Data: 2009-03-08 15:53:38 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Witam,
Czy spotkaliscie takowe? chodzi o to, ze gdy lozysko sie popsuje, chcialbym nie wymieniac calej piasty, tylko wymienic samo lozysko (oczywiscie bierznia wew. i kulki sa wymienialne, ale chcialbym, aby wymienialna byla rowniez bierznia zewnetrzna) czy jedynym, wyjsciem jest zakup piast na lozyskach maszynowych? pozdrawiam, R.M. |
|
Data: 2009-03-08 16:16:59 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Dnia 08.03.2009 15:53 użytkownik R.M. napisał :
Witam, Tzw. konusy jak najbardziej s± wymienne i to raczej z bieżni± (tak, pisze się bieżnia od bieg) będzie problem, bo o ile takowa jest wymienna, to nie wiem gdzie j± można dostać. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-03-08 16:16:38 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 2009-03-08, Mikołaj "Miki" Menke <miki@menek.one.pl> wrote:
Dnia 08.03.2009 15:53 użytkownik R.M. napisał : Konusy to raczej bieżnie wewnętrzne :P -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2009-03-08 18:20:18 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Jan Srzednicki wrote:
Tzw. konusy jak najbardziej są wymienne i to raczej z bieżnią (tak, pisze się bieżnia od bieg) będzie problem, bo o ile takowa jest wymienna, to nie wiem gdzie ją można dostać. tak dokladnie, konusy to bieznie wewn. mi chodzi o wymienialne bieznie zewn. ale pewnie takowych nie ma, i chyba zdecyduje sie na l. masz. novatec 802sb, czy ktos ich uzywa i moze zdac krotka opinie na temat tych piast? |
|
Data: 2009-03-08 19:39:50 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp0si2$bjc$1news.vectranet.pl... tak dokladnie, konusy to bieznie wewn. mi chodzi o wymienialne bieznie zewn. ale pewnie takowych nie ma, i chyba zdecyduje sie na l. masz. novatec 802sb, czy ktos ich uzywa i moze zdac krotka opinie na temat tych piast? google.pl O novatecach jest w sieci bardzo dużo tylko trzeba poszukać. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 18:43:20 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
Witam, Nie. Bieżnie w piastach są wtłaczane bardzo ciasno - kiedyś dla sportu próbowałem wybić takową z powrotem, skończyło się popękaniem samej bieżni i zmasakrowaniem korpusu. Po prostu konstrukcja piast klasycznej nie przewiduje wymiany bieżni. Koniec, kropka. czy jedynym, wyjsciem jest zakup piast na lozyskach maszynowych? A to jakaś ujma ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-08 19:25:25 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze: nie, ale nie lubie kupowac rzeczy, ktorych nie potrzebuje (a chce tylko latwo wymieniac lozyska), to powinno uzyskac sie relatywnie tanio, na zwyklych lozyskach kulkowych, bieznia powinna byc wkrecana (nie widze zadnych przeszkod technologicznych, zeby nie mozna bylo tego tak wykonac), a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk |
|
Data: 2009-03-08 19:39:16 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp10c5$f2t$1news.vectranet.pl... nie, ale nie lubie kupowac rzeczy, ktorych nie potrzebuje (a chce tylko latwo wymieniac lozyska), to powinno uzyskac sie relatywnie tanio, na zwyklych lozyskach kulkowych, bieznia powinna byc wkrecana (nie widze zadnych przeszkod technologicznych, zeby nie mozna bylo tego tak wykonac), a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk Jak nie widzisz przeszkód to zrób takie piasty i wprowadź do produkcji. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 20:13:45 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
kml wrote:
Przecez sa: http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-08 12:27:22 | |
Autor: Kuba Abuk | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On Mar 8, 8:13 pm, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Przecez sa:http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ No nie byłbym tego taki pewien. W tylnej Campa Record Pista z przełomu lat 70. i 80. wymienialny (demontowalny) jest kołnierz zewnętrzny (na stronie widnieje jako "cup"), który nie jest stricte bieżni±, ale spełnia głównie rolę uszczelki. Bieżnia jest głębiej, a piasta daje sobie radę bez tej pokrywki - z zewn±trz widać kulki. Chyba, że sam siebie wprowadziłem w bł±d, ale ryzykować uszkodzeniem zabytku nie chcę. Masz jaki¶ link ze schematem? Zdravim, Kuba |
|
Data: 2009-03-09 00:50:50 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
|
|
Data: 2009-03-09 00:53:41 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
|
|
Data: 2009-03-09 01:13:17 | |
Autor: Kuba Abuk | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On Mar 9, 12:53 am, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
'Pokrywke' to masz wacpan w garnku. Lozysko bez uszczelnienia to rodzaj Przekażę Żonie. Nawet nie spodziewała się, że ma taki "kul" w rowerze. A smar obowi±zkowo różowy. Co do wymiennych bieżni w korpusie piasty, to zwracam honor. Zdravim, Kuba |
|
Data: 2009-03-08 20:15:40 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp15gt$ojn$1atlantis.news.neostrada.pl... Jak nie widzisz przeszkód to zrób takie piasty i wprowadź do produkcji.
