wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie

Data: 2009-09-03 12:03:20
Autor: topi
wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie
Dzien dobry,

Pomijam na wstepie fakt, ze podpisalem dosc niekorzystna dla mnie umowe najmu pewnego lokalu. Dodatkowo wlasciciel zaczyna "utrudniac mi zycie", ja zapewne w jego mniemaniu utrudniam mu. Tak czy siak pewnie otrzymam 3 miesieczne wypowiedzenie.

Jak takie wypowiedzenie z jego strony powinno wygladac?

Ma to byc wydrukowany dokument w dwoch kopiach, maja byc jakies podpisy, moj i jego? W umowie jest napisane, ze musi byc zachowana forma pisemn.
Moge takiego wypowiedzenia niezaakcpetowac czy tez moge powiedziec, ze prosze o dostarczenie poczta etc?
Chcialbym aby okres wypowiedzenia ciut sie wydluzyl, tak aby moc najmowac lokal do sylwestra.

Kolejna sprawa to wypowiedzenie przez wynajmujacego w trybie natychmiastowym ze wskazaniem terminu przez wynajmujacego. Jest jakis minimalny czas okreslony ustawowo? Czy jak wynajmujacy mi powie, ze jutro mam "zawinac manatki" to tak musi byc? Ja np. mam wyposazenie calego lokalu i w dzien nie zorganizuje transportu.

Pozdrawiam,
Oskar

Data: 2009-09-03 04:49:49
Autor: przypadek
On 3 Wrz, 12:03, "topi" <t...@gmail.pl> wrote:
[...]

art 77 par 2
Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za
zgodą
obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie
powinno
być stwierdzone pismem.

Ma to byc wydrukowany dokument w dwoch kopiach, maja byc jakies podpisy, moj
i jego?

On się powinien zatroszczyć o to, żeby mieć dowód na piśmie

W umowie jest napisane, ze musi byc zachowana forma pisemn.
Moge takiego wypowiedzenia niezaakcpetowac czy tez moge powiedziec, ze
prosze o dostarczenie poczta etc?

Nie bardzo. Może cię co najwyżej "nie być w domu" ale jeśli cię
dopadnie choćby na mieście i będzie mial świadków że próbował ci
wręczyć, to po tobie.

Chcialbym aby okres wypowiedzenia ciut sie wydluzyl, tak aby moc najmowac
lokal do sylwestra.

Każdy by chciał.

Kolejna sprawa to wypowiedzenie przez wynajmujacego w trybie natychmiastowym
ze wskazaniem terminu przez wynajmujacego. Jest jakis minimalny czas
okreslony ustawowo?

Art. 688.
Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz jest
płatny miesięcznie,
najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec
miesiąca
kalendarzowego.

Z czego by wynikało, że już teraz masz pewny najem do 2 stycznia (ze
względu na to, że masz obowiazek zwrocic lokal po zakonczeniu okresu
najmu, a to wypada na 1. stycznia, a KC mówi:)

Art. 115.
Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
ustawowo
za wolny od pracy, termin upływa dnia następnego.

 Czy jak wynajmujacy mi powie, ze jutro mam "zawinac
manatki" to tak musi byc? Ja np. mam wyposazenie calego lokalu i w dzien nie
zorganizuje transportu.

Nie może (chyba że łamiesz umowę w jakiś sposób, przeczytaj sobie KC
"najem lokalu").

Data: 2009-09-03 14:21:45
Autor: topi

.
[...]

Ok. Czy moge np. odstapic od wypowiedzenia? Pytam tak hipotetycnznie, powiedzmy napisze w tym wypowiedzenie jakies "dziwne rzeczy", a ja powiem, ze chcilbym to skonsultowac z radca prawnym? Nie chodzi juz o przedluzneie tego wypowiedzenia tylko o sam fakt sprawdzenia co tam jest zawarte - ale podejrzewam, ze raczej nic nie bedzie takiego.

Ma to byc wydrukowany dokument w dwoch kopiach, maja byc jakies podpisy, moj
i jego?
On się powinien zatroszczyć o to, żeby mieć dowód na piśmie
Ok, zobaczymy :)

[...]

Ok, rozumiem.

Chcialbym aby okres wypowiedzenia ciut sie wydluzyl, tak aby moc najmowac
lokal do sylwestra.
Każdy by chciał.
:)

[...]

W umowie jest napisane:
"PKT. 1 Umowa zostala zawarta na czas nieokreslony."
"PKT. 2 Umowa najmu moze byc rozwiazana przez kazda ze stron w formie pisemnej z trzymiesiecznym terminem wypowiedzenia"

Czyli jak przypadnie wypowiedzenie, np. na 10 wrzesnia, to czy wypowiedzenie jest do 10 grudnia czy do konca grudnia? Bo tego nie rozumiem.

[...]

