Data: 2009-03-08 18:43:20 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
Witam, Nie. Bieżnie w piastach są wtłaczane bardzo ciasno - kiedyś dla sportu próbowałem wybić takową z powrotem, skończyło się popękaniem samej bieżni i zmasakrowaniem korpusu. Po prostu konstrukcja piast klasycznej nie przewiduje wymiany bieżni. Koniec, kropka. czy jedynym, wyjsciem jest zakup piast na lozyskach maszynowych? A to jakaś ujma ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-08 19:25:25 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze: nie, ale nie lubie kupowac rzeczy, ktorych nie potrzebuje (a chce tylko latwo wymieniac lozyska), to powinno uzyskac sie relatywnie tanio, na zwyklych lozyskach kulkowych, bieznia powinna byc wkrecana (nie widze zadnych przeszkod technologicznych, zeby nie mozna bylo tego tak wykonac), a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk |
|
Data: 2009-03-08 19:39:16 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp10c5$f2t$1news.vectranet.pl... nie, ale nie lubie kupowac rzeczy, ktorych nie potrzebuje (a chce tylko latwo wymieniac lozyska), to powinno uzyskac sie relatywnie tanio, na zwyklych lozyskach kulkowych, bieznia powinna byc wkrecana (nie widze zadnych przeszkod technologicznych, zeby nie mozna bylo tego tak wykonac), a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk Jak nie widzisz przeszkód to zrób takie piasty i wprowadź do produkcji. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 20:13:45 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
kml wrote:
Przecez sa: http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-08 12:27:22 | |
Autor: Kuba Abuk | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On Mar 8, 8:13 pm, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Przecez sa:http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ No nie by³bym tego taki pewien. W tylnej Campa Record Pista z prze³omu lat 70. i 80. wymienialny (demontowalny) jest ko³nierz zewnêtrzny (na stronie widnieje jako "cup"), który nie jest stricte bie¿ni±, ale spe³nia g³ównie rolê uszczelki. Bie¿nia jest g³êbiej, a piasta daje sobie radê bez tej pokrywki - z zewn±trz widaæ kulki. Chyba, ¿e sam siebie wprowadzi³em w b³±d, ale ryzykowaæ uszkodzeniem zabytku nie chcê. Masz jaki¶ link ze schematem? Zdravim, Kuba |
|
Data: 2009-03-09 00:50:50 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
|
|
Data: 2009-03-09 00:53:41 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
|
|
Data: 2009-03-09 01:13:17 | |
Autor: Kuba Abuk | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On Mar 9, 12:53 am, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
'Pokrywke' to masz wacpan w garnku. Lozysko bez uszczelnienia to rodzaj Przeka¿ê ¯onie. Nawet nie spodziewa³a siê, ¿e ma taki "kul" w rowerze. A smar obowi±zkowo ró¿owy. Co do wymiennych bie¿ni w korpusie piasty, to zwracam honor. Zdravim, Kuba |
|
Data: 2009-03-08 20:15:40 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:gp15gt$ojn$1atlantis.news.neostrada.pl... Jak nie widzisz przeszkód to zrób takie piasty i wprowadź do produkcji.
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 20:23:34 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
kml wrote:
A to sie zgadzam. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-08 20:52:54 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
kml wrote:
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią. przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza a to, ze przejezdzam malo, i lozyska (bieznie zewn.) moga sie popsuc dopiero np. po kilku latach, to samo - jedni powiedza ze nie warto sobie zawracac glowy tym co bedzie za kilka lat, a np. ja juz wole sie zabezpieczyc przed koniecznoscia wymiany piasty, i pleceniem kola, w mojej opini piasta, powinna starczyc na tyle ile starcza rama, a nie wymieniac zakazdym razem, jak bieznia jest popsuta, lub kolo toczy sie z oporem |
|
Data: 2009-03-08 20:57:20 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:gp15g6$k5i$1news.vectranet.pl... przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza Uważam, że powinieneś sie poważnie zastanowić czy chcesz jeździć na rowerze, stres związany z możliwością awarii piasty i kosztów z tym związanych bez cienia wątpliwości cie wykończy. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w działaniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-08 21:02:54 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Przeca nie mówię, że nie ma :) RM pisze, że on robi 2k rocznie więc martwienie się na zapas o bieżnie w tym przypadku to przerost formy nad treścią. Ja mam piasty na łożyskach maszynowych, które mają 15 lat. Do tej pory wymieniane były dwa razy łożyska. zyga |
|
Data: 2009-03-08 21:17:21 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza Tyle że w przypadku LXa ze zniszczonymi bieżniami nie zrobisz nic poza wymianą całej piasty, zaś jeśli już uda Ci się zniszczyć łożyska maszynowe ( co wcale nie jest niemożliwe, wystarczy że puszczą uszczelki ), po prostu wymieniasz łożyska i jeździsz dalej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-09 09:29:40 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:gp15g6$k5i$1news.vectranet.pl...