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 20:23:34 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
kml wrote:
A to sie zgadzam. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-08 20:52:54 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
kml wrote:
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią. przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza a to, ze przejezdzam malo, i lozyska (bieznie zewn.) moga sie popsuc dopiero np. po kilku latach, to samo - jedni powiedza ze nie warto sobie zawracac glowy tym co bedzie za kilka lat, a np. ja juz wole sie zabezpieczyc przed koniecznoscia wymiany piasty, i pleceniem kola, w mojej opini piasta, powinna starczyc na tyle ile starcza rama, a nie wymieniac zakazdym razem, jak bieznia jest popsuta, lub kolo toczy sie z oporem |
|
Data: 2009-03-08 20:57:20 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp15g6$k5i$1news.vectranet.pl... przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza Uważam, że powinieneś sie poważnie zastanowić czy chcesz jeździć na rowerze, stres związany z możliwością awarii piasty i kosztów z tym związanych bez cienia wątpliwości cie wykończy. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 21:02:54 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią. Ja mam piasty na łożyskach maszynowych, które mają 15 lat. Do tej pory wymieniane były dwa razy łożyska. zyga |
|
Data: 2009-03-08 21:17:21 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza Tyle że w przypadku LXa ze zniszczonymi bieżniami nie zrobisz nic poza wymianą całej piasty, zaś jeśli już uda Ci się zniszczyć łożyska maszynowe ( co wcale nie jest niemożliwe, wystarczy że puszczą uszczelki ), po prostu wymieniasz łożyska i jeździsz dalej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-09 09:29:40 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:gp15g6$k5i$1news.vectranet.pl...
przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza jak tyle przejrzałeś, to nie natknąłeś się na opisy np. piast DT na "maszynówkach" z pękającymi bieżniami? a to, ze przejezdzam malo, i lozyska (bieznie zewn.) moga sie popsuc dopiero np. po kilku latach przy jako takiej pielęgnacji - raczej nie wcześniej niż po kilkunastu to samo - jedni powiedza ze nie warto sobie zawracac glowy tym co bedzie za kilka lat, a np. ja juz wole sie zabezpieczyc przed koniecznoscia wymiany piasty, i pleceniem kola, obręcze i tak lubią sobie zdechnąć (a przy jeździe na hamulcach obręczowych nawet dość często), więc wymiana może i tak być konieczna. w mojej opini piasta, powinna starczyc na tyle ile starcza rama, a nie wymieniac zakazdym razem, jak bieznia jest popsuta, lub kolo toczy sie z oporem moje piasty szimanowskie z reguły przeżywają ramy. Zresztą żadnej jeszcze nie zajechałem na amen (przebiegi max 25kkm), a ramy zazwyczaj pękają tak przed "dwudziestką" pozdr |
|
Data: 2009-03-09 13:22:45 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Wojtek Paszkowski wrote:
jak tyle przejrzałeś, to nie natknąłeś się na opisy np. piast DT na "maszynówkach" z pękającymi bieżniami? czytalem :), ale l. masz. mozna bardzo latwo wymienic i tanio, koszt lozyska to 10zl, bez koniecznosci plecenia kola |
|
Data: 2009-03-10 10:08:00 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:gp2vg3$bbc$1news.vectranet.pl... Wojtek Paszkowski wrote: co Ci po wymianie łożyska, skoro cały korpus jest do wyrzucenia? (przepraszam, wyraziłem się nieprecyzyjnie - nie chodziło o bieżnię (bo takowy element chyba nie istnieje w korpusach piast z łożyskami "maszynowymi"?), ale o miejsce osadzenia łożyska. pozdr |
|
Data: 2009-03-08 19:50:13 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
PeJot ( home) wrote: We współczesnej technice nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Klasyczne łożysko zawiera sporo części, które przynajmniej teoretycznie powinny być robione w wąskich tolerancjach wymiarów i kształtu, a do tego jeszcze utwardzane. Może i dało by się bieżnię wkręcać, ale tu dochodziłby jeszcze gwint na bieżni i w piaście ( czyli dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy okazji, jeśli w konstrukcji nie użyto kleju, wymianę da się zrobić samemu, czyli masz to co chciałeś. a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-08 20:32:04 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
