wymuszanie nienale??nych p??atno??ci

Data: 2011-02-16 14:51:42
Autor: sprocket
wymuszanie nienale??nych p??atno??ci
Witam,

Pewna firma, powiedzmy X, prowadzi rejestr firm i przedsi臋biorc贸w. Zwroci艂a si臋 do firmy Y z propozycj膮 umieszczenia o niej informacji. Na zasadzie: info powiesimy ZA DARMO przez 7 dni, a potem JESLI ZDECYDUJECIE si臋 na wsp贸艂prac臋, prosimy o op艂acenie faktury. Tak przebiega艂a rozmowa telefoniczna, ale w mailu by艂o tylko info o zam贸wieniu us艂ugi i link do (nieistniej膮cej) faktury.

Firma Y w ci膮gu tego tygodnia przemy艣la艂a spraw臋 i po prostu nie by艂a zainteresowana rozpocz臋ciem takiej wsp贸艂pracy. W swojej naiwno艣ci my艣la艂a, 偶e brak op艂aty spowoduje usuni臋cie wpisu i zako艅czy spraw臋.

Od pewnego czasu pracownicy firmy X dzwoni膮 do Firmy Y i przypominaj膮 o niezap艂aconej fakturze. Firma Y ca艂y czas w tych rozmowach m贸wi na jakiej zasadzie zgodzi艂a si臋 na umieszczenie wpisu (patrz pierwszy paragraf tego postu) i 偶e nie by艂a i nadal nie jest zainteresowana p艂atnym wpisem.

Mimo to telefony pojawiaj膮 si臋 systematycznie co 3 - 4 tygodnia z "przypomnieniem" o niezap艂aconej fakturze, pracownicy firmy X staj膮 si臋 coraz bardziej stanowczy i natarczywi, cho膰 (jeszcze) nie gro偶膮 ani nie "ostrzegaj膮".

Co ciekawe:
1. kwota do zap艂aty jest - jak na razie - stosunkowo ma艂a, mniej wi臋cej tyle, ile koszt porady prawnika,
2. firma X domaga si臋 zap艂acenia faktury, kt贸rej NIE DOSTARCZY艁A w 偶aden spos贸b: ani mailem, ani listem, nie ma jej te偶 w panelu usera. Cho膰 oczywi艣cie firma X twierdzi艂a, 偶e faktur臋 przes艂a艂a.
3. Firma X nigdzie na swoich stronach nie podaje 呕ADNYCH danych o sobie, ani 呕ADNYCH danych kontaktowych. Jej pracownicy dzwoni膮 z numer贸w zastrze偶onych.

Pytanie jest takie: czego firma Y mo偶e si臋 spodziewa膰 od strony prawnej od firmy X i jak z tym walczy膰 ? Z punktu widzenia firmy Y sprawa wygl膮da to jak typowe wymuszenie p艂atno艣ci za us艂ug臋, kt贸rej wcale nie chcemy.

Spro

Data: 2011-02-16 15:09:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-02-16 14:51, sprocket pisze:

[...]

W razie sporu s膮dowego, na powodzie b臋dzie ci膮偶y艂 obowi膮zek wykazania, 偶e firma zawar艂a umow臋, w wyniku kt贸rej zobowi膮za艂a si臋 co艣 zap艂aci膰.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-16 15:13:25
Autor: Kondi
wymuszanie nienale??nych p??atno??ci

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ijglqs$hf9$1news.onet.pl...
[...]

I w艂a艣nie tutaj zapyta艂bym o form臋 w jakiej ta umowa (bez czytania jej warunk贸w) zosta艂a zawarta - bo domniemuj臋 偶e tak.

K.

Data: 2011-02-16 15:52:32
Autor: leon
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci
Dnia 16-02-2011 o 15:13:25 Kondi <kon1@poczta.onet.pl> napisa(a):

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w  wiadomo禼i news:ijglqs$hf9$1news.onet.pl...
W dniu 2011-02-16 14:51, sprocket pisze:

Pytanie jest takie: czego firma Y mo縠 si spodziewa od strony prawnej
od firmy X i jak z tym walczy ? Z punktu widzenia firmy Y sprawa
wygl眃a to jak typowe wymuszenie p砤tno禼i za us硊g, kt髍ej wcale nie
chcemy.

