wymieniłem procesor...

Data: 2010-12-28 11:51:35
Autor: darek638
wymieniłem procesor...
Hej.
Wymieniłem procka w laptopie. Wszystko poszło bez problemu i działa ok. Ale jest jedno ale. W panelu sterowanie-- >system widzę nowego procka ale w menadżerze urządzeń jest ciągle widoczny stary. Daję na "skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu" ale nic się nie zmienia i ciągle widać strary. Jak to zmienić?

Darek

Data: 2010-12-28 12:07:42
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
"darek638" napisał:

W panelu sterowanie-- >system widzę nowego procka ale w menadżerze
urządzeń jest ciągle widoczny stary. Daję na "skanuj w poszukiwaniu
zmian sprzętu" ale nic się nie zmienia i ciągle widać strary. Jak to zmienić?

Ściągnąć sterownik ze strony producenta procesora. Należy również uaktualnić sterowniki do radiatora i wiatraka.

JoteR

Data: 2010-12-28 13:04:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
wymieniłem procesor...
W dniu 28.12.2010 12:07, JoteR pisze:
"darek638" napisał:

[...]

A najprościej zainstalować linuksa, a procesor sprzedać. W końcu linux
jak mu zabrać procesor, to liczy w pamięci.

A na poważnie, to nie wiem czy nie szydzisz nadmiernie. Czy niewłaściwe
rozpoznawanie procesora przez system nie może przypadkiem powodować
złego wykorzystania jego możliwości lub zarządzania taktowaniem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2010-12-28 13:42:00
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
"Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

A na poważnie, to nie wiem czy nie szydzisz nadmiernie.

A bo to o zasilaczu już się nudne robi.

Czy niewłaściwe rozpoznawanie procesora przez system

O właśnie, przez system. Jaki? Bo jest ich sporo i niemal każdy ma poświęconą mu grupę, a nawet kilka. Problem byłby sprzętowy, gdyby BIOS źle rozpoznawał ten procesor.

JoteR

Data: 2010-12-28 15:25:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
wymieniłem procesor...
W dniu 28.12.2010 13:42, JoteR pisze:
Czy niewłaściwe rozpoznawanie procesora przez system

O właśnie, przez system. Jaki?

a) Gość pisze o panelu sterowania i zarządcy urządzeń, a takie coś
występuje w systemach Windows

b) gość pisze na grupie pecet, a komputery PC i platforma POC od
początku są powiązane z systemem Microsoftu

c) komputery klasy PC z systemem innym niż Windows to promil promila z
promila.

Więc chyba wiadomo jaki.

Bo jest ich sporo i niemal każdy ma
poświęconą mu grupę, a nawet kilka.

No ale czy od razu trzeba tak złośliwie?

Data: 2010-12-28 15:55:44
Autor: Vituniu
wymieniłem procesor...
b) gość pisze na grupie pecet, a komputery PC i platforma POC
od początku są powiązane z systemem Microsoftu

Ojj... Masz kask jakis? Zaloz...
Jakas gleboka piwnica tez by sie przydala. :)

Bo jest ich sporo i niemal każdy ma
poświęconą mu grupę, a nawet kilka.

No ale czy od razu trzeba tak złośliwie?

Wiesz... to jest tak - widzisz jednego, co nie przeczytal FAQ,
uprzejmie go prostujesz. Widzisz drugiego, co nie przeczytal
FAQ - kazesz mu RTFM. Widzisz setnego - zostaje juz tylko
dowcip o zasilaczu...

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-28 16:25:38
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
"Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

a) Gość pisze o panelu sterowania i zarządcy urządzeń, a takie coś
występuje w systemach Windows

Nieprawda, nie we wszystkich.

b) gość pisze na grupie pecet, a komputery PC i platforma POC od
początku są powiązane z systemem Microsoftu

Czyli bardziej MS-DOS niż MS Windows ;->

c) komputery klasy PC z systemem innym niż Windows to promil
promila z promila.

Na advocacy na widok powyższego tekstu zaznaliby wielokrotnych wytrysków ;->

A teraz z ręką na sercu - domyśliłeś się z pierwszego postu, że wątkotwórca ma Vistę HP? Chapeau bas...

JoteR

Data: 2010-12-30 20:50:05
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
wymieniłem procesor...
W dniu 28.12.2010 16:25, JoteR pisze:
"Przemysław Adam Śmiejek" napisał:
a) Gość pisze o panelu sterowania i zarządcy urządzeń, a takie coś
występuje w systemach Windows
Nieprawda, nie we wszystkich.

a) w jakich nie występuje?
b) no i co z tego? Nie w tą stronę jest dedukcja.

b) gość pisze na grupie pecet, a komputery PC i platforma POC od
początku są powiązane z systemem Microsoftu
Czyli bardziej MS-DOS niż MS Windows ;->

Czemu bardziej? Przez pierwsze ~5 lat MS-DOS, później przez kolejne ~10
równolegle z MS Windows, z coraz większym udziałem drugiego, a od 15 lat
z Windows. Więc skoro przeprowadzamy dedukcję w 2010, to nie o DOSa
chodzi, nie? Poza tym, dedukcja była przeprowadzana w oparciu o wiele
przesłanek. A to oznacza, że nie musi jednoznacznie wynik wychodzić z
jednej przesłanki.

c) komputery klasy PC z systemem innym niż Windows to promil
promila z promila.
Na advocacy na widok powyższego tekstu zaznaliby wielokrotnych wytrysków
;->

Na szczęście od około 7 lat nie mam związków z tamtejszym gronem.

A teraz z ręką na sercu - domyśliłeś się z pierwszego postu, że
wątkotwórca ma Vistę HP?

A to kluczowe, że akurat Vista HP? Podejrzewałem, że któryś z nowszych
windowsów i zastanowiłem się nad zagadnieniem

,,
Czy niewłaściwe
rozpoznawanie procesora przez system nie może przypadkiem powodować
złego wykorzystania jego możliwości lub zarządzania taktowaniem?
''

Data: 2010-12-30 22:14:18
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
"Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

a) Gość pisze o panelu sterowania i zarządcy urządzeń,
a takie coś występuje w systemach Windows

Nieprawda, nie we wszystkich.

a) w jakich nie występuje?

W Windows 1.0. W Windows 3.x AFAIR też nie.

b) no i co z tego? Nie w tą stronę jest dedukcja.

I słusznie, bo to grupa sprzętowa jest.

komputery PC i platforma POC od początku są powiązane
z systemem Microsoftu

Czyli bardziej MS-DOS niż MS Windows ;->

Czemu bardziej?

Słowa kluczowe: *od początku*. DOS był bardziej od początku ;-)
A przy okazji - MS-DOSiego Roku!

A teraz z ręką na sercu - domyśliłeś się z pierwszego postu,
że wątkotwórca ma Vistę HP?

A to kluczowe, że akurat Vista HP?

Tak, bo wg tego durnia ten, kto się tego nie domyślił, jest "niepełnosprytnym"

Podejrzewałem, że któryś z nowszych windowsów

Zatem witamy w Klubie Niepełnosprytnych. Chcesz być prezesem? Masz mój głos.

Czy niewłaściwe rozpoznawanie procesora przez system nie może przypadkiem
powodować złego wykorzystania jego możliwości lub zarządzania taktowaniem?

O czym Ty piszesz? Przeczytałeś w ogóle wistującego posta? A może ja za dużo wymagam od pana prezesa? Zatem pan prezes pozwoli, że mu zrekapituluję:

1. "W panelu sterowanie-- >system widzę nowego procka"
Czyli system rozpoznał go właściwie. Pan prezes niepotrzebnie łamał sobie głowę nad nieistniejącym problemem.

2. "ale w menadżerze urządzeń jest ciągle widoczny stary"
Tu, panie prezesie, jest pies pogrzebion. U mnie np. jako sterownik procesora Pentium III figuruje plik p3.sys. Jaki plik powinien figurować jako sterownik procesora, którego nazwy wątkotwórca nawet nie raczył podać? Chyba, że pan prezes w swojej szafie ma, oprócz rzecz jasna magnetofonu, również szklaną kulę?

3. "Jak to zmienić?"
Może pan prezes raczy pochylić się nad clou problemu? Ale już na właściwej grupie. Gdyż moim skromnym zdaniem problem sterowników pod Windows jest problemem typowo windzianym.
Chyba, że pan prezes zarządzi inaczej. Łubudubu...etc.

To mówiłem ja, JoteR.

Data: 2011-01-04 22:22:15
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
<hnacikk@pocztaa.onett.pl> napisał:

1. "W panelu sterowanie-- >system widzę nowego procka"

Czyli system rozpoznał go właściwie

Czyli wcale niekoniecznie.

Akurat niedawno miałem okazję widzieć, jak wygląda we właściwościach systemu procesor źle rozpoznany przez BIOS. Jeśli wątkotwórca nie zełgał, to patrz punkt 1.

2. "ale w menadżerze urządzeń jest ciągle widoczny stary"

No widzisz. Jednak jest zle.

Jeśli nawet w MU jest źle, to nie jest to zmartwienie akurat *tej* grupy, która naprawdę nie zajmuje się wpisami w HKLM\System\CCSet\Enum\ACPI.
Następny, który nie raczył przeczytać opisu i FAQ?
FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

JoteR

Data: 2011-01-04 23:18:49
Autor: hnacikk
wymieniłem procesor...
"JoteR"  wrote:

Akurat niedawno miałem okazję widzieć, jak wygląda we właściwościach systemu procesor źle rozpoznany przez BIOS.

I znowu naginasz. Ty niedawno widziales _jeden_ a nie jedyny  przypadek. Rusz mozgownica i nie sugeruj brak innych mozliwosci.

Jeśli nawet w MU jest źle, to nie jest to zmartwienie akurat *tej* grupy,

Pewnie ze nie, ale jak najezdzasz na ludzi to przynajmiej przemysl porzadnie co piszesz.

która naprawdę nie zajmuje się wpisami w HKLM\System\CCSet\Enum\ACPI.
Następny, który nie raczył przeczytać opisu i FAQ?
FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Nie ja mam problem wiec mi ten FUT niepotrzebny.
Ale tu rzeczywiscie masz racje - lepiej skonczymy ten offtopic.

Data: 2011-01-04 23:46:53
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
[...]

Możliwości są dwie. Albo wątkotwórca zełgał, że - cytuję:
"W panelu sterowanie-- >system widzę nowego procka "
i wtedy problem *być może* jest (czy na tą grupę, to zależy od tego, co wykrywa BIOS, no ale tego gamoń nie raczył już napisać), albo nie rozumiesz zacytowanego powyżej stwierdzenia, ale tu doprawdy nie wiem, na którą grupę cię skierować.

Jeśli nawet w MU jest źle, to nie jest to zmartwienie akurat *tej* grupy,

Pewnie ze nie, ale jak najezdzasz na ludzi to przynajmiej przemysl
porzadnie co piszesz.

Dlaczego nie poradziłeś tego wątkotwórcy, który nie dość, że napisał na niewłaściwą grupę, to jeszcze naubliżał tym, którzy nie domyślili się z fusów, jaki ma system i z jakiego na jaki zmienił procesor? Tobie też nie podobają się zasady polskiego Usenetu? To załóż sobie swój własny i tam trolluj do upojenia razem ze swoim kolegą śmieciarzem.

Nie ja mam problem wiec mi ten FUT niepotrzebny.

Masz, tylko go nie dostrzegasz.

JoteR

Data: 2011-01-05 00:18:21
Autor: hnacikk
wymieniłem procesor...
"JoteR"  wrote:

[...]

Ty naprawde nie rozumiesz co ja do ciebie pisze ;)
Joter - wez wroc i przeczytaj moj pierwszy post w tym watku, pomysl, do czego
sie przywalilem. Mnie naprawde nie interesuje, czy piszemy na grupe o pececie,
windowsie, czy czego tam, ja wykazalem po prostu nielogicznosc Twojego
argumentu. I _TYLE_ w temacie. Ty probujesz pociagnac temat dalej i tu sie zgodze - smiecimy na tej grupie. Ale to jest jakby wtorne do tego, o co mi chodzilo.

Dlaczego nie poradziłeś tego wątkotwórcy, który nie dość, że napisał na niewłaściwą grupę, to jeszcze naubliżał tym, którzy nie domyślili się z fusów, jaki ma system i z jakiego na jaki zmienił procesor?

Powtorze jeszcze raz spokojnie  - to nie ma znaczenia, poniewaz ja probowalem wykazac twoj blad
myslowy niezaleznie od tego czego dotyczyl temat watku. Poniał w końcu?

Tobie też nie podobają się zasady polskiego Usenetu? To załóż sobie swój własny i tam trolluj do upojenia razem ze swoim kolegą śmieciarzem.

Tu  juz sobie pozwoliles pojechac nieco za daleko i za bardzo ruszyles
wyobraznia :)

Data: 2011-01-05 00:46:07
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
<hnacikk@pocztaa.onett.pl> napisał:

Ty naprawde nie rozumiesz co ja do ciebie pisze ;)

"widze nowego procka"  wcale nie oznacza "system rozpoznal go wlasciwie".

Sugerujesz, że wątkotwórca nie ma pojęcia, co właściwie włożył i czy to, co mu system raportuje odpowiada stanowi faktycznemu? Może to być... ;->
A co nazw w MU, to mój pendrajw działał tak samo, gdy przedstawiał się tam jako "USB Flash Memory Device", jak i działa teraz, gdy zgłasza się jako "Pamięciowtykacz kieszenionośny". Czy faktycznie stanowi to problem dla systemu, to można stwierdzić na odpowiedniej dla owego systemu grupie, porównując np. parametry w podanym przeze mnie kluczu czy też pliki sterownika, a nie wróżąc z fusów na pl.comp.pecet.

Tu  juz sobie pozwoliles pojechac nieco za daleko i za bardzo ruszyles
wyobraznia :)

Taka jest licentia poetica trollingu, a wszak wątek już dawno przestał być merytoryczny ;->
Zresztą od początku nie był, wątkotwórca nie dał mu żadnych szans...

JoteR

Data: 2010-12-29 09:29:52
Autor: Andrzej Lawa
wymieniłem procesor...
[...]

Nie wszystkich. I nie tylko. Poza tym on windozy jest inna grupa.

b) gość pisze na grupie pecet, a komputery PC i platforma POC od
początku są powiązane z systemem Microsoftu

Tylko w głowie tępych lamerów.

c) komputery klasy PC z systemem innym niż Windows to promil promila z
promila.

Bredzisz.

Więc chyba wiadomo jaki.

WARP OS/2

Bo jest ich sporo i niemal każdy ma
poświęconą mu grupę, a nawet kilka.

No ale czy od razu trzeba tak złośliwie?

Tak.

Data: 2010-12-28 13:39:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wymieniłem procesor...
Dnia 2010-12-28, o godz. 12:07:42
"JoteR" <joter@pf.pl> napisał(a):

"darek638" napisał:

> [...]

Ściągnąć sterownik ze strony producenta procesora. Należy również
uaktualnić sterowniki do radiatora i wiatraka.

No i sprawdzić kondensatory w zasilaczu czy nie są wysuszone. W razie
czego wymienić.

Zdrówko

Data: 2010-12-28 12:40:53
Autor: januszek
wymieniłem procesor...
Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

Ściągnąć sterownik ze strony producenta procesora. Należy również
uaktualnić sterowniki do radiatora i wiatraka.

No i sprawdzić kondensatory w zasilaczu czy nie są wysuszone. W razie
czego wymienić.

O ile nie da się ich wtórnie nawilżyć ;) Najlepiej metodą gulgulacji katodowej ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-12-28 14:18:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
wymieniłem procesor...
Dnia 2010-12-28, o godz. 13:40:53
januszek <januszek@polska.irc.pl> napisał(a):

Maciek Babcia Dobosz napisa?(a):

> No i sprawdzić kondensatory w zasilaczu czy nie są wysuszone. W
> razie czego wymienić.

O ile nie da się ich wtórnie nawilżyć ;) Najlepiej metodą gulgulacji katodowej ;)

W przypadku zasilacza lepsza będzie anodowa. Katodowa to jest dobra
przy stacjonarnych płytach głównych. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-12-28 15:52:12
Autor: darek638
wymieniłem procesor...
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:4d19c505$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
"darek638" napisał:

[...]

Dla niepełnosprytnych:
Windows Vista HP.

Darek

Data: 2010-12-28 16:04:33
Autor: Vituniu
wymieniłem procesor...
Dla niepełnosprytnych:
Windows Vista HP.

Rzecz nie w tym, ze my sie nie domyslamy jaki masz system,
tylko w tym, ze ty nie domyslasz sie, ze piszesz na niewlasciwa grupe.

http://pecetfaq.republika.pl/index2.htm
Punkt 1.1.2 polecam.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2010-12-28 16:08:40
Autor: Dawid
wymieniłem procesor...
"darek638" napisał:

[...]

I tak nie odpowiedzą, bo tu rządzi banda kretynów.
Usuń wpis w menedżerze i zrestartuj komputer.
Pozdrawiam

Data: 2010-12-29 09:31:52
Autor: Andrzej Lawa
wymieniłem procesor...
W dniu 28.12.2010 15:52, darek638 pisze:

Dla niepełnosprytnych:
Windows Vista HP.

Dla tępych lamerów: grupą odpowiednią do poruszania problemów związanych
z systemem Windows Vista jest grupa:
pl.comp.os.ms-windows.vista

Data: 2010-12-29 09:42:28
Autor: MAG
wymieniłem procesor...
A jaki laptop i procek. Pytam bo dla mnie to w dalszym ciągu jest swojego rodzaju ewenement jesli chodzi o wymiany prockow w lapach.

pozdro

Data: 2010-12-29 10:40:30
Autor: darek638
wymieniłem procesor...
Użytkownik "MAG" <gta100@wp.pl> napisał w wiadomości news:ifes9n$u0h$1news.onet.pl...
A jaki laptop i procek. Pytam bo dla mnie to w dalszym ciągu jest swojego rodzaju ewenement jesli chodzi o wymiany prockow w lapach.

Wymieniłem T5270 na T7700. Różnica jest odczówalna:)

Darek

PS.
Cieciom od NTG (AL) dziękuję.

Data: 2010-12-29 10:56:46
Autor: MAG
wymieniłem procesor...
a jaka różnica jest w porownaniu z wymianą procka w standardowym blaszaku. Czy po rozkręceniu obudowy lapa zdejmujesz wiatrak, procek a nastepnie wstawiasz nowy procek, smarujesz go pastą i dajesz wiatrak czy jest coś specjalnego?

Data: 2010-12-29 11:04:59
Autor: darek638
wymieniłem procesor...
Użytkownik "MAG" <gta100@wp.pl> napisał w wiadomości news:iff0l0$bj5$1news.onet.pl...
[...]

Ponieważ laptop jest płaski to (tak jest u mnie) wiatrak nie ma bezpośredniego styku z prockiem. Ciepło odprowadza miedziany (chyba, bo taki ma kolor), gruby płaskownik. Łączy on środek procka z wiatrakiem. Przy wiatraku jest uformowany radiator. I tak naprawdę to wiatrak chłodzi ten płaskownik.

Darek

Data: 2010-12-30 01:09:28
Autor: Remek
wymieniłem procesor...
Użytkownik "MAG" napisał:

[...]

Nie wiem jak to cytować. Co za gnojkli! Spadać na drzewo dzieci neo.

BL

Remek

Data: 2010-12-29 11:37:59
Autor: JoteR
wymieniłem procesor...
"darek638" <darek638@gmail.pl> napisał:

Wymieniłem T5270 na T7700. Różnica jest odczówalna:)

Szkoda, że nie odczUwasz wyłażącej z butów słomy.

Cieciom od NTG (AL) dziękuję.

JoteR

wymieniłem procesor...