wymienialne lozyska kulkowe

Data: 2009-03-08 15:53:38
Autor: R.M.
wymienialne lozyska kulkowe
Witam,
Czy spotkaliscie takowe? chodzi o to, ze gdy lozysko sie popsuje, chcialbym nie wymieniac calej piasty, tylko wymienic samo lozysko (oczywiscie bierznia wew. i kulki sa wymienialne, ale chcialbym, aby wymienialna byla rowniez bierznia zewnetrzna)

czy jedynym, wyjsciem jest zakup piast na lozyskach maszynowych?

pozdrawiam,
R.M.

Data: 2009-03-08 16:16:59
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 08.03.2009 15:53 użytkownik R.M. napisał :
[...]

Tzw. konusy jak najbardziej s± wymienne i to raczej z bieżni± (tak, pisze się bieżnia od bieg) będzie problem, bo o ile takowa jest wymienna, to nie wiem gdzie j± można dostać.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-08 16:16:38
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-03-08, Mikołaj "Miki" Menke <miki@menek.one.pl> wrote:
[...]

Konusy to raczej bieżnie wewnętrzne :P

Data: 2009-03-08 18:20:18
Autor: R.M.
wymienialne lozyska kulkowe
Jan Srzednicki wrote:
Tzw. konusy jak najbardziej są wymienne i to raczej z bieżnią (tak, pisze się bieżnia od bieg) będzie problem, bo o ile takowa jest wymienna, to nie wiem gdzie ją można dostać.

Konusy to raczej bieżnie wewnętrzne :P

tak dokladnie, konusy to bieznie wewn. mi chodzi o wymienialne bieznie zewn. ale pewnie takowych nie ma, i chyba zdecyduje sie na l. masz. novatec 802sb, czy ktos ich uzywa i moze zdac krotka opinie na temat tych piast?

Data: 2009-03-08 19:39:50
Autor: kml

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp0si2$bjc$1news.vectranet.pl...

[...]

google.pl O novatecach jest w sieci bardzo dużo tylko trzeba poszukać.

kml
http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009
Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03.

Data: 2009-03-08 18:43:20
Autor: PeJot ( home)
wymienialne lozyska kulkowe
R.M. pisze:
Witam,
Czy spotkaliscie takowe?

Nie. Bieżnie w piastach są wtłaczane bardzo ciasno - kiedyś dla sportu próbowałem wybić takową z powrotem, skończyło się popękaniem samej bieżni i zmasakrowaniem korpusu. Po prostu konstrukcja piast klasycznej nie przewiduje wymiany bieżni. Koniec, kropka.

czy jedynym, wyjsciem jest zakup piast na lozyskach maszynowych?

A to jakaĹ› ujma ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-08 19:25:25
Autor: R.M.
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze:
[...]

nie, ale nie lubie kupowac rzeczy, ktorych nie potrzebuje (a chce tylko latwo wymieniac lozyska), to powinno uzyskac sie relatywnie tanio, na zwyklych lozyskach kulkowych, bieznia powinna byc wkrecana (nie widze zadnych przeszkod technologicznych, zeby nie mozna bylo tego tak wykonac), a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk

Data: 2009-03-08 19:39:16
Autor: kml

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp10c5$f2t$1news.vectranet.pl...

[...]

Jak nie widzisz przeszkĂłd to zrĂłb takie piasty i wprowadĹş do produkcji.

Data: 2009-03-08 20:13:45
Autor: Coaster
kml wrote:

[...]

Przecez sa:
http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-03-08 12:27:22
Autor: Kuba Abuk
On Mar 8, 8:13 pm, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

Przecez sa:http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/

No nie byłbym tego taki pewien. W tylnej Campa Record Pista z przełomu
lat 70. i 80. wymienialny (demontowalny) jest kołnierz zewnętrzny (na
stronie widnieje jako "cup"), który nie jest stricte bieżni±, ale
spełnia głównie rolę uszczelki. Bieżnia jest głębiej, a piasta daje
sobie radę bez tej pokrywki - z zewn±trz widać kulki. Chyba, że sam
siebie wprowadziłem w bł±d, ale ryzykować uszkodzeniem zabytku nie
chcę.
Masz jaki¶ link ze schematem?

