wynajęcie miejsc noclegowych

Data: 2011-05-20 01:06:58
Autor: wojtalla
wynajęcie miejsc noclegowych
Wynajmowałem dla pracowników mojej firmy 10 miejsc noclegowych od 23 marca 2011 umowa była do końca lipca płatności były do 10 każdego miesiąca z czego się wywiązywałem natomiast za m-c maj rachunek otrzymałem 12.05 oddałem do mojej księgowej ,płatność przelewem termin 7 dni
teraz ten facet 17.05 maja wchodzi do pokojów pracowników wieczorem dobrze pocięty i wydziera się na nich że nazapłaciliście to wypird......i rano przed wyjściem zamyka bramę nieumożliwia wyjaz samochodów firmowych ze sprzętem.3 godziny strat firmy
dzwonie na polocje,Policjant mu nakazuje otworzyc bramę (wynajmujący jeszcze bardziej pijany)wypusza nas po 3 godzinach straty firmy spore( remont wiatuktu nad koleją),mynajmujący jak by normalnieje umawiamy sie że mieszkamy do 20 maja proszę o korygującą fakturę oczywiście wystawił wczoraj czyli 18.05.2011 na umówioną kwotę przekazałem mojej księgowej do zapłaty
i teraz dzisiaj po pracy po godz. 17 wynajmujący nie wpuszcza moich pracowników do wynajmujących pomieszczeń twierdząc że jak niema pieniędzy to wpierda...ć. ponownie wezwałem Policję i teraz jest jazda , ubliża mi w obecności policjanta.Policjant mówi że wynajmujący jest na prawie niczego nie może zrobić tylko droga sądowa. więc pojechałem na komisariat i spisałem o tym cały zajściu protokół w celu złożenia pozwu do sądu o zabór mienia firmowego i pracowników  i odszkodowania za straty firmy dwa prywatne samochody jeden firmowy ze sprzętem specjalistycznym
pracuję wdelegacji na Terenie całej Polski nie spotkałem sie z czymś takim
Pytanie moje jest takie co mam robić żeby było zgodnie z prawem i czy dobrze postąpiłem ?

Data: 2011-05-20 01:16:51
Autor: Robert Tomasik
wynajęcie miejsc noclegowych

Skoro umowa była do 10-tego, to czemu w tym terminie nie zapłaciłeś?

Data: 2011-05-20 01:38:32
Autor: wojtalla
wynajęcie miejsc noclegowych
pierwszą f-rę otrzymałem 12 maja

Data: 2011-05-20 01:46:16
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "wojtalla" <wojtalla@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4dd5a9f8$0$2450$65785112news.neostrada.pl...
pierwszą f-rę otrzymałem 12 maja

No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?

Data: 2011-05-20 08:10:59
Autor: Andy Niwiński

"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag news:ir4a4f$6p6$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "wojtalla" <wojtalla@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4dd5a9f8$0$2450$65785112news.neostrada.pl...
pierwszą f-rę otrzymałem 12 maja

No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?
A od kiedy to płaci się tak sobie, na gębę? Widzałeś gdzieś taką księgową?

Data: 2011-05-20 07:57:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-05-20, Andy Niwiński <andyniwinski@interia.pl> wrote:

[...]

pierwszą f-rę otrzymałem 12 maja
No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?
A od kiedy to płaci się tak sobie, na gębę? Widzałeś gdzieś taką księgową?

W sklepie płacisz przed, czy po otrzymaniu faktury? :)
Płaci się nie na gębę, a np. na podstawie umowy.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-05-20 10:43:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 May 2011, Andy Niwiński wrote:

[...]

  Wiesz, hasło "zmień księgową" wcale nie tak rzadko pada na .podatki
  :P

  Już Ci napisali - o tym, za co, komu, kiedy i na jakiej podstawie ma
płacić księgowa decyduje firma. Właściciel lub zarząd, zależnie od
formy prawnej.
  I to nie zmartwieniem wierzyciela jest dochodzenie jaki "regulamin"
ustalił ten właściciel lub zarząd.
  I owszem, prawdą jest, że istotna większość zarządzających stosuje
wymóg, aby z umowach był zapis iż "podstawą zapłaty jest prawidłowa
faktura".
  Ale taki wymóg nie wynika z przepisów - podstawą zapłaty jest
wykonanie świadczenia!

