wynagrodzenie za czas urlopu

Data: 2009-03-04 12:18:34
Autor: lukebe
wynagrodzenie za czas urlopu
Witam,

mam małą zagwozdkę z zakresu prawa pracy. Na wstępie zaznaczę że występuję z pozycji między młotem a kowadłem (z jednej strony księgowość, która mówi że w ogóle nie ma tematu wynagrodzenia urlopowego, z drugiej producent programu kadrowo-płacowego, który twierdzi że one bredzą (no, może nie dosłownie ;-). a ja biedny informatyk muszę sprawę rozsupłać ;-)

Więc fakty są takie:

- program w przypadku urlopu pracownika dzieli zasadniczą płacę brutto na wynagrodzenie brutto (pomniejszone o absencję wynikająca z urlopu) + wynagrodzenie za czas urlopu
- w księgowości powiedziano mi, że (jako że jesteśmy jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego) urlop nie wpływa na wynagrodzenie i nie może być rozbite na 2 części (mimo, że suma daje wynagrodzenie właściwe co do grosza) - nie bo nie
- nigdzie nie potrafię znaleźć przepisu, który o tym mówi (Ustawa o pracownikach samorządowych i rozporządzenia wykonawcze do niej)

Proszę Was o opinię w powyższej sprawie, wraz z poparciem tez w formie konkretnych art. przepisów.

Pozdrawiam,
lukebe.

Data: 2009-03-04 17:03:55
Autor: Piotr [trzykoty]
wynagrodzenie za czas urlopu
może:
Rozporządzenie ..... w sprawie szczegółowych zasad udzielania urlopu wypoczynkowego, ustalania i wypłacania wynagrodzenia za czas urlopu oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop

Data: 2009-03-05 20:04:45
Autor: pawelj
[...]

Poproś obie strony sporu coby swoją podstawę prawną podały.
Przy czym bardziej bym liczył na to że podstawę będzie znał producent oprogramowania a nie dział księgowy :)
Wynagrodzenie (w sferze budżetowej - nie wiem jak w innej) powinno być podzielone na wynagrodzenie za czas pracy i za czas urlopu.
Więc Twój program zrobił to dobrze.
Niestety wśród urzędników panuje przekonanie, które i na tej grupie się pojawiło - że wynagrodzenie za czas urlopu nie może być inne niż za czas gdyby w tym czasie była świadczona praca.

Sam jestem informatykiem i często występuję w takim sporze o jakim piszesz.
Jedyne wyjście to poprosić o podstawę prawną rozwiązania twórcę programu - jeżeli nie ma lub nie poda to poprosić o możliwość nierozbijania wynagrodzeń w czasie urlopu.

--
PawełJ

wynagrodzenie za czas urlopu