wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?

Data: 2018-09-30 21:24:56
Autor: ToMasz
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Witam
jak przeczytałem na TVN, 3 luksusuowe auta z polski "woziły" się po słowacji, pierwszemu sie udało, drugiemu i trzeciemu - nie. mam pytanie. jakie są przepisy na słowacji lub/i jak się dowiedzieć jaki będzie wyrok. Bo o tym już nie napisza na tvnie.

https://www.tvn24.pl/slowacja-wypadek-luksusowych-samochodow-z-polski-1-osoba-nie-zyje,872410,s.html

No i w świetle takich nagrań, gdyby nie doszło do wypadku - zgłaszać wyprzedzanie na ciągłej, na zakręcie, z dużą prędkością? Ja nagrywam, ale nie donoszę. ale zastanawiam się.... Bo jakbyśmy wszyscy zgłaszali, to może by tacy kierowcy "dociągnęli" punktami karnymi do zabrania prawa jazdy i człowiek by nie zginął?
ToMasz

Data: 2018-09-30 21:59:43
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 30 Sep 2018 21:24:56 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Przepisy zapewne takie jak u nas (i pozostałych sygnatariuszy Konwecji
Wiedeńskiej) - różnią się najwyżej szczegółami.
Na pewno ciągłej linii przekraczać nie wolno - tu właśnie wychodzi różnica
w szczegółach, bo u nas byłaby to linia podwójna

I sprawcą tego wypadku jest kierowca Porsche, który najpierw uderzył w
Ferrari, potem czołowo w Skodę.
Kierowca Ferrari by się z tego wybronił i ze Skodą by się pomieścili - jemu
grozi odpowiedzialność za niebezpieczne i niedozwolone wyprzedzanie.

[...]

Jeśli chodzi o zgłoszenia video, to raczej minimalne szanse że ktokolwiek
dostanie punkty.
Na 99% posiadacz pojazdu nie ujawni kierującego i dostanie tylko grzywnę za
niewskazanie komu powierzył pojazd.

Data: 2018-09-30 22:50:10
Autor: przemek.jedrzejczak
[...]

panstwo istnieje teoretycznie :-) w Niemczech mozesz raz no gora dwa razy "zapomniec" a potem dostajesz prikaz prowadzenia pamietnika ktory pomaga Twojej slabej pamieci :-) pechowcy dostaja po pierwszej wpadce

Das Oberverwaltungsgericht Münster hat vor vielen Jahren ein Urteil gefällt, das besagte, dass die Anordnung einer Fahrtenbuchauflage erst dann erfolgen sollte, wenn der begangene Verkehrsverstoß mindestens drei Punkte in Flensburg nach sich zieht. Im Jahr 2005 revidierte das Gericht seine Meinung und senkte die Grenze bereits auf einen Punkt.

Nach der Punktereform sind sich Experten und Verkehrsanwälte nicht einig, ob die 1-Punkt-Grenze eins zu eins umgerechnet werden sollte. Die Bußgeldbehörden verordnen das Führen eines Fahrtenbuches bereits schon bei Delikten, die nicht einen Punkt in Flensburg nach sich ziehen.

https://www.bussgeldkatalog.org/fahrtenbuch/?utm_source=google&utm_medium=cpc_search&utm_term=&utm_content=a-51341528102&utm_campaign=c-453234788&gclid=Cj0KCQjw6MHdBRCtARIsAEigMxE38feekbS1f0W2eV6CJZEdVwJy4YGDQvFt4HzxIR6dQTuvIWPY6KkaAvGbEALw_wcB

*BTW
odnosze wrazenie ze w Polsce prawo stanowione jest przez ograniczonych umyslowo, ja naprawde rozumiem ze trudno jest wymyslic cos od nowa ale zeby skopiowac istniejace rozwiazania to naprawde nie trzeba byc geniuszem

Data: 2018-10-01 08:22:15
Autor: Marcin N
W dniu 2018-09-30 o 21:24, ToMasz pisze:
[...]

Kurczę. Dwutonowy pancerny SUV z ogromnym silnikiem - aż prosi się o poczucie bezkarności. No i mamy tego efekt: winny żyje, niewinny w ZWYCZAJNYM samochodzie - nie.

Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK, ale silnik o max mocy np. 120 KM.

--
MN

Data: 2018-10-01 08:59:59
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Marcin N marcin5.usun.wykasuj@onet.pl ...

Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK, ale silnik o max mocy np. 120 KM.

:)
widze ze nie tylko mi zaczyna przeszkadzac hipokryzja pseudo-ekologów...

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2018-10-01 13:27:51
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
01 Oct 2018 08:59:59 GMT, Budzik
:)
widze ze nie tylko mi zaczyna przeszkadzac hipokryzja pseudo-ekologów...

Bardziej powinien ci zacząć przeszkadzać brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-01 18:59:58
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

:)
widze ze nie tylko mi zaczyna przeszkadzac hipokryzja
pseudo-ekologów...

Bardziej powinien ci zacząć przeszkadzać brak umiejętności czytania ze zrozumieniem. :P

Cały czas czekam na wyjasnienie gdzie to zes widział DPFy w postaci kawałka blachy pokrytego platyną...

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2018-10-02 11:10:45
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
01 Oct 2018 18:59:58 GMT, Budzik
Cały czas czekam na wyjasnienie gdzie to zes widział DPFy w postaci kawałka blachy pokrytego platyną...

Ja zaś czekam aż ze zrozumieniem przeczytasz poprzedni wątek i dopiszesz
brakujące do oceny całości dane, albo sprostujesz wypisane przez siebie
bzdurki wyssane z palca.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-02 11:59:57
Autor: Budzik
[...]

Tak myslałem ze nie uzyskam odpowiedzi.
P.S. Podałem ci wszystkie dane jakie miałem, odpowiadałem cierpliwie na wszelkie zastrzezenia uczciwie piszac tez ze niektorych informacji po prostu nie znam. Nie moja wina ze podane zachowania i liczby nie odpowiadaja twoim tezom i ze ty po wymianie DPFa dajesz go do centrum analiz kosmicznych zeby dokładnie zdiagnozowali, co nie zagrało.
Dla włascicieli omawianych samochodów najwazniejsze było to ze po wymianie auto jezdziło bez problemu, cała reszta to niepotrzebne zawracanie głowy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

Data: 2018-10-02 15:48:07
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
02 Oct 2018 11:59:57 GMT, Budzik
Tak myslałem ze nie uzyskam odpowiedzi.

Przecież tam była odpowiedź. Niemniej filtry robi się z różnych materiałów,
a filtry ceramiczne są bardziej wytrzymałe niż te blaszane więc w świetle
poruszanej przez ciebie kwestii że FILTRY się psują same w sobie, strzelasz
tym sobie dodatkowo w stopę. Nie pierwszy raz zresztą.

P.S. Podałem ci wszystkie dane jakie miałem,

Ależ właśnie rzecz w tym, że żadnych danych nie miałeś. Zero. Null.

odpowiadałem cierpliwie na wszelkie zastrzezenia uczciwie piszac tez ze niektorych informacji po prostu nie znam.

Do tego to się przyznałeś dopiero po paru dniach ostrego ciśnięcia w
dyskusji więc nie rób z siebie takiej niewiasty.
Nie moja wina ze podane zachowania i liczby nie odpowiadaja twoim tezom i ze ty po wymianie DPFa dajesz go do centrum analiz kosmicznych zeby dokładnie zdiagnozowali, co nie zagrało.

Jakie zachowania, jakie liczby? Jedyne co ty potrafiłeś i nadal potrafisz
to w kółko powtarzać, że się koło zepsuło i trzeba je wyciąć. To są dane?
Każdy szanujący się warsztat potrafi podać przyczynę awarii, a z pewnością
ten warsztat, co odmawia GWARANCYJNEJ naprawy.
Dla włascicieli omawianych samochodów najwazniejsze było to ze po wymianie auto jezdziło bez problemu, cała reszta to niepotrzebne zawracanie głowy.

Dla takich ignorantów jak ty, z pewnością. Nie ważne że użytkownicy
ewidentnie dawali dupy w użytkowaniu (twoje "dane" na to wprost wskazują),
dlatego im odmówili naprawy gwarancyjnej (twoje "dane" na to wprost
wskazują), nie ważne że potem w końcu wiedzieli co robić aby nie zajechać
ponownie DPFa dzięki czemu przejechali 3x więcej niż jak byli wcześniej
takimi samymi ignorantami jak ty (twoje "dane" na to wprost wskazują). To co odprawiasz to trudno nawet hipokryzją nazwać.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-02 15:59:56
Autor: Budzik
[...]

Nie strzelam sobie w stope bo mi nie zalezy na tym zeby cokolwiek komukolwiek udowodnic.
Sam zreszta podawałem ci przyklad ducato gdzie dpf czesto bez problemu pracuje 300-400kkm... A ze w innych autach nie starcza na 100kkm...
Podaje konkretne przykłady, ty natomiast uparłes się ze DPf sie nie psuje i basta.

P.S. Podałem ci wszystkie dane jakie miałem,

Ależ właśnie rzecz w tym, że żadnych danych nie miałeś. Zero. Null.

Czyli czytanie ze zrozumieniem się kłania...

[...]

Nie, to ty sie uparłes ze jak auto nie jedzie, wymienia sie pdf i jedzie to na pewno zepsuło się łozysko w kole...

[...]

Rozsmieszyłes mnie teraz.
Nikt kto pracuje samochodem nie ma czasu bawic sie w takie rozdzielanie włosa na czworo.
Zepsuło się, wymienione i auto jezdzi dalej.
Ale ty oczywiscie wiesz lepiej ze po tej wymianie zmieniło sie wszystko od stylu jazdy, przez uzywany olej na niewiadomo czym jeszce konczac.

[...]

Jedna prosba - czy moge prosic o numery totka w przyszłym tygodniu?
Ewidentnie bawisz sie we wrozke, co prawda mało skutecznie ale pare złotych odzałuje a mowi sie ze nawet slepej kurze czasem ziarno sie trafi...

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2018-10-03 09:05:54
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
02 Oct 2018 15:59:56 GMT, Budzik
[...]

Starczyłby na 300-400kkm jak w innych, gdyby użytkownik czegoś nie
spierdolił. Ja próbuję dojść kto i co spierdolił, a tobie to zwisa. Zwisa
ci, bo pasuje do twojej głupkowatej teorii.

Podaje konkretne przykłady, ty natomiast uparłes się ze DPf sie nie psuje i basta.

Takie konkretne że danych jest tyle jak by powiedzieć że koło się zepsuło.
No rzeczywiście, konkretny jesteś jak ch.. w naleśniku.

P.S. Podałem ci wszystkie dane jakie miałem,
Ależ właśnie rzecz w tym, że żadnych danych nie miałeś. Zero. Null.
Czyli czytanie ze zrozumieniem się kłania...

Nie tylko brak umiejętności czytania ze zrozumieniem, ale także brak
rzetelności i zwyczajnej logiki się u ciebie kłania.

Nie, to ty sie uparłes ze jak auto nie jedzie, wymienia sie pdf i jedzie to na pewno zepsuło się łozysko w kole...

To jest prosta analogia aby ukazać ci jakie bzdury wypisujesz.

Rozsmieszyłes mnie teraz.
Nikt kto pracuje samochodem nie ma czasu bawic sie w takie rozdzielanie włosa na czworo.

Szczególnie że ten co pracuje liczy kasę a nie daje się wydymać na wymianie
części której przecież (ponoć) nie popsuł tylko zrobił to (ponoć)
producent. Przyczynę wypada poznać choćby po to żeby uchronić się przed
ewentualną powtórną awarią. W świecie Budzika i jego kolegów kładzie się na
to lachę, lepiej wyciąć albo wymienić i modlić się aby nic się nie stało i
żyć dalej w błogiej nieświadomości. Choć jak piszę, pradopodobnie koledzy
się jednak dowiedzieli jaka była przyczyna, ale wstyd im nie pozwolił się
tą wiedzą podzielić. Typowe.

Zepsuło się, wymienione i auto jezdzi dalej.

Przyczynę podaj tego zepsucia się!
Ale ty oczywiscie wiesz lepiej ze po tej wymianie zmieniło sie wszystko od stylu jazdy, przez uzywany olej na niewiadomo czym jeszce konczac.

Takie płyną wnioski z tego co piszesz. Niestety dla ciebie rzetelne wnioski
nie są istotne, bo wbiłeś sobie do głowy że DPF to zło i się psuje bez
przyczyny, po prostu ma taki grymas i stwierdza nagle: "A, wezmę i zatkam
się i nikt nie będzie wiedział dlaczego, haha! A potem jak mnie wymienią to
dla psikusa przejeżdżę 3-4x tyle i się nie zatkam, haha!".

Jedna prosba - czy moge prosic o numery totka w przyszłym tygodniu?
Ewidentnie bawisz sie we wrozke, co prawda mało skutecznie ale pare złotych odzałuje a mowi sie ze nawet slepej kurze czasem ziarno sie trafi...

Jedynym który się bawi we wróżkę jesteś ty. Masz ZEROWE informacje na temat
awarii a winnego już znasz. Niemniej na podstawie tego co opisałeś winnym
był użytkownik. Standardowo, jak w setkach, a nawet tysiącach innych
przypadków. Także ja nie jestem zaskoczony. Jestem zaskoczony że miałeś
okazję milczeć, dalej pokazujesz swoją ignorancję i brak rzetelności. --
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-07 12:59:59
Autor: Budzik
[...]

Glupkowate to jest twoje twierdzenie: ja wiem lepiej, ze uzytkownik coś zmienił w swoim zachowaniu. Moze jszcze wiesz co?

[...]

Ty oczekujesz konkretnych danych ze zepsuł się kabelek, czujnik etc.
A wazne jest tylko to ze auto nie jezdziło, coś zrobiono i jezdzi.
I ile km przejezdza.

[...]

Pozostaniemy przy swoich stanowiskach.

[...]

Nikt kto pracuje samochodem nie ma czasu na takei zabawy bo auto ma jezdzic.
Ty sie mozesz doktorowac z napraw, mozesz sobie tydzien trzymac auto w serwisie ale w realu wyjdzie na to ze ten tydzien postoju bedzie drozszy niz przyoszczedzenie 500zł na naprawie.
Wymienia sie i sie jedzie.
Naprawa w obu przypadkach kosztowała około 1000zł. Pomimo roznej technologii naprawy, oba auta bezproblemowo przejechały potem setki tysiecy km. Nikt normalny nic wiecej od nich nie oczekuje.

Zepsuło się, wymienione i auto jezdzi dalej.

Przyczynę podaj tego zepsucia się!
a ten znowu.. beton...

[...]

Powtorzysz jeszcze raz ze ja uwazam ze DPF to samo zło to zaczne cie wprost nazywac kłamca!
Od poczatku probuje zaprzeczyc twojej tezie ze DPF to czesc ktora sie nie psuje i ze jest super zaprojektowana. Nie jest.

[...]

Rozumiem cie.
W koncu nie tak łatwo uznac, ze jak sie wymieniło "niepsujacy sie" dpf na inny i auto jezdziło bez problemu setki tysiecy km to winny był stary dpf skoro wczesniej twierdziło się ze dpf sie nie psuje.
Wymagałoby to przyznania sie do błedu a do tego trzeba miec jaja.
Lepiej wymyslac niestworzone historie o tym, ze wie sie lepiej jak uzytkownik obsługuje auto przed i po awarii chociaz tegoz uzytkownika sie nie zna.
I wreszcze o tym, ze przeciez DPF to kawałek blachy...
Tyle blubrania po proznicy...

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2018-10-07 15:11:05
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
07 Oct 2018 12:59:59 GMT, Budzik
Glupkowate to jest twoje twierdzenie: ja wiem lepiej, ze uzytkownik coś zmienił w swoim zachowaniu. Moze jszcze wiesz co?

Takie są logiczne wnioski na podstawie strzępów informacji jakie serwujesz.

Ty oczekujesz konkretnych danych ze zepsuł się kabelek, czujnik etc.

Oczekuję informacji zwrotnej od serwisu, który robił diagnozę awarii. To
jest rzecz elementarna gdy dochodzi do awarii. Ale dla ciebie to ch..

A wazne jest tylko to ze auto nie jezdziło, coś zrobiono i jezdzi.
I ile km przejezdza.

Ważne jest co doprowadziło do awarii w świetle rozprawiania o awaryjności
elementu, który z łatwością może uwalić sam użytkownik tylko dlatego bo
jest ignorantem i w dupie ma to co napisał producent na temat użytkowania
urządzenia. Ale że ty masz to w dupie, przez to masz gówniane wnioski, to
już wiadomo od dawna. EOT

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-07 09:34:49
Autor: Kris
W dniu niedziela, 7 października 2018 15:11:05 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]

elementu, który z łatwością może uwalić sam użytkownik tylko dlatego bo
jest ignorantem i w dupie ma to co napisał producent na temat użytkowania

Straszny ignorant z Ciebie
Chyba się Tobie z NASA czy innymi promami kosmicznymi pomyliło.
W autach jak jakiś element pada to się wymienia na sprawny
I tyle.
Termostat mi ostatnio wymieniali i oczekiwałbyś ze mi podadza przyczynę czego padł? Wymienili na sprawny i tyle.
I niczego więcej w sumie nie oczekiwałem

Data: 2018-10-07 22:38:08
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 7 Oct 2018 09:34:49 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

[...]

To teraz będzie opowieść o "czas to pieniądz" i wymienianiu bez sprawdzenia
przyczyny.

Silnik Volvo-Ford 2.0 diesel, błąd filtra cząstek stałych.
Kompletna diagnostyka silnika zajmie 2 dni i będzie kosztować.
Decyzja klienta jakby cytat z tego co napisałeś, więc tylko wykręcić filtr,
czyszczenie, montaż i jazda.
Tydzień później zatarł się silnik.

Decyzja klienta znowu cytat z Ciebie - kupić blok z anglika, wymienić,
szybko i bez zbędnych kosztów.
Tydzień później zatarł się silnik.

No i dopiero po dwóch zatartych silnikach klient zgodził się na to żeby
zrobić jakąkolwiek diagnostykę.
I oczywiście się okazało że jeden z wtryskiwaczy (przekładanych z silnika
do silnika) leje i spłukuje film olejowy w suwie ssania, więc sprężanie i
praca leci na sucho.

Więc o ile jak padnie termostat po 8 latach życia, to wiadomo że się
skończył i faktycznie nie ma co tu filozofować.

Ale akurat problemy z DPF to zazwyczaj objaw, a nie przyczyna.
I zaniedbanie diagnostyki tutaj, jest m.in. przyczyną kiepskiej opinii o
procedurach czyszczenia filtrów (że rozwiązują problem na krótko) - bo
problemem nie jest DPF, a zajechany układ wtryskowy.

Bagatelizując takie rzeczy łatwo wydać kilka razy pieniądze.

Data: 2018-10-07 23:57:27
Autor: przemek.jedrzejczak
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
-- Silnik Volvo-Ford 2.0 diesel, błąd filtra cząstek stałych. Kompletna diagnostyka silnika zajmie 2 dni i będzie kosztować.

nie wiem jak w TDCI ale w TDI (PD) i CDTI wylapanie zwiekszonej korekty wtryskiwacza to 1 minuta konieczna na podlaczenie interfejsu :-)

Data: 2018-10-08 14:42:58
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2018-10-08 o 08:57, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Tu pewnie było by tak samo, ale przed diagnozą mówi się ile to *może* potrwać :).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2018-10-08 04:59:59
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

Myjk napisał:
[...]

Auto nie paliło za duzo? Nie kopciło podejrzanie?

Decyzja klienta znowu cytat z Ciebie - kupić blok z anglika,
wymienić, szybko i bez zbędnych kosztów.
Tydzień później zatarł się silnik.

Niewatpliwie zawsze trzeba wyposrodkowac nakłady, czas i efekt.
Tu widocznie ta analiza przebiegła nieoptymalnie :)

[...]

Dobrze trafić na fachure który ma jako takie doswiadczenie.
Akurat lanie wtrysków to norma - łatwo do sprawdzenia i diagnostyki.

I lejace wtryski to niewatpliwie jedna z przyczyn.
W dwóch innych autach wymieniałem wtryski dokładnie z tego powodu, ale przy przebiegu ponad 300kkm.

Ale:
przypomne fakty dotyczącące dwóch opisywanych fordów customow: w jednym dpf wymieniono na jakis poszrotowy, w drugim wycieto.
W tej chwili oba auta maja ok 500kkm przebiegu a awaria była przebiegu ponizej 100kkm. I od tego czasu zero problemów.

--
Pozdrawia... Budzik
udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2018-10-08 09:21:51
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Sun, 7 Oct 2018 22:38:08 +0200, Tomasz Pyra
To teraz będzie opowieść o "czas to pieniądz" i wymienianiu bez sprawdzenia
przyczyny.

Budzik postawił sobie za cel udowodnienia tezy że filtr DPF się psuje
kompletnie bez przyczyny (losowo) i to (sobie) udowodnił. Że się to
zupełnie kupy nie trzyma to już nieistotne. Trzeba z miejsca
wymienić/wyciąć, bo tak przecież postępuje każdy*. *) Sprawdzić czy nie ignorant, głupiec.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-08 01:10:06
Autor: przemek.jedrzejczak
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
ludziki nie ogarniaja diagnostyki i tna dpf-y jak leci :-)

przyklad dla mondeo:

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=265606

topienie dpf-a i przypalanie palnikiem no brakuje tylko egzorcyzmow u zaprzyjaznionego ksiedza lub szamana :-)

Data: 2018-10-08 15:47:34
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Mon, 8 Oct 2018 01:10:06 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
topienie dpf-a i przypalanie palnikiem no brakuje tylko egzorcyzmow u zaprzyjaznionego ksiedza lub szamana :-)

Dobra, ale przynajmniej się starał, a nie lachę położył jak Budyń i koledzy
co mu statystykę załatwili dzięki czemu sobie opinię wyrobił i teraz gania
po grupach i tych co mają DPF i nie chcą wyciąć od ekooszołomów wyzywa.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-08 16:59:58
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Budyń

Proszę, powiedz ze to nie było o mnie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2018-10-08 19:03:55
Autor: Tom N
Budzik w <news:XnsA975B807E8C49budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Budyń

Proszę, powiedz ze to nie było o mnie...

Właśnie sie miałem pytać ile chleje i dlaczego mu sie budzik z budyniem
kojarzy!

--
'Tom N'

Data: 2018-10-09 09:05:19
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Mon, 8 Oct 2018 19:03:55 +0200, Tom N
Właśnie sie miałem pytać ile chleje i dlaczego mu sie budzik z budyniem kojarzy!

"Budyń" jest na pmb i mi się myli często gęsto. :P Przepraszam. ;P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-09 09:07:47
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Tue, 9 Oct 2018 09:05:19 +0200, Myjk
"Budyń" jest na pmb i mi się myli często gęsto. :P Przepraszam. ;P

Budynia znaczy przepraszam, bo on takich głupot o DPFie nie rozpowszechnia. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-08 10:59:59
Autor: Budzik
[...]

Ja tylko pokazałem na przykładach ze to sie zdarza.
Sposobów naprawy jest kilka, kolega przykładowo przy przebiegu około 400kkm własnie poddał filtr procedurze czyszczenia. Kosztowało to kilkaset złotych netto i kolega zeznaje ze na razie problem zniknał.

Nie mnie oceniac czy ekonomiczniej zrobił ten co wyczyscił, czy ten co wymienił czy ten co wyciał. Wszystkie trzy procedury kosztowaly podobnie, przy czym wymiana była taka tania tylko dlatego ze sie poszrotowy filtr udało kupic.

BTW czy ja sie dowiem wreszcie jak to jest z budowa filtra? Bo napisałes ze to kawałek blachy wiec co ma sie tam zepsuc... I teraz nei wiem czy to był zart czy co...

Data: 2018-10-07 15:59:58
Autor: Budzik
[...]

To sa logiczne wnioski które wyciągasz z tezy która masz z góry ustaloną. DPF sie nie psuje.
Gdybys wnioskowanie prowadził tak jak sie powinno czyli wnioski z badania a nie odwrotnie to bys takich bzdur nie pisał.

[...]

Oczekujesz kosmicznej diagnozy od seriwsu a serwis ma to w dupie.
Pisze ze dpf, pisze ze dpf nie podlega gwarancji bo jest na długiej liscie wyłączen i teraz martw sie kliencie.
I szanuje oczywiscie podejscie ze ty bierzesz sie za specjalistyczna diagnoze ale uzytkownicy tamtych aut nie mieli na takie rzeczy czasu i checi.
Wymiana / wyciecie - 1000zł  i po problemie.

[...]

A w jakiż to sposób uzytkownik mogłby do tego doprowadzic?
Pomijajac uzywanie złej jakosci oleju bo tutaj akurat wiem dokładnie ze lali dokładnie to co trzeba, ze auta nie brały oleju i ze olej był wymieniany czesciej niz zalecane przebiegi przez producenta.

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2018-10-01 10:54:13
Autor: elmer radi radisson
On 2018-10-01 08:22, Marcin N wrote:

Bardzo by mnie ucieszyło, gdyby było jakieś ograniczenie masy dla samochodów osobowych z dużymi silnikami. Chcesz jeździć czołgiem? OK, ale silnik o max mocy np. 120 KM.

... i jeszcze kotwica na dlugim lancuchu wleczona po asfalcie a zamiast
poduszki powietrznej bagnet.
Ale czemu chcesz komus prawidlowo jadacemu takim "czolgiem" uniemozliwic
skuteczne depniecie w gaz pozwalajace na unikniecie kolizji
zainicjowanej z winy kogos innego?

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-10-01 10:58:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-10-01 o 10:54, elmer radi radisson pisze:
On 2018-10-01 08:22, Marcin N wrote:

[...]

Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż spowodował strat.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-01 02:18:05
Autor: WS
On Monday, October 1, 2018 at 10:58:28 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż spowodował strat.

a ograniczenie mocy np. do 30KM jeszcze wiecej ;)

Data: 2018-10-01 11:19:21
Autor: elmer radi radisson
On 2018-10-01 10:58, Liwiusz wrote:

Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż spowodował strat.

Ale juz przeciez sa odpowiednie zakazy: wyprzedzania i przeprowadzania
niebezpiecznych manewrow. Nalezy je jedynie egzekwowac, a glupote
za kolkiem tepic skutecznie niezaleznie od mocy pod maska, a przede
wszystkim odpowiednio proporcjonalnie do jej stopnia.
Czyli za jaskrawe przyklady, nie powinno sie dawac punktow i puszczac
dalej, tylko pacjenta uziemniac na czas pozwalajacy mu na przemyslenie
zachowania na drodze.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-10-01 11:40:42
Autor: Liwiusz
On 2018-10-01 10:58, Liwiusz wrote:

Pewnie dlatego, że zakaz taki summa summarum więcej by żyć ocalił, niż spowodował strat.

Ale juz przeciez sa odpowiednie zakazy: wyprzedzania i przeprowadzania
niebezpiecznych manewrow. Nalezy je jedynie egzekwowac,

100 lat motoryzacji pokazuje, że się tego nie wyegzekwuje do końca. Bo niby jak - przy każdym postawisz policjanta. Ograniczenie mocy jest właśnie takim postawieniem policjanta "przy każdym" :)

Rozumiem ideę, ale to utopia.

--
Liwiusz

Data: 2018-10-01 12:25:29
Autor: elmer radi radisson
On 2018-10-01 11:40, Liwiusz wrote:

100 lat motoryzacji pokazuje, że się tego nie wyegzekwuje do końca. Bo niby jak - przy każdym postawisz policjanta. Ograniczenie mocy jest właśnie takim postawieniem policjanta "przy każdym" :)

To predzej powrot do 100 lat wstecz i Red Flag Act ;)
Ograniczyc moc do 120km, a predkosc do 5km/h, to bedzie 100% bezpiecznie.

Zreszta ograniczenie mocy nie spowoduje ze ktos wciaz nie bedzie
probowal idiotycznie wyprzedzac na trzeciego albo wykonywal
innych niebezpiecznych manewrow. Czyli tak naprawde nalezaloby
zastosowac opcje Kononowicza.

Rozumiem ideę, ale to utopia.

Utopia to prewencyjne 'karanie' wszystkich za domniemane wystepki jednostek. Takie 1984 + "a gdyby tu bylo przedszkole, w przyszlosci".

To sa przepisy i metody ich egzekwowania obowiazujace w wielu krajach,
wiec nie utopia. Prawo wielu panstw karze jaskrawe przypadki niebezpiecznej jazdy traktujac je jako przestepstwo. w UK mozna za
to pojsc do pudla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Dangerous_driving#Sentence

To tez brzmi interesujaco i chyba nawet dokladnie odnosi sie do podobnej
sytuacji jak opisana na Slowacji:

"Dangerous driving is more serious than careless driving, and is classed as driving which "falls far below what would be expected of a competent and careful driving, and it would be obvious to a competent and careful driver that driving in that way would be dangerous."
It can include driving aggressively, overtaking in dangerous locations and racing other vehicles.
If found guilty, you could be hit with an unlimited fine, a driving ban and up to 14 years in prison."

https://www.rac.co.uk/drive/advice/legal/driving-offences/

Moze jednak dlatego w takim UK jest bezpieczniej? A popatrz, jakos zaden
kraj nie ogranicza chyba jeszcze mocy do 120KM..

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-10-01 04:43:24
Autor: WS
On Monday, October 1, 2018 at 12:25:30 PM UTC+2, elmer radi radisson wrote:

Moze jednak dlatego w takim UK jest bezpieczniej? A popatrz, jakos zaden
kraj nie ogranicza chyba jeszcze mocy do 120KM..

Szwajcaria ograniczyla moc motocykli do 100KM bodajze

Data: 2018-10-01 15:58:38
Autor: elmer radi radisson
On 2018-10-01 13:43, WS wrote:

Szwajcaria ograniczyla moc motocykli do 100KM bodajze

Zaciekawilo mnie to i jedyne co wyguglalem, ze w Szwajcarii sie z tego
wycofano, tak samo jak we Francji.

http://web.archive.org/web/20161010214942/http://alpinebiker.com/?tag=finally-the-end-of-the-100bhp-limit-in-france
https://www.visordown.com/news/industry/french-100bhp-limit-to-be-revoked

Nie znam sie na motocyklach, ale 100KM to chyba i tak z nawiazka
wystarcza do niezlego odkrecenia manety. Wiec zapewne intencja
byla taka aby poskromic faktyczne pedzace meteory, a nie sprowadzic
kazdego szaraka do parteru.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-10-01 13:02:23
Autor: WS
On Monday, October 1, 2018 at 3:58:39 PM UTC+2, elmer radi radisson wrote:

Zaciekawilo mnie to i jedyne co wyguglalem, ze w Szwajcarii sie z tego
wycofano, tak samo jak we Francji.

No to nie jestem na biezaca... Jak szukalem motocykla, to trafilem na info, ze Szwajcarskie wersje sa "wykastrowane"

[...]

Mialem Honde CBR F4i, okolo 100KM, 250km/h dalo sie jechac, ale powyzej 180 to juz tak sobie sie rozpedzala...
Aktualnie mam GSXR 1000 K7, ponad 180KM, niby 300 powinien jechac, ale nie testowalem ;)
Za to jezdi sie tym prawie jak skuterm ;) na trojce od 30 do 230 ;)

WS

Data: 2018-10-01 17:37:14
Autor: JDX
On 2018-10-01 15:58, elmer radi radisson wrote:
[...]
Nie znam sie na motocyklach, ale 100KM to chyba i tak z nawiazka> wystarcza do niezlego odkrecenia manety.
Za moich czasów to ludzie z powodzeniem na MZ ETZ 250 się zabijali, a
miała chyba 20 KM. Ba, na WSK 125, która miała mniej niż 10 KM się
zabijali. BTW. Współczesne 125, które mają 10-15 KM to po prostu maszyny
śmierci. :-D

Data: 2018-10-01 19:15:51
Autor: Marcin N
W dniu 2018-10-01 o 17:37, JDX pisze:
On 2018-10-01 15:58, elmer radi radisson wrote:
[...]
[...]

W tym sęk: sami się zabijali. Niestety kretyn w czołgu zabił niewinnego człowieka samemu pewnie nawet się nie raniąc.

--
MN

Data: 2018-10-02 02:29:22
Autor: Bolko
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?

Moze jednak dlatego w takim UK jest bezpieczniej? A popatrz, jakos zaden
kraj nie ogranicza chyba jeszcze mocy do 120KM..

W UK byłem tylko raz niecałe 24 godziny w okolicach Leeds.
W polsce przez rok nie widziałem tyle fotoradarów co wtedy tam.

Data: 2018-10-03 10:35:42
Autor: elmer radi radisson
On 2018-10-02 11:29, Bolko wrote:

W UK byłem tylko raz niecałe 24 godziny w okolicach Leeds.
W polsce przez rok nie widziałem tyle fotoradarów co wtedy tam.

U nas tez ukryte przez SM fotoradary latami mogly stac wszedzie gdzie
popadnie i jakos to nie zmienilo istotnie statystyk.

--

memento lorem ipsum

Data: 2018-10-06 12:10:13
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  elmer radi radisson pisze tak:

Moze jednak dlatego w takim UK jest bezpieczniej?

Jest codzienny trening jeśli już coś robisz zrób to za pierwszym razem dobrze. Plus mandaty to znaczączy składnik w domowym budżecie. Blacharz  bardzo drogi. Ubezpieczenie skacze bezlitośnie. Z powodu właśnie OC można być wyeliminowanym z ruchu. Ludzie płaczą w rękaw bo nie mogą ubezpieczyć samochodu. Odmowy lub ceny zaporowe. Za mandaty można mieć spaskudzone zaświadczenie o niekaralności.

W UK jest realne zawrócenie na drodze, samochody czekają i nie biegną do nas inni kierowcy z bejzbolami. Dużo pieniedzy większy luz, więcej do stracenia, pozycja dobra praca.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-01 12:37:56
Autor: T.
On 2018-10-01 10:58, Liwiusz wrote:

[...]

Już wkrótce samochody mają mieć ograniczniki prędkości - do bodaj 140 km/godz. Unijne rozporządzenie...
T.

Data: 2018-10-01 12:47:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-01 o 12:37, T. pisze:

[...]

Tylko nowe.
Zanim dojdzie do nas to już nie będziemy w unii.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-01 22:16:42
Autor: J.F.
Dnia Mon, 1 Oct 2018 12:47:45 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

A kto nam zrobi samochody bez blokady ?
Koreanczycy ? W sumie ... czemu nie.

No, mozemy sobie jeszcze sami zrobic, elektryczne :-)

J.

Data: 2018-10-02 09:46:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-01 o 22:16, J.F. pisze:

[...]

Na razie wszyscy nam takie robią.
Pomijając te drogie i szybkie co blokady mają dużo wyżej.

Koreanczycy ? W sumie ... czemu nie.

A jak przestaną to i tak większość u nas nie kupuje nowych
w salonie tylko "niemiec płakał jak sprzedawał".

No, mozemy sobie jeszcze sami zrobic, elektryczne :-)

W elektrycznych to akurat blokada nieprzydatna.
Tam są dwie opcje albo szybko i krótko albo wolno
ale daleko.
Szybko przetestujesz raz koło domu a potem będziesz
jeździł jak najwolniej żeby jak najdalej zajechać.

No i w te polskie elektryki dla kowalskich to ja
i tak nie wierzę. To że spełnili obietnice w temacie
500+ nie oznacza że spełnią w innych.
Na razie to rozmywa się im obietnica niewpuszczania
emigrantów ze stanem faktycznym.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-02 11:59:56
Autor: Budzik
[...]

Tylko ta?
A kwota wolna?
a frankowicze?
i wlele wiele innych...
Własciwie spełnili tych dwie obietnice - 500+ i wiek emerytalny.

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2018-10-02 19:17:48
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2018 o 13:59, Budzik pisze:

Własciwie spełnili tych dwie obietnice - 500+ i wiek emerytalny.

Chuja spełnili - obiecywali na każde dziecko. Na tej zasadzie to i kwotę wolną od podatku obniżyli.

Shrek

Data: 2018-10-02 19:59:56
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Własciwie spełnili tych dwie obietnice - 500+ i wiek emerytalny.

Chuja spełnili - obiecywali na każde dziecko. Na tej zasadzie to i
kwotę wolną od podatku obniżyli.

W sumie masz racje, nawet tu przyszabrowali.
Ale jednak poziom spełnienia 500+ (powiedzmy 50%) w porownaniu z poziomem spełnienia obietnicy o kwocie wolnej (1 promil???) to dwa rozne swiaty.

Dlatego nie rozumiem, skad sie biora te czesto spotykane twierdzenia o spełnianiu obietnic...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2018-10-02 16:53:26
Autor: Zenek Kapelinder
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Karty wyborcze sa tak wymyslone ze mozna zaznaczyc kazdego kto na nich jest a nie tylko tych z pisu. Nie pasuje Ci niskie bezrobocie, podniesiona placa minimalna, obnizony wiek emerytalny, doplaty do ocieplania domow, rozruszanie przemyslu, brak lewego niskiej jakosci paliwa, chcialbys slyszec na ulicach dziwnych ludzi mowiacych niezrozumialym jezykiem, chcialbys widziec chodzace worki to glosuj na platforme. Wezma Balcerowicza i schlodzi gospodarke, da zarobic wyludzaczom vatu, podniesie wiek emerytalny, odda ukradzione kamienice zlodziejom itd.

Data: 2018-10-03 02:59:55
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]
O twoim obiektywizmie kraza legendy wiec daruj sobie te agitke dla dzieci...

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Data: 2018-10-04 11:02:07
Autor: Zenek Kapelinder
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
O Twojej glupocie tez slyszalem kilka legend, jak juz przy legendach jestesmy.

Data: 2018-10-05 17:00:01
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

O Twojej glupocie tez slyszalem kilka legend, jak juz przy legendach
jestesmy.

To teraz pogadajmy o legendach dotyczacych twojego braku kultury osobistej...
Ale wroc - to nie legendy a fakty...

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2018-10-03 10:23:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f66428a9-5346-41ae-874d-b136885516d0@googlegroups.com...
Karty wyborcze sa tak wymyslone ze mozna zaznaczyc kazdego kto na nich jest a nie tylko tych z pisu.
Nie pasuje

Mi przede wszystkim pasuje, zeby dalej tak bylo z tymi kartami, a czy PIS to gwarantuje ?

Ci niskie bezrobocie,

A to zasluga PIS ?

podniesiona placa minimalna,

No wiesz - nie pracuje za place minimalna, wiec nie ma to dla mnie znaczenia.
Ale ma znaczenie szerzej w gospodarce ... i to jest znaczenie w obie strony.

obnizony wiek emerytalny,

Bylebym potem nie uslyszal "nie mamy dla pana pieniedzy".
No ale coz, pierwszy okradl mnie Tusk.

Teraz Morawiecki planuje okrasc mnie poraz drugi i trzeci :-)

doplaty do ocieplania domow,

rozruszanie przemyslu,

A to zasluga PiS ?

brak lewego niskiej jakosci paliwa,

Rzekomo te cysterny to Niemiec przywozily towar, wiec bylo ono niskiej jakosci ?

Co by nie mowic, to jakies kontrole stacji jeszcze chyba PO wprowadzila ...

chcialbys slyszec na ulicach dziwnych ludzi mowiacych niezrozumialym jezykiem,

Akurat slysze. Pelno Ukraincow.
A PiS jest chyba z nich dumny, bo uzywa jako tarczy.

Fakt - lepszy Ukrainiec niz islamista ...

chcialbys widziec chodzace worki to glosuj na platforme.
Wezma Balcerowicza i schlodzi gospodarke,

Akurat "chlodzenie gospodarki" jest uznanym na swiecie sposobem regulowania kapitalizmu.
Amerykanie nie schlodzili i zobacz jak to sie skonczylo.

Oczywiscie trzeba to robic z glową - akurat PO trafilo w taki czas, ze nie musialo chlodzic, a grzac ... czego chyba nie robilo.
Zreszta co tam w Polsce ... my i tak od wielkich zalezymy.

da zarobic wyludzaczom vatu,

No, JPK do walki z wyłudzaczami to jednak PO wprowadzilo ...

podniesie wiek emerytalny,

odda ukradzione kamienice zlodziejom itd.

Pierwsze kamienice oddawal Kaczynski.
Jakos ani jedni, ani drudzy nie wpadli na jakies kompleksowe rozwiazanie.

A jak tak czasami slucham Jakiego, to mam mieszane uczucia.
Bardzo mieszane ...
No i to wszystko robione w stylu PRL-bis.

J.

Data: 2018-10-03 05:47:54
Autor: Kris
W dniu wtorek, 2 października 2018 21:59:57 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

[...]

Okazło się że te 500+ i obniżenie wieku emerytalnego to całkiem dobre dla Polski skoro nawet ekipa ośmiornicożerców oświadczyła że bedą(gdyby się ponownie do władzy dorwali) kontynuować to co PIS wprowadziło.

Data: 2018-10-03 15:19:35
Autor: JDX
On 2018-10-03 14:47, Kris wrote:
[...]
Okazło się że te 500+ i obniżenie wieku emerytalnego to całkiem dobre
dla Polski skoro nawet ekipa ośmiornicożerców oświadczyła że
bedą(gdyby się ponownie do władzy dorwali) kontynuować to co PIS
wprowadziło.A jesteś pewny, czy to jest dobre dla Polski, czy może po prostu
Platformersi doszli do wniosku, że jest to dobre dla nich, tak jak
było/jest dobre dla Pisowców. :-)

BTW. Swoją drogą, te ośmiorniczki to doskonały przykład, jak ciemny lud
(jak mawia Jacek z Telewizji :-) ) kupuje różne brednie -
,,ekskluzywnie", nieswojsko brzmiące ośmiorniczki to niecałe 60 zł/kg
(https://zakupycodzienne.carrefour.pl/mrozonki/ryby-owoce-morza/owoce-morza/myfood-owoce-morza-osmiorniczki-baby-400-g,
wydaje mi się, że ,,na żywo" widziałem je znacznie taniej), a swojsko,
,,nieekskluzywnie" i ,,niewinnie" brzmiąca polędwica wołowa to 100 zł/kg
(https://zakupycodzienne.carrefour.pl/mieso/wolowina/steki/uczta-qulinarna-stek-z-poledwicy-filet-mignon).
:-)

Data: 2018-10-03 07:49:15
Autor: Kris
W dniu środa, 3 października 2018 15:19:42 UTC+2 użytkownik JDX napisał:

BTW. Swoją drogą, te ośmiorniczki to doskonały przykład, jak ciemny lud
(jak mawia Jacek z Telewizji :-) ) kupuje różne brednie -

Ale o co chodzi? Żarli ośmiornice czy nie?
Dobra niech będzie zamiast osmiornicoerców- kumple miłośnika drogich zegarków;)

Data: 2018-10-03 17:07:53
Autor: JDX
On 2018-10-03 16:49, Kris wrote:
[...]

Żarli, żarli, ale jakoś, nie wiedzieć czemu, pisowcy się tego czepiają.
Bo przecież żarli tanie ośmiorniczki, a nie drogą wołowinę. :-)
Natomiast drogie zegarki to złe kryterium, ponieważ miłośnicy drogich
zegarków są także w PiSie - przecież całkiem niedawno w złych,
polskojęzycznych mediach krążyło nazwisko jakiegoś nieszeregowego
polityka PiSu, który notorycznie zapominał wpisać do oświadczenia
majątkowego jakiegoś Breitlinga za 25 kzł.

Data: 2018-10-03 13:12:04
Autor: Kris
W dniu środa, 3 października 2018 17:08:30 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
 Żarli, żarli, ale jakoś, nie wiedzieć czemu, pisowcy się tego czepiają.
Bo przecież żarli tanie ośmiorniczki, a nie drogą wołowinę. :-)

Bo niepatriotycznie żarli
Widziałeś Polskiego Rolnika co osmiornice uprawia?

https://www.youtube.com/watch?v=Cv9JzdGKbR8

Data: 2018-10-04 10:37:23
Autor: JDX
On 2018-10-03 22:12, Kris wrote:
[...]

No i co z tego? Przecież administracja ma być tania. Tania administracja
to patriotyczna administracja. :-)

Widziałeś Polskiego Rolnika co osmiornice uprawia?
Nie widziałem. Ale widziałem hodowców strusi, więc nie wykluczam też
istnienia w Polsce hodowców ośmiornic. :-)

Data: 2018-10-04 11:00:01
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik JDX jdx@onet.pl ...

Widziałeś Polskiego Rolnika co osmiornice uprawia?
Nie widziałem. Ale widziałem hodowców strusi, więc nie wykluczam też
istnienia w Polsce hodowców ośmiornic. :-)

Ale takiego co uprawia strusie to na pewno nie widziałes... ;-P

Data: 2018-10-05 11:23:46
Autor: sczygiel
On 2018-10-03 16:49, Kris wrote:
> [...]
polityka PiSu, który notorycznie zapominał wpisać do oświadczenia
majątkowego jakiegoś Breitlinga za 25 kzł.

W druga strone to tez dzialalo. Jak Pawlowiczowa jadla salatke to tez robili cyrk z jedzenia.

Tyle ze w obu przypadkach pitolenie o jedzeniu przykrywa istotny aspekt.
Raz ze sie stoluja okolicznosciowo za kupe kasy a raz ze glosowanie za czyms bylo robione na juz tak aby przecisnac ustawe po kryjomu.

Sami ich Polacy wybieraja. Jak dalej to beda robic to sie nic nie zmieni.

Data: 2018-10-03 13:28:34
Autor: Kris
On 2018-10-03 14:47, Kris wrote:
[...]
> [...]

wydaje mi się, że ,,na żywo" widziałem je znacznie taniej), a swojsko,
,,nieekskluzywnie" i ,,niewinnie" brzmiąca polędwica wołowa to 100 zł/kg

Pamietasz sytuację zeby opozycja zdecydowała się kontynuować program rządzących?
Nowa jakośc w polityce u nas nadchodzi.
Partia opozycyjna po 3 latch krytyki jednak przekonała sie że program rządzących jest wart kontynuacji
Tego chyba w światowej polityce nie grali.

Data: 2018-10-04 10:38:15
Autor: JDX
On 2018-10-03 22:28, Kris wrote:
[...]
Pamietasz sytuację zeby opozycja zdecydowała się kontynuować program rządzących?
Nowa jakośc w polityce u nas nadchodzi.

Żadna nowa jakość. Pamiętam - dawna opozycja, czyli obecnie rządzący,
zdecydowali się kontynuować np. program ,,23 zamiast 22% VAT". :-) A
przecież go krytykowali, przed wyborami obiecywali, że wrócą do 22%.
Tymczasem dynamiczny Mateusz rozwiał wątpliwości:
http://biznes.onet.pl/podatki/wiadomosci/nie-bedzie-obnizenia-stawek-podatku-vat-mateusz-morawiecki/c9tx2x.
:-)

Data: 2018-10-04 10:48:29
Autor: Akarm
On 2018-10-03 22:28, Kris wrote:
[...]
[pierdy NTG]

Wszędzie pierdolone agitatorstwo. :/
Idźcie sobie na Onet zarabiać te swoje grosze za posty.
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-04 11:00:00
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...

Wszędzie pierdolone agitatorstwo. :/
Idźcie sobie na Onet zarabiać te swoje grosze za posty.

I przyszedł mondry co oczywiście zasugerował ze jak ktos o polityce to na pewno za kase.
Zapomniałes ze za euro a nie za grosze...

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2018-10-04 19:21:57
Autor: Akarm
[OT] Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie ta m są przepisy?
W dniu 2018-10-04 o 13:00, Budzik pisze:
[...]

Nie zapomniałem, czytywałem tylko o 50 gr za post. Widać masz większą wiedzę.
Łajza zasrywająca polityką grypy dyskusyjne pozostaje łajzą, bez względu na walutę wynagrodzenia. Jeśli ktoś zajmuje się agitacją polityczną nie na pl.soc. polityka, to jest albo wyjątkowym kretynem, albo pierdolonym w ryj agitatorem. Innej możliwości nie ma.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-05 17:00:01
Autor: Budzik
[OT] Re: wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Akarm akarmWYWAL@wp.pl ...

Nie zapomniałem, czytywałem tylko o 50 gr za post. Widać masz
większą wiedzę.

Po prostu oczekuje konsekwencji.
Agitatorzy prawej strony najczesciej sugeruja ze płaca niemcy, wiec chyba w euro...

[...]

Nie pierwszy raz pokazujesz, ze masz waskie spojrzenie na swiat :)

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2018-10-04 12:12:28
Autor: J.F.
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb5d177$0$477$65785112@news.neostrada.pl...
On 2018-10-03 22:28, Kris wrote:
[...]

Albo takie fotoradary
https://www.youtube.com/watch?v=AMpK2BKJx-U

I co Tusk pare lat pozniej zrobil ?
Stworzyl siec FR.

Albo taki Budka na mownicy z kanistrem ... a tu strasza jeszcze dalszymi podwyzkami .

https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/złe-wieści-dla-kierowców-w-czarnym-scenariuszu-zapłacimy-nawet-65-groszy-więcej-za-paliwo/ar-BBNQd74

J.

Data: 2018-10-04 10:40:56
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 13:28:34 -0700 (PDT), w
<786aa8b9-74d9-4cbe-a10e-b81a1bcb3656@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
> :-)

Pamietasz sytuację zeby opozycja zdecydowała się kontynuować program rządzących?

Oczywiście, powiedziałbym nawet że z reguły tak jest, chociaż inaczej się to
nazywa. Np. JPK.

Nowa jakośc w polityce u nas nadchodzi.

:D

Partia opozycyjna po 3 latch krytyki jednak przekonała sie że program rządzących jest wart kontynuacji

Wart nie jest, po prostu opłaca się politycznie.
Zresztą słyszałem to już 1-2 lata temu.

Data: 2018-10-03 15:33:48
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-03 o 15:19, JDX pisze:
[...]

Jedli surowe pod Karfurem? :-)

Rbert

Data: 2018-10-03 15:43:14
Autor: JDX
On 2018-10-03 15:33, Robert Wańkowski wrote:
[...]

To restauracje dania z wołowiny ,,po kosztach" robią? :-)

Data: 2018-10-03 16:06:13
Autor: J.F.
Użytkownik "JDX"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb4c777$0$485$65785112@news.neostrada.pl...
On 2018-10-03 15:33, Robert Wańkowski wrote:
[...]

60 zl/kg to sporo dla ciemnego ludu, ktory zna cene zwyklej wolowiny,wieprzowiny czy drobiu.

Ale ciemny lud o tym nie wie, ciemny lud wie, ze za obiad dla dwojga zaplacili ponad 1000 zl.
Troche drogo, ale moze w Warszawie bardziej normalne.
Szczegolnie jesli w to wchodzi poczekalnia i moze jakas cola dla BOR.

No ale ciemny lud sie nie powinien tym interesowac, bo przeciez to nie z kieszeni podatnika - NBP placil :-)

J.

Data: 2018-10-03 16:38:23
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 15:19:35 +0200, w <5bb4c1eb$0$501$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2018-10-03 14:47, Kris wrote:
[...]
> [...]

wydaje mi się, że ,,na żywo" widziałem je znacznie taniej

Ba, w Biedronce były tańsze (za kg) od masła :)

Data: 2018-10-03 07:19:35
Autor: Shrek
W dniu 02.10.2018 o 21:59, Budzik pisze:

Dlatego nie rozumiem, skad sie biora te czesto spotykane twierdzenia o
spełnianiu obietnic...

Z propagandy. Offtop się robi.

Shrek

Data: 2018-10-03 14:41:21
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-02 o 19:17, Shrek pisze:
W dniu 02.10.2018 o 13:59, Budzik pisze:

Własciwie spełnili tych dwie obietnice - 500+ i wiek emerytalny.

Chuja spełnili - obiecywali na każde dziecko. Na tej zasadzie to i kwotę wolną od podatku obniżyli.

A wierzycie, że obietnice wyborcze się spełnia więcej niż 50%. :-)
Jak chcesz uderzyć psa, kij znajdziesz. Niezależnie od rasy psa. :-)

A pisząc otwartym tekstem, jest elektorat, który będzie stał za swoim wybranym ugrupowaniem niezależnie co się stanie.

Robert

Data: 2018-10-03 16:39:48
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 14:41:21 +0200, w <5bb4b8e5$0$482$65785112@news.neostrada.pl>,
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

A pisząc otwartym tekstem, jest elektorat, który będzie stał za swoim wybranym ugrupowaniem niezależnie co się stanie.

Małżeństwo z 1 dzieckiem wuja dostało, a nie 500+.
Wuja dostało, a nie większą kwotę wolną od podatku.
Resztę zeżarła galopująca inflacja.

No, 50% jak cholera :D

Data: 2018-10-03 07:54:35
Autor: Kris
W dniu środa, 3 października 2018 16:41:21 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
> [...]

Małżeństwo z 1 dzieckiem wuja dostało, a nie 500+.
Wuja dostało, a nie większą kwotę wolną od podatku.

Jedni z moich lokatorów 1500zł dostali drudzy 1000zł
Nie mam problemów z opoźnieniami w płatności
Teraz będzie jeszcze lepiej bo ekipa od ośmiornic i zegarków obiecała rozszerzyć program. Oby tylko im się udalo do koryta dostać

Resztę zeżarła galopująca inflacja.

Weż no zapodaj dane ile to jest ta "galopująca" bo leniwy jestem i szukać mi się nie chce
Jakaś ekipa obiecała zatrzymać ten galop po wyborach czy ten temat im umknął?

Data: 2018-10-04 10:41:33
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 07:54:35 -0700 (PDT), w
<431a86fd-ed7b-4df4-a7eb-081e74299468@googlegroups.com>, Kris

5% żywność, reszta w google

Data: 2018-10-03 20:36:57
Autor: Shrek
W dniu 03.10.2018 o 16:39, radekp@konto.pl pisze:

Małżeństwo z 1 dzieckiem wuja dostało, a nie 500+.

W moim konkretnym przypadku polityka prorodzinna pisu sprowadziła się do _wygaszenia_ stosunku pracy żony (bo zwolnić się nie da na urlopie macierzyńskim) żeby zatrudnić członka rodziny pis (kryterium według których podejmowano decyzję jest oficjalnie... staż pracy). Co z kolei skutkuje brakiem dopłat do żłobka (bo z jednym dzieckiem do państwowego się nie dostanie). Łącznie zamiast 500+ jest pensja- i 1800- z drugiej. Zamiast dwójki dzieci będzie jedno, bo z jednej pensji trochę ciężko, a jak się sytuacja z pracą unormuję to będzie za duża różnica jak dla nas. Jeśli wydaje się komuś wydajeże to odosobionony przypadek, to się myli. Poczekaj co będzie jak się do samorządów dorwą.

Całkiem oficjalnie i bez wstydu mówią, że wygaszają kobiety w ciąży i na urlopach macierzyńskich/rodzicielskich, bo stanowią celem jest "utrzymanie sprawności instytucji przy minimalnym składzie osobowym" - no te na urlopach, macierzyńskich raczej tego nie gwarantują. Za podobną argumentację prywaciarza by zgnoili. Także chuj z ich polityką prorodzinną. Ja nic od nich nie chciałem, ale nawet na przestrzeganie prawa pracy ich nie stać. Sobie poradzimy - tylko efektem ich polityki prorodzinnej jest dziecko-, a chuje policzyli sobie mojego potomka jako skutek 500+.

Shrek

Data: 2018-10-04 07:18:53
Autor: J.F.
Dnia Wed, 3 Oct 2018 20:36:57 +0200, Shrek napisał(a):
[...]

Zrob jeszcze dwa, to bedzie 1000+, dzietnosc sie w kraju podniesie, o
emeryture nie bedziesz sie musial martwic, dzieci beda zadowolone ...
[...]

Ale przeciez wcale nie chca wygaszac, tylko to musza byc swoje kobiety
:-)

[...]

W I polroczu byl ponoc spadek urodzin. Ale w stosunku do poprzedniego
roku, w ktorym byl jednak wzrost.
A  tak trzeba by sprawdzic reszte danych, czy to nie jest efekt
wzrostu sprzed 20 lat ...

J.

Data: 2018-10-04 10:43:45
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Thu, 4 Oct 2018 07:18:53 +0200, w
<h4qjejvzovhu$.174op244x8ai5$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

W I polroczu byl ponoc spadek urodzin. Ale w stosunku do poprzedniego

Rafalska obiecała dymisję jeżeli nie będzie 400 tys. urodzin.
A już wiadomo, że w tym roku spadnie poniżej (chyba że wzdrożą jakiś program
Cud+).
Ale na pewno jakoś to wytłumaczy.

Data: 2018-10-04 11:00:00
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

[...]

Na pewno na złość się ludzie opanowali. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

Data: 2018-10-04 17:56:50
Autor: Shrek
W dniu 04.10.2018 o 13:00, Budzik pisze:

Ale na pewno jakoś to wytłumaczy.

Na pewno na złość się ludzie opanowali. :)

Już raz jeden tłumaczył, że przedsiębiorcy na złość jemu nie chcą zarabiać. Chuje gruz będą żreć ale pokurczowi na złość zrobią i zarabiać nie będą:P

Shrek

Data: 2018-10-04 09:27:47
Autor: przemek.jedrzejczak
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Data: 2018-10-04 11:17:30
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-04 o 10:43, radekp@konto.pl pisze:
Rafalska obiecała dymisję jeżeli nie będzie 400 tys. urodzin.
Ale to chyba mówiła w 2017. No i się porodziło te 400.

Robert

Data: 2018-10-04 13:59:21
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb5da9e$0$519$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-10-04 o 10:43, radekp@konto.pl pisze:
Rafalska obiecała dymisję jeżeli nie będzie 400 tys. urodzin.
Ale to chyba mówiła w 2017. No i się porodziło te 400.

A teraz juz nie mowila ?

Rzad wie, ze klamie, czy rzad wie, co zrobil zle, ze w tym roku bedzie mniej ? :-)

Ale moze jeszcze zdazy dorobic, zawsze mozna przyjac troche imigrantek .... w ciazy  :-)
Albo dopisac dzieci z Londynu :-)

J.

Data: 2018-10-04 17:55:31
Autor: Shrek
W dniu 04.10.2018 o 07:18, J.F. pisze:

Ale przeciez wcale nie chca wygaszac, tylko to musza byc swoje kobiety
:-)

No cóż - pozostaje się do chujów przyłączyć, albo poczekać aż się chuj wygasi.

Shrek

Data: 2018-10-04 10:50:38
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 20:36:57 +0200, w <pp3285$3k9$2@node1.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisał(-a):

 Sobie poradzimy - tylko efektem ich polityki prorodzinnej jest dziecko-, a chuje policzyli sobie mojego potomka jako skutek 500+.

Być może mam coś ze słuchem, ale słyszę:
- podniesienie kwoty wolnej
- 500zł na każde dziecko

A jak inni słyszą?
https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/beata-szydlo-500-zl-na-kazde-dziecko,1503602.html?playlist_id=27363

Data: 2018-10-03 20:51:54
Autor: Cavallino
[...]

Z dwoma też, bo jedno za szybko urosło.

Data: 2018-10-03 12:47:40
Autor: Piotrek Paradysz
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Ja mam 3 i tez 0+-

Data: 2018-10-03 17:00:02
Autor: Budzik
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

[...]

Spoko, stwuerdzenie ze kiełbasa wyborcza jest dla naiwnych jest jasne.
Ja sie tylko dziwie skad sie wzieło twierdzenie ze obecni spełniaja obietnice wyborcze...

--
Pozdrawia... Budzik
Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

Data: 2018-10-03 19:30:18
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-03 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

Zauważasz to bo bliżej Ci do tej drugiej strony. :-)

Robert

Data: 2018-10-04 10:44:27
Autor: radekp@konto.pl
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 19:30:18 +0200, w <5bb4fc9e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>,

Zauważa to po kieszeni raczej.

Data: 2018-10-04 11:00:00
Autor: Budzik
[...]

Czyli jak to samo zauwazałem po drugiej stronie to znaczy ze... sam juz sie pogubiłem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

Data: 2018-10-03 19:45:34
Autor: Robert Wańkowski
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam s ą przepisy?
W dniu 2018-10-02 o 19:17, Shrek pisze:
Chuja spełnili - obiecywali na każde dziecko.

Tu stoi napisane, że nie obiecywali.

"Wprowadzimy zatem comiesięczny dodatek rodzinny w kwocie 500 złotych
na każde drugie, trzecie i kolejne dzieci w rodzinie. Dodatek będzie przysługiwał na każde wychowywane
dziecko do 18 roku życia. Tak więc rodzina z dwójką dzieci otrzyma 500 złotych, z trójką
dzieci 1000 złotych, z czwórką 1500 złotych, zasada ta odnosi się do każdego kolejnego dziecka
i dotyczy również rodziców samotnie wychowujących dzieci. Dodatek będzie miał charakter powszechny
za wyjątkiem rodzin o wysokich dochodach. Natomiast rodziny o niskich dochodach
otrzymają go już za pierwsze dziecko."

Strona 108.

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=2ahUKEwiw_ajJ5-rdAhWKZVAKHe2xAk0QFjADegQIBhAC&url=http%3A%2F%2Fpis.org.pl%2Fmedia%2Fdownload%2F528ca7b35234fd7dba8c1e567fe729741baaaf33.pdf&usg=AOvVaw3LcsRTQnRHovBPW_Zg8Wmk

Robert

Data: 2018-10-03 20:08:55
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Wed, 3 Oct 2018 19:45:34 +0200, Robert Wańkowski
Tu stoi napisane, że nie obiecywali.

https://www.youtube.com/watch?v=EwpfmMrchJw

Ale to przecież zwykłe niewinne przejęzyczenie, jak u Morawieckiego z drogami.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-03 21:39:40
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-10-03 o 20:08, Myjk pisze:
Wed, 3 Oct 2018 19:45:34 +0200, Robert Wańkowski

Tu stoi napisane, że nie obiecywali.

https://www.youtube.com/watch?v=EwpfmMrchJw

Ale to przecież zwykłe niewinne przejęzyczenie,

W 50% się zgadza. Czyli wszystko ok. :-)

Data: 2018-10-05 12:17:52
Autor: Smok Eustachy
W dniu 02.10.2018 o 19:17, Shrek pisze:
W dniu 02.10.2018 o 13:59, Budzik pisze:

Własciwie spełnili tych dwie obietnice - 500+ i wiek emerytalny.

Chuja spełnili - obiecywali na każde dziecko.

W ruskim filmie chyba.

Data: 2018-10-02 01:47:44
Autor: J.F.
[...]

Ale pierwszego nie nalezy zglaszac, bo zrobil to w miare bezpiecznie.
Zglosic nalezy nieuzasadniona ciagla linie.

Za to pozostala dwojka juz zasluzyla.

J.

Data: 2018-10-02 21:41:11
Autor: ToMasz
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam s ą przepisy?
no i dowiedzieliśmy się. dwóm kierowcom grozi do 4 lat więzienia, (ale jak znam życie to posiedza ( o ile wogóle) do sprawy i ani dnia dłużej) temu trzeciemu do 5 lat. wow. nawet u nas by więcej dostali. refleksja którą ktoś juz podsunął. chcesz kogoś "legalnie" zabić - przejedź go. najlepiej na słowacji.

ToMAsz

Data: 2018-10-02 13:13:41
Autor: WS
On Tuesday, October 2, 2018 at 9:41:14 PM UTC+2, ToMasz wrote:
refleksja którą ktoś juz podsunął. chcesz kogoś "legalnie" zabić - przejedź go. najlepiej na słowacji.

jednak nie do konca... w kazdym "normalnym" kraju wypadek to wypadek, natomiast celowe przejechanie to juz zabojstwo (z premedytacja) i sa za to znacznie wieksze kary...

Data: 2018-10-03 10:53:08
Autor: ToMasz
W dniu 02.10.2018 o 22:13, WS pisze:
[...]

masz racje. problem jest bliżej ..... chorego prawa. jakby to odemnie zależało, kary za przemyślane zabójstwo - jak to określiłeś z premedytacją - powinny być bardzo wysokie. Nie wrócimy do oko za oko, ani życie za życie, ale możemy sie zbliżyć. zabrane życie powinno kosztować dożywocie za kratami. Może 25 lat.
NAtomiast w omawianym przypadku będzie 5 lat bo? Bo niema premedytacji?
Jak się naćpasz, to jest premedytacja czy nie? Moim zdaniem jest, bo świadomie dopowadzasz do sytuacji w której nie podejmujesz racjonalnych decycji o kierowaniu autem lub pozostaniu w łóżku. A jak w 3 samochody zapierdzielasz co fabryka dała tnąc ciągłe na zakręcie pod górkę? To znowu jest premedytacja. co ją różni od przejechania nielubianego sąsiada? A tylko to, że sąsiad, to konkretny człowiek. a dla pijaka za kierownicą, albo szaleńca, ofiara to człowiek obcy, nieznany.
5-8 lat powinien dostać człowiek który zabije innego człowieka w sutek przypadku, na który miał bardzo mały wpływ.