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-03-09 00:50:50
Autor: Coaster
wymienialne lozyska kulkowe

Data: 2009-03-09 00:53:41
Autor: Coaster
wymienialne lozyska kulkowe

Data: 2009-03-09 01:13:17
Autor: Kuba Abuk
wymienialne lozyska kulkowe
On Mar 9, 12:53 am, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

'Pokrywke' to masz wacpan w garnku. Lozysko bez uszczelnienia to rodzaj
tuningu - do tego jeszcze kolorowy smar i jest 'kul'. ;-)

Przekażę Żonie. Nawet nie spodziewała się, że ma taki "kul" w rowerze.
A smar obowi±zkowo różowy.
Co do wymiennych bieżni w korpusie piasty, to zwracam honor.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-03-08 20:15:40
Autor: kml

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp15gt$ojn$1atlantis.news.neostrada.pl...
Jak nie widzisz przeszkĂłd to zrĂłb takie piasty i wprowadĹş do produkcji.

Przecez sa:
http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/

Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią.

Data: 2009-03-08 20:52:54
Autor: R.M.
kml wrote:
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią.

przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza

a to, ze przejezdzam malo, i lozyska (bieznie zewn.) moga sie popsuc dopiero np. po kilku latach, to samo - jedni powiedza ze nie warto sobie zawracac glowy tym co bedzie za kilka lat, a np. ja juz wole sie zabezpieczyc przed koniecznoscia wymiany piasty, i pleceniem kola,

w mojej opini piasta, powinna starczyc na tyle ile starcza rama, a nie wymieniac zakazdym razem, jak bieznia jest popsuta, lub kolo toczy sie z oporem

Data: 2009-03-08 20:57:20
Autor: kml

Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp15g6$k5i$1news.vectranet.pl...

[...]

Uważam, że powinieneś sie poważnie zastanowić czy chcesz jeździć na rowerze, stres związany z możliwością awarii piasty i kosztów z tym związanych bez cienia wątpliwości cie wykończy.

Data: 2009-03-08 21:02:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

Ja mam piasty na Ĺ‚oĹĽyskach maszynowych, ktĂłre majÄ… 15 lat.
Do tej pory wymieniane były dwa razy łożyska.

zyga

Data: 2009-03-08 21:17:21
Autor: PeJot ( home)
R.M. pisze:

[...]

Tyle że w przypadku LXa ze zniszczonymi bieżniami nie zrobisz nic poza wymianą całej piasty, zaś jeśli już uda Ci się zniszczyć łożyska maszynowe ( co wcale nie jest niemożliwe, wystarczy że puszczą uszczelki ), po prostu wymieniasz łożyska i jeździsz dalej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-09 09:29:40
Autor: Wojtek Paszkowski
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:gp15g6$k5i$1news.vectranet.pl...

[...]

jak tyle przejrzałeś, to nie natknąłeś się na opisy np. piast DT na "maszynówkach" z pękającymi bieżniami?

a to, ze przejezdzam malo, i lozyska (bieznie zewn.) moga sie popsuc dopiero np. po kilku latach

przy jako takiej pielęgnacji - raczej nie wcześniej niż po kilkunastu

to samo - jedni powiedza ze nie warto sobie zawracac glowy tym co bedzie za kilka lat, a np. ja juz wole sie zabezpieczyc przed koniecznoscia wymiany piasty, i pleceniem kola,

obręcze i tak lubią sobie zdechnąć (a przy jeździe na hamulcach obręczowych nawet dość często), więc wymiana może i tak być konieczna.

