wypłacanie z mBanku

Data: 2009-07-11 07:56:13
Autor: Zibby
wypłacanie z mBanku
a jak już się nazbiera dużo pieniedzy w mBanku, to jak wypłacić? :)
niestety nie mam konta w innym banku, a zakładać specjalnie to chyba
nie ma sensu

Data: 2009-07-11 15:43:58
Autor: Jacek Osiecki
wypłacanie z mBanku
Dnia Sat, 11 Jul 2009 07:56:13 -0700 (PDT), Zibby napisał(a):
a jak już się nazbiera dużo pieniedzy w mBanku, to jak wypłacić? :)
niestety nie mam konta w innym banku, a zakładać specjalnie to chyba
nie ma sensu

Z wypłacaniem nie ma problemu, znacznie gorzej z wpłacaniem :( Trafić
na jakikolwiek działający wpłatomat to czasami jest trudniej niż wygrać w
totka...

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-11 18:02:01
Autor: Mithos
wypłacanie z mBanku
Jacek Osiecki pisze:
Z wypłacaniem nie ma problemu, znacznie gorzej z wpłacaniem :( Trafić
na jakikolwiek działający wpłatomat to czasami jest trudniej niż wygrać w
totka...

Odkąd da się wpłacać we wpłatomatach Multi to chyba nie jest to problem (one praktycznie zawsze działają) ?

--
Mithos

Data: 2009-07-11 20:40:53
Autor: Jacek Osiecki
wypłacanie z mBanku
Dnia Sat, 11 Jul 2009 18:02:01 +0200, Mithos napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Nie wiem - w Krakowie znalezienie czynnego wpłatomatu graniczy z cudem :-/
Wpłatomaty są w kilku galeriach - np. w Nowej Hucie jest wyłącznie jeden
wpłatomat (teoretycznie dwa, obok sieie -z reguły oba nie działają). Typowy
obrazek na stronie mbanku o wpłatomatach to 3-4 czynne z 12...

Ostatnio musiałem wpłacić gotówkę - po paru dniach przekazałem koledze,
który wpłacił przez marmurka. Paranoja :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-11 22:14:03
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"Mithos" news:h3ad2t$upd$1news.onet.pl

Odkąd da się wpłacać we wpłatomatach Multi to chyba nie jest to problem
(one praktycznie zawsze działają) ?

Szkoda tylko, że nie wszystkie maszynki multi są kompatybilne z mBankiem :(

Data: 2009-07-12 08:52:34
Autor: Marx
wypłacanie z mBanku
Mithos pisze:
Jacek Osiecki pisze:
[...]

a przy okazji - to jest tak samo darmowe jak wplatomaty mBanku?
Marx

Data: 2009-07-12 08:57:53
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"Marx" news:h3c1bn$lgc$1atlantis.news.neostrada.pl

a przy okazji - to jest tak samo darmowe jak wplatomaty mBanku?

Tak.

Data: 2009-07-11 17:10:49
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"Zibby"

a jak już się nazbiera dużo pieniedzy w mBanku, to jak wypłacić? :)

1. Z bankomatu
2. Przelać znajomemu co ma konto w marmurze i niech wypłaci z oddziale.

Data: 2009-07-11 12:00:49
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Valdi.Pavlack wrote:
2. Przelać znajomemu co ma konto w marmurze i niech wypłaci z oddziale.

Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego co napisałeś.

Data: 2009-07-11 21:00:57
Autor: Andrzej Kłos
wypłacanie z mBanku
witek pisze:
Valdi.Pavlack wrote:
2. Przelać znajomemu co ma konto w marmurze i niech wypłaci z oddziale.

Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego co napisałeś.

zwrot zaliczki?

andy_nek

Data: 2009-07-11 22:45:42
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"Andrzej Kłos" news:4a58e07a$1news.home.net.pl

> Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego co napisałeś.

zwrot zaliczki?

Ale możecie mi powiedzieć o co chodzi bo ja sam się w tym pogubiłem. Nie raz
i nie dwa w ten sposób wypłacałem bliskim i znajomym pieniądze, więc?