Nie lamie, przynajmniej tak mi sie zdaje :)

Ogolnie dziekuje za pomoc :)

Jesze jedna sprawa - teraz place "de reki". Czy moge "przymusic" aby najemca podal mi konto bankowe na ktore mam wplacac pieniadze? Teraz wolalbym taka forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.

Data: 2009-09-03 05:47:09
Autor: przypadek
On 3 Wrz, 14:21, "topi" <t...@gmail.pl> wrote:

[...]

Piszesz "kwituję odbiór + podpis i data" i jeśli będa dziwne rzeczy to
i tak będzie nieważne. Ty tylko pokwitowałeś odbiór. Wypowiedzenie to
czynność prawna jednostronna.

> [...]

Czyli jak przypadnie wypowiedzenie, np. na 10 wrzesnia, to czy wypowiedzenie
jest do 10 grudnia czy do konca grudnia? Bo tego nie rozumiem.

Według doktryny art. 688 jest bezwzględnie obowiazujacy, niezaleznie
od tego co masz w umowie, wiec musi byc "na koniec miesiaca".

Jesze jedna sprawa - teraz place "de reki". Czy moge "przymusic" aby najemca
podal mi konto bankowe na ktore mam wplacac pieniadze? Teraz wolalbym taka
forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.

Nie mozesz. Rozumiem ze pokwitowania bierzesz?

Data: 2009-09-03 14:58:38
Autor: topi
[...]

Aha. OK. Podejrzewam, ze dzisiaj bedzie sie dzialo ;]

> [...]

Według doktryny art. 688 jest bezwzględnie obowiazujacy, niezaleznie
od tego co masz w umowie, wiec musi byc "na koniec miesiaca".

Aha. OK. Czyli koniec miesiaca...

[...]

Jest faktura.

Raz jeszcze dziekuje za pomoc...

Data: 2009-09-03 13:11:03
Autor: GK
topi <topi@gmail.pl> napisał(a):

>Nie mozesz. Rozumiem ze pokwitowania bierzesz?

Jest faktura.

Ale faktura to dowód sprzedaży, a nie zapłaty. Masz na każdej adnotację "zapłacono gotówką" z choćby parafką kontrahenta?

GK

Data: 2009-09-04 07:49:08
Autor: topi
> [...]

Ale faktura to dowód sprzedaży, a nie zapłaty. Masz na każdej adnotację
"zapłacono gotówką" z choćby parafką kontrahenta?

Tak, jest. Zwlaszcza, ze wszyst kontrolowal ksiegowy, ktory nigdy sie do tych faktur nie przyczepil.
No ale jakby nie bylo to co - chyba wlasciciel (wynajmujacy mi lokal) musial sie "spowiadac" przed urzedami, placic podatki od wynajmu etc.

Data: 2009-09-03 15:05:32
Autor: topi

Użytkownik "topi" <topi@gmail.pl> napisał w wiadomości news:h7of4s$6d7$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]

forme platnosci, a w umowie nie ma o tym wzmianki.

Nie mozesz. Rozumiem ze pokwitowania bierzesz?

-- -- -- -- -- -- -- -

A jak sie jeszcze ma wypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym bo tego nie ogarnelem?

Data: 2009-09-03 13:13:57
Autor: GK
topi <topi@gmail.pl> napisał(a):
A jak sie jeszcze ma wypowiedzenie umowy w trybie natychmiastowym bo tego nie ogarnelem?

1. Tnij cytaty!
2. O co Ci chodzi, o przyczyny uzasadniające wypowiedzenie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia? GK

Data: 2009-09-04 07:46:24
Autor: topi
wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie

2. O co Ci chodzi, o przyczyny uzasadniające wypowiedzenie umowy bez
zachowania okresu wypowiedzenia?

GK

Chodzi mi o wypowiedzenie z terminem natychmiastowym. Tak mi grozono ale jest to tylko w momencie nie zaplacenia faktury za miesiac - tak stanowi umowa. Ale jezeli nie otrzymam faktury do zaplaty to co? Np. platnosc do 10 i do 10 nie dostane faktury i jej nie zaplace to 11 moge dostac juz wypowiedzenie z terminem natychmiastowym? Czy jak nie dostane faktury to i tak musze isc i wplacic na konto albo dostarczyc samemu pieniadze?

Data: 2009-09-04 16:22:36
Autor: mvoicem
topi wrote:

[...]

To zależy co mówi na ten temat umowa. Jeżeli na przykład nic nie mówi - to tak, masz obowiązek mu zapłacić niezależnie od faktury, a on ma obowiązek ci wystawić fakturę. Ale są to 2 niezależne obowiązki, więc brak faktury nie uprawnia do niezapłacenia (i brak zapłaty nie uprawnia do niewystawienia faktury). p. m.

wynajem lokalu uzytkowego - wypowiedzenie