W razie sporu s眃owego, na powodzie b阣zie ci笨y obowi眤ek wykazania,  縠 firma zawar砤 umow, w wyniku kt髍ej zobowi眤a砤 si co zap砤ci.

I w砤秐ie tutaj zapyta砨ym o form w jakiej ta umowa (bez czytania jej  warunk體) zosta砤 zawarta - bo domniemuj 縠 tak.

Mo縩a umow zawrze poprzez telefon. Jednak faktura powinna stanowi  uzupe硁ienie.
Aby udoiwodni, 縠 taka umowa zosta砤 zawarta musz w s眃zie przedstawi  nagranie.
Je縠li jest jak w powy縮zym po禼ie i nie udost阷niaj zadnytch danych o  sobie to radze zapisac ca潮 strone w razie ew rozprawy s眃owej.
Brak danych min. KRS oznacza, ze to firma krzak. Typowe wy硊dzanie.

leon

Data: 2011-02-16 16:32:11
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 15:52, leon pisze:

Mo縩a umow zawrze poprzez telefon. Jednak faktura powinna stanowi
uzupe硁ienie.
Aby udoiwodni, 縠 taka umowa zosta砤 zawarta musz w s眃zie przedstawi
nagranie.

Nie wiem czy je maj, nie informowali 縠 rozmowy nagrywaj. Inna sprawa, 縠 teraz my si zastanawiamy czy nie zacz辨 nagrywa wszystkich rozm體 przychodz眂ych do nas. Tak na wszelki wypadek. Korzystamy z VoIPa, wi阠 ani nie jest specjalnie trudne, ani te kosztowne.

Je縠li jest jak w powy縮zym po禼ie i nie udost阷niaj zadnytch danych o
sobie to radze zapisac ca潮 strone w razie ew rozprawy s眃owej.

A to ju wcze秐iej zrobili秏y :) Mamy JPGi ich strony, wszystkie podstrony z panelu klienta. Tak na wszelki wypadek. Zrobili秏y to po tym, kiedy zobaczyli秏y kompletny brak jakichkolwiek danych rejestrowych i kontaktowych. No i brak faktury do op砤cenia.

Brak danych min. KRS oznacza, ze to firma krzak. Typowe wy硊dzanie.

Mam dok砤dnie takie samo wra縠nie.

Sprawa si - mamy nadziej - wyja秐i砤. Napisali秏y mail (adresowy na biuro@, info@, kontakt@, nazwafirmy@ - co ciekawe 疉DNYCH zwrot體 typu z硑 adres nie otrzymali秏y) i dostali秏y przed chwil odpowied, 縠 "ok, nie ma sprawy". Mam nadziej, 縠 to rzeczywi禼ie za砤twia spraw. Z jednej strony trudno mi sobie wyobrazi, aby firma wys砤砤 na nas prawnika czy windykatora nie maj眂 ku temu podstaw, z drugiej strony troch czasu ju cz硂wiek 縴je na 秝iecie ...

Spro

Data: 2011-02-17 12:40:59
Autor: Ariusz
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci
[ciach]
troch czasu ju cz硂wiek 縴je na 秝iecie ...

Jakie dobrych kilka lat temu - pewien w砤禼iciel firmy kaza zrobi informator bran縪wy - co o wsp蟪pracy polsko-ukrai駍kiej. W tym informatorze mia硑 pojawi si firmy z Polski zainteresowane wsp蟪prac.

W砤禼iciel wydawnictwa kaza sekretarce spisa firmy mog眂e by zainteresowane ow wsp蟪prac z Ksi笨ki Tel i z Panoramy Firm.
Nast阷nie wyda ten informator, a wszystkim, kt髍ych umie禼i wys砤 informator wraz z faktur za reklam.

A dziw bierze bo sporo firm po prostu zap砤ci硂.

Sam kilkakrotnie otrzyma砮m niezamawiane prenumeraty, z faktur i pismem, 縠 jak ich nie ode秎 to musz zap砤ci. Potem przychodzi硑 wezwania do zap砤ty a w ko馽u dosta砮 jedno listem poleconym - na to wezwanie odpowiednio odpisa砮m nic wi阠ej do mnie nie przysz硂.