przeczytalem dzisiaj spora ilosc forum, i podsumowujac to wszystko, wynika ze nie ma piast/lozysk idealnych taki LX, czy TX potrafi sie popsuc po kilkuset km, innym po 2 tys, a jeszcze innym po 10tys, takze rozpietosc jest b. duza jak tyle przejrzałeś, to nie natknąłeś się na opisy np. piast DT na "maszynówkach" z pękającymi bieżniami? a to, ze przejezdzam malo, i lozyska (bieznie zewn.) moga sie popsuc dopiero np. po kilku latach przy jako takiej pielęgnacji - raczej nie wcześniej niż po kilkunastu to samo - jedni powiedza ze nie warto sobie zawracac glowy tym co bedzie za kilka lat, a np. ja juz wole sie zabezpieczyc przed koniecznoscia wymiany piasty, i pleceniem kola, obręcze i tak lubią sobie zdechnąć (a przy jeździe na hamulcach obręczowych nawet dość często), więc wymiana może i tak być konieczna. w mojej opini piasta, powinna starczyc na tyle ile starcza rama, a nie wymieniac zakazdym razem, jak bieznia jest popsuta, lub kolo toczy sie z oporem moje piasty szimanowskie z reguły przeżywają ramy. Zresztą żadnej jeszcze nie zajechałem na amen (przebiegi max 25kkm), a ramy zazwyczaj pękają tak przed "dwudziestką" pozdr |
|
Data: 2009-03-09 13:22:45 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Wojtek Paszkowski wrote:
jak tyle przejrzałeś, to nie natknąłeś się na opisy np. piast DT na "maszynówkach" z pękającymi bieżniami? czytalem :), ale l. masz. mozna bardzo latwo wymienic i tanio, koszt lozyska to 10zl, bez koniecznosci plecenia kola |
|
Data: 2009-03-10 10:08:00 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
"R.M." <fowerem@gmail.com> wrote in message news:gp2vg3$bbc$1news.vectranet.pl... Wojtek Paszkowski wrote: co Ci po wymianie łożyska, skoro cały korpus jest do wyrzucenia? (przepraszam, wyraziłem się nieprecyzyjnie - nie chodziło o bieżnię (bo takowy element chyba nie istnieje w korpusach piast z łożyskami "maszynowymi"?), ale o miejsce osadzenia łożyska. pozdr |
|
Data: 2009-03-08 19:50:13 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
PeJot ( home) wrote: We współczesnej technice nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko nieopłacalne. Klasyczne łożysko zawiera sporo części, które przynajmniej teoretycznie powinny być robione w wąskich tolerancjach wymiarów i kształtu, a do tego jeszcze utwardzane. Może i dało by się bieżnię wkręcać, ale tu dochodziłby jeszcze gwint na bieżni i w piaście ( czyli dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy okazji, jeśli w konstrukcji nie użyto kleju, wymianę da się zrobić samemu, czyli masz to co chciałeś. a ze nie jest to cwaniactwo producentow, nakierowanych na zysk -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-08 20:32:04 | |
Autor: R.M. | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
PeJot ( home) wrote:
dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy mam dodatkowa pytania - gdzie mozna kupic lozyska maszynowe (jaka jest cena lozysk m. do novateca - mniej wiecej) - czy mam pytac o konkretny rozmiar lozysk, czy moze wymiary sa znormalizowane? - czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena? szukalem tych informacji w sieci, ale niestety nie udalo mi sie znalezc, |
|
Data: 2009-03-08 20:46:05 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
dodatkowe koszty ). Zastąpić to wszystko można gotowym zespołem, katalogowym łożyskiem maszynowym, robionym w milionach sztuk, a więc tanim, o powtarzalnych parametrach i całkiem dobrej żywotności. Przy 2.50-10zł za sztukę. Wyciągasz łożysko odczytujesz symbol R****** i kupujesz w sklepie np. tu: http://www.specjal.com/ zyga |