Data: 2009-07-11 16:09:48
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Valdi.Pavlack wrote:
[...]

podpowiedz: zapytaj w urzędzie skarbowym

Data: 2009-07-11 23:24:59
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"witek" news:h3av2t$n78$2inews.gazeta.pl

podpowiedz: zapytaj w urzędzie skarbowym

W najbliższy poniedziałek odwiedzą ich z samego rana ;)

Data: 2009-07-11 23:00:32
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:h3asim$1md$1news.interia.pl...

Ale możecie mi powiedzieć o co chodzi bo ja sam się w tym pogubiłem. Nie raz
i nie dwa w ten sposób wypłacałem bliskim i znajomym pieniądze, więc?

Takie czynności w pl mogą podlegać opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilno-prawnych, co ma utrudniać nieopodatkowany transfer dochodów i w ogóle utrudniać życie, a ludzie w pl często zastraszeni są, to nie stara unia. :)

Jeżeli kiedykolwiek miałbyś z tego tytułu problemy z polskimi us/uks (co jest skrajnie mało prawdopodobne) a ja będę jeszcze na grupie, uderzaj na priv. :)

Data: 2009-07-11 23:24:14
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"MarekZ" news:h3auh4$95j$1srv.cyf-kr.edu.pl

Jeżeli kiedykolwiek miałbyś z tego tytułu problemy z polskimi us/uks (co
jest skrajnie mało prawdopodobne) a ja będę jeszcze na grupie, uderzaj na
priv. :)

Szczerze dziękuję za ewentualne wsparcie, w walce z niczym innym jak jawnymi
absurdami prawnymi, które normalną, międzyludzką pomoc stawiają na równi z
przestępczością... Takie rzeczy to chyba tylko w PL są możliwe.

Data: 2009-07-11 21:36:48
Autor: Jacek Osiecki
wypłacanie z mBanku
Dnia Sat, 11 Jul 2009 23:24:14 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):
[...]

Przepisy mamy tak chore, że czasami można się tylko załamać :( Takie
swobodne przelewanie kwot to ciężkie przestępstwo - a wzajemne darowizny
to niemalże zbrodnia hitlerowska...

Dopóki wszystkie przepisy podatkowe nie będą się zawierały na kilku stornach
A4 - będzie ta paranoja. Krótko mówiąc - nigdy nie będzie lepiej :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-12 12:07:42
Autor: Michal Jankowski
wypłacanie z mBanku
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> writes:

Przepisy mamy tak chore, że czasami można się tylko załamać :( Takie
swobodne przelewanie kwot to ciężkie przestępstwo - a wzajemne darowizny
to niemalże zbrodnia hitlerowska...

A jak się do tego ma oficjalnie prowadzona przez banki usługa "konto
wspólne". Czyje są pieniądze na takim koncie?

Czy jak współwłaściciel A wpłaci, a B podejmie, to będzie to darowizna?

  MJ

Data: 2009-07-12 16:52:34
Autor: Robert Kois
wypłacanie z mBanku
Dnia Sun, 12 Jul 2009 12:07:42 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

[...]

A jak się ma pełnomocnika do konta i on wypłaca (albo wpłaca)?

--
Kojer

Data: 2009-07-12 10:28:12
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Robert Kois wrote:

A jak się ma pełnomocnika do konta i on wypłaca (albo wpłaca)?

Pełnomocnik działa w imieniu właściciela i nie są to jego pieniądze. Ważne, żeby w żadnym momencie "niematerialna" gotówka nie wylądowała na jego koncie.
Tak długo jak długo działa jako pełnomocnik nie ma z tym problemu.

Zrobiłem tak z kontem moich rodziców.
Z jednej strony mam pełnomocnitwo do konta, z drugiej strony mam notarialne pełnomocnictwo od nich do reprezentowania ich "w sprawach wszelakich" i da się z tym załatwić wszystko wszędzie, a czasmi nawet lepiej, bo przez telefon też działa :)

Data: 2009-07-12 18:18:15
Autor: Michal Jankowski
wypłacanie z mBanku
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

I pelnomocnik moze trzymac pieniadze pelnomocnictwodawcy na swoim
biurku, ale na swoim koncie juz nie?

No i nadal nie mam odpowiedzi, co z kontami wspolnymi.