w mojej opini piasta, powinna starczyc na tyle ile starcza rama, a nie wymieniac zakazdym razem, jak bieznia jest popsuta, lub kolo toczy sie z oporem

moje piasty szimanowskie z reguĹ‚y przeĹĽywajÄ… ramy.  ZresztÄ… ĹĽadnej jeszcze nie zajechaĹ‚em na amen (przebiegi max 25kkm), a ramy zazwyczaj pÄ™kajÄ… tak przed "dwudziestkÄ…"

pozdr

Data: 2009-03-09 13:22:45
Autor: R.M.
Wojtek Paszkowski wrote:
jak tyle przejrzałeś, to nie natknąłeś się na opisy np. piast DT na "maszynówkach" z pękającymi bieżniami?

czytalem :), ale l. masz. mozna bardzo latwo wymienic i tanio, koszt lozyska to 10zl, bez koniecznosci plecenia kola

Data: 2009-03-10 10:08:00
Autor: Wojtek Paszkowski

"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:gp2vg3$bbc$1news.vectranet.pl...
Wojtek Paszkowski wrote:
[...]

co Ci po wymianie łożyska, skoro cały korpus jest do wyrzucenia? (przepraszam, wyraziłem się nieprecyzyjnie - nie chodziło o bieżnię (bo takowy element chyba nie istnieje w korpusach piast z łożyskami "maszynowymi"?), ale o miejsce osadzenia łożyska.

pozdr

Data: 2009-03-08 19:50:13
Autor: PeJot ( home)
R.M. pisze:
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze:
[...]

We współczesnej technice nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Klasyczne łożysko zawiera sporo części, które przynajmniej teoretycznie powinny być robione w wąskich tolerancjach wymiarów i kształtu, a do tego jeszcze utwardzane. Może i dało by się bieżnię wkręcać, ale tu dochodziłby jeszcze gwint na bieżni i w piaście ( czyli dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy okazji, jeśli w konstrukcji nie użyto kleju, wymianę da się zrobić samemu, czyli masz to co chciałeś.

Data: 2009-03-08 20:32:04
Autor: R.M.
PeJot ( home) wrote:
dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy

mam dodatkowa pytania

- gdzie mozna kupic lozyska maszynowe (jaka jest cena lozysk m. do novateca - mniej wiecej)
- czy mam pytac o konkretny rozmiar lozysk, czy moze wymiary sa znormalizowane?
- czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena?

szukalem tych informacji w sieci, ale niestety nie udalo mi sie znalezc,

Data: 2009-03-08 20:46:05
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
[...]

2.50-10zł za sztukę.
WyciÄ…gasz Ĺ‚oĹĽysko odczytujesz symbol R****** i kupujesz w sklepie np. tu:
http://www.specjal.com/

zyga

Data: 2009-03-08 21:09:40
Autor: PeJot ( home)
R.M. pisze:

- gdzie mozna kupic lozyska maszynowe

W sklepie z Ĺ‚oĹĽyskami.

(jaka jest cena lozysk m. do novateca - mniej wiecej)

Nie znam cen detalicznych, ale to będzie < 10 zł ( w SRach 2 -3 x więcej niż w sklepach z łożyskami !!! )

- czy mam pytac o konkretny rozmiar lozysk, czy moze wymiary sa znormalizowane?

Teoretycznie wymiary łożysk są znormalizowane, ale różni producenci robią łożyska z różnymi luzami, różnymi prędkościami maksymalnymi, uszczelnieniami, często pod konkretne zamówienie. Do zastosowań rowerowych pożądane są łożyska z oznaczeniem 2RS ( dwustronne uszczelnienie gumowe ) i o przeciętnych luzach.

- czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena?

Do Novateca kupiĹ‚em za ok. 40 zĹ‚. Starsze Novateci cierpiaĹ‚y na sĹ‚abe uszczelnienie sprzÄ™gieĹ‚, ale sprzÄ™gĹ‚a kupowane jako cz. zamienne miewaĹ‚y   inne wymiary niĹĽ oryginalne. Jak jest teraz to nie wiem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-09 12:18:22
Autor: Paweł Pontek
R.M. napisał(a):
- czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena?

