[Citibank] wypowiadają karty?

Data: 2021-02-25 08:17:36
Autor: Kamil Jońca
[Citibank] wypowiadają karty?

Ostatnio moja znajoma dostała list z Citi. "W związku z tym że kończymy
obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa
karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach...]"

Ktoś też dostał?
KJ

Data: 2021-02-25 02:16:40
Autor: Dawid Rutkowski
czwartek, 25 lutego 2021 o 08:19:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
Ostatnio moja znajoma dostała list z Citi. "W związku z tym że kończymy obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach....]"

A jaką ma kartę? I w jakim sensie ta nowa ma mieć gorsze warunki?
Obstawiam, że ma visę bp i proponują jej zmianę na mc moto bp - citek wycofuje się ze współpracy z visą już od dawna, promocje, odkąd pamiętam, są tylko dla mc - a z visy pozostały właśnie tylko te cobrandy z bp - co przestało być tak ważne od wprowadzenia mc bp - no i "zwykłe" silver/gold/platinum, które i tak można dostać tylko w oddziale.
A te "zwykłe" visy też ostatnimi czasy wymieniają bez pytania na mc, czym wqurwiają klientów - nie tylko tym, że karta ni stąd ni zowąd ma nowy numer, nowy numer rachunku do spłat - a do tego ważność starej visy kończy się w miesiąc po wydaniu tej nowej mc, a nie zgodnie z datą ważności wybitą na visie - o czym nie raczą poinformować i na co się ostatnieo nadziałem.

Tylko zastanawiam się, w czym mają być gorsze te warunki - mc moto bp jest bezpłatna, chyba że o dodatkowe chodzi - te są płatne bezwzględnie (rozsyłają reklamy - "czy ktoś, kto ma dodatkową do twojej kk, nie mógłby przypadkiem mieć swojej własnej kk?") - a lojalnościówka chyba taka sama.
Chyba że znajoma ma jeszcze jakiś starszy zabytek citka?

Data: 2021-02-25 15:47:09
Autor: Kamil Jońca
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda
wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny,
nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-25 10:49:02
Autor: Dawid Rutkowski
[Citibank] wypowiadają karty?
czwartek, 25 lutego 2021 o 15:54:20 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
Dawid Rutkowski writes: > czwartek, 25 lutego 2021 o 08:19:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a): >> Ostatnio moja znajoma dostała list z Citi. "W związku z tym że kończymy >> obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa >> karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach...]" > > A jaką ma kartę? I w jakim sensie ta nowa ma mieć gorsze warunki? > Obstawiam, że ma visę bp i proponują jej zmianę na mc moto bp - citek
Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny, nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN

To zapytaj, jaki jest ten stary mc i jaki ma być nowy.
Do tej pory bezpłatne były simplicity i moto bp - i ew. inne w promo czy jak sami zaproponowali (ja tak mam - "sami", ale miesiąc czy dwa wcześniej dzwoniłem i wyraziłem pragnienie KK bez warunków bezpłatności - a wtedy nie bylo jeszcze simplicity).
Nowa też dziwna, w TOiP nie ma KK z bezpłatnością za wydanie 300zł/mc - są tylko takie z 1000, 1500 i 15k/mc.

A jak nie ma zadłużenia to niech wymawia, zmiękną.

Data: 2021-02-25 19:58:11
Autor: Kamil Jońca
[...]

Dlaczego zakładasz że to standardowa oferta? To była jakaś karta
'pracownicza' - dla pracowników firmy.

Nowa też dziwna, w TOiP nie ma KK z bezpłatnością za wydanie 300zł/mc
- są tylko takie z 1000, 1500 i 15k/mc.

Tak było napisane na dokumencie.

A jak nie ma zadłużenia to niech wymawia, zmiękną.

Nie chce jej się. karta sobie po prostu zgnije.

KJ

Data: 2021-02-26 01:16:13
Autor: Dawid Rutkowski
[Citibank] wypowiadają karty?
czwartek, 25 lutego 2021 o 20:00:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
Dawid Rutkowski writes: > czwartek, 25 lutego 2021 o 15:54:20 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a): >> Dawid Rutkowski writes: >> >> > czwartek, 25 lutego 2021 o 08:19:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a): >> >> Ostatnio moja znajoma dostała list z Citi. "W związku z tym że kończymy >> >> obsługę Twojej karty, wypowiadamy Ci ją. Możesz się zgodzić na [..nowa >> >> karta, nie pamiętam jaka dokładnie, ale na gorszych warunkach...]" >> > >> > A jaką ma kartę? I w jakim sensie ta nowa ma mieć gorsze warunki? >> > Obstawiam, że ma visę bp i proponują jej zmianę na mc moto bp - citek >> Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda >> wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny, >> nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN > > To zapytaj, jaki jest ten stary mc i jaki ma być nowy. > Do tej pory bezpłatne były simplicity i moto bp - i ew. inne w promo czy jak sami zaproponowali (ja tak mam - "sami", ale miesiąc czy dwa wcześniej dzwoniłem i wyraziłem pragnienie KK bez warunków bezpłatności - a wtedy nie bylo jeszcze simplicity).
Dlaczego zakładasz że to standardowa oferta? To była jakaś karta 'pracownicza' - dla pracowników firmy.