  MJ

Data: 2009-07-12 01:08:21
Autor: Marcin Wasilewski
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h3auh4$95j$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Jeżeli kiedykolwiek miałbyś z tego tytułu problemy z polskimi us/uks (co jest skrajnie mało prawdopodobne) a ja będę jeszcze na grupie, uderzaj na priv. :)

    To może powiesz jak dwie osoby prowadzące wspólne gospodarstwo domowe nie posiadające wspólności majątkowej (matka/ojciec - syn/córka, rodzeństwo, partnerzy bez formalnego związku) powinny opisywać wzajemne przelewy aby być czystymi względem US. I nie chodzi tu o jakieś machloje, tylko zwykłe czynności w życiu codziennym - rozliczanie się za zakupy, opłaty za czynsz/energię). Opisy typu: "zwrot za zakupy", "na opłaty" wystarczą, czy Polska jest krajem takich absurdów, że trzeba sobie fikcyjne weksle wystawiać i je wykupywać? Czy bezpieczne są operacje typu: matka przelewa mi raz w miesiącu pewną kwotę (poniżej 1.000 zł), a ja reguluję z tych pieniędzy jej opłaty?

Data: 2009-07-11 23:42:58
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Marcin Wasilewski wrote:

wpisz "przelew".

  Czy bezpieczne są
operacje typu: matka przelewa mi raz w miesiącu pewną kwotę (poniżej 1.000 zł), a ja reguluję z tych pieniędzy jej opłaty?

Nie. To jest depozyt nieprawidłowy i należy się od tego 2% podatku dla US. Oddzielna kwestia jak się o tym US dowie.
Lepiej niech ci da gotówkę, a ty ją sam sobie wpłać na konto.
A najlepiej niech założy drugie konto na siebie i tam przelewa gotówkę, a ty będziesz tylko pełnomocnikiem, który ma dostęp do konta.

Data: 2009-07-12 20:46:37
Autor: Czarek
wypłacanie z mBanku
witek wrote:
Marcin Wasilewski wrote:
[...]

Tak, tak... a podatek od nieujawnionych dochodów to ciut wyższy jest niż te 2% za pierwszą opcję. ;)

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2009-07-12 01:30:12
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:h3b60u$69p$1news.task.gda.pl...

Opis przelewu nie ma kompletnie żadnego znaczenia.

Polska jest krajem takich absurdów, że trzeba sobie fikcyjne weksle wystawiać i je wykupywać?

Patrząc legalistycznie tak właśnie jest. Są też inne możliwości, ale ten z wekslami jest najprostszy i działa.

Czy bezpieczne są operacje typu: matka przelewa mi raz w miesiącu pewną kwotę (poniżej 1.000 zł), a ja reguluję z tych pieniędzy jej opłaty?

Oczywiście że tak, nie popadajmy w paranoję. Ale gdybyśmy popadli to choć od takiej pojedynczej transakcji PCC nie należy się, to jak się pogłębią problemy budżetu i będzie coraz trudniej wypełnić warunki Umowy Społecznej może sie okazać, że jest tu prowadzona działalność gospodarcza i należne są:
- podatki dochodowe
- składki na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne
- podatek VAT, ponieważ nie dokonano zgłoszenia chęci skorzystania ze zwolnienia z VAT
- dodatkowo mamy tu do czynienia ze świadczeniami wzajemnymi, a do niektórych z nich może mieć zastosowanie ustalenie rynkowych cen transferowych
- naturalnie możemy mieć też do czynienia z zarzutem, że prowadzona jest działalność parabankowa bez posiadania odpowiedniej koncesji.

Ale to wszystko powyżej, to raczej w tonie kpiny i uświadomienia niektórym tych kafkowskich klimatów. W praktyce to całkowicie bezpieczne, a już w I grupie pokrewieństwa to w ogóle. :)

Data: 2009-07-11 23:44:16
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
MarekZ wrote:

Oczywiście że tak,

ja bym tak pewny nie był.

Data: 2009-07-12 09:51:56
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h3bpn0$nsu$2inews.gazeta.pl...
MarekZ wrote:

Oczywiście że tak,

ja bym tak pewny nie był.

No racja, absolutnie pewnym to można być niewielu rzeczy.