W ostatnich dniach mialem problem z tylna piasta (Shimano Deore).

Poniewaz uszczelenienie od strony kasety szlag trafil, w efekcie zuzyla
sie bieznia (+ kulki i konus - syf malaria), oraz bebenek wymagal
czyszczenia, przesmarowania, (wewnatrz masa syfu) itp. Biorac pod uwage
stan biezni oraz wnetrza bebenka, pomyslalem wlasnie o wymianie calego
bebenka (a przy okazji biezni - od tej strony jest wkrecana). Niestety
bebenek do piasty Shimano Deore widzialem za ... 70 PLN !!! (cena z
cennika). W sumie taniej chyba wychodzi kupic nowa piaste, i co sie da
(bebenek, prawa bieznie, oske, konusy, uszczelenienie, itp.) przelozyc
do uszkodzonej piasty. Jedyne czego sie (chyba) nie da w ten sposob
przelozyc to lewa bieznia. Na szczescie - przynajmniej u mnie - zuzywa
sie zwykle prawa bieznia (to juz kolejna piasta tak sie konczy ...).
Na moj gust - z prawej strony jest w tych piastach zdecydowanie gorsze
uszczelnienie i stad taka prawidlowosc - ale moze sie myle ?

Na razie wyczyscilem bebenek wewnatrz, calosc wyczyscilem i
przesmarowalem, ale bieznie mam tak zuzyte, ze nie sadze, aby to zbyt
dlugo podzialalo. Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie
skutecznosci dzialania uszczelenienia semej piasty. Zima niby w tym
roku lagodna, ale jednak ja ksie codziennie jezdzi to sucho nie jest...

PABLO

Data: 2009-03-09 04:24:27
Autor: Michał Wolff
On 9 Mar, 12:18, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:

Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie
skutecznosci dzialania uszczelenienia semej piasty. Zima niby w tym
roku lagodna, ale jednak ja ksie codziennie jezdzi to sucho nie jest...

Kupić lepsz± piastę z naprawdę dobrym uszczelnieniem:)
XTR przez 1,5 roku i dwie zimy, nigdy nie był smarowany, nigdy nie
regulowany - a chodzi jak szwajcarski zegarek. Kosztuje co prawda tyle
co 4-5 piast Deore, ale podejrzewam, że trwało¶ć też będzie 4-5 razy
taka.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-09 12:35:52
Autor: Paweł Pontek
Michał Wolff napisał(a):
On 9 Mar, 12:18, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:

Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie
skutecznosci dzialania uszczelenienia semej piasty.
[...]

[...]

Nie mam takiej potrzeby. Biorac pod uwage przecietna zywotnosc
obreczy jakie stosuje (DH22), zywotnosc piast Deore jest w sam raz
i w moim przypadku nie ma sensu przeplacac za sama piaste - chocby
miala wytrzymac nie wiem ile wiecej.

Po prostu, wymiany osprzetu staram sie dokonywac pozna wiosna, tak
aby zime (miasto) i wczesna wiosne (miasto + krotkie wycieczki w
trudnym terenie - bloto, duzo wilgoci, itp.) przejezdzic na
osprzecie ktory juz "sie konczy". W tym sezonie po prostu, w tym roku
troche (nie 4-5 razy, tylko kilka tygodni) za wczesnie mi to siadlo,
no i musialem to na tyle podtrzymac, aby dalo sie przejezdzic jeszcze
ten dosyc niszczacy sprzet okres. Pozna wiosna i tak calosc pojdzie
na zlom - za duze ryzyko w srodku sezonu na dluzszych i bardziej
wymagajacych wyjazdach.

