wypowiedzenie nowej umowy o pracę

Data: 2015-02-21 21:35:52
Autor: Gotfryd Smolik news
wypowiedzenie nowej umowy o pracę
On Sat, 21 Feb 2015, mmaciek wrote:

Obecnie z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło,
która wygasa z końcem lutego.

  Jak CEF zauważył, to jest "zdarzenie niemożliwe".
  W zasadzie za cóś takiego ZUS i UP/IP powinny się doczepić.
  Skutek byłby intrygujący (w końcu składki zleceniobiorcy
są *jego* składkami, które powinien był pobrać zleceniodawca,
więc dawca mandat a biorca zaległe składki z odsetkami).

  Również "umowa ramowa o zawieranie umów o dzieło" ("dzieło
seryjne") IMVHO może podpaść jako "inna umowa o usługi",
czyli zlecenie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-02-21 21:55:57
Autor: WAM
wypowiedzenie nowej umowy o pracę
On Sat, 21 Feb 2015 21:35:52 +0100, Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> wrote:

Obecnie z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło,
która wygasa z końcem lutego.

 Jak CEF zauważył, to jest "zdarzenie niemożliwe".
Dlaczego niemożliwe? Może tworzy dzieło i z końcem lutego upływa
ostateczny termin na jego wykonanie/oddanie? WAM
--
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2015-02-21 23:14:05
Autor: cef
<smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Tak może być jako zakończenie umowy czy zrealizowanie dzieła
  - jednak WYGAŚNIĘCIE umowy byłoby tu
bardzo ciekawym przypadkiem dzieła.

Data: 2015-02-21 23:22:52
Autor: mmaciek
W dniu 21.02.2015 o 23:14, cef pisze:
Tak może być jako zakończenie umowy czy zrealizowanie dzieła
 - jednak WYGAŚNIĘCIE umowy byłoby tu
bardzo ciekawym przypadkiem dzieła.

Niepoprawnie się wyraziłem. Nie miałem na myśli tego że umowa wygasa np.
z powodu mojej śmierci ;-)
Chodziło mi o to, że umowa o dzieło rozwiązuje się z końcem lutego czyli
z upływem czasu, na który była zawarta.

Data: 2015-02-21 23:35:39
Autor: cef
W dniu 2015-02-21 o 23:22, mmaciek pisze:
[...]

Umowę o dzieło się zawiera w zasadzie "na wykonanie dzieła" a nie na czas.
Czas może być graniczny - jak jest dzieło wcześniej, to umowa jest zrealizowana wczesniej,
ale jak czas wyznaczony na realizację dzieła upłynie,  a dzieła nie ma, to trzeba sprawdzić
co jest w umowie. (przedłużenie, odstąpienie itp)
Mam wrazenie, że Twoja umowa była tylko nazwana umową o dzieło, a była inna.

Data: 2015-02-22 09:52:21
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 21.02.2015 o 23:35, cef pisze:

[...]

Ale skąd wiesz, że dzieła nie ma / nie będzie?

Czepiasz się. Gość pyta o umowę o pracę od 1 marca, więc w zasadzie mógł nie pisać o tym dziele. Napisał rozpędem, to się czepiłeś dzieła, a ono bez związku jest na sytuację UoP. Napisał może dlatego, żeby zaakcentować, że wcześniej współpracował z tym pracodawcą.

Data: 2015-02-22 10:38:41
Autor: cef
W dniu 2015-02-22 o 09:52, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

Ale skąd wiesz, że dzieła nie ma / nie będzie?

Czepiasz się.

Czepiam się po to, żeby sobie powyjaśniał jaką ma umowę.
90% przypadków szukających tu pomocy nie odróżnia rodzaju
umowy, którą zawarło i potem wydaje im się, że do tego dzieła
należy im się za niewykorzystany urlop.

Data: 2015-02-21 22:30:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 21.02.2015 o 21:35, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 21 Feb 2015, mmaciek wrote:

Obecnie z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło,
która wygasa z końcem lutego.

  Jak CEF zauważył, to jest "zdarzenie niemożliwe".

A dlaczego? Nie może dzieła dokończyć do dnia 28 lutego, a potem podjąć u nich pracę? Spodobał się, dzieło wykonał rozsądnie, więc zaproponowali mu już etat, bo chcą takiego człowieka. Nie widzę tu niczego niemożliwego.

wypowiedzenie nowej umowy o pracę