  Ba, w niektórych przypadkach, podstawą zapłaty jest zamiar
skorzystania :O
  Tak jak w tym przypadku właśnie (czynsz przysługuje z góry,
"o ile umowa nie stanowi inaczej"!)

 A co co księgowej - oczywiście, że oczekuje "papierka".
  Ale tym "papierkiem", zakładając że w umowie nic innego nie zapisano,
powinno być wewnętrzne polecenie zapłaty podpisane przez właściciela
lub członka zarządu w stylu "tu jest ksero umowy, proszę wpłacić
zgodnie z umową".
  Wszystko.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 10:39:10
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-05-20 01:46, Robert Tomasik pisze:
No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?

A zapłać sobie posiadając firmę na pełnej księgowości bez faktury.

Data: 2011-05-20 10:44:37
Autor: spp
W dniu 2011-05-20 10:39, PesTYcyD pisze:

No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?

A zapłać sobie posiadając firmę na pełnej księgowości bez faktury.

Bardzo często to robię.
Zwłaszcza telekomom. :)

--
spp

Data: 2011-05-20 13:56:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 May 2011, PesTYcyD wrote:

W dniu 2011-05-20 01:46, Robert Tomasik pisze:
No to co? Ale wiadomo było, ile masz zapłacić?

A zapłać sobie posiadając firmę na pełnej księgowości bez faktury.

  A co za problem?

  Jest cały stos różnych rodzajów dokumentów, wystarczających
do "legalnej" wypłaty.
  Poczynając od not, takich bankowych na przykład albo odsetkowych,
poprzez specyfikacje zakupu/specyfikacje sprzedaży powszechnie
zwane "fakturami pro forma" (to przecież NIE JEST faktura, tylko
obietnica "jak zapłacicie xxx zł to sprzedamy wam to i tamto")
poprzez mnóstwo dowodów wewnętrznych, choćby w postaci druków
delegacyjnych rzeczonych pracowników.

  I to zmartwieniem zawierającego umowę w imieniu firmy jest
spowodowanie, aby księgowy dostał *jakiś* stosowny "papierek".

  W tym konkretnym przypadku, o ile wewnętrzne regulacje
firmy nie stanowią inaczej, nie widzę powodu aby roli "proformy"
nie mogła spełniać kopia umowy z adnotacją członka zarządu
lub właściciela że "płacić zgodnie z postanowieniami".
  To czy księgowość powinna uzupełnić potem fakt dokonania
płatności jakimś dokumentem jest poza tematem dyskusji,
tak dla jasności :|
  To, że brak faktury będzie PÓŹNIEJ stanowił przeszkodę
w zaliczeniu wydatku do KOSZTÓW podatkowych (i odliczenia
VAT) również jest poza konkursem, podobnie jak to, że
IMO nabywca ma prawo domagać się odszkodowania z tytułu
"spóźnienia" w prawie do odliczeń podatkowych z powodu
braku faktury mimo obowiazku zapłaty (w postaci odsetek).
  Ale ta sprawa zdaje się nie wchodzi w rachubę (faktura
pojawiła się w okresie rozliczeniowym).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 08:18:57
Autor: Andrzej Ława
W dniu 20.05.2011 01:06, wojtalla pisze:

[...]

Pytania trzy:

1. Chyba "uniemożliwia", hmm?
2. Czy ty piszesz będąc w stanie upojenia alkoholowego, czy tylko jesteś
totalną fleją? To co piszesz to bełkot!
3. Ekipa nie miała szlifierki kątowej?

Data: 2011-05-20 10:36:52
Autor: Gotfryd Smolik news
wynajęcie miejsc noclegowych
On Fri, 20 May 2011, wojtalla wrote:

Wynajmowałem

  Acha. Czynsz, tytuł Tytuł XVII Kodeksu Cywilnego, od art.659,
kiedy ostatnio zaglądałeś? ;)

dla pracowników mojej firmy 10 miejsc noclegowych od 23 marca
2011 umowa była do końca lipca płatności były do 10 każdego miesiąca z czego
się wywiązywałem natomiast za m-c maj rachunek otrzymałem 12.05

  A co było podstawą domagania się płatności wg umowy?
  Wynegocjowałeś "zgodnie z prawidłowo wystawioną fakturą" czy nie?

oddałem do
mojej księgowej ,płatność przelewem termin 7 dni

  Czy w umowie było "płatność 7 dni od otrzymania f-ry", czy na fakturze
sam tak napisał (i podpisał do tego)?
  Bo jak na fakturze napisał, to oczywiście wersja iż "tak ustalono"
przechodzi :)

  Takie pytanie pomocnicze: wiesz, że jeśli umowa nie stanowi inaczej,
to opłatę o charakterze czynszowym opłaca się *z góry*?
  Bo coś (czytając Twój post) nie bardzo mi się wydaje (że wiesz).