PABLO

Data: 2009-03-09 04:54:52
Autor: Michał Wolff
On 9 Mar, 12:35, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

A odk±d to nie możesz przełożyć starej piasty do nowej obręczy???
Ja dużo czasu też używałem piast klasy Deore czy STX - no i jednak
różnica w porównaniu do XTR jest znacz±ca. Póki co zero luzów, zero
smarowania - a chodzi idealnie (mimo przebiegu w granicach 15tys km),
do tego waży zdecydowanie mniej. Same zyski, a podejrzewam, że i
stosunek trwało¶ci do ceny też będzie porównywalny

[...]

Większo¶ć osób tak wymienia, żeby na letni wyjazd mieć sprawny sprzęt.
Tylko w moim przypadku ogranicza się to do napędu, piastę wymieniam
tylko jak s± znaki, że się rzeczywi¶cie psuje. Je¶li piasta żyje Ci
tyle co obręcz - to mogę tylko współczuć.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-09 13:18:15
Autor: Paweł Pontek
Michał Wolff napisał(a):
On 9 Mar, 12:35, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:

Nie mam takiej potrzeby.
[...]

A odk±d to nie możesz przełożyć starej piasty do nowej obręczy???

[...]
Nie ma o czym gadac - kazdy ma swoje sposoby. Ja nie mam zamiaru
Cie przkonywac do moich (bo i po co), Ty nie musisz mnie tak namietnie
przekonywac do swoich (bo i po co). Pozostanmy wiec przy swoich
wyprobowanych metodach.

Ja dużo czasu też używałem piast klasy Deore czy STX - no i jednak
różnica w porównaniu do XTR jest znacz±ca. Póki co zero luzów, zero
smarowania - a chodzi idealnie (mimo przebiegu w granicach 15tys km)

.... no ale co to jest 15 tys. km ? Raptem jeden sezon ! U mnie akurat
tyle bez problemu dziala to Deore - i dziala bez zadnych zastrzezen :-)
Po wiec mialbym przeplacac ... zeby przekladac te piaste co sezon do
nowych kol ... ?

Poza tym - Ty Michal jezdzisz z sakwami po asfaltach, ja w wiekszosci
z sakwami poza szosa.

A wczesna wiosna, w terenie bywaja trudne warunki dla sprzetu:

http://picasaweb.google.pl/karpacki/PolesieWoYSkieUkraina#5052142258651732546

:-)

do tego waży zdecydowanie mniej.

Jak dla mnie - parametr praktycznie bez znaczenia. Wrecz przeciwnie,
z mojego skromnego doswiadczenia wynika, ze im jakas rowerowa czesc
jest lzejsza, tym zwykle (nie zawsze, ale zwykle) ma mniejsza zywotnosc

[...]

To oczywiste - jak widze w obreczy szpary na kilka milimetrow to ja
wymieniam - a przy okazji wole wymienic paste za 60-70 PLN, niz
uzywac przez kilka sezonow tej samej piasty, drozszej - jak sam
napisales - 4-5 razy. W ten sposob, za kazdym razem mam nowke
piaste, ktora spelnia moje oczekiwania no i jeszcze zostaje troche
kasy. Gdybym wykorzystywal inne, bardziej wyrafinowane parametry
tej drozszej piasty - pewnie bym sie na nia zdecydowal, ale nie
wykorzystuje.

Je¶li piasta żyje Ci
tyle co obręcz - to mogę tylko współczuć.

Moze i tak - ale tak jak Ty ostatnio to jeszcze nie musialem jezdzic:

http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/rumunia/galeria/zdjecie92.html

http://picasaweb.google.pl/tomtaluc/SerbiaKosowoCzarnogoraNaRowerze1321Wrzesien2008#5262369707810529506

Tak przy okazji - czemu tego po prostu sobie nie naprawiles ?

