wymijanie autobusu na przystanku

Data: 2010-02-19 22:22:46
Autor: Sebastian Biały
wymijanie autobusu na przystanku
Stefan wrote:
Na poczatku myslalem ze to zwykle chamstwo kierowcy autobusu

Obserwowałem to kiedy¶ z wnętrza u paru kierowców. Statystyczny kierowca wrzuca lewy kierunek, kiedy jeszcze patrzy w _prawe_ lusterko czy wszyscy wsiedli. Dopiero potem rozgl±da się w lewe czy spowodowal odpowiednie zamieszanie na drodze i rusza.

Data: 2010-02-19 23:21:39
Autor: J.F.
On Fri, 19 Feb 2010 22:22:46 +0100,  Sebastian Biały wrote:
Stefan wrote:
Na poczatku myslalem ze to zwykle chamstwo kierowcy autobusu

Obserwowałem to kiedy¶ z wnętrza u paru kierowców. Statystyczny kierowca wrzuca lewy kierunek, kiedy jeszcze patrzy w _prawe_ lusterko czy wszyscy wsiedli.

No bo on juz ma zamiar skrecac i ten zamiar sygnalizuje :-)

J.

Data: 2010-02-20 11:00:08
Autor: Stefan
Sebastian Biały pisze:
Stefan wrote:
[...]

No i to jest prawidlowe zachowanie! Mi natomiast chodzi o sytuacje gdy autobus rusza do przodu, mimo ze pojazd go omijajacy nie zakonczyl manewru.

MSZ powinien wlaczyc kierunkowskaz, poczekac az omijajace go pojazdy zakoncza manewr, w tym czasie pojazdy znajdujace sie za autobusem powinny sie zatrzymac aby umozliwic mu wlaczenie sie do ruchu.

Data: 2010-02-20 12:37:17
Autor: to
Stefan wrote:

MSZ powinien wlaczyc kierunkowskaz, poczekac az omijajace go pojazdy
zakoncza manewr, w tym czasie pojazdy znajdujace sie za autobusem
powinny sie zatrzymac aby umozliwic mu wlaczenie sie do ruchu.

Tak jest. Ten przepis to coś w rodzaju wymuszonej uprzejmości: "jeśli masz możliwość, to wpuść przed siebie autobus".

--
cokolwiek

wymijanie autobusu na przystanku