wynajem mieszkania w myśl nowych przepisów

Data: 2011-03-08 14:23:54
Autor: Marek Dyjor
wynajem mieszkania w myśl nowych przepisów
szerszen wrote:
witam

mam pytanie, z tego co wiem, w myśl od niedawna obowiązujących
przepisów, mających chronić prawa właściciela, właściciel od
wynajmujących może zażądać oświadczenia poświadczonego notarialnie, o
tym, że w razie czego mają się gdzie wyprowadzić i że właściciel tego
drugiego mieszkania się na to zgadza
jeśli coś pokręciłem to proszę o poprawienie

no i teraz mam pytania

czy to oświadczenie się jakoś fachowo nazywa, ktoś ma, lub gdzieś w
sieci jest dostępny jego wzór?

kolejne pytanie, to czy już były jakieś sprawy o eksmisje z tym
oświadczeniem w roli głównej?

o ile mnie pamięć nie myli to chyba nie wszyscy zaznajomieni z tematem
wierzyli w prawną moc takiego oświadczenia, które miało skrócić do
minimum kłopoty właściciela z nieuczciwym wynajmującym

pytam bo chcę wynająć mieszkanie i nie wiem czy jest o co kopie
kruszyć czy nie, umowa oczywiście będzie podpisana i podatek
odprowadzany, bo wiem że to są rygory, które należy spełnić, aby
zminimalizować ewentualne straty

zażądać kaucji w kwocie 50% wartości lokalu  ;-)

Data: 2011-03-08 14:56:30
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-08, Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Art. 6. ust. 1. ustawy o ochronie praw lokatorów raczej Ci na to nie pozwoli. Maks. dwunastokrotność miesięcznego czynszu.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

wynajem mieszkania w myśl nowych przepisów