PeJot ( home) wrote:
dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy mam dodatkowa pytania - gdzie mozna kupic lozyska maszynowe (jaka jest cena lozysk m. do novateca - mniej wiecej) - czy mam pytac o konkretny rozmiar lozysk, czy moze wymiary sa znormalizowane? - czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena? szukalem tych informacji w sieci, ale niestety nie udalo mi sie znalezc, |
|
Data: 2009-03-08 20:46:05 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy 2.50-10zł za sztukę. Wyciągasz łożysko odczytujesz symbol R****** i kupujesz w sklepie np. tu: http://www.specjal.com/ zyga |
|
Data: 2009-03-08 21:09:40 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
- gdzie mozna kupic lozyska maszynowe W sklepie z łożyskami. (jaka jest cena lozysk m. do novateca - mniej wiecej) Nie znam cen detalicznych, ale to będzie < 10 zł ( w SRach 2 -3 x więcej niż w sklepach z łożyskami !!! ) - czy mam pytac o konkretny rozmiar lozysk, czy moze wymiary sa znormalizowane? Teoretycznie wymiary łożysk są znormalizowane, ale różni producenci robią łożyska z różnymi luzami, różnymi prędkościami maksymalnymi, uszczelnieniami, często pod konkretne zamówienie. Do zastosowań rowerowych pożądane są łożyska z oznaczeniem 2RS ( dwustronne uszczelnienie gumowe ) i o przeciętnych luzach. - czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena? Do Novateca kupiłem za ok. 40 zł. Starsze Novateci cierpiały na słabe uszczelnienie sprzęgieł, ale sprzęgła kupowane jako cz. zamienne miewały inne wymiary niż oryginalne. Jak jest teraz to nie wiem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-09 12:18:22 | |
Autor: Paweł Pontek | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. napisał(a):
- czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena? W ostatnich dniach mialem problem z tylna piasta (Shimano Deore). Poniewaz uszczelenienie od strony kasety szlag trafil, w efekcie zuzyla sie bieznia (+ kulki i konus - syf malaria), oraz bebenek wymagal czyszczenia, przesmarowania, (wewnatrz masa syfu) itp. Biorac pod uwage stan biezni oraz wnetrza bebenka, pomyslalem wlasnie o wymianie calego bebenka (a przy okazji biezni - od tej strony jest wkrecana). Niestety bebenek do piasty Shimano Deore widzialem za ... 70 PLN !!! (cena z cennika). W sumie taniej chyba wychodzi kupic nowa piaste, i co sie da (bebenek, prawa bieznie, oske, konusy, uszczelenienie, itp.) przelozyc do uszkodzonej piasty. Jedyne czego sie (chyba) nie da w ten sposob przelozyc to lewa bieznia. Na szczescie - przynajmniej u mnie - zuzywa sie zwykle prawa bieznia (to juz kolejna piasta tak sie konczy ...). Na moj gust - z prawej strony jest w tych piastach zdecydowanie gorsze uszczelnienie i stad taka prawidlowosc - ale moze sie myle ? Na razie wyczyscilem bebenek wewnatrz, calosc wyczyscilem i przesmarowalem, ale bieznie mam tak zuzyte, ze nie sadze, aby to zbyt dlugo podzialalo. Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie skutecznosci dzialania uszczelenienia semej piasty. Zima niby w tym roku lagodna, ale jednak ja ksie codziennie jezdzi to sucho nie jest... PABLO |
|
Data: 2009-03-09 04:24:27 | |
Autor: Michał Wolff | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 9 Mar, 12:18, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie Kupić lepsz± piastę z naprawdę dobrym uszczelnieniem:) XTR przez 1,5 roku i dwie zimy, nigdy nie był smarowany, nigdy nie regulowany - a chodzi jak szwajcarski zegarek. Kosztuje co prawda tyle co 4-5 piast Deore, ale podejrzewam, że trwało¶ć też będzie 4-5 razy taka. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-09 12:35:52 | |
Autor: Paweł Pontek | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Michał Wolff napisał(a):
On 9 Mar, 12:18, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:[...]