Wi阠 dziwi nie ma si czemu - ot taka ludzka przypad硂舵: a mo縠 by tak kogo naci眊n辨.

Ariusz

Data: 2011-02-17 11:47:39
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
wymuszanie nienale??nych p??atno??ci
Dnia 17.02.2011 Ariusz <ariuszn@poczta.onet.pl> napisa艂/a:
W艂a艣ciciel wydawnictwa kaza艂 sekretarce spisa膰 firmy mog膮ce by膰 zainteresowane ow膮 wsp贸艂prac膮 z Ksi膮偶ki Tel i z Panoramy Firm.
Nast臋pnie wyda艂 ten informator, a wszystkim, kt贸rych umie艣ci艂 wys艂a艂 informator wraz z faktur膮 za reklam臋.
faktura?
I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko
uwierzyc...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2011-02-17 13:35:27
Autor: Ariusz
W dniu 2011-02-17 12:47, Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a pisze:
[...]

Nie znam szczeg贸艂贸w - sprawa do艣膰 dawna a zas艂yszana od sekretarki, kt贸ra musia艂a si臋 t艂umaczy膰, 偶e pewnie omy艂kowo faktur臋 wystawili. Nie wiem czy robi艂 korekty czy jak.

Ariusz

Data: 2011-02-17 16:33:36
Autor: Massai
Andrzej 'The Undefined' Dopiera艂a wrote:

> [...]
I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko

Powystawia艂 pewnie proformy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-18 08:36:21
Autor: Andrzej wa
W dniu 16.02.2011 16:32, sprocket pisze:

[...]

Jak macie VoIP-a pytanie brzmi: dlaczego jeszcze tego nie robicie? ;)

Data: 2011-02-16 16:34:44
Autor: Kondi
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci

U縴tkownik "leon" <leon@gdziesdaleko.pl> napisa w wiadomo禼i news:op.vqz3luo7vha6eukomp-kompkomp.telgam.pl...
Dnia 16-02-2011 o 15:13:25 Kondi <kon1@poczta.onet.pl> napisa(a):

Mo縩a umow zawrze poprzez telefon. Jednak faktura powinna stanowi uzupe硁ienie.

A sk眃 odwa縩y wniosek 縠 w tym przypadku zosta潮 zawarta przez telefon?
Moima zdaniem zosta砤 zam體iona mailem - ale 縠 nie jest to do ko馽a jasne dlatego pytam.
Brak umiej阾no禼i otwarcia elektronicznej faktury za潮czonej do maila te jest tutaj raczej bez znaczenia.

K.

Data: 2011-02-16 17:05:49
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 16:34, Kondi pisze:

[...]

Zar阠zam Ci 縠 potrafi otwiera za潮czniki w mailach. O ile takie s za潮czone :)

Spro

Data: 2011-02-16 15:14:07
Autor: PesTYcyD
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci
Podpisali禼ie umow? Je縠li nie to spu禼ie ich na drzewo i przypomn jeden link, kt髍y tutaj by: http://interia360.pl/artykul/procedury-postepowania-z-firmami-windykacyjnymi,42668

Je縠li podpisali禼ie umow, to przeczytajcie do czego si zobligowali禼ie. Je縠li macie p砤ci wedle umowy, to musicie dosta Fv cho鎎y proform, bo niby na jakiej innej podstawie ma by dokonany przelew?

Data: 2011-02-16 16:37:46
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 15:14, PesTYcyD pisze:
[...]

Wielkie dzi阫i za link. Dzia砤my kr髏ko, jak do tej pory mieli秏y jedynie bardzo dobre kontakty i z klientami i z innymi firmami, st眃 brak oczytania w tym zakresie :)

痑dnych um體 oczywi禼ie nie podpisywali秏y, wszystko by硂 za砤twiane przez telefon, tak jak opisa砮m na pocz眛ku. By tylko jeden mail z ich strony, z kt髍ego wynika硂, 縠 odpowiadaj na z硂縪ne przez nas zam體ienie i daj link do panelu klienta i faktury (kt髍e tam nie by硂, ani proforma ani w砤禼iwej VAT).

Wielkie dzi阫i za pomoc.

Spro

Data: 2011-02-16 17:26:42
Autor: wScieklY ZdziCh
W dniu 2011-02-16 16:37, sprocket pisze:
[...]

Co to za firma nie przypadkiem indeks internetowy albo podobne gowno ?

Data: 2011-02-16 18:44:02
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 17:26, wScieklY ZdziCh pisze:

Co to za firma nie przypadkiem indeks internetowy albo podobne gowno ?

Dok砤dnie. Pakowanie w to pieni阣zy = wywalania ich w b硂to dla wi阫szo禼i bran.

Spro

Data: 2011-02-16 19:31:33
Autor: wScieklY ZdziCh
W dniu 2011-02-16 18:44, sprocket pisze:
[...]

Ja pierdole przeciez ten przekret jest starszy od internetu, jeszcze ktos sie na do daje nabrac ?

Data: 2011-02-16 19:33:15
Autor: wScieklY ZdziCh
W dniu 2011-02-16 19:31, wScieklY ZdziCh pisze:
[...]

Tu masz link http://stopecg.org/.

To jest ta sama firma tylko zmienili nazwe i przynety.

Data: 2011-02-16 22:39:58
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 19:33, wScieklY ZdziCh pisze:
[...]

Firma z pewno禼i inna, cho wida pewne podobie駍two w dzia砤niu. Tworz rejestr firm i pobieraj za to pieni眃ze. Dzia砤j w PL, GB i Turcji, tak przynajmniej wynika z informacji zamieszczonej na ich stronach.

Analizuj眂 sw骿 przypadek trudno mi jednak jednoznacznie stwierdzi czy m骿 problem spowodowany jest nieetycznym sposobem prowadzenia interesu przez t firm czy te przez przyci秐i阾ego do muru pracownika, kt髍y ma硑m oszustwem chcia wyrobi narzucon norm.

Troch podejrzany jest totalny brak jakiejkolwiek informacji kontaktowej, nawet w stopce maila jest jedynie nazwa domenowa. W razie problem體, ma si do dyspozycji jedynie IP i dane z WHOIS domeny. Po tych danych mo縩a si zorientowa, 縠 to poboczna dzia砤lno舵 niewielkiej polskiej firemki, kt髍a normalnie dzia砤 w zupe硁ie innym segmencie rynku.

Spro

Data: 2011-02-17 08:29:05
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-02-16 22:39, sprocket pisze:
[...]

Musisz filtrowa wszystkie super oferty. Do mnie do firmy dzwoni z r罂nych katalog體 2-3 razy w tygodniu. Do tego te ca砤 masa firm windykacyjnych, sprzedawc體 wina i po禼ieli, poduszek, kocy i innego badziewia. M體isz do widzenia. A jak nie dzia砤 to kup telefon z caller ID i opcj automatycznego spuszczania na drzewo.

Data: 2011-02-17 10:08:15
Autor: wScieklY ZdziCh
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci
Chlopie zacznij myslec to jest ta sama firma oni dzialaja od lat pod wieloma nazwami w roznych panstawach ale stoja za tym ci sami ludzie i ten sam schemat postepowania z Jeleniami.

Data: 2011-02-17 09:42:18
Autor: Kondi
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci

U縴tkownik "sprocket" <sprocket@vp.pl> napisa w wiadomo禼i news:ijgr03$lp5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czyli zakladaj眂 縠 nie odpowiadali禼ie na maila ani nic nie potwierdzali禼ie umowa zawarta przez telefon - w sumie chyba faktycznie naiwniak體 szukaj i je秎i kto si nie przestraszy to zmykaj z podkulonym ogonem.

K.

Data: 2011-02-18 01:49:04
Autor: Gotfryd Smolik news
wymuszanie nienale??nych p??atno??ci
On Wed, 16 Feb 2011, sprocket wrote:

Co ciekawe:
[...]
2. firma X domaga si zap砤cenia faktury, kt髍ej NIE DOSTARCZY w 縜den spos骲: ani mailem, ani listem, nie ma jej te w panelu usera.

  Co ciekawe, "organa" nie widz potrzeby zajmowania si takim 砤maniem prawa.
  A IMVHO to jest w砤秐ie jedno z zada pa駍twa - bo nakaz jawno禼i DG
ma sw骿 CEL.

pzdr, Gofryd

wymuszanie nienale??nych p??atno??ci