|
Data: 2009-03-08 21:09:40 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. pisze:
- gdzie mozna kupic lozyska maszynowe W sklepie z łożyskami. (jaka jest cena lozysk m. do novateca - mniej wiecej) Nie znam cen detalicznych, ale to będzie < 10 zł ( w SRach 2 -3 x więcej niż w sklepach z łożyskami !!! ) - czy mam pytac o konkretny rozmiar lozysk, czy moze wymiary sa znormalizowane? Teoretycznie wymiary łożysk są znormalizowane, ale różni producenci robią łożyska z różnymi luzami, różnymi prędkościami maksymalnymi, uszczelnieniami, często pod konkretne zamówienie. Do zastosowań rowerowych pożądane są łożyska z oznaczeniem 2RS ( dwustronne uszczelnienie gumowe ) i o przeciętnych luzach. - czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena? Do Novateca kupiłem za ok. 40 zł. Starsze Novateci cierpiały na słabe uszczelnienie sprzęgieł, ale sprzęgła kupowane jako cz. zamienne miewały inne wymiary niż oryginalne. Jak jest teraz to nie wiem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2009-03-09 12:18:22 | |
Autor: Paweł Pontek | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
R.M. napisał(a):
- czy w przypadku awari bebenka/wolnobiego, jest rowniez latwo dostepny w serwisach? jaka jest mniej wiecej jego cena? W ostatnich dniach mialem problem z tylna piasta (Shimano Deore). Poniewaz uszczelenienie od strony kasety szlag trafil, w efekcie zuzyla sie bieznia (+ kulki i konus - syf malaria), oraz bebenek wymagal czyszczenia, przesmarowania, (wewnatrz masa syfu) itp. Biorac pod uwage stan biezni oraz wnetrza bebenka, pomyslalem wlasnie o wymianie calego bebenka (a przy okazji biezni - od tej strony jest wkrecana). Niestety bebenek do piasty Shimano Deore widzialem za ... 70 PLN !!! (cena z cennika). W sumie taniej chyba wychodzi kupic nowa piaste, i co sie da (bebenek, prawa bieznie, oske, konusy, uszczelenienie, itp.) przelozyc do uszkodzonej piasty. Jedyne czego sie (chyba) nie da w ten sposob przelozyc to lewa bieznia. Na szczescie - przynajmniej u mnie - zuzywa sie zwykle prawa bieznia (to juz kolejna piasta tak sie konczy ...). Na moj gust - z prawej strony jest w tych piastach zdecydowanie gorsze uszczelnienie i stad taka prawidlowosc - ale moze sie myle ? Na razie wyczyscilem bebenek wewnatrz, calosc wyczyscilem i przesmarowalem, ale bieznie mam tak zuzyte, ze nie sadze, aby to zbyt dlugo podzialalo. Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie skutecznosci dzialania uszczelenienia semej piasty. Zima niby w tym roku lagodna, ale jednak ja ksie codziennie jezdzi to sucho nie jest... PABLO |
|
Data: 2009-03-09 04:24:27 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 9 Mar, 12:18, Pawe³ Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
Poza tym, nie bardzo mam pomysl na poprawienie Kupiæ lepsz± piastê z naprawdê dobrym uszczelnieniem:) XTR przez 1,5 roku i dwie zimy, nigdy nie by³ smarowany, nigdy nie regulowany - a chodzi jak szwajcarski zegarek. Kosztuje co prawda tyle co 4-5 piast Deore, ale podejrzewam, ¿e trwa³o¶æ te¿ bêdzie 4-5 razy taka. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-09 12:35:52 | |
Autor: Pawe³ Pontek | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Micha³ Wolff napisa³(a):
On 9 Mar, 12:18, Pawe³ Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:[...]