Nie mam takiej potrzeby. Biorac pod uwage przecietna zywotnosc obreczy jakie stosuje (DH22), zywotnosc piast Deore jest w sam raz i w moim przypadku nie ma sensu przeplacac za sama piaste - chocby miala wytrzymac nie wiem ile wiecej. Po prostu, wymiany osprzetu staram sie dokonywac pozna wiosna, tak aby zime (miasto) i wczesna wiosne (miasto + krotkie wycieczki w trudnym terenie - bloto, duzo wilgoci, itp.) przejezdzic na osprzecie ktory juz "sie konczy". W tym sezonie po prostu, w tym roku troche (nie 4-5 razy, tylko kilka tygodni) za wczesnie mi to siadlo, no i musialem to na tyle podtrzymac, aby dalo sie przejezdzic jeszcze ten dosyc niszczacy sprzet okres. Pozna wiosna i tak calosc pojdzie na zlom - za duze ryzyko w srodku sezonu na dluzszych i bardziej wymagajacych wyjazdach. PABLO |
|
Data: 2009-03-09 04:54:52 | |
Autor: Michał Wolff | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 9 Mar, 12:35, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
Nie mam takiej potrzeby. Biorac pod uwage przecietna zywotnosc A odk±d to nie możesz przełożyć starej piasty do nowej obręczy??? Ja dużo czasu też używałem piast klasy Deore czy STX - no i jednak różnica w porównaniu do XTR jest znacz±ca. Póki co zero luzów, zero smarowania - a chodzi idealnie (mimo przebiegu w granicach 15tys km), do tego waży zdecydowanie mniej. Same zyski, a podejrzewam, że i stosunek trwało¶ci do ceny też będzie porównywalny Po prostu, wymiany osprzetu staram sie dokonywac pozna wiosna, tak Większo¶ć osób tak wymienia, żeby na letni wyjazd mieć sprawny sprzęt. Tylko w moim przypadku ogranicza się to do napędu, piastę wymieniam tylko jak s± znaki, że się rzeczywi¶cie psuje. Je¶li piasta żyje Ci tyle co obręcz - to mogę tylko współczuć. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-09 13:18:15 | |
Autor: Paweł Pontek | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Michał Wolff napisał(a):
On 9 Mar, 12:35, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:[...]
[...] Nie ma o czym gadac - kazdy ma swoje sposoby. Ja nie mam zamiaru Cie przkonywac do moich (bo i po co), Ty nie musisz mnie tak namietnie przekonywac do swoich (bo i po co). Pozostanmy wiec przy swoich wyprobowanych metodach. Ja dużo czasu też używałem piast klasy Deore czy STX - no i jednak .... no ale co to jest 15 tys. km ? Raptem jeden sezon ! U mnie akurat tyle bez problemu dziala to Deore - i dziala bez zadnych zastrzezen :-) Po wiec mialbym przeplacac ... zeby przekladac te piaste co sezon do nowych kol ... ? Poza tym - Ty Michal jezdzisz z sakwami po asfaltach, ja w wiekszosci z sakwami poza szosa. A wczesna wiosna, w terenie bywaja trudne warunki dla sprzetu: http://picasaweb.google.pl/karpacki/PolesieWoYSkieUkraina#5052142258651732546 :-) do tego waży zdecydowanie mniej. Jak dla mnie - parametr praktycznie bez znaczenia. Wrecz przeciwnie, z mojego skromnego doswiadczenia wynika, ze im jakas rowerowa czesc jest lzejsza, tym zwykle (nie zawsze, ale zwykle) ma mniejsza zywotnosc [...]
