wypowiedzenie umowy KK w mBanku

Data: 2010-01-04 17:27:17
Autor: MarekZ
wypowiedzenie umowy KK w mBanku
Na wzorze wypowiedzenia umowy KK mBanku (pdf dostępny na stronie banku) znajduje się następujący tekst:

"w dniu wpływu niniejszego wypowiedzenia do mBanku, zadłużenie na karcie kredytowej musi być
spłacone, w przeciwnym razie następnego dnia po realizacji wypowiedzenia wszelkie
zobowiązania wynikające z Umowy o korzystanie z karty kredytowej staja sie wymagalne"

Czy nie sprawia on wrażenia stania w sprzeczności z którymś z przepisów kodeksu cywilnego? Mógłby się ktoś podzielić opinią? Przecież ewentualne wcześniejsze transakcje zostały dokonane w ramach obowiązującej umowy i powinny mieć do nich zastosowanie zasady obowiązujące w umowie (w tym np. data spłaty zobowiązania zamieszczona na wygenerowanym wyciągu). Z kolei nie wydaje mi się aby można było skutecznie ograniczyć możliwość wypowiedzenia umowy tylko do przypadku zgody na dowolne widzimisię banku. Bo zapewne bank nie posunie się do natychmiastowej wymagalności takich zobowiązań, tylko raczej spróbuje odrzucić wypowiedzenie.

Wprawdzie ma to znaczenie nieco "akademickie" (można całkowicie zignorować składanie pisemnego wypowiedzenia), ale będę testował taki przypadek w praktyce (tzn. wykonałem trochę transakcji, zastrzegłem kartę w serwisie oraz złożyłem pisemne wypowiedzenie umowy w mKiosku) i jestem ciekawy co się wydarzy. Spłaty karty zamierzam dokonać w terminie wynikającym z umowy (czyli 54 dni po dacie wygenerowania wyciągu). Żadnych ewentualnie naliczonych odsetek i opłat bankowi nie zapłacę. :)

Czy tylko mnie się wydaje, że umieszczenie tam tego tekstu nie ma kompletnie żadnego znaczenia?

Data: 2010-01-04 17:33:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hht4s0$v4l$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

czyli 54 dni po dacie wygenerowania...

....czyli 24 dni rzecz jasna. No ogólnie w dniu wynikającym z treści wyciągu jako ostatni dzień g-p.

wypowiedzenie umowy KK w mBanku