Nie mam takiej potrzeby. Biorac pod uwage przecietna zywotnosc obreczy jakie stosuje (DH22), zywotnosc piast Deore jest w sam raz i w moim przypadku nie ma sensu przeplacac za sama piaste - chocby miala wytrzymac nie wiem ile wiecej. Po prostu, wymiany osprzetu staram sie dokonywac pozna wiosna, tak aby zime (miasto) i wczesna wiosne (miasto + krotkie wycieczki w trudnym terenie - bloto, duzo wilgoci, itp.) przejezdzic na osprzecie ktory juz "sie konczy". W tym sezonie po prostu, w tym roku troche (nie 4-5 razy, tylko kilka tygodni) za wczesnie mi to siadlo, no i musialem to na tyle podtrzymac, aby dalo sie przejezdzic jeszcze ten dosyc niszczacy sprzet okres. Pozna wiosna i tak calosc pojdzie na zlom - za duze ryzyko w srodku sezonu na dluzszych i bardziej wymagajacych wyjazdach. PABLO |
|
Data: 2009-03-09 04:54:52 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 9 Mar, 12:35, Pawe³ Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
Nie mam takiej potrzeby. Biorac pod uwage przecietna zywotnosc A odk±d to nie mo¿esz prze³o¿yæ starej piasty do nowej obrêczy??? Ja du¿o czasu te¿ u¿ywa³em piast klasy Deore czy STX - no i jednak ró¿nica w porównaniu do XTR jest znacz±ca. Póki co zero luzów, zero smarowania - a chodzi idealnie (mimo przebiegu w granicach 15tys km), do tego wa¿y zdecydowanie mniej. Same zyski, a podejrzewam, ¿e i stosunek trwa³o¶ci do ceny te¿ bêdzie porównywalny Po prostu, wymiany osprzetu staram sie dokonywac pozna wiosna, tak Wiêkszo¶æ osób tak wymienia, ¿eby na letni wyjazd mieæ sprawny sprzêt. Tylko w moim przypadku ogranicza siê to do napêdu, piastê wymieniam tylko jak s± znaki, ¿e siê rzeczywi¶cie psuje. Je¶li piasta ¿yje Ci tyle co obrêcz - to mogê tylko wspó³czuæ. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-09 13:18:15 | |
Autor: Pawe³ Pontek | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Micha³ Wolff napisa³(a):
On 9 Mar, 12:35, Pawe³ Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:[...]
[...] Nie ma o czym gadac - kazdy ma swoje sposoby. Ja nie mam zamiaru Cie przkonywac do moich (bo i po co), Ty nie musisz mnie tak namietnie przekonywac do swoich (bo i po co). Pozostanmy wiec przy swoich wyprobowanych metodach. Ja du¿o czasu te¿ u¿ywa³em piast klasy Deore czy STX - no i jednak .... no ale co to jest 15 tys. km ? Raptem jeden sezon ! U mnie akurat tyle bez problemu dziala to Deore - i dziala bez zadnych zastrzezen :-) Po wiec mialbym przeplacac ... zeby przekladac te piaste co sezon do nowych kol ... ? Poza tym - Ty Michal jezdzisz z sakwami po asfaltach, ja w wiekszosci z sakwami poza szosa. A wczesna wiosna, w terenie bywaja trudne warunki dla sprzetu: http://picasaweb.google.pl/karpacki/PolesieWoYSkieUkraina#5052142258651732546 :-) do tego wa¿y zdecydowanie mniej. Jak dla mnie - parametr praktycznie bez znaczenia. Wrecz przeciwnie, z mojego skromnego doswiadczenia wynika, ze im jakas rowerowa czesc jest lzejsza, tym zwykle (nie zawsze, ale zwykle) ma mniejsza zywotnosc [...]
