wyposażanie mieszkania na cele najmu a odliczenia podatkowe

Data: 2009-03-31 17:18:25
Autor: eost
wyposażanie mieszkania na cele najmu a odliczenia podatkowe
Zakupiłem pod koniec 2006r, a następnie (w grudniu 2009) odebrałem nowe mieszkanie i zacząłem je urządzać z myślą o wynajmie. Podpisałem umowę najmu w tym miesiącu i teraz zastanawiam sie, czy mogę odpisywać od podatku koszty wyposażenia mieszkania. Ostatnią rzecz do mieszkania kupiłem kilka dni przed podpisaniem umowy, pierwszą jakieś 3-4 miesiące wstecz (o ile ma to jakieś znaczenie).

Pani z KIPu zaczęła coś mówić o dowodzeniu związku przyczynowo - skutkowego między uposażaniem, a wynajmem, ale nie do końca rozumiałem o co chodzi (mam nieodparte wrażenie, że ona też :)

Druga kwestia - jeśli da się odliczyć te rzeczy, czy nie będzie się to kłócić z amortyzacją podatkową (do której, jak wyczytałem, mam prawo) oraz z ulgą odsetkową (to chyba inna bajka, więc domyślam się, że nie)?

--
eost.

Data: 2009-03-31 11:42:33
Autor: witek
eost wrote:
[...]

jak sie rozliczasz z US?

Data: 2009-04-01 09:41:00
Autor: eost
wyposażanie mieszkania na cele najm u a odliczenia podatkowe
jak sie rozliczasz z US?

Jako osoba fizyczna, zwolniona przedmiotowo z VAT - na zasadach ogólnych. Tzn. tak mam zamiar rozliczać przychody z najmu, bo wystawienie pierwszego rachunku wynajmującemu dopiero przede mną.

--
eost.

Data: 2009-03-31 17:24:44
Autor: ąćęłńóśźż
wyposażanie mieszkania na cele najmu a odliczenia po datkowe
Wpisz to do umowy najmu jako zobowiązanie wynajmujacego do wyposazenia lokalu w te rzeczy.
JaC

-- -- -

Data: 2009-04-01 09:51:03
Autor: eost
wyposażanie mieszkania na cele najm u a odliczenia podatkowe
Wpisz to do umowy najmu jako zobowiązanie wynajmujacego do wyposazenia lokalu w te rzeczy.

Niestety - umowa już podpisana. Spróbuję się dogadać i wprowadzić zmianę w umowach..

To nie ma znaczenia, że rachunki na materiały wykończeniowe będą miały wcześniejszą datę o kilka miesięcy niż umowa najmu?

Wszystko mogę wpisać do umowy i potem odliczyć? Nie będzie to podejrzane, że wynajmujący wymaga ode mnie puszek podtynkowych i kleju do glazury? ;) (rozumiem, że muszę wpisać konkretne materiały do umowy, a nie ogólnie - jako zobowiązanie wykończenia pomieszczeń)

--
eost.

Data: 2009-04-01 09:51:22
Autor: ąćęłńóśźż
wyposażanie mieszkania na cele najmu a odliczenia po datkowe
Część rzeczy zapewne podwyższa wartość przedmiotu najmu uwzglednianą do amortyzacji, a część możesz rozliczyc jako koszty.
JaC

-- -- -

Nie będzie to podejrzane, że wynajmujący wymaga ode mnie puszek podtynkowych i kleju do glazury?

Data: 2009-04-01 10:35:22
Autor: eost
wyposażanie mieszkania na cele najm u a odliczenia podatkowe
Część rzeczy zapewne podwyższa wartość przedmiotu najmu uwzglednianą do amortyzacji, a część możesz rozliczyc jako koszty.

Jest to jakoś uregulowane, czy na zdrowy rozsądek? (Glazura, armatura, elektryka, hydraulika -> amortyzacja, AGD/RTV/meble -> koszty)

(Dzięki za pomoc)

--
eost.

wyposażanie mieszkania na cele najmu a odliczenia podatkowe