wynagrodzenie chorobowe 70%?

Data: 2011-03-03 11:41:07
Autor: Agata Zieba
wynagrodzenie chorobowe 70%?
Witam, mam pytanie odnośnie wynagrodzenia chorobowego. Jestem
pracownikiem przedszkola od 1 września 2010 r.,do 31.08.2011 r. Od 25
stycznia 2011 r. do 15.02.2011 r.przebywałam na oddziale szpitalnym
rehabilitacji dla dorosłych. Po powrocie otrzymałam wypłatę w
wysokości 70% wynagrodzenia. Czy jest to zgodne z przepisami? Nie
byłam wcześniej na zwolnieniu. Księgowa upiera się, że powinno być
70%, natomiast w Kodeksie Pracy wyczytałam, że 80%.  Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Data: 2011-03-03 20:46:08
Autor: Regand
[...]

Ksiegowa sie myli, do 33 dni pobytu w szpitalu placi pracodawca 80%, gdybys lezala dluzej to przejmuje to ZUS i placi 70%.
Jak ksiegowa sie bedzie upierac to sugeruje skorzystac z pomocy PIP.

Data: 2011-03-05 22:05:42
Autor: pawelj
[...]

Dokładnie tak jest jak piszesz, tyle że wiele "księgowych" nie rozróżnia zasiłku chorobowego od wynagrodzenia za czas choroby.
Wynagrodzenie to jest do 33 dni. I to jest płatne zawsze 80%. Chyba że to ciąża to wtedy 100%. No i chyba że zakład ustali, że płaci więcej bo ma do tego prawo.
A po 33 dniu robi się już zasiłek chorobowy i ten byłby płatny 70% za szpital, za normalne chorobowe w domu 80% no chyba że ciąża to wtedy 100% - nawet jakby była ciąża w szpitalu.
No jeszcze znaczenie ma wiek bo chyba po 55 roku życia to po 14 dniach jest już zasiłek.

--
pawełj

wynagrodzenie chorobowe 70%?