[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliw ość logowania do systemu

Data: 2012-10-27 18:20:22
Autor: [sas]
[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliw ość logowania do systemu
Witam,
Ponad dwa miesiące temu wysłałem listem poleconym wypowiedzenie umowy do  GO, mniej więcej o takiej treści:

"Wypowiedzenie umowy
Ja niżej podpisany ... wypowiadam umowę ramową o udostępnianiu bankowości  telefonicznej i internetowej - witryna getinonline.pl i wykonywaniu  czynności bankowych, umowa nr ... zawarta w dniu ... z GETIN NOBLE Bankiem  SA w Warszawie, z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia."

Po kilku dniach od wysłania tego pisma zadzwonił do mnie konsultat i  potwierdził moją dyspozycję.

Miesiąc wypowiedzenia już minął, a ja w dalszym ciągu mogę się zalogować  do GO. Co prawda większość przycisków w GO jest wyszarzona, nie mogę np.  przejrzeć historii rachunku, zlecić przelewu itp., natomiast klinięcie w  niewyszarzony przycisk powoduje pojawienie się komunikatu "Zaakceptuj  umowy nadrzędne i ponów próbę.".

Domniemam więc, że wypowiedzenie powiodło się. Zastanawia mnie tylko ta  możliwość logowania do konta GO.

Czy ktoś z Was z powodzeniem wypowiedział umowę z GO, a mimo to w dalszym  ciągu może zalogować się do ichniejszego systemu? Bo nie wiem, czy się  martwić, czy też tak powinno być :)
[sas]

Data: 2012-10-27 18:45:16
Autor: Kamil Jońca
[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliwość logowania do systemu
"[sas]" <null@example.com> writes:

[..]

Czy ktoś z Was z powodzeniem wypowiedział umowę z GO, a mimo to w
Tak.
dalszym ciągu może zalogować się do ichniejszego systemu? Bo nie wiem,
czy się  martwić, czy też tak powinno być :)

Hm. Pytasz "co mówi umowa" czy bardziej w kontekście filozoficznym?

Co mówi umowa - nie wiem. Wydaje mi się, że skoro masz jakieś
potiwerdzenie wypowiedzenia to już jest nie Twoje zmartwienie (np. w
razie naliczenia opłat)

Jeśli chodzi o pytanie ogólne - dla mnie jest dość cenna możliwość
"podejrzenia" operacji na koncie w jakiś czas po jego zamknięciu. KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
The reward for working hard is more hard work.

Data: 2012-10-27 18:55:02
Autor: [sas]
W dniu 27.10.2012 o 18:45 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> pisze:

Jeśli chodzi o pytanie ogólne - dla mnie jest dość cenna możliwość
"podejrzenia" operacji na koncie w jakiś czas po jego zamknięciu.

Sęk w tym, że nie mogę podejrzeć operacji, przycisk "Historia" jest  wyszarzony.
Mogę tylko zalogować się do systemu GO i nic więcej.
[sas]

Data: 2012-10-27 19:01:08
Autor: Kamil Jońca
"[sas]" <null@example.com> writes:

[...]

Ale jaka "historia"? U mnie jest "konto nieaktywne"  (zamiast numeru
konta) i przycisk "Załóż
konto"; historii niet, albo się nie dokopałem.
Za to mogę pobrać wszystkie wyciągi - nawet te zerowe po zamknięciu :)
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Fortune's Real-Life Courtroom Quote #52:

Data: 2012-10-27 19:31:30
Autor: [sas]
W dniu 27.10.2012 o 19:01 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

U mnie po zalogowaniu do https://secure.getinonline.pl/
zakładka "Twój portfel", przy "TWÓJ RACHUNEK OSOBISTY" jest przycisk  "Historia", który u mnie jest teraz wyszarzony / niedostępny.
Podobnie na zakładce "Konta", przy każdym z rachunków jest przycisk  "Historia", wszystkie niedostępne.

