wypowiedzenie a ciaza

Data: 2009-06-24 15:53:07
Autor: Jotte
wypowiedzenie a ciaza
W wiadomości
ani33335@wp.pl <ani33335@wp.pl> pisze:

Witam, jestem okolicznościami zmuszona złożyć wypowiedzenie w pracy z
dniem 1.07. Jestem zatrudniona na pełny etat na czas nieokreślony, ale
pracuję od 10 mies. także obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
wypowiedzenia. Jednoczesnie z mężem staramy się o dziecko. Mam zatem
pytanie-jeślibym złozyła wypowiedzenie i zaszła podczas okresu
wypowiedzenia w ciąże, to czy mogłbym to wypowiedzenie cofnąć i
przejść na zwolnienie lekarskie?
Jednostronnie - na szczęście - nie.

--
Jotte

Data: 2009-06-24 16:04:25
Autor: Johnson
wypowiedzenie a ciaza
Jotte pisze:

Jednostronnie - na szczęście - nie.

Na nieszczęście jednak tak. Wada oświadczenia woli. Były orzeczenia na ten temat.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-24 07:06:12
Autor: BK
wypowiedzenie a ciaza
On Jun 24, 4:04 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Jotte pisze:

> Jednostronnie - na szczęście - nie.

Na nieszczęście jednak tak. Wada oświadczenia woli. Były orzeczenia na
ten temat.

--
@2009 Johnson

Ale chyba nie jest wada oswiadczenia woli "zaszlam w ciaze" :)

Data: 2009-06-24 16:22:48
Autor: Johnson
wypowiedzenie a ciaza
BK pisze:

Ale chyba nie jest wada oswiadczenia woli "zaszlam w ciaze" :)

Mniej więcej tak. Złożyłam wypowiedzenie, ale gdybym nie wiedziała że jestem w ciąży to bym, nie złożyła.
Poza tym można się dowiedzieć o ciąży już w okresie wypowiedzenia.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-24 16:30:45
Autor: Jotte
wypowiedzenie a ciaza
W wiadomości news:h1tcrl$2i3$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

BK pisze:
Ale chyba nie jest wada oswiadczenia woli "zaszlam w ciaze" :)
Mniej więcej tak. Złożyłam wypowiedzenie, ale gdybym nie wiedziała że jestem w ciąży to bym, nie złożyła.
Dziwne. Więc złożyła wypowiedzenie wiedząc o ciąży. To gdzie ta wada?

Poza tym można się dowiedzieć o ciąży już w okresie wypowiedzenia.
Trzeba to udowodnić.

--
Jotte

Data: 2009-06-24 07:44:56
Autor: przypadek
wypowiedzenie a ciaza
On 24 Cze, 16:30, "Jotte" <t...@wirtualna.spam.wypad.polska> wrote:

> Poza tym można się dowiedzieć o ciąży już w okresie wypowiedzenia.

Trzeba to udowodnić.

Raczej nietrudne, zważywszy że ciążę stwierdza sie badaniem lekarskim,
a wszystko wcześniejsze to luźne dywagacje.

Data: 2009-06-24 17:00:03
Autor: Jotte
wypowiedzenie a ciaza
W wiadomości
przypadek <przypadek@gazeta.pl> pisze:

Poza tym można się dowiedzieć o ciąży już w okresie wypowiedzenia.
Trzeba to udowodnić.
Raczej nietrudne
Lekarz potrafi określić wiek ciąży, a wątkosprawczyni ma miesięczny okres wypowiedzenia.
Swoją drogą ciekawe czy przy odpowiednim czasie trwania ciąży pracodawca miałby szanse obalenia twierdzenia o niewiedzy wady oświadczenia woli metodą argumentacji, że pracownica powinna przed jego złożeniem upewnić się, czy nie jest ono obarczone wadą prawną tym samym godząc sie na mozliwość jej wystąpienia.

--
Jotte

Data: 2009-06-24 09:55:13
Autor: przypadek
wypowiedzenie a ciaza
przypadek <przypa...@gazeta.pl> pisze:

> [...]

nie jest ono obarczone wadą prawną tym samym godząc sie na mozliwość jej

Tyle że godzimy się na wystąpienie tej wady przychodząc na świat jako
kobieta. Zajście w ciążę jest ze swej natury wypadkiem nagłym i
nieprzewidywalnym i twoje rozumowanie stawiałoby kobiete w sytuacji
jakiegoś podczłowieka, który każde wypowiedzenie musiałby poprzedzać
badaniem, czy przypadkiem nie jest w ciąży, albo co gorsza (z punktu
widzenia podstaw naszego porządku prawnego wysoko ceniącego rodzinę i
rodzicielstwo) na wszelki wypadek tej ciąży zapobiegać (a jak wiemy i
tak się nie da).

