wymuszanie nienale??nych p??atno??ci

Data: 2011-02-16 15:09:27
Autor: Liwiusz
wymuszanie nienale??nych p??atno??ci
W dniu 2011-02-16 14:51, sprocket pisze:

Pytanie jest takie: czego firma Y może się spodziewać od strony prawnej
od firmy X i jak z tym walczyć ? Z punktu widzenia firmy Y sprawa
wygląda to jak typowe wymuszenie płatności za usługę, której wcale nie
chcemy.

W razie sporu sądowego, na powodzie będzie ciążył obowiązek wykazania, że firma zawarła umowę, w wyniku której zobowiązała się coś zapłacić.

--
Liwiusz

Data: 2011-02-16 15:13:25
Autor: Kondi

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ijglqs$hf9$1news.onet.pl...
[...]

I właśnie tutaj zapytałbym o formę w jakiej ta umowa (bez czytania jej warunków) została zawarta - bo domniemuję że tak.

K.

Data: 2011-02-16 15:52:32
Autor: leon
Dnia 16-02-2011 o 15:13:25 Kondi <kon1@poczta.onet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w  wiadomo¶ci news:ijglqs$hf9$1news.onet.pl...
W dniu 2011-02-16 14:51, sprocket pisze:

Pytanie jest takie: czego firma Y może się spodziewać od strony prawnej
od firmy X i jak z tym walczyć ? Z punktu widzenia firmy Y sprawa
wygl±da to jak typowe wymuszenie płatno¶ci za usługę, której wcale nie
chcemy.

W razie sporu s±dowego, na powodzie będzie ci±żył obowi±zek wykazania,  że firma zawarła umowę, w wyniku której zobowi±zała się co¶ zapłacić.

I wła¶nie tutaj zapytałbym o formę w jakiej ta umowa (bez czytania jej  warunków) została zawarta - bo domniemuję że tak.

Można umowę zawrzeć poprzez telefon. Jednak faktura powinna stanowić  uzupełnienie.
Aby udoiwodnić, że taka umowa została zawarta musz± w s±dzie przedstawić  nagranie.
Jeżeli jest jak w powyższym po¶cie iż nie udostępniaj± zadnytch danych o  sobie to radze zapisac cał± strone w razie ew rozprawy s±dowej.
Brak danych min. KRS oznacza, ze to firma krzak. Typowe wyłudzanie.

leon

Data: 2011-02-16 16:32:11
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 15:52, leon pisze:

Można umowę zawrzeć poprzez telefon. Jednak faktura powinna stanowić
uzupełnienie.
Aby udoiwodnić, że taka umowa została zawarta musz± w s±dzie przedstawić
nagranie.

Nie wiem czy je maj±, nie informowali że rozmowy nagrywaj±. Inna sprawa, że teraz my się zastanawiamy czy nie zacz±ć nagrywać wszystkich rozmów przychodz±cych do nas. Tak na wszelki wypadek. Korzystamy z VoIPa, więc ani nie jest specjalnie trudne, ani też kosztowne.

Jeżeli jest jak w powyższym po¶cie iż nie udostępniaj± zadnytch danych o
sobie to radze zapisac cał± strone w razie ew rozprawy s±dowej.

A to już wcze¶niej zrobili¶my :) Mamy JPGi ich strony, wszystkie podstrony z panelu klienta. Tak na wszelki wypadek. Zrobili¶my to po tym, kiedy zobaczyli¶my kompletny brak jakichkolwiek danych rejestrowych i kontaktowych. No i brak faktury do opłacenia.

Brak danych min. KRS oznacza, ze to firma krzak. Typowe wyłudzanie.

Mam dokładnie takie samo wrażenie.

Sprawa się - mamy nadzieję - wyja¶niła. Napisali¶my mail (adresowy na biuro@, info@, kontakt@, nazwafirmy@ - co ciekawe ŻADNYCH zwrotów typu zły adres nie otrzymali¶my) i dostali¶my przed chwil± odpowiedĽ, że "ok, nie ma sprawy". Mam nadzieję, że to rzeczywi¶cie załatwia sprawę. Z jednej strony trudno mi sobie wyobrazić, aby firma wysłała na nas prawnika czy windykatora nie maj±c ku temu podstaw, z drugiej strony trochę czasu już człowiek żyje na ¶wiecie ...

