wynajem mieszkania jednoosobowej firmie

Data: 2011-10-08 03:04:46
Autor: qazqaz
wynajem mieszkania jednoosobowej firmie
witam,
jako osoba prywatna wynajalem mieszkanie czlowiekowi, ktory teraz mi
nie placi. Sprawa o tyle wydaje sie latwiejsza, ze podpisalem umowe
nie tyle z nim a z jego jednoosobowa dzialalnoscia, wiec odpada cala
potega ochrony najemcow przez panstwo polskie.

Czlowiek nie odbiera telefonu. Czy wypowiedzenie przekazane przez
sasiada lub smsem takze jest poprawne?

Co jesli nie podpisze protokolu odbioru mieszkania, czy moge sam
spisac liczniki czy trzeba swiadkow brac?

Jesli nie zaplaci to pozostaje mi jak rozumiem wezwanie do zaplaty a
pozniej sad. Ale to przyszlosc. Na ten moment chcialbym wiedziec, czy
moge wejsc do lokalu pod jego nieobecnosc (skoro on wynajmuje to jako
firma), co moge zrobic jesli nie zechce wyjsc? Poprosze o kilka porad
na najblizszych kilka dni.

Dziekuje
qazqaz

Data: 2011-10-08 10:12:31
Autor: to
wynajem mieszkania jednoosobowej firmie
begin qazqaz
[...]

Ale DG to przecież on, nie ma to żadnej oddzielnej osobowości prawnej.

Data: 2011-10-08 03:19:04
Autor: qazqaz
wynajem mieszkania jednoosobowej firmie
begin qazqaz

--

czyli z mojego punktu widzenia nie ma to zadnego znaczenia?

qazqaz

Data: 2011-10-08 13:33:45
Autor: mvoicem
(08.10.2011 12:19), qazqaz wrote:
[...]

Ma. Jeżeli w umowie jest o tym że mieszkanie jest wynajęte na cele prowadzenia działalności gospodarczej, to istotnie - nie jest on tam lokatorem.

Ale jeżeli jest o tym że mieszkalne - to jest.

Jeżeli nie ma o tym nic mowy ... to nie wiem :), trzebaby spojrzeć na kontekst.

p. m.

Data: 2011-10-08 04:53:12
Autor: qazqaz
wynajem mieszkania jednoosobowej firmie

Ma. Je eli w umowie jest o tym e mieszkanie jest wynaj te na cele
prowadzenia dzia alno ci gospodarczej, to istotnie - nie jest on tam
lokatorem.

Ale je eli jest o tym e mieszkalne - to jest.

Je eli nie ma o tym nic mowy ... to nie wiem :), trzebaby spojrze na
kontekst.

no fakt. przyjrzalem sie umowie i jest zapis o celu mieszkalnym. czyli
d**a blada.

mam zapis za to o mozliwym wypowiedzeniu ze skutkiem natychmiastowym
gdy sie spoznia z platnoscia. rozumiem ze to niezgodne z ustawa tak?

qazqaz

Data: 2011-10-08 11:09:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-08, qazqaz <zlotawy@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

A jaki jest cel wynajmu?

[...]

Nie możesz.

Poprosze o kilka porad na najblizszych kilka dni.

IMHO w terminie "dni" to nic nie załatwisz. Poprawnie powinieneś postąpić zgodnie z art. 687 kc.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-08 04:33:09
Autor: qazqaz
On 2011-10-08, qazqaz <zlot...@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]
> nie tyle z nim a z jego jednoosobowa dzialalnoscia, wiec odpada cala
> potega ochrony najemcow przez panstwo polskie.

no w umowie tego nie okreslono. moze sobie prowadzic tam dzialalnosc,
choc nie wiem czy zmienil adres dzialalnosci gospodarczej. byc moze
tylko mieszka.

tzn. ze mam czekac 3 miesiace nieplacenia i dopiero moge wypowiedziec
umowe? a jesli w umowie mam krotszy czas zapisany?

qazqaz

Data: 2011-10-08 12:12:18
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-08, qazqaz <zlotawy@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Tzn. jak masz zapisane w umowie? Moim zdaniem w przypadku wypowiedzenia
w trybie natychmiastowym musisz postępować wg reguł z kc. A jeśli wynajmujesz na cele mieszkalne, to jeszcze poszukałbym w ustawie
o ochronie praw lokatorów, czy nie ma większych obostrzeń.

W niektórych przypadkach ważne jest też na jaki okres została
umowa zawarta (czas określony, nieokreślony).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-10-08 05:19:08
Autor: qazqaz
On 2011-10-08, qazqaz <zlot...@gmail.com> wrote:

[...]

> [...]

> umowe? a jesli w umowie mam krotszy czas zapisany?

Tzn. jak masz zapisane w umowie? Moim zdaniem w przypadku wypowiedzenia
w trybie natychmiastowym musisz post powa wg regu z kc. A je li
wynajmujesz na cele mieszkalne, to jeszcze poszuka bym w ustawie
o ochronie praw lokator w, czy nie ma wi kszych obostrze .

W niekt rych przypadkach wa ne jest te na jaki okres zosta a
umowa zawarta (czas okre lony, nieokre lony).

umowa jest na cele mieszkalne, na czas nieograniczony. czlowiek nie
odbiera telefonu. pewnie nie otworzy mi drzwi. i co mam robic?

qazqaz

Data: 2011-10-08 13:31:30
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-10-08, qazqaz <zlotawy@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Skonsultować się z prawnikiem i ustalić ścieżkę postępowania.
Jeśli Twój lokator nadal nie będzie płacić, pewnie czeka Cię ścieżka
sądowa, ale generalnie wyrzucić go z mieskzania sam - nie możesz.
Wyrok eksmisyjny + komornik to IMHO jedyna Twoja szansa.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

wynajem mieszkania jednoosobowej firmie