Ja tak zakładam? Wydawało mi się, że właśnie wykluczam - i pytam, jaką ofertę specjalną miała.
A widziałeś tą kartę? Lub może na piśmie coś wskazywało na jej typ (i na typ nowej)?
Bo pamiętam promocje w citku dla pracowników przedsiębiorstw-partnerów - np. Play - ale tam w ofercie były karty z oferty, głównie mc world, tylko zwolnione z warunków bezpłatności.

> Nowa też dziwna, w TOiP nie ma KK z bezpłatnością za wydanie 300zł/mc > - są tylko takie z 1000, 1500 i 15k/mc.
Tak było napisane na dokumencie.

To może nawet nie zmieniają karty, a tylko warunki bezpłatności?

> A jak nie ma zadłużenia to niech wymawia, zmiękną.
Nie chce jej się. karta sobie po prostu zgnije.

Byle się nie okazało, że "brak niezgody oznacza zgodę" - a tak zwykle jest, skoro prawo na to pozwala.

Data: 2021-02-26 10:20:38
Autor: Kamil Jońca
[Citibank] wypowiadają karty?
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

> Nowa też dziwna, w TOiP nie ma KK z bezpłatnością za wydanie 300zł/mc > - są tylko takie z 1000, 1500 i 15k/mc.
Tak było napisane na dokumencie.

To może nawet nie zmieniają karty, a tylko warunki bezpłatności?

Nie.

Data: 2021-02-25 16:13:36
Autor: Robert_DF
W dniu 25.02.2021 o 15:47, Kamil Jońca pisze:

Źle obstawiasz. Ma mastercarda i też chcą jej mastercarda
wcisnąć. Różnica jest tylko taka, ze obecny jest bezwarunkowo bezpłatny,
nowym trzeba wydać (chyba) 300PLN

KJ

ojciec dostał KK (w pakiecie z telefonem), jak dostał nagrodę to napisałem, że chce zrezygnować...zadzwonili, że KK bez opłat przez kolejne 12 m-cy

czyli jednak taki straszak w citi działa ;-)

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2021-03-16 03:46:40
Autor: Mac Ka
[...]

Banki maja obecnie pewien problem ze "starymi" kartami, a w zasadzie starymi umowami dla ktorych podstawą do naliczania oprocentowania bylą 4-krotność stopy lombardowej. Jak zerkniesz na wyciag z karty Citi to zauważysz, ze podane sa 2 stopy procentowe Ważne: OD 29.05.2020 R. OPROCENTOWANIE KREDYTU
DLA KART KREDYTOWYCH CITIBANK WYNOSI:
DLA UMÓW ZAWARTYCH DO 30.11.2018 ­ 2% ROCZNIE ORAZ
DLA UMÓW ZAWARTYCH OD 1.12.2018 ­ 7,2% ROCZNIE

Te umowy zawarte do konca listopada 2018 sa dla bankow problemem, bo obecnie stopa lombardowa to 0,5%, a moze być jeszcze niższa.

W najbliższym czasie bedzie wiele akcji, ktore beda motywowaly klientow do podpisania nowych umow, a tam gdzie sie nie da, umowy beda wypowiadane..

Zakładam, ze Twoja znajoma miała własnie taka kartę, a jeśli z niej nie korzystała przez dłuższy czas, dało to pretekst do wypowiedzenia umowy.

Pozdrawiam
MK

Data: 2021-03-16 13:15:41
Autor: ąćęłńóśźż
[Citibank] wypowiadają karty?
I co dalej?
Jeżeli klient się nie zgadza na wypowiedzenie umowy?

-- -- -
[...] tam gdzie sie nie da, umowy beda wypowiadane.

Data: 2021-03-16 13:26:57
Autor: Kamil Jońca
[Citibank] wypowiadają karty?
Mac Ka <macka@interia.pl> writes:

[...]
[...]

Argument z procentmi jest o tyle słaby, że zawsze spłacała w GP.

Zakładam, ze Twoja znajoma miała własnie taka kartę, a jeśli z niej
nie korzystała przez dłuższy czas, dało to pretekst do wypowiedzenia
umowy.
Korzystała.

Pozdrawiam
MK
KJ

Data: 2021-03-16 06:35:48
Autor: Mac Ka
wtorek, 16 marca 2021 o 13:27:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):

Argument z procentmi jest o tyle słaby, że zawsze spłacała w GP.

