

wymieniać przerzutkę na HONE czy nie?