[...]

  Prawdę mówiąc, to mam wątpliwości czy:
- policjant obejrzał f-rę lub umowę bądź wziął jakieś wasze oświadczenie
  że "nie ma podstaw" i na tej podstawie uznał że ma miejsce przywłaszczenie
- zarówno Ty sam jak i policjant znacie art.670 Kodeksu Cywilnego.

  Sądząc z Twojego opisu, wynajmujący - jeśli chciał wam dopiec "bo tak",
to popełnił błąd, jeśli na f-rze umieścił zapis o "7 dniowym terminie".

  Ponadto prawdopodobnie przesadził z kwotą zastawionych rzeczy
(znaczy: przypuszczam że). No i ew. do sporu są "zwyczaje" wg 56 KC.

  Niemniej, Ty nadal sobie nie uświadamiasz, że *on miał takie prawo*.

(wynajmujący jeszcze bardziej pijany)

  No i to wskazuje, że działał niezgodnie z intencją ;)

i teraz dzisiaj po pracy po godz. 17 wynajmujący nie wpuszcza moich
pracowników do wynajmujących pomieszczeń twierdząc że jak niema pieniędzy to
wpierda...ć. ponownie wezwałem Policję i teraz jest jazda

  Nie mam pojęcie co wy tam naprawdę macie w "papierach" (umowie).
  Ale niewykluczone, ze podżegasz policję do bezprawnych działań :P

obecności policjanta.Policjant mówi że wynajmujący jest na prawie niczego
nie może zrobić tylko droga sądowa.

  O, to policjant skorzystał z pomocy ichniego prawnika?
  Szacun.

  I, niestety dla Ciebie, a raczej Twojego przekonania, nie licząc
zastrzeżeń wyżej (że prawdopodobnie "zajął" sprzęt znacznie przekraczający
wartość roszczeń, a do tego prawa nie ma - o ile *część* tego sprzętu
by wystarczyła), to właśnie tak jest.

więc pojechałem na komisariat i spisałem
o tym cały zajściu protokół w celu złożenia pozwu do sądu o zabór mienia
firmowego i pracowników

  No, z mieniem pracowników jest problem, bo w KC jest "na rzeczach
ruchomych najemcy", nie podejmuję się oceny czy można do nich zaliczyć:
- rzeczy które pracownicy wnieśli w wyniku umowy z pracodawcą (w końcu
  pracownik może w umowie mieć, że korzysta np. ze swoich narzędzi)
- rzeczy które pracownicy wnieśli bo tak jest "w zwyczaju" (chodzi
  o ich ubrania)
- rzeczy które pracownicy wnieśli "bo tak" (np. któryś wziął ze
  sobą własny odtwarzacz, zupełnie bez związaku z pracą)

  Ale:

i odszkodowania za straty firmy dwa prywatne
samochody jeden firmowy ze sprzętem specjalistycznym

  IMO, szanse są jedynie wtedy, jeśli można wykazać że "zaaresztowana"
wartość jest *mocno* zawyżona (a wygląda że tak) i wystarczyłoby jakby
zatrzymał inny sprzęt.
  Z drugiej strony, jak gość będzie się bronił że "jakby pozwolił
zabrać część to wynieśli i zabraliby wszystko", to tej linii też nie
można nic zarzucić, bo sam pewnie zgodzisz się że to prawda.
  Jest tak?

pracuję wdelegacji na Terenie całej Polski nie spotkałem sie z czymś takim
Pytanie moje jest takie co mam robić żeby było zgodnie z prawem i czy dobrze
postąpiłem ?

  Źle postąpiłeś w swoim poście.
  Nie napisałeś co jest w umowie!
  Skąd *MY* mamy to wiedzieć??