Ale biorąc pod uwagę duży nakład pracy, który byłby potrzebny aby rozpocząć zorganizowane okradanie obywateli w ten sposób, wydaje się to mało prawdopodobne. Dokonać uogólnionego zastraszenia wszystkich już też nie tak łatwo jak w czasach jawnego socjalizmu realnego (mam tu na myśli lata 50-te, 60-te i 70-te). Oczywiście w ramach walki z terroryzmem jeszcze wiele przed nami. :)

Data: 2009-07-12 12:06:02
Autor: Andrzej Kłos
wypłacanie z mBanku
Marcin Wasilewski pisze:

[...]

założyć jedno wspólne konto bankowe, tam trzymać kasę na wspólne wydatki, stamtąd robić przelewy. Np. w takim jednym banku, co to już nie jest OK, można tak ustawić przelewy zdefiniowane, że jako płatnik pokazuje się osoba, która zdefiniowała przelew, a nie ta, która taki przelew "puszcza". Takie konto zdecydowanie ułatwia życie - oczywiście przy wzajemnym zaufaniu współposiadaczy. Przy mniejszym poziomie zaufania można tam trzymać tylko tyle, ile potrzeba dla najbliższych przelewów.

andy_nek

Data: 2009-07-11 22:13:28
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"witek" news:h3agg1$hqq$4inews.gazeta.pl

> 2. Przelać znajomemu co ma konto w marmurze i niech wypłaci z oddziale.

Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego co napisałeś.

Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że takie rzeczy istnieją i ludzie z tego
korzystają ;) No ale jak widzę wiesz lepiej ;)

PS.
Dodam, że parę razy pomagałem tak wypłacić kasę rodzinie, korzystającej ze
stricte banków internetowych (patrz VW bank) i jakoś żyję i mam się dobrze
:)

PS2.
Mowa w temacie o dużych kwotach. Nie wiem jak dla ciebie ale dla mnie duża
kwota to m. in. 30k z kawałeczkiem, które wypłacałem dla ww. rodziny :)

Data: 2009-07-11 16:10:50
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Valdi.Pavlack wrote:
[...]

ja nie twierdze, ze to jest zabronione, ja twierdze, ze moze troche kosztowac.

Data: 2009-07-11 23:25:30
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"witek" news:h3av4q$n78$3inews.gazeta.pl

ja nie twierdze, ze to jest zabronione, ja twierdze, ze moze troche kosztowac.

Tzn?

Data: 2009-07-11 20:45:31
Autor: jureq
wypłacanie z mBanku
Dnia Sat, 11 Jul 2009 22:13:28 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]

Dodam, że parę razy pomagałem tak wypłacić kasę rodzinie, korzystającej
ze stricte banków internetowych (patrz VW bank) i jakoś żyję i mam się

A o tym co to jest "depozyt nieprawidłowy" i podatek od czynności cywilnoprawnych oczywiście wiesz?

Data: 2009-07-11 22:51:55
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"jureq" news:h3atlb$18e$3news.onet.pl

A o tym co to jest "depozyt nieprawidłowy" i podatek od czynności
cywilnoprawnych oczywiście wiesz?

Nie nie wiem - za głupi jestem jak widzisz.
A podatek? - jeszcze mi tak nie odpierniczyło aby płacić za pomoc bliskim
podatek, który i tak zostanie "przejedzony" przez polityków czy też inną
szeroko rozumianą biurwe.

Jeżeli masz ciśnienie - podaj mnie do UKS (podać ci na e-mail wszelkie
dane? - powiedz mi tylko czy chcesz danego z PL czy z DE) czy innych głupich
instytucji mających na celu w większości przypadków kasowanie tych, którzy
nie zrobili niczego złego.
A ha - możesz jeszcze im powiedzieć, że pożyczam rodzinie i znajomym
pieniądze na 0% zaś rodzina i bliscy (przyjaciele) nie płacą od tych
pożyczek należnego podatku chociaż w świetle głupkowatego, polskiego prawa
taki podatek powinni uiścić.

Z mojej strony tyle.

Pozdrawiam.

Data: 2009-07-11 16:12:17
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Valdi.Pavlack wrote:

Jeżeli masz ciśnienie - podaj mnie do UKS (podać ci na e-mail wszelkie
dane? - powiedz mi tylko czy chcesz danego z PL czy z DE)

Aaa, polaczek na zachodzie sie madrzy. A w DE płaci cichutko co do euro i nawet nie pisnie.