Spro

Data: 2011-02-17 12:40:59
Autor: Ariusz
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci
[ciach]
trochę czasu już człowiek żyje na ¶wiecie ...

Jakie¶ dobrych kilka lat temu - pewien wła¶ciciel firmy kazał zrobić informator branżowy - co¶ o współpracy polsko-ukraińskiej. W tym informatorze miały pojawić się firmy z Polski zainteresowane współprac±.

Wła¶ciciel wydawnictwa kazał sekretarce spisać firmy mog±ce być zainteresowane ow± współprac± z Ksi±żki Tel i z Panoramy Firm.
Następnie wydał ten informator, a wszystkim, których umie¶cił wysłał informator wraz z faktur± za reklamę.

Aż dziw bierze bo sporo firm po prostu zapłaciło.

Sam kilkakrotnie otrzymałem niezamawiane prenumeraty, z faktur± i pismem, że jak ich nie ode¶lę to muszę zapłacić. Potem przychodziły wezwania do zapłaty aż w końcu dostałe jedno listem poleconym - na to wezwanie odpowiednio odpisałem nic więcej do mnie nie przyszło.

Więc dziwić nie ma się czemu - ot taka ludzka przypadło¶ć: a może by tak kogo¶ naci±gn±ć.

Ariusz

Data: 2011-02-17 11:47:39
Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała
wymuszanie nienale??nych p??atno??ci
Dnia 17.02.2011 Ariusz <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał/a:
Właściciel wydawnictwa kazał sekretarce spisać firmy mogące być zainteresowane ową współpracą z Książki Tel i z Panoramy Firm.
Następnie wydał ten informator, a wszystkim, których umieścił wysłał informator wraz z fakturą za reklamę.
faktura?
I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko
uwierzyc...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

Data: 2011-02-17 13:35:27
Autor: Ariusz
W dniu 2011-02-17 12:47, Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
Dnia 17.02.2011 Ariusz<ariuszn@poczta.onet.pl>  napisaĹ‚/a:
Właściciel wydawnictwa kazał sekretarce spisać firmy mogące być
zainteresowane ową współpracą z Książki Tel i z Panoramy Firm.
Następnie wydał ten informator, a wszystkim, których umieścił wysłał
informator wraz z fakturÄ… za reklamÄ™.
faktura?
I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko
uwierzyc...

Nie znam szczegółów - sprawa dość dawna a zasłyszana od sekretarki, która musiała się tłumaczyć, że pewnie omyłkowo fakturę wystawili. Nie wiem czy robił korekty czy jak.

Ariusz

Data: 2011-02-17 16:33:36
Autor: Massai
Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

> [...]
I nie zbanczyl na vacie/dochodowym od tylu wystawionych faktur?
Musialo by mu ponad 30% zaplacic by wyszedl na zero - a w to az ciezko

Powystawiał pewnie proformy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-02-18 08:36:21
Autor: Andrzej Ława
W dniu 16.02.2011 16:32, sprocket pisze:

[...]

Jak macie VoIP-a pytanie brzmi: dlaczego jeszcze tego nie robicie? ;)

Data: 2011-02-16 16:34:44
Autor: Kondi
wymuszanie nienale?nych p?atno?ci

Użytkownik "leon" <leon@gdziesdaleko.pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.vqz3luo7vha6eukomp-kompkomp.telgam.pl...
Dnia 16-02-2011 o 15:13:25 Kondi <kon1@poczta.onet.pl> napisał(a):

Można umowę zawrzeć poprzez telefon. Jednak faktura powinna stanowić uzupełnienie.

A sk±d odważny wniosek że w tym przypadku został± zawarta przez telefon?
Moima zdaniem została zamówiona mailem - ale że nie jest to do końca jasne dlatego pytam.
Brak umiejętno¶ci otwarcia elektronicznej faktury zał±czonej do maila też jest tutaj raczej bez znaczenia.

K.

Data: 2011-02-16 17:05:49
Autor: sprocket
W dniu 2011-02-16 16:34, Kondi pisze:

[...]

Zaręczam Ci że potrafię otwierać zał±czniki w mailach. O ile takie s± zał±czone :)

Spro

wymuszanie nienale??nych p??atno??ci