To oczywiste - jak widze w obreczy szpary na kilka milimetrow to ja wymieniam - a przy okazji wole wymienic paste za 60-70 PLN, niz uzywac przez kilka sezonow tej samej piasty, drozszej - jak sam napisales - 4-5 razy. W ten sposob, za kazdym razem mam nowke piaste, ktora spelnia moje oczekiwania no i jeszcze zostaje troche kasy. Gdybym wykorzystywal inne, bardziej wyrafinowane parametry tej drozszej piasty - pewnie bym sie na nia zdecydowal, ale nie wykorzystuje. Je¶li piasta ¿yje Ci Moze i tak - ale tak jak Ty ostatnio to jeszcze nie musialem jezdzic: http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl/rumunia/galeria/zdjecie92.html http://picasaweb.google.pl/tomtaluc/SerbiaKosowoCzarnogoraNaRowerze1321Wrzesien2008#5262369707810529506 Tak przy okazji - czemu tego po prostu sobie nie naprawiles ? PABLO |
|
Data: 2009-03-09 05:47:41 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
On 9 Mar, 13:18, Pawe³ Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
... no ale co to jest 15 tys. km ? Raptem jeden sezon ! U mnie akurat Przek³adanie nic nie kosztuje (bo ko³o i tak trzeba zaple¶æ nowe). Je¶li stosunek kosztów do trwa³o¶ci by³by ten sam (a to zobaczê dopiero za jaki¶ czas) - to XTR jest po prostu zdecydowanie lepszym rozwi±zaniem. Piasta bezobs³ugowa, l¿ejsza, mniejsze opory itd. A wczesna wiosna, w terenie bywaja trudne warunki dla sprzetu: Najgorsze do jazdy to s± akurat warunki zimowe, nie wiosenne i nie teren a jazda po topi±cym siê ¶niegu i masach soli - to sprzêt niszczy du¿o bardziej i znacznie czê¶ciej te warunki trafiasz na szosie niz w terenie. Jak dla mnie - parametr praktycznie bez znaczenia. Wrecz przeciwnie, Nie w tym przypadku, tu jest póki co jest wrêcz przeciwnie. Je¶li mniejsza waga nie wi±¿e siê z wiêksz± awaryjno¶ci± - to jest to sam zysk. Moze i tak - ale tak jak Ty ostatnio to jeszcze nie musialem jezdzic: No ale co to ma do rzeczy? Pêk³a dziadowska obrêcz (mia³a w granicach roku), piasta nic nie mia³a do rzeczy. Po powrocie nowe ko³a zaplot³em na tych samych piastach Tak przy okazji - czemu tego po prostu sobie nie naprawiles ? Bo siê nie da³o naprawiæ, obrêcz pêk³a na jaki¶ 30cm, po tym jak jecha³em kawa³ek na malutkim ci¶nieniu ten wygiêty w bok fragment pêk³ w ¶rodku, to by³ stanowczo za du¿y ciê¿ar na oponie by jakie¶ obklejanie ta¶m± okaza³o siê skuteczne. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2009-03-10 10:12:47 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
"Micha³ Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:28a46d07-544e-4e98-a080-791e30e966f6c11g2000yqj.googlegroups.com...
Same zyski, a podejrzewam, ¿e i a czy przypadkiem piasta XTR nie ogranicza znacznie wyboru kaset (kilkukrotnie podra¿aj±c "ekonomiczny" napêd?). No i jeszcze pozostaje kwestia ¿ywotno¶ci samego bêbenka... pozdr |
|
Data: 2009-03-10 10:14:09 | |
Autor: kml | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
U¿ytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp5av1$e0l$2news.wp.pl... "Micha³ Wolff" <m-wolff@wp.pl> wrote in message news:28a46d07-544e-4e98-a080-791e30e966f6c11g2000yqj.googlegroups.com... Je¿eli jest aluminiowy bêbenek to tak. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy 2007 Last update 01/02/2009 Przerwa w dzia³aniu strony od 05/03 do 15/03. |
|
Data: 2009-03-09 21:04:09 | |
Autor: Faja | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Dnia Sun, 08 Mar 2009 19:25:25 +0100, R.M. napisa³(a):
Tak robili 20 lat temu a teraz mo¿esz wymieniæ tylko konus (nakrêtka ze sto¿kiem) trza kupiæ piastê na maszynówkach. -- Pozdrówka Wiesiek GG: 3645067 |
|
Data: 2009-03-08 20:01:02 | |
Autor: Coaster | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
PeJot ( home) wrote:
R.M. pisze: Tak. http://www.dp76.com/products/campagnolo-record-pista-track-hubs/ -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "Don't try any other colors, red's the only one that works." – Sheldon Brown, 1944-2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-03-08 21:13:55 | |
Autor: PeJot ( home) | |
wymienialne lozyska kulkowe | |
Coaster pisze:
PeJot ( home) wrote: Przednia piast wagi dorodnej cegły za $217.95, to ja dziękuję. Szkoda że nie podali, ile kosztuje ów replaceable cup/cone system :> -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|