Data: 2009-07-11 23:31:52
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"witek" news:h3av7h$n78$4inews.gazeta.pl

Aaa, polaczek na zachodzie sie madrzy.

W chwili obecnej jestem w PL i jeszcze kilka miesięcy pobędę z kilku -
kilkunasto dniowymi wypadami "na stare śmieci" :)
A co do tego "polaczka" - zauważyłem, że to określenie bardzo często pojawia
się u zakompleksionych rodaków. To oczywiście tylko i wyłącznie moja
subiektywna opinia nie poparta Ĺźadnymi badanami, ot taka luĹşna obserwacja ;)

A w DE płaci cichutko co do euro i nawet nie pisnie.

Widzę, że zjadłeś ze mną beczułkę soli i... i dzielisz ze mną mieszkanie ;)
Ale na powaĹźnie:
1. W DE jakoś nie stwierdzam tak debilnych przepisów jak ma to miejsce w PL
i nie chodzi mi tylko o przepisy związane z szeroko rozumianymi finansami -
z resztą od tych klocków mam swoją królewnę - podatki itp. to jest mocna
strona ;)
2. Zasadnicza różnica pomiędzy DE a PL - w przypadku tego pierwszego kraju
nie musisz się zbytnio starać aby zobaczyć, że pieniądze z twoich podatków
są o wiele sensowniej wydawane niż ma to miejsce w Polsce.

Data: 2009-07-12 08:44:57
Autor: Jacek Osiecki
wypłacanie z mBanku
Dnia Sat, 11 Jul 2009 22:51:55 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):
[...]

Rety, co się tak rzucasz? Ludzie po prostu zwracają Ci uwagę, że takie
porady ("przelej kumplowi i niech on wypłaci") mogą mieć niemiłe konsekwencje
dla osoby która się do nich zastosuje. Nikt tu nie uważa że urząd skarbowy
ma rację ani tym bardziej nie popiera złodziejskiego pobierania podatków...

Co do wspomnianej przez parę osób tajemnicy bankowej: owszem, urzędnik nie
może sobie ot tak zażądać wyciągu z Twojego konta - choć ostatnio były
jakieś zakusy by aparat nacisku miał taką możliwość nawet bez wszczętego
postępowania, nie pamiętam jak się to skończyło... Natomiast istnieje coś
takiego jak GIIF:

http://www.kir.com.pl/main.php?p=GIIF

Biorąc pod uwagę, że w mBanku można kartą wypłacić już niemałe pieniądze,
osoba która pyta może chcieć przelać kwotę która jak najbardziej pod GIIF
podpada. Dlatego trochę się uspokój i zrozum że nikt tu Ciebie nie atakuje.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-11 22:53:21
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:h3atlb$18e$3news.onet.pl...

A o tym co to jest "depozyt nieprawidłowy" i podatek od czynności
cywilnoprawnych oczywiście wiesz?

A Ty naturalnie wiesz co to jest "tajemnica bankowa" albo alternatywnie co to jest "zapłata sumy wekslowej"?

Przed tym zabawnym państwem można się prawie zawsze łatwo bronić, nie ma powodu dawać się zastraszać i rezygnować z normalnych ludzkich zachowań z powodu tego, że gdzieś ktoś coś sobie uchwalił.

Data: 2009-07-11 16:12:48
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
MarekZ wrote:
[...]

Tylko o tym trzeba wiedziec przed a nie po.

Data: 2009-07-11 23:33:22
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"witek" news:h3av8g$n78$5inews.gazeta.pl

Tylko o tym trzeba wiedziec przed a nie po.

A Ty będziesz najprawdopodobniej miał mega radość jak za kratki trafi ktoś
kto zwyczajnie pomógł drugiemu człowiekowi... ehh :(

Data: 2009-07-11 22:53:00
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Valdi.Pavlack wrote:
"witek" news:h3av8g$n78$5inews.gazeta.pl

Tylko o tym trzeba wiedziec przed a nie po.

A Ty będziesz najprawdopodobniej miał mega radość jak za kratki trafi ktoś
kto zwyczajnie pomógł drugiemu człowiekowi... ehh :(

za kratki sie za to nie trafia.