Data: 2009-06-24 13:15:03
Autor: witek
wypowiedzenie a ciaza
przypadek wrote:

Tyle że godzimy się na wystąpienie tej wady przychodząc na świat jako
kobieta.

o ciekawe kto i kiedy sie jej pytal, czy chce byc baba

Zajście w ciążę jest ze swej natury wypadkiem nagłym i
nieprzewidywalnym

o cholera, nie wiedzialem

Data: 2009-06-24 19:04:33
Autor: Jotte
wypowiedzenie a ciaza
W wiadomości
[...]

Ja się nie zgodziłem i przyszedłem na świat jako facet.
Spodobało mi się, więc tak to zostawiłem.

Zajście w ciążę jest ze swej natury wypadkiem nagłym i
nieprzewidywalnym
Chyba żartujesz. Tak to jest być może u jednostek prymitywnych bądź grających w ruletkę watykańską, co zresztą na jedno wychodzi.
Normalnie to samica gatunku homo sapiens sapiens posiada obecnie ogromną kontrolę nad własną płodnością, a już od dawna nie występuje u niej zjawisko rui.

i twoje rozumowanie stawiałoby kobiete w sytuacji
jakiegoś podczłowieka
, który każde wypowiedzenie musiałby poprzedzać
badaniem, czy przypadkiem nie jest w ciąży,
Nic takiego z mojego rozumowania nie wynika.

Nie wiem kto tak wie.
Ja wiem, że się da.

--
Jotte

Data: 2009-06-24 21:48:41
Autor: Baloo
wypowiedzenie a ciaza
"przypadek" <przypadek@gazeta.pl> napisał

Zajście w ciążę jest ze swej natury wypadkiem nagłym i
nieprzewidywalnym

Chyba sobie teraz jaja robisz.

Data: 2009-06-24 07:45:11
Autor: przypadek
wypowiedzenie a ciaza

Data: 2009-06-24 07:23:59
Autor: przypadek
wypowiedzenie a ciaza
On 24 Cze, 16:04, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Jotte pisze:

> Jednostronnie - na szczęście - nie.

Na nieszczęście jednak tak. Wada oświadczenia woli. Były orzeczenia na
ten temat.

Jako czytelnik tych orzeczeń - tam pracownica złożyła wypowiedzenie,
nie będąc świadoma, że JUŻ w momencie składania wypowiedzenia jest w
ciąży. To jednak co innego.

Data: 2009-06-24 16:28:33
Autor: Johnson
wypowiedzenie a ciaza
przypadek pisze:

Jako czytelnik tych orzeczeń - tam pracownica złożyła wypowiedzenie,
nie będąc świadoma, że JUŻ w momencie składania wypowiedzenia jest w
ciąży. To jednak co innego.

Masz rację. Przeczyłem że chodzi o ciążę planowaną. Ale kto wie może już plan jest w drodze, a pracownica o tym nie wie.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-25 14:42:40
Autor: Sebcio
wypowiedzenie a ciaza
Johnson pisze:

Masz rację. Przeczyłem że chodzi o ciążę planowaną. Ale kto wie może już plan jest w drodze, a pracownica o tym nie wie.

Raczej skoro jest w trakcie kuracji hormonalnej, to jej stan jest doskonale znany zarówno lekarzowi jak i jej samej. Niestety, zostaje jej albo zwolnienie i liczenie na to że szybko znajdzie nowego pracodawcę, albo praca w starej firmie i nadzieja na szybkie zajście w ciążę.

Moim zdaniem Ewa zapomniała zapytać o jedną ważną dla niej rzecz - co się stanie i co mogę zrobić, jeśli będąc w ciąży zatrudnię się w nowym miejscu pracy, nie informując pracodawcy o fakcie bycia w ciąży.

--
Pozdrawiam,
Sebcio

Data: 2009-06-25 11:21:37
Autor: przypadek
wypowiedzenie a ciaza
On 25 Cze, 14:42, Sebcio <seb...@nowhere.net> wrote:

        Moim zdaniem Ewa zapomniała zapytać o jedną ważną dla niej rzecz - co
się stanie i co mogę zrobić, jeśli będąc w ciąży zatrudnię się w nowym
miejscu pracy, nie informując pracodawcy o fakcie bycia w ciąży.

Nic. Natomiast potencjalny pracodawca nie ma prawa uzależniać (ani w
ogóle dowiadywać się) czy potencjalna pracownica jest w ciąży. Taki
life.

Data: 2009-06-24 16:18:34
Autor: Jotte
wypowiedzenie a ciaza
W wiadomości news:h1tbp5$qvb$1inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

Jednostronnie - na szczęście - nie.
Na nieszczęście jednak tak. Wada oświadczenia woli. Były orzeczenia na ten
temat.
Wymyśl wadę oświadczenia woli rozwiązania stosunku stosunku pracy przez pracownicę (nie masz zbyt wielu możliwości).
I to taką, żeby się dała udowodnić.
A orzecznictwo to nie prawo.