Nie mam natomiast inf. "konto nieaktywne" jak u Ciebie, numery rachunków  widzę (wszystkie 26 cyfr).
[sas]

Data: 2012-10-27 19:50:11
Autor: MarcinF
W dniu 2012-10-27 18:20, [sas] pisze:

Czy ktoś z Was z powodzeniem wypowiedział umowę z GO, a mimo to w
dalszym ciągu może zalogować się do ichniejszego systemu? Bo nie wiem,
czy się martwić, czy też tak powinno być :)

W wielu bankach zamknięcie rachunków nie powoduje zablokowania
możliwości logowania do interfejsu transakcyjnego.
Zdecydowanie nie powinno tak być choćby ze względu na
udostępnianie tam danych osobowych, a czasami nawet możliwości
wnioskowania o usługi. Skoro banki to olewają to najprościej
chyba zablokować kanał błędnymi logowaniami.

Data: 2012-10-27 20:35:27
Autor: móżyn
[sas] napisał:

Czy ktoś z Was z powodzeniem wypowiedział umowę z GO, a mimo to w
dalszym ciągu może zalogować się do ichniejszego systemu? Bo nie wiem,
czy się martwić, czy też tak powinno być :)
[sas]

W GO nie, ale zamykałem w Getinie naziemnym i było podobnie. Przez jakiś czas po zamknięciu mogłem się zalogować na konto, oczywiście bez możliwości zrobienia czegokolwiek. Potem login stał sie nieaktywny zupełnie. Trwało to kilka miesięcy, nie wiem dokładnie ile, bo przestałem sprawdzać po kilku tygodniach i sprawdziłem dopiero po dluższym czasie.

Data: 2012-10-28 12:56:29
Autor: wiatrak
[...]

Konto w Getinie naziemnym zlikwidowałem w marcu 2010. Czyli dwa i pół roku temu. Postanowiłem dzisiaj sprawdzić jak to jest u mnie. Zalogowałem się bez problemu i nawet przyszedł sms powiadamiający o "udanym logowaniu do bankowości internetowej". Nie ma tam nic, żadnych produktów, ale figurują tam dalej moje dane osobowe.
  Chyba musze się do nich pofatygować i skończyć definitywnie z tym "bankiem".

Data: 2012-10-29 08:19:02
Autor: móżyn
wiatrak napisał:

[...]

Ja zamknąłem  w grudniu 2010. Co ciekawe, wprawdzie nie mogę się zalogować (komunikat, że konto nieprawidłowe lub zablokowane), ale SMS o nieudanym logowaniu przychodzi.

Data: 2012-10-29 08:34:06
Autor: móżyn
móżyn napisał:

Ja zamknąłem  w grudniu 2010. Co ciekawe, wprawdzie nie mogę się
zalogować (komunikat, że konto nieprawidłowe lub zablokowane), ale SMS
o nieudanym logowaniu przychodzi.

Pomyłka i przepraszam za wprowadzenie w błąd. Przypomniałem sobie prawidłowe hasło i jednak się zalogowałem. Czyli po blisko 2 latach konto nadal istnieje i mogę się zalogować do gb24. Natomiast nie ma rachunków. To co pisałem wcześniej dotyczyło nr rachunku, który po zamknięciu wisiał jeszcze kilka tygodni bez możliwości wykonania operacji. Niemniej konto z danymi, telefon nadal są w systemie i wygląda na to, że już zostaną.

Data: 2012-10-28 10:09:39
Autor: W
[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliwość logowania do systemu
[sas] wystukał, co następuje:

Czy ktoś z Was z powodzeniem wypowiedział umowę z GO, a mimo to w
dalszym  ciągu może zalogować się do ichniejszego systemu? Bo nie wiem,
czy się  martwić, czy też tak powinno być :)
[sas]

Mnie chyba po 2-3 miesiącach dopiero zablokowali dostęp do konta (konto nieistnieje czy jakoś podobnie)...

Data: 2012-10-28 04:27:24
Autor: Hakuna Matata
[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliwość logowania do systemu
W dniu niedziela, 28 października 2012 11:09:40 UTC+1 użytkownik W napisał:
[sas] wystukał, co następuje:

> [...]

> [sas]

Mnie chyba po 2-3 miesiącach dopiero zablokowali dostęp do konta (konto nieistnieje czy jakoś podobnie)...

Mam podobnie. Umowy rachunków bankowych w Alior Bank i Bank Pocztowy wypowiedziane przed miesiącem, możliwość logowania pozostała.

Data: 2012-10-28 13:51:36
Autor: W
[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliwość logowania do systemu
Hakuna Matata wystukał, co następuje:

[...]

mBank ma w sumie też podobnie, tylko tam *po zalogowaniu* wyświetla się, że dany kanał jest nieaktywny, co mnie na początku trochę w konsternację wprawiło... ale podobno 'tak ma być'...

EDIT:
sprawdziłem, w mBanku (konto zamknięte chyba rok temu :D):
"Kanał jest już dezaktywowany." czy tam "Služba je již zablokována." ;)

Data: 2012-10-29 07:32:14
Autor: AdIk
[...]

Zamknąłem z miesiąc temu rachunek + wykonałem kilka telefonów z prośbą o "usunięcie profilu"... mają czas do końca m-ca na usunięcie danych, potem leci skarga do KNF że nie umieją poprawnie zamknąć konta Klientowi :)

Data: 2012-10-29 08:16:23
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 29 Oct 2012 07:32:14 +0100, AdIk napisał(a):

Zamknąłem z miesiąc temu rachunek + wykonałem kilka telefonów z prośbą o "usunięcie profilu"... mają czas do końca m-ca na usunięcie danych, potem leci skarga do KNF że nie umieją poprawnie zamknąć konta Klientowi :)

Tak dla uściślenia, jakież to dane mają usunąć i skąd?

AK

Data: 2012-10-29 16:09:41
Autor: AdIk
W dniu 2012-10-29 08:16, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Podstawowe jak imię, nazwisko, PESEL, nr telefonu (do nagabywania się wystarczy). No bo skoro nie brałem żadnych kredytów, z niczym nie zalegam, nie wyrażam zgody na dalsze przetwarzanie moich danych, to (do jasnej ciasnej) powinni usunąć wszystko co mają na mój temat...

Data: 2012-10-29 08:16:59
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 29 października 2012 16:10:07 UTC+1 użytkownik AdIk napisał:
Podstawowe jak imię, nazwisko, PESEL, nr telefonu (do nagabywania się

wystarczy).

Usunąć nie nie muszą a nawet nie mogą. Przetwarzać nie mogą.

No bo skoro nie brałem żadnych kredytów, z niczym nie zalegam, nie wyrażam zgody na dalsze przetwarzanie moich danych, to (do jasnej ciasnej) powinni usunąć wszystko co mają na mój temat...

Nie mogą usunąć bo może za rok np. prokurator zapytać czy "nie brałeś żadnych kredytów, z niczym nie zalegasz"

Data: 2012-10-29 16:51:55
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Mon, 29 Oct 2012 16:09:41 +0100, AdIk napisał(a):

mają czas do końca m-ca na usunięcie danych,
potem leci skarga do KNF że nie umieją poprawnie zamknąć konta Klientowi :)
Tak dla uściślenia, jakież to dane mają usunąć i skąd?
Podstawowe jak imię, nazwisko, PESEL

Z tą skargą wyślij KNF-owi paczkę chusteczek, gdyby się popłakali ze
śmiechu.

AK

Data: 2012-10-29 17:52:01
Autor: [sas]
W dniu 29.10.2012 o 16:51 Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> pisze:

[...]

A nie jest tak, że powinni te dane nie tyle usunąć, co zanonimizować?
[sas]

Data: 2012-10-29 21:02:06
Autor: Kamil Jońca
"[sas]" <null@example.com> writes:

[...]

Nie.
OIDP to co najmniej do celów podatkowych muszą je trzymac coś koło0 5
lat.
Dłużej to mam wrażenie, że to zależy od ich widzimisię. KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
Shaw's Principle:

Data: 2012-10-29 22:00:49
Autor: Krystek
W dniu 2012-10-29 17:52, [sas] pisze:
[...]

Nie, przez kilka lat mają obowiązek przechowywać. Właśnie ze względu na to, że po jakimś czasie mogą wyjść różne sprawy.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

[GetinOnline] wypowiedzenie umowy a możliw ość logowania do systemu