Data: 2009-07-12 00:31:27
Autor: ffiona
wypłacanie z mBanku

UĹźytkownik "MarekZ"

A Ty naturalnie wiesz co to jest "tajemnica bankowa" albo alternatywnie co to jest "zapłata sumy wekslowej"?

A ja tak nieśmiało w sprawie tej tajemnicy bankowej. Ja nie wiedziałam, że US inwigiluje nasze konta, a z Waszych wypowiedzi wygląda, że tak jest. Wprawdzie sama sobie przelałam z pekao sa do kb 150 tys., ale nikt się nie czepiał, tyle tylko, że jak przyszłam już fizycznie do kb, to wszyscy wiedzieli, kto ja jestem. To mnie zadziwiło. To chyba nie ma tajemnicy bankowej?
Pozdr.
A.

Data: 2009-07-11 22:55:33
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
ffiona wrote:

[...]

Powinnaś szybko odwiedził lekarza specjalistę. To się leczy z duzym skutkiem.

Data: 2009-07-12 12:34:33
Autor: ffiona
wypłacanie z mBanku

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

Powinnaś szybko odwiedził lekarza specjalistę. To się leczy z duzym skutkiem.

Myślisz? Może i masz rację. Ale jak weszłam do banku od razu podeszła do mnie kierowniczka i powiedziała:
- Dzwoniliśmy do pani w sprawie kompasu finansowego.
Ja jej nigdy na oczy nie widziałam, więc skąd ona wiedziała, kim ja jestem?
A nad lekarzem się zastanowię, dzięki Ci, Panie, za dobrą radę.
Pozdrawiam
A.

Data: 2009-07-12 10:29:59
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
ffiona wrote:

[...]

Co za problem zapamiętać ludzi przy okazji załatwiania jakieś tam sprawy. Pamięta się twarze i już.

Data: 2009-07-12 17:35:37
Autor: ffiona
wypłacanie z mBanku

ffiona wrote:

[...]

Ale ja jej twarzy nie znałam. Byłam w tym banku wcześniej tylko raz, jak zakładałam KO. Obsługiwał mnie pracownik, a nie kierowniczka. Poza tym, skoro zapamiętała twarz (moĹźe z kamery?),  to skąd wiedziała, kim jestem? Bo nie dzwoni się do twarzy w sprawie kompasu, ale do konkretnej osoby z konkretnym nazwiskiem i konkretnym kontem. Myślisz, Ĺźe od razu z twarzą skojarzyła moje konto? Ciekawe, ciekawe.
Pozdr.
A.

Data: 2009-07-12 01:00:36
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3b3ti$nsk$1news.onet.pl...

[...]

Urzędy skarbowe nie inwigilują naszych kont, bo nie posiadają takiej możliwości. Jest tajemnica bankowa.

Data: 2009-07-12 01:07:54
Autor: ffiona
wypłacanie z mBanku

UĹźytkownik "MarekZ"

Urzędy skarbowe nie inwigilują naszych kont, bo nie posiadają takiej możliwości. Jest tajemnica bankowa.

No to skoro jest ta tajemnica, to czemu zarzucają tu ludzie Valdi Pavlackowi, że robiąc przysługę znajomym w kwestii wypłacania pieniędzy, czyni przestępstwo? Skąd US ma o tym wiedzieć, skoro nie inwigiluje naszych kont?
Pozdr.
A.

Data: 2009-07-11 22:56:27
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
ffiona wrote:

UĹźytkownik "MarekZ"

[...]

Nie czyni przestępstwa, co najwyżej US będzie chciał trochę z tego dla siebie.
Wiec może niech nieradzi komuś skoro nie z własnych pieniędzy będzie musiał to zapłacić.

Data: 2009-07-12 08:57:19
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"witek" news:h3bmtb$cvc$3inews.gazeta.pl

Nie czyni przestępstwa, co najwyżej US będzie chciał trochę z tego dla
siebie.
Wiec może niech nieradzi komuś skoro nie z własnych pieniędzy będzie
musiał to zapłacić.

Ale skąd US ma wiedzieć o transakcjach, które wykonuje? Ktoś musiał by na
mnie donieść bo innego rozwiązania/sposobu nie znajduję.

Data: 2009-07-12 08:27:35
Autor: jureq
wypłacanie z mBanku
Dnia Sun, 12 Jul 2009 08:57:19 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Ale skąd US ma wiedzieć o transakcjach, które wykonuje? Ktoś musiał by
na mnie donieść bo innego rozwiązania/sposobu nie znajduję.