To oczywiste - jak widze w obreczy szpary na kilka milimetrow to ja wymieniam - a przy okazji wole wymienic paste za 60-70 PLN, niz uzywac przez kilka sezonow tej samej piasty, drozszej - jak sam napisales - 4-5 razy. W ten sposob, za kazdym razem mam nowke piaste, ktora spelnia moje oczekiwania no i jeszcze zostaje troche kasy. Gdybym wykorzystywal inne, bardziej wyrafinowane parametry tej drozszej piasty - pewnie bym sie na nia zdecydowal, ale nie wykorzystuje. Je¶li piasta żyje Ci Moze i tak - ale tak jak Ty ostatnio to jeszcze nie musialem jezdzic: http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/rumunia/galeria/zdjecie92.html http://picasaweb.google.pl/tomtaluc/SerbiaKosowoCzarnogoraNaRowerze1321Wrzesien2008#5262369707810529506 Tak przy okazji - czemu tego po prostu sobie nie naprawiles ? PABLO |
|
Data: 2009-03-09 05:47:41 | |
Autor: Michał Wolff | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 9 Mar, 13:18, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
... no ale co to jest 15 tys. km ? Raptem jeden sezon ! U mnie akurat Przekładanie nic nie kosztuje (bo koło i tak trzeba zaple¶ć nowe). Je¶li stosunek kosztów do trwało¶ci byłby ten sam (a to zobaczę dopiero za jaki¶ czas) - to XTR jest po prostu zdecydowanie lepszym rozwi±zaniem. Piasta bezobsługowa, lżejsza, mniejsze opory itd. A wczesna wiosna, w terenie bywaja trudne warunki dla sprzetu: Najgorsze do jazdy to s± akurat warunki zimowe, nie wiosenne i nie teren a jazda po topi±cym się ¶niegu i masach soli - to sprzęt niszczy dużo bardziej i znacznie czę¶ciej te warunki trafiasz na szosie niz w terenie. Jak dla mnie - parametr praktycznie bez znaczenia. Wrecz przeciwnie, Nie w tym przypadku, tu jest póki co jest wręcz przeciwnie. Je¶li mniejsza waga nie wi±że się z większ± awaryjno¶ci± - to jest to sam zysk. Moze i tak - ale tak jak Ty ostatnio to jeszcze nie musialem jezdzic: No ale co to ma do rzeczy? Pękła dziadowska obręcz (miała w granicach roku), piasta nic nie miała do rzeczy. Po powrocie nowe koła zaplotłem na tych samych piastach Tak przy okazji - czemu tego po prostu sobie nie naprawiles ? Bo się nie dało naprawić, obręcz pękła na jaki¶ 30cm, po tym jak jechałem kawałek na malutkim ci¶nieniu ten wygięty w bok fragment pękł w ¶rodku, to był stanowczo za duży ciężar na oponie by jakie¶ obklejanie ta¶m± okazało się skuteczne. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-10 10:12:47 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
"Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:28a46d07-544e-4e98-a080-791e30e966f6c11g2000yqj.googlegroups.com...
Same zyski, a podejrzewam, że i a czy przypadkiem piasta XTR nie ogranicza znacznie wyboru kaset (kilkukrotnie podrażaj±c "ekonomiczny" napęd?). No i jeszcze pozostaje kwestia żywotno¶ci samego bębenka... pozdr |
|
Data: 2009-03-10 10:14:09 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gp5av1$e0l$2news.wp.pl... "Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:28a46d07-544e-4e98-a080-791e30e966f6c11g2000yqj.googlegroups.com... Jeżeli jest aluminiowy bębenek to tak. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-09 21:04:09 | |
Autor: Faja | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Dnia Sun, 08 Mar 2009 19:25:25 +0100, R.M. napisał(a):
Tak robili 20 lat temu a teraz możesz wymienić tylko konus (nakrętka ze stożkiem) trza kupić piastę na maszynówkach. -- Pozdrówka Wiesiek GG: 3645067 |
|
Data: 2009-03-08 20:01:02 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze: Tak. http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-08 21:13:55 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Coaster pisze:
PeJot ( home) wrote: Przednia piast wagi dorodnej cegły za $217.95, to ja dziękuję. Szkoda że nie podali, ile kosztuje ów replaceable cup/cone system :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-08 19:57:17 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. wrote:
Witam, Sa - Campagnolo. Ale tanie nie sa. http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |