wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania

Data: 2011-07-11 05:34:33
Autor: lb
wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania
witam,
około miesiąc temu miałem wypadek, sprawca-nieletni, bez
ubezpieczenia, zajechał mi drogę, co skończyło się kilkoma dniami w
szpitalu i tygodniem zwolnienia. Koszty leczenia wyniosą kilka tysięcy
złotych plus uszkodzenia "sprzętu". Bylem już przesłuchiwany przez
policje, niedawno dostałem pismo z sadu, że przeciw sprawcy sad
rodzinny rozpoczął postępowanie z art 177 kk.

1) czy mogę/powinienem coś w tym momencie robić, czy czekać na kolejne
pisma z sadu?
2) czy sad może orzec jakieś zadośćuczynienie dla mnie?
3) jak wygląda dochodzenie odszkodowania na drodze cywilnej? muszę
mieć jakieś rachunki na uzasadnienie sumy która będę żądał, czy mogę
sobie powiedzieć kwotę, która mi się zamarzy, a sad będzie ustalał czy
jest słuszna czy nie?
4) nie ukrywam, ze wolałbym uniknąć punktu 3 i dogadać się jakoś z
rodzicami sprawcy, jak to zrobić, żeby wszystko było zgodnie z prawem?
5) no i skąd wziąć ich adres, bo w piśmie z sadu jest tylko imię i
nazwisko?

ad 3 i 4: chce od nich tylko tyle ile straciłem na całym tym
zdarzeniu, a nie np dodatkowo pół miliona za straty moralne.

dziękuje i pozdrawiam wszystkich

Data: 2011-07-12 03:58:46
Autor: lb
wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania
Ktoś z Was może zna podobną sytuacje z doświadczenia?
Jakie są różnice i na co zwracać uwagę w porównaniu z normalną sprawą,
gdzie biorą udział tylko osoby dorosłe?

Data: 2011-07-12 13:34:21
Autor: Warto Rzomawiać
wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania
gdzie biorą udział tylko osoby dorosłe?

tylko takaie że zamiast nieletni piszesz "opienkun prawny"

jk

Data: 2011-07-13 00:46:38
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Warto Rzomawiać" <w456@onet.pl> napisał w wiadomości news:ivhbge$l17$1news.onet.pl...
>gdzie biorą udział tylko osoby dorosłe?

tylko takaie że zamiast nieletni piszesz "opienkun prawny"

No chyba nie do końca. Od kiedy opiekun prawny ponosi zawsze cywilną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

Data: 2011-07-14 11:11:01
Autor: Warto Rzomawiać
wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania
odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

od czasu jak jest KC

jk

Data: 2011-07-14 08:34:54
Autor: witek
On 7/14/2011 4:11 AM, Warto Rzomawiać wrote:
odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

od czasu jak jest KC

to go przeczytaj i dowiesz sie, ze to nieprawda.

Data: 2011-07-14 16:59:39
Autor: MZ
W dniu 2011-07-14 15:34, witek pisze:
On 7/14/2011 4:11 AM, Warto Rzomawiać wrote:
odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

od czasu jak jest KC

to go przeczytaj i dowiesz sie, ze to nieprawda.

Nie za dużo oczekujesz od koliny?

--
MZ

Data: 2011-07-14 17:53:14
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Warto Rzomawiać" <w456@onet.pl> napisał w wiadomości news:ivmbr9$i2m$1news.onet.pl...
odpowiedzialność za szkody spowodowane przez nieletniego?

od czasu jak jest KC

Fajno, że wiesz, że jest kodeks cywilny. Byłoby o wiele lepiej, gdybyś go przeczytał. Choćby w części dotyczącej zagadnienia, w  którym zajmujesz stanowisko. No i wśród profesjonalistów panuje taki zwyczaj, że wypada podać podstawę prawną swych twierdzeń.

wypadek z udziałem nieletniego i dochodzenie odszkodowania