wypowiedzenie umowy a następnie nawiązanie nowej / urlop macierzyński zaczynający się w okresie wypowiedzenia

Data: 2010-05-12 22:52:06
Autor: Marta
wypowiedzenie umowy a następnie nawiązanie nowej / urlop macierzyński zaczynający się w okresie wypowiedzenia
Witam

Jestem zupełnie zielona w tym temacie i Pan Gugle nie wiele mi pomógł. Gdzie szukać rozwiązania poniższego problemu.
W szkole w której pracuje (jako nauczycielka na pełnym etacie) od września zabraknie dla mnie godzin do pełnego etatu. Pracodawca chce wypowiedzieć mi umowę (z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia) i od 1 września zaproponować mi nową. Nie chciałabym tracić ciągłości pracy, stąd moje pytanie czy istnieje jakaś podstawa prawna pozwalająca mi na zmianę zatrudnienia bez wypowiadania umowy (aneks do umowy?)? Czy też jestem skazana na dobrą wolę pracodawcy?
Jak wyglada sprawa urlopu macierzyńskiego, który zaczynałby się w okresie wypowiedzenia?
Proszę o jakąś podpowiedź gdzie szukać informacji.

--
pozdrawiam Marta __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5110 (20100512) __________

Data: 2010-05-12 17:17:42
Autor: witek
Marta wrote:
Witam

Jestem zupełnie zielona w tym temacie i Pan Gugle nie wiele mi pomógł. Gdzie szukać rozwiązania poniższego problemu.

u prawnika. :)

W szkole w której pracuje (jako nauczycielka na pełnym etacie)...

jako nauczyciel kontrakotwy, mianowany dyplomowany, na umowe o prace , mianowanie?

od września zabraknie dla mnie godzin do pełnego etatu. Pracodawca chce wypowiedzieć mi umowę (z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia)

kiedy chce ci wypowiedziec umowy?

i od 1 września zaproponować mi nową. Nie chciałabym tracić ciągłości pracy,

przeciez nie tracisz.

stąd moje pytanie czy istnieje jakaś podstawa prawna pozwalająca mi na zmianę zatrudnienia bez wypowiadania umowy (aneks do umowy?)? Czy też jestem skazana na dobrą wolę pracodawcy?

j.w.

Jak wyglada sprawa urlopu macierzyńskiego,

a kiedy termin porodu?

który zaczynałby się w okresie
wypowiedzenia?

A nie mozesz isc na macierzyski zanim dostaniesz wypowiedzenie?
Nikt nie powiedzial, że macierzyśki musie sie zaczynac w dniu urodzenia dziecka.
Równie dobrze możesz go zacząć i dwa miesiace wcześnie.
Po urodzeniu ma ci zostać podajże 8 tygodni, reszte można wziąć przed.
Byle nie za pozno. Jest klauzula "conajmniej 2 tygodnie przed".

Potem na wychowawczy do wrzesnia, a od nowego roku sie zobaczy.
Nie ma innej szkoly w poblizu gdzie szukaja nauczyciela?

Proszę o jakąś podpowiedź gdzie szukać informacji.

wszedzie. zaczalbym od jakich darmowych porad z prawa pracy.

wypowiedzenie umowy a następnie nawiązanie nowej / urlop macierzyński zaczynający się w okresie wypowiedzenia