Takie rzeczy zazwyczaj wychodzą przypadkiem przy innych kontrolach.

Przykład jak może to wyglądać u twojego znajomego:

Twierdzi pan, że pieniądze na to mieszkania pochodzą z oszczędności a nie z nieopodatkowanych dochodów? Trzymał je pan na rachunkach bankowych? To prosimy o wyciągi bankowe za ostatni rok przed zakupem mieszkania. A tu są jakiegoś przelewy od niejakiego Valdi Pavlacka. Za co panu zapłacił? A mówi pan, że to są pana pieniądze a nie zapłata ani pożyczka? To prosimy także o wyciąg z drugiego banku. A więc to przekazanie pieniędzy odbyło się w taki sposób. To prosimy jeszcze potwierdzenie zapłacenia PCC. Nie ma pan potwierdzenia? To sprawdzimy u nas czy taka wpłata była wykonana.

Data: 2009-07-12 10:21:01
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
Valdi.Pavlack wrote:

Ale skąd US ma wiedzieć o transakcjach, które wykonuje? Ktoś musiał by na
mnie donieść bo innego rozwiązania/sposobu nie znajduję.

TeĹź.

Inną metodą jest np. kupienie sobie samochud, mieszkania itp itd i zapłacenie od tego podatku.
Od ręki widać, że twoje dochodu pokazją na to, że cię nie stać.
I zwykle tak się właśnie zaczyna.

Data: 2009-07-12 01:39:36
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "ffiona" <ffiona@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h3b61v$s1p$1news.onet.pl...

[...]

Nikt nie zarzuca Valdiemu przestępstwa.

Prokuratura, sąd albo urząd kontroli skarbowej może wystapić o uchylenie tajemnicy bankowej. Polski bank raczej zawsze spełni takie żądanie. Zagraniczny to już różnie.

Podatnik może także zostać zastraszony przez urząd skarbowy albo "wymanewrowany" i sam przekaże wyciągi lub coś oświadczy/zezna. Zwróćmy także uwagę, że nieco inny jest status rachunków wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej w porównaniu do rachunków nie wykorzystywanych do tego celu.

Data: 2009-07-12 14:44:01
Autor: zgred
wypłacanie z mBanku
MarekZ pisze:

Urzędy skarbowe nie inwigilują naszych kont, bo nie posiadają takiej możliwości. Jest tajemnica bankowa.

BUHAHAHHAHAHAHA !!!
ŁAAAAA!!!
OJOJOJOJ!!!!

Ile masz lat?

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-07-12 10:30:53
Autor: witek
wypłacanie z mBanku
zgred wrote:
MarekZ pisze:

Urzędy skarbowe nie inwigilują naszych kont, bo nie posiadają takiej możliwości. Jest tajemnica bankowa.

BUHAHAHHAHAHAHA !!!
ŁAAAAA!!!
OJOJOJOJ!!!!

A ty co. Naczytałeś się jakiś bzdur w brukowcach?

Data: 2009-07-12 15:15:04
Autor: MarekZ
wypłacanie z mBanku
Użytkownik "zgred" <zgred@null.com> napisał w wiadomości news:h3cluk$663$1atlantis.news.neostrada.pl...

BUHAHAHHAHAHAHA !!!
ŁAAAAA!!!
OJOJOJOJ!!!!

Ile masz lat?

19, a co?

Data: 2009-07-12 22:58:41
Autor: Arek
wypłacanie z mBanku
ffiona napisał(a) w wiadomości: ...

[...]

To przelej teraz z powrotem... Zwłaszcza w oddziale KB w którym nie zakładałaś
rachunku. :)

Arek

Data: 2009-07-11 20:50:56
Autor: Jacek Osiecki
wypłacanie z mBanku
> [...]
Chyba nie zdajesz sobie sprawy, że takie rzeczy istnieją i ludzie z tego
korzystają ;) No ale jak widzę wiesz lepiej ;)

Ludzie robią wiele różnych rzeczy. Często tylko nie wiedzą jak pięknie się
podkładają się urzędowi skarbowemu... Nasz "kochany" fiskus z przyjemnością
potraktuje to jako transakcję i ją opodatkuje po swojemu :(