PABLO

Data: 2009-03-09 05:47:41
Autor: Michał Wolff
On 9 Mar, 13:18, Paweł Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Przekładanie nic nie kosztuje (bo koło i tak trzeba zaple¶ć nowe).
Je¶li stosunek kosztów do trwało¶ci byłby ten sam (a to zobaczę
dopiero za jaki¶ czas) - to XTR jest po prostu zdecydowanie lepszym
rozwi±zaniem. Piasta bezobsługowa, lżejsza, mniejsze opory itd.

A wczesna wiosna, w terenie bywaja trudne warunki dla sprzetu:

http://picasaweb.google.pl/karpacki/PolesieWoYSkieUkraina#50521422586...

Najgorsze do jazdy to s± akurat warunki zimowe, nie wiosenne i nie
teren a jazda po topi±cym się ¶niegu i masach soli - to sprzęt niszczy
dużo bardziej i znacznie czę¶ciej te warunki trafiasz na szosie niz w
terenie.

Jak dla mnie - parametr praktycznie bez znaczenia. Wrecz przeciwnie,
z mojego skromnego doswiadczenia wynika, ze im jakas rowerowa czesc
jest lzejsza, tym zwykle (nie zawsze, ale zwykle) ma mniejsza zywotnosc

Nie w tym przypadku, tu jest póki co jest wręcz przeciwnie. Je¶li
mniejsza waga nie wi±że się z większ± awaryjno¶ci± - to jest to sam
zysk.

Moze i tak - ale tak jak Ty ostatnio to jeszcze nie musialem jezdzic:

http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/rumunia/galeria/zdjecie92.html

http://picasaweb.google.pl/tomtaluc/SerbiaKosowoCzarnogoraNaRowerze13...

No ale co to ma do rzeczy? Pękła dziadowska obręcz (miała w granicach
roku), piasta nic nie miała do rzeczy. Po powrocie nowe koła zaplotłem
na tych samych piastach

Tak przy okazji - czemu tego po prostu sobie nie naprawiles ?

Bo się nie dało naprawić, obręcz pękła na jaki¶ 30cm, po tym jak
jechałem kawałek na malutkim ci¶nieniu ten wygięty w bok fragment pękł
w ¶rodku, to był stanowczo za duży ciężar na oponie by jakie¶
obklejanie ta¶m± okazało się skuteczne.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-03-10 10:12:47
Autor: Wojtek Paszkowski
"Michał Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:28a46d07-544e-4e98-a080-791e30e966f6c11g2000yqj.googlegroups.com...

Same zyski, a podejrzewam, że i
stosunek trwało¶ci do ceny też będzie porównywalny

a czy przypadkiem piasta XTR nie ogranicza znacznie wyboru kaset (kilkukrotnie podrażaj±c "ekonomiczny" napęd?). No i jeszcze pozostaje kwestia żywotno¶ci samego bębenka...

pozdr

Data: 2009-03-10 10:14:09
Autor: kml
wymienialne lozyska kulkowe

Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gp5av1$e0l$2news.wp.pl...
[...]

Jeżeli jest aluminiowy bębenek to tak.

Data: 2009-03-09 21:04:09
Autor: Faja
Dnia Sun, 08 Mar 2009 19:25:25 +0100, R.M. napisał(a):

[...]

   Tak robili 20 lat temu a teraz możesz wymienić tylko konus (nakrętka ze
stożkiem) trza kupić piastę na maszynówkach.  --

                         Pozdrówka  Wiesiek

GG: 3645067

Data: 2009-03-08 20:01:02
Autor: Coaster
wymienialne lozyska kulkowe
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze:
Witam,
Czy spotkaliscie takowe?

Nie.

Tak. http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/

Data: 2009-03-08 21:13:55
Autor: PeJot ( home)
Coaster pisze:
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze:
Witam,
Czy spotkaliscie takowe?

Nie.

Tak. http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/

Przednia piast wagi dorodnej cegły za $217.95, to ja dziękuję. Szkoda że nie podali, ile kosztuje ów replaceable cup/cone system :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-03-08 19:57:17
[...]