ToMasz

Data: 2018-10-03 11:17:46
Autor: J.F.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb48374$0$490$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 02.10.2018 o 22:13, WS pisze:
jednak nie do konca... w kazdym "normalnym" kraju wypadek to wypadek, natomiast celowe przejechanie to juz zabojstwo (z premedytacja) i sa za to znacznie wieksze kary...

masz racje. problem jest bliżej ..... chorego prawa. jakby to odemnie zależało, kary za przemyślane zabójstwo - jak to określiłeś z premedytacją - powinny być bardzo wysokie. NAtomiast w omawianym przypadku będzie 5 lat bo? Bo niema premedytacji?
Jak się naćpasz, to jest premedytacja czy nie? Moim zdaniem jest, bo świadomie dopowadzasz do sytuacji w której nie podejmujesz racjonalnych decycji o kierowaniu autem lub pozostaniu w łóżku.

Uprzejmie prosimy o nieuzywanie slow, ktorych znaczenia sie nie rozumie.

Data: 2018-10-03 17:51:51
Autor: ToMasz
W dniu 03.10.2018 o 11:17, J.F. pisze:
[...]

co wnosi ta uwaga pod całym akapitem?

ToMasz

Data: 2018-10-03 19:08:42
Autor: J.F.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pp2oin$qd5$1@dont-email.me...
[...]

Premedytacja - przemyslenia wstepne, czynienie przygotowan.

Czyli np  wracasz z delegacji i zastajesz zone z innym facetem w lózku, wiec chwytasz pierwsze co ci wpadnie w rece - akurat siekiera to jest - i mamy zbrodnie w afekcie.

A jak zonie powiesz ze wracasz za trzy dni, podczas gdy zamierzasz pojutrze i sobie postawisz siekierke przy drzwiach, zeby byla pod reka przy powrocie - to mamy zabojstwo z premedytacja.

Wypadek z premedytacja sie wiec kloci z definicji, a cpanie ... no chyba, ze odurzasz sie celowo, bo lubisz ten dreszczyk emocji gdy sie budzisz i nie wiesz co nawywijales, i dlatego sie odurzasz.
Wiekszosc chyba jednak nie dlatego - wiec gdzie tu premedytacja ...

J.

Data: 2018-10-03 20:28:00
Autor: kk
W dniu 2018-10-03 o 10:53, ToMasz pisze:

[...]

A komara jak zabijesz to 30 dni?

Data: 2018-10-03 23:08:12
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 3 Oct 2018 10:53:08 +0200, ToMasz napisał(a):

Jak się naćpasz, to jest premedytacja czy nie? Moim zdaniem jest, bo świadomie dopowadzasz do sytuacji w której nie podejmujesz racjonalnych decycji o kierowaniu autem lub pozostaniu w łóżku.

Zapoznaj się z pojęciem "zamiar ewentualny", bo mam wrażenie że tego
sformułowania Ci brakuje w rozważaniach.

Data: 2018-10-03 11:00:23
Autor: Myjk
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
Tue, 2 Oct 2018 13:13:41 -0700 (PDT), WS
jednak nie do konca... w kazdym "normalnym" kraju wypadek to wypadek, natomiast celowe przejechanie to juz zabojstwo (z premedytacja) i sa za to znacznie wieksze kary...

Szkoda tylko że często idzie taki za swoją głupotę (którego jedynym błędem
życiowym jest zwyczajny brak wyobraźni) do pierdla i tam go trzeba
utrzymywać, a powinien zapieprzać na rzecz rodziny którą pozbawił żywiciela
tak by zostało mu tylko na chleb i wodę.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-10-05 12:12:15
Autor: Smok Eustachy
W dniu 30.09.2018 o 21:24, ToMasz pisze:
Witam
jak przeczytałem na TVN, 3 luksusuowe auta z polski "woziły" się po słowacji,

Polska drogówka jest współwinna tragedii na Słowacji.

ttps://opinie.wp.pl/lukasz-warzecha-polska-drogowka-jest-wspolwinna-tragedii-na-slowacji-wytlumacze-dlaczego-6302595508655745a

Gdzie tu jednak miejsce dla polskiej drogówki? Otóż gdy rzecznik Komendy Głównej poinformował, że wszyscy trzej uczestnicy rajdu byli karani w Polsce za przekraczanie prędkości, wszystko wskoczyło na miejsce. Nie zostali bowiem wyeliminowani z ruchu jako groźni dla otoczenia, co niechybnie powinno się było stać, widząc ich sposób jazdy. Po prostu musieli się natknąć na policjantów, którzy akurat dostali zadanie podreperowania statystyk i zgarnęli standardowe mandaty.

Wbrew temu, co klepią wytrwale przedstawiciele drogówki oraz część ekspertów, największym problemem na polskich drogach nie jest prędkość sama w sobie. Jest wiele czynników sprzyjających zagrożeniu, a niezwiązanych bezpośrednio z zachowaniem kierowców: infrastruktura, bezsensowne rozwiązania drogowe, nadmiar znaków, diagności. Gdy jednak idzie o kierujących, najgroźniejsza jest drogowa agresja, która wcale nie musi się łączyć z drastycznym przekraczaniem prędkości, za to zawsze wiąże się z brawurą, chamstwem i bezmyślnością.

Data: 2018-10-05 17:12:10
Autor: Cavallino
W dniu 05-10-2018 o 12:12, Smok Eustachy pisze:
[...]

KAPELUSZ PLONK WARNING

Data: 2018-10-07 05:32:09
Autor: Kris
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?
W dniu piątek, 5 października 2018 17:12:09 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

KAPELUSZ PLONK WARNING

Ty na prawdę masz niepoukąłdane pod kapeluszem
idiotów za kółkiem po raz kolejny bronisz.

Data: 2018-10-05 13:51:44
Autor: Akarm
W dniu 2018-10-05 o 12:12, Smok Eustachy pisze:

Wbrew temu, co klepią wytrwale przedstawiciele drogówki oraz część ekspertów, największym problemem na polskich drogach nie jest prędkość sama w sobie.

Przecież każdy człowiek, który ma choć odrobinkę oleju w głowie, doskonale o tym wie. Przecież nie ma wypadków spowodowanych prędkością.
Gdyby były, to pewnie gdzieś udałoby się taki wypadek wypatrzyć, może sfotografować, czy nawet sfilmować.

[...]

Główna przyczyną wypadków drogowych jest olewanie przez kierujących podstawowych zasad bezpieczeństwa ruchu. Przede wszystkim nieudzielenie pierwszeństwa. No i bezmyślność, czyli debilizm. Na przykład trzymanie zbyt małego odstępu za poprzedzającym pojazdem.
A policja, zamiast dbać o bezpieczeństwo kierujących, zajmuje się łapaniem kierowców przekraczających dozwoloną prędkość. Najchętniej na wielopasmowej, bez zabudowy, pustej drodze.
Kiedyś w programie "Stop Drogówka" policjanci ścigali samochód wyprzedzający na przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach, pod górę na podwójnych ciągłych... I kiedy wreszcie go dopadli, wlepili mandat za przekroczenie prędkości. Tak! Tylko kilka stówek za prędkość!
Za śmiertelne zagrożenia, jakie sprawiał często w czasie sfilmowanej jazdy, powinien stracić prawo jazdy dożywotnio, ale policja ma głęboko w dudzie bezpieczeństwo. Liczy się tylko prędkość, jak to zwykle dla tępych bezmózgów.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-10-05 15:22:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bb75051$0$490$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ironizujesz ?
Bo oczywiscie udalo sie wypatrzec i sfilmowac.

[...]

Co by nie mowic - im wolniej sie jedzie, tym latwiej uniknac wypadku, nawet jak ktos popelni blad.

Ale jak wolno mozna jechac :-)

[...]

Moze nie takie smiertelne, bo wyprzedzanie na przejsciu - czasem widocznosc ma sie dobra.
Wyprzedzanie pod gore - czasem silnik ma sie mocny.
Patrz na tytulowy film - jeden wyprzedzil bez problemow.

ale policja ma głęboko w dudzie bezpieczeństwo. Liczy się tylko prędkość, jak to zwykle dla tępych bezmózgów.

Moze niedlugo
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/policyjne-wideorejestratory-to-buble-kontrowersyjna-sprawa-wraca-na-wokandę/ar-AAAzqxy

Ale swietnie sie te kamerki nadaja do uwiecznienia innych wykroczen, a do predkosci to w zasadzie wcale.

A jak sie takiego szybkiego dorwie, to on zaraz cos jeszcze zmaluje .... tylko jest kolejny klopot - policjant jadac za nim przekracza dozwolona predkosc, a rejestrator to rejestruje. I co - punkty policjantowi  ?

J.

Data: 2018-10-05 16:19:07
Autor: Akarm
wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam s ą przepisy?
W dniu 2018-10-05 o 15:22, J.F. pisze:

Ironizujesz ?

Nie.
Każdy z odrobiną rozumu zadaje sobie sprawę z idiotyzmu twierdzenia, jakoby główna przyczyną wypadków była duża prędkość.

Bo oczywiscie udalo sie wypatrzec i sfilmowac.

Gdyby tak było, to gdzieś pozostałby jakiś ślad tych "najczęstszych przyczyn wypadków".

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

wypadek Polaków na Słowacji - jakie tam są przepisy?