--
Jotte

Data: 2009-06-24 16:23:25
Autor: Johnson
wypowiedzenie a ciaza
Jotte pisze:

A orzecznictwo to nie prawo.

Orzecznictwo to rzeczywistość. O czym nie raz przekonali się już pracodawcy.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-24 16:26:57
Autor: Johnson
wypowiedzenie a ciaza
A ta rzeczywistość jest taka:

Wyrok SN z dnia 19 marca 2002 r. (I PKN 156/01)

Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży, złożyła oświadczenie woli zmierzające do rozwiązania umowy o pracę może się uchylić od skutków tego oświadczenia niezależnie od tego, czy błąd został wywołany przez pracodawcę, czy wiedział on o błędzie lub mógł go z łatwością zauważyć.

Wyrok SN z dnia 11 czerwca 2003 r. (I PK 206/02)

Oświadczenie woli pracownicy o wypowiedzeniu umowy o pracę dotyczy czynności prawnej odpłatnej. Dla uchylenia się od skutków prawnych takiego oświadczenia woli, w przypadku złożenia go przez pracownicę pozostającą w błędzie co do stanu ciąży, nie jest wymagane, by błąd został wywołany przez pracodawcę, chociażby bez jego winy albo by pracodawca wiedział o błędzie lub z łatwością mógł go zauważyć (art. 84 § 1 k.c. stosowany odpowiednio i zgodnie z zasadami prawa pracy - art. 300 k.p.).

itd ...

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-24 16:35:24
Autor: Emka
wypowiedzenie a ciaza

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał

Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży,

Ale ona przecież nie jest w ciąży.

E.

Data: 2009-06-25 02:48:09
Autor: Robert Tomasik
wypowiedzenie a ciaza
Użytkownik "Emka" <emka@onet.eu> napisał w wiadomości news:h1tdjd$o0n$1news.onet.pl...
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał
Pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży,
Ale ona przecież nie jest w ciąży.
E.

Starają sie o dziecko, co w praktyce moze oznaczać, że jest, tylko jeszcze o tym nie wie.

Data: 2009-06-27 16:04:20
Autor: ===Tomy===
wypowiedzenie a ciaza
Dnia Wed, 24 Jun 2009 16:35:24 +0200, Emka napisał(a):

Ale ona przecież nie jest w ciąży.

Jeśli okaże się, że w okresie trwania wypowiedzenia (w terminie 30 dni)
lekarz stwierdzi podczas badania, że jest w ciąży wypowiedzenie na jej
wniosek może zostać cofnięte.

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-24 16:39:51
Autor: Jotte
wypowiedzenie a ciaza
W wiadomości news:h1td3e$2i3$3inews.gazeta.pl Johnson <johnson@nospam.pl>
pisze:

A ta rzeczywistość jest taka:
To jest tylko rzeczywistość konkretnego przypadku.

[...]

Fajnie pisze ten SN. ;)
Błąd niewiedzy o ciąży wywołał u pracownicy pracodawca, interesujące.
On (pracodawca) wiedział, a ona (pracownica) nie.
Pracodawca z łatwością mógł zauważyć, a zaciążona nie zauważyła.
Co za dowcipasy i kabareciarze z tych polskich ćwierćsędków. ;))

Tak czy inaczej pracownica musi wykazać (udowodnić), że składając wypowiedzenie nie wiedziała o ciąży.
Owszem, jest to możliwe gdy do unasienienia doszło np. 5 dni przed złożeniem przez nią wypowiedzenia.
Zważ jednak, że wątkosprawczyni ma okres wypowiedzenia 1 m-c.

--
Jotte

Data: 2009-06-24 11:25:09
Autor: witek
wypowiedzenie a ciaza
Jotte wrote:
Pracodawca z łatwością mógł zauważyć, a zaciążona nie zauważyła.

Akurat to nie niespodzianka.
To nie pierwszy byłby przypadek kiedy rodząca nie miała pojęcia, że jest w ciąży. Ostatni taki przypadek sprzed kilku dni, kiedy babka zjawiła się w szpitalu skarżąć się, że boli ją brzuch.
Od razu z izby przyjęć wylądowała na izbie porodowej.

Data: 2009-06-25 02:51:25
Autor: Robert Tomasik
wypowiedzenie a ciaza
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h1tk18$6f5$1inews.gazeta.pl...
Jotte wrote:
[...]

Znam kobietę, która będąc w ciąży poszła do znachora i ten ją leczył na nowotwór brzucha różnymi ziołami. Babka 40-toletnia (nie jakaś dziewczynka) i mająca co najmniej jedno dziecko. Pewnego wieczora nowotwór postanowił się urodzić i ostatecznie poród odebrała córka ciężarnej pod telefoniczne dyktando znachora, który do końca utrzymywał, że się nie myli. I to wszystko w XXI wieku w mieście jeszcze do niedawna wojewódzkim.

wypowiedzenie a ciaza