wypadajce zapony

Data: 2011-11-30 16:26:15
Autor: to
wypadajce zapony
begin identifikator: 20110701
wymieniłem świece, wymieniłem przewody, jakiś czas było dobrze, ale dziś
znów miałem na wolnych obrotach wypadające zapłony... czego można się
jeszcze uczepić? jak się nagrzał to już pracował równo...

Skoro było dobrze po wymianie, to pewnie świece lub przewody są kiepskie i znowu padły (stawiam bardziej na przewody). Ew. może cewka już nie daje rady.

Data: 2011-11-30 19:35:14
Autor: Sylwester Łazar
wypadające zapłony
> [...]

i znowu padły (stawiam bardziej na przewody). Ew. może cewka już nie daje
Zanim się dowiesz jaki wóz?
Przestańcie wymieniać po 2 razy, to co sie wydaje, tylko znaleźć
uszkodzenie.
Zaraz ktoś doradzi zmianę oleju na Motul.
Czujnik położenia wału korbowego, brak styku na czujniku temperatury
głowicy, powietrza, położenia przepustnicy, przepływu powietrza,
czujnik podciśnienia, ciśnienia sprężania, jeśli turbo, sonda lambda
poluzowana, okopcona, nieszczelny kolektor dolotowy,
klapa nawiewu zimnego powietrza przed filtrem, spadła wydajność pompy paliwa
itp. itd.
Na początek podłącz się oscyloskopem do przewodu nawiniętego na przewód
niskonapięciowy cewki zapłonowej,
a na drugim kanale zobacz sygnał z położenia wału korbowego.
Potem do cewki wtryskiwacza na 3 kanale, lub znów czujnik położenia wału
korbowego razem z sygnałem do wtryskiwacza, jeśli oscyloskop jest tylko 2
kanałowy.
Jak to zrobisz - będziesz wiedział już przynajmniej, czy wszystkie czujniki
są w porządku.
Zgaduj zgadula to nie jest metoda.
Trzeba po prostu samochód przebadać.

Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
i projektowania PCB

Data: 2011-11-30 18:27:55
Autor: to
wypadajce zapony
begin Sylwester Łazar
[...]

Super, ale przecież napisał, że jak zmienił kable i świece to problem ustąpił, a po jakimś czasie znów powrócił. No chyba, że nie wie co pisze.

wypadajce zapony