Dodam, że parę razy pomagałem tak wypłacić kasę rodzinie, korzystającej ze
stricte banków internetowych (patrz VW bank) i jakoś żyję i mam się dobrze

Ale odróżniasz rodzinę od znajomego? ;)
Zresztą nie zmienia to faktu, że po prostu miałeś tylko fuksa że się nie
przyczepili.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-07-11 22:56:27
Autor: Valdi.Pavlack
wypłacanie z mBanku
"Jacek Osiecki" news:slrnh5hupf.did.joshuatau.ceti.pl

Ale odróżniasz rodzinę od znajomego? ;)

W świetle prawa, czy codzinnego życia?

Zresztą nie zmienia to faktu, że po prostu miałeś tylko fuksa że się nie
przyczepili.

Rozumiem, że najprawdopodobniej rozchodzi się o kwoty jakie na moje konto
przychodziły od ww. podmiotów. Moja wiedza na temat prawa jest taka, że wiem
tylko tyle, że od jakiejś tam kwoty ktoś lub coś może ci się bardziej
przyglądać dlatego jeżeli trzeba było wypłacać coś więcej niż 10k prosiłem o
rozbicie danej kwoty na kilka mniejszych przelewów. Do teraz nikt do moich
drzwi w kraju jak i za granicą nie puka - pewnie mam fuksa, jak to ująłeś i
chyba dzięki temu nadal będę pomagał tym którym pomagałem wcześniej ;)

Data: 2009-07-13 09:18:42
Autor: gornik
wypłacanie z mBanku
Osoba zwana Zibby <zbyszek999@op.pl> napisała:

a jak już się nazbiera dużo pieniedzy w mBanku, to jak wypłacić? :)
niestety nie mam konta w innym banku, a zakładać specjalnie to chyba
nie ma sensu

Możesz za 9,50 PLN prowizji wypłacić w oddziale jakiegoś banku, który
obsługuje wypłaty gotówkowe z kart płatniczych.

Górnik              |  "Więc kimże w końcu jesteś ?
mail-to(rot13):     |  - Jam częścią tej siły
arjf@revqnahf.bet   |  która wiecznie zła pragnąc
www.eridanus.org    |  wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

Data: 2009-07-14 17:36:36
Autor: Jacenty
wypłacanie z mBanku - Terminal POS czy jakoś tak - ja korzystałem z PEKAO SA
a jak już się nazbiera dużo pieniedzy w mBanku, to jak wypłacić? :)
niestety nie mam konta w innym banku, a zakładać specjalnie to chyba
nie ma sensu

To jest ciekawe zagadnienie, bo taką usługę tylko tam znalazlem a i tak co drugi raz, jak jest jakaś nowa pani to robi duże oczy i nie wie o czym mówie :)
Wtedy wskazuje jej, gdzie stoi terminal, pani bierze kartę, podpis i do kasy :)

W innych bankach też sie dziwili i nie wiedzieli jak mi pomóc, a kiedyś ktoś w mlince pwoiedział mi że to standardowa usługa.

Powodzenia.

Data: 2009-07-14 19:26:04
Autor: S.T.
wypłacanie z mBanku
a jak już się nazbiera dużo pieniedzy w mBanku, to jak wypłacić? :)
niestety nie mam konta w innym banku, a zakładać specjalnie to chyba
nie ma sensu

Ile to jest dużo?
Możesz zwiększyć sobie limit wypłat, wypłacić i spowrotem go zmniejszyć
(dla bezpieczeństwa)
Maksymalny limit dzienny dla wypłat w bankomatach to 30 tys. zł
ustawiasz go sam w serwisie tranaskcyjnym.
Jeśli dodać do tego zmianę daty o północy, to o odpowiedniej porze
'jednorazowo' wypłacisz do 60tys.

Więcej to już tylko w innym banku wyposażonym w POSy,
ale tu już może być potrzebne awizowanie wypłaty takiej kwoty.
(nie wiem czy to realne jeśli nie będziesz klientem tego banku)

Data: 2009-07-15 08:17:39
Autor: Marx
wypłacanie z mBanku
S.T. pisze:
[...]

jeszcze musi byc tyle pieniedzy w bankomacie...
Marx

wypłacanie z mBanku