Nie jest. To ze splacala nie znaczy, ze tak bedzie w przyszlosci. Pytanie czy w ogole wiedziala, ze za pozyczke na karcie ma zaplacic tylko 2%? Bank chce ograniczyc ryzyko.

MK

Data: 2021-03-16 14:43:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Kamil Jońca"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:87k0q75lny.fsf@alfa.kjonca...
[...]

Jak zobaczy jakie ma procenty ... moze przestac :-)
A bank bedzie "stratny" :-)

Zobaczymy jak to bedzie ... na razie to i w Citi i w Mbanku mam problem - nie wiem, jak oprocentowana jest moja karta :-)

Pisalem dawno temu - ten punkt ograniczajacy lichwiarskie odsetki jest potrzebny ... ale w nieco innej postaci, za malo elastycznie bylo :-)

No i ciekawe, czy nam kraj "znormalnieje" i odsetki na dlugo beda ... niskie.

J.
\

Data: 2021-03-17 15:19:52
Autor: Alf/red/
W dniu 16.03.2021 o 14:43, J.F. pisze:
w Mbanku mam problem - nie wiem, jak oprocentowana jest moja karta

?
W apce: dolne menu Finanse, górne Karty, wybieram Visa Classic, trochę w dół, Więcej, Sprawdź szczegóły -> widzę 7,20%.
Analogicznie przez www, tylko bez "Więcej/Szczegóły".

--
Alf/red/

Data: 2021-03-17 08:01:54
Autor: Dawid Rutkowski
środa, 17 marca 2021 o 15:36:38 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):
W dniu 17.03.2021 o 15:19, Alf/red/ pisze:
> W dniu 16.03.2021 o 14:43, J.F. pisze: >> w Mbanku mam problem - nie wiem, jak oprocentowana jest moja karta > > ? > W apce: dolne menu Finanse, górne Karty, wybieram Visa Classic, trochę w > dół, Więcej, Sprawdź szczegóły -> widzę 7,20%. > Analogicznie przez www, tylko bez "Więcej/Szczegóły". >
A w citku?

Niestety, trzeba odszukać umowę.
W "Zarządzaj kartą" pod "Oprocentowanie w skali roku" jest tylko "Od dnia 29 maja 2020 r. oprocentowanie kredytu dla kart kredytowych Citibank wynosi 2% dla umów zawartych do 30 listopada 2018 r. oraz 7,2% dla umów zawartych od 1 grudnia 2018 r." - tak samo jak na wyciągu.
"Data wydania" też często nie pomoże - ja mam tam datę ostatniego wznowienia - choć jak ktoś ma MC wydaną w 2018 to jeszcze może mieć szansę, że miała 5 lat ważności - choć nie wiem, czy 5-letnich nie zaczęli wydawać później, bo mama ma chyba właśnie z 2018 i dostała wznowienie - hmm, choć może nie, to wznowienie dostała w wakacje - ten czas leci, więc jednak miała z 2017.
Te karty wydawane na 5 lat to jest jest łobuzerstwo - duplikat w citku 30zł, a przecież to, że karta popsuje się przed upływem 5 lat jest ze 100 razy bardziej prawdopodobne od tego, że popsuje się przed upływem 3 lat.

Data: 2021-03-17 18:52:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s2t367$10p3$1@gioia.aioe.org...
[...]

No i widze 7.2%.
A oni przysylaja jakies pisma, gdzie jest napisane "jeśli oprocentowaniekredytu Twojej karty kredytowej, zgodnie z umową, nie zależy od iloczynu stopy lombardoweji wskaźnika z tej umowy."

No i nadal nie wiem - zalezy, nie zalezy ?

Za to wiem jedno - nie bede im placil zadnych oplat :-P

J.

Data: 2021-03-17 14:52:14
Autor: Mac Ka
środa, 17 marca 2021 o 18:52:23 UTC+1 J.F. napisał(a):

No i nadal nie wiem - zalezy, nie zalezy ? Za to wiem jedno - nie bede im placil zadnych oplat :-P

Mozna zadac pytanie przez bankowosc internetowa. Ja otrzymalem taka odpowiedz, pytanie zadawalem w ubieglym roku

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie pragnę wyjaśnić, że zgodnie z decyzją Rady Polityki Pieniężnej z 28 maja br. uległy zmianie stopy procentowe NPB,. W związku z tym oprocentowanie na rachunku Pana kart kredytowych zostało obniżone do poziomu 2% z dniem 29 maja br. Oprocentowanie na rachunku Pana kart wyliczane jest jako równowartość czterokrotności stopy lombardowej NBP.

Z poważaniem,"

MK